Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Kako je potonula „Kosta Konkordija" - uhapŠen FranČesko Sketino koji je upravljao brodom, novi dramatiČni detalji nesreĆe

16. 01. 2012.  - Autor: Ana Stanković, Milojko Božović

Kapetan optužen za višestruko ubistvo putnika

Pobegao: Tužilaštvo ga tereti da je kriv za smrt najmanje petoro ljudi jer je napustio brod ostavljajući putnike na cedilu.

s
Kapetan nasukanog kruzera „Kosta Konkordija" Frančesko Sketino uhapšen je juče pod optužbom da je počinio višestruko ubistvo. Do zaključenja ovog broja potvrđena je smrt petoro putnika, 60 je doživelo lakše ili teže povrede, dok se još dvadesetak vodilo kao nestalo.
s
Prema oceni tužilaštva, kapetan je brod, na kojem je u trenutku nesreće bilo 4.229 ljudi, napustio mnogo ranije nego što su u subotu ujutru evakuisani i poslednji preživeli do kojih se u tom trenutku moglo doći.
Prema nekim informacijama, Sketino je bio u jednom od brodskih barova kada se njegovo superluksuzno i moderno plovilo nasukalo na greben u blizini italijanskog ostrva Điljo. Prema navodima nekih italijanskih medija, kapetan broda nađen je na obali oko 23.40 u petak dok su poslednji putnici evakuisani sa broda oko 6.00 sati u subotu ujutro.
s

Hapšenje Sketino


Kapetan: Sve je OK

Preživeli putnici kažu da je posle prvog alarma i obaveštenja o stanju opasnosti kapetan poručio putnicima da se radi o grešci na elektronskom sistemu.
- Kapetan je rekao da je sve OK, ali smo videli da ljudi trče hodnicima i oblače jakne za spasavanje - rekla je Britanka Dženis Donof.
- Prvo smo osetili da se brod nagnuo deset stepeni. Odmah su nas obavestili da ostanemo mirni i da je sve u redu. Vratili smo se na spavanje, ali 45 minuta kasnije su nam rekli da obučemo pojaseve za spasavanje. Onda je nastala opšta panika - dodao je Amerikanac Mark Plat.
„Dejli mejl" prenosi da su mnogi očevi i muškarci u panici koja je nastala ignorisali naredbu da se žene i deca spasavaju prvi. Putnici su se grčevito borili za svoje mesto na čamcima za spasavanje, a bilo je čak i tuče.
- Nije važila deviza „žene i deca prvo" već spasavaj se svako za sebe. Zavladao je opšti haos, vriska, kuknjava, ljudi su padali - prepričava situaciju na brodu jedan američki par.
ro
U kovčegu Rozalin Rinkon u trenutku potonuća bila zatvorena u mađioničarsku kutiju

Pronađeno još tela

Zanimljiva je priča igračice tridesetogodišnje Rozalin Rinkon iz Blekpula koja je u trenutku potonuća bila zarobljena u mađioničarskoj „crnoj kutiji". Prvo je osetila da stvari padaju po njoj.
- Izvodili smo uobičajenu tačku za putnike. Bila sam u dugačkoj kutiji koja liči na kovčeg. Kada sam osetila da se brod okreće, počela sam da dozivam mađioničara: „Pustite me napolje, pusti me napolje, otvaraj." Na sreću, otvorio mi je. Na sceni je sve već bilo srušeno. Mi smo među poslednjima napustili brod koji je u tom trenutku već bio pod nagibom od 90 stepeni - rekla je ova lepa 30-godišnja poluvenecuelanka. Rozalin Rinkon navodi jednu bitnu razliku u odnosu na „Titanik".
A

Troje Srba krenulo kući

Slavoljub Matić, šef Konzularnog odeljenja Ambasade u Rimu, kaže da su od naših državljana na brodu bili bračni par Maja i Ljubomir Vujović i Svetlana Krsmanović.
- Oni su u konzulatu u Trstu dobili privremene putne isprave i kolima se vraćaju za Srbiju. Nemaju fizičkih povreda, ali su pretrpeli ozbiljan psihički šok. Maja je rodom iz Niša, dok je Ljubomir iz Novog Sada. O Svetlani Krsmanović nemamo mnogo podataka jer nije zatražila našu pomoć - rekao je on.

- Muzika na 'Konkordiji' je odmah prestala da svira.
Inače, kapetanu broda se na teret stavlja i to da je išao pogrešnom maršrutom, odnosno da je ostrvo obilazio suviše blizu i sa pogrešne strane. Sketino je, kako prenose italijanski mediji, u svoju odbranu rekao da stena u koju je udario nije bila ucrtana na njegovu mapu.
Tužilaštvo u Italiji ispituje i moguću odgovornost drugih ljudi uključujući i zamenika kapetana Kira Ambrosija, koji je takođe priveden.
Inače, juče su još dva tela juče nađena u olupini broda. Prva tri nađena tela bila su tela dvoje Francuza i jednog Peruanca, članova posade koji su stradali kada su skočili u more. Ostale žrtve su starije osobe koje još nisu identifikovane.
Spasioci su nastavili juče ceo dan i noćas da tragaju za nestalima, juče ujutro je nađen jedan mladi bračni par Južnokorejaca a čuli su se zvuci iz jednog dela broda gde se veruje da ima još nekog preživelog.
t

Ispovest: Sara Janjić, jedna od preživelih sa „Konkordije"

Beograđanka pomagala u spasavanju


Ekipa Pressa razgovarala je i sa Beograđankom Sarom Janjić (22), koja je preživela potapanje „Konkordije". Sara je na kruzeru mesec dana radila u prodavnici suvenira. Nju smo juče zatekli u Ambasadi u Rimu dok je pokušavala da obezbedi putnu ispravu i krene ka Beogradu. Ona je naime kao i svi ostala bez ičega i samo joj je deo pasoša bio spasen.
Ona je potvrdila da se oseća dobro, da nije povređena i da jedva čeka da se vrati kući. Prisećajući se užasnog potopa, Sara kaže da ih je posada, dok su se uveliko rušili tanjiri, ubeđivala kako je u pitanju tehnički kvar.
- Mnogi su u večernjim satima odlazili u pozorište ili restoran, a mi smo sedeli u baru u trenutku kada je brod počeo da tone. Prvo se začuo neki čudan zvuk, tup udar i kao nekakvo grebanje. Uskomešali smo se i videli da se nešto dešava. Muzika je svirala, a kristalne čaše, escajg, tanjiri počeli su da zveckaju, stolovi da se ljuljaju, a onda je sve počelo da pada. Onda je nestalo i struje. Sve se rušilo, a nas su ubeđivali da je problem tehničke prirode. Tada je brod počeo da se naginje na jednu stranu i da tone, a onda su ljudi počeli da vrište - seća se Sara. Ona kaže da je na brodu zavladao opšti haos i panika, a nije bilo ni traga od obezbeđenja koji je trebalo smire putnike.
- Instruktori koji su nas obučavali za spasavanje prvi su poskakali u čamce, ostavivši putnike na milost i nemilost. Starci od 80 godina u panici su gurali decu i majke sa bebama kako bi se spasli. Bila sam u šoku. Ljudi su krvavih glava tumarali - kaže Sara koja je u čamac za spasavanje ušla oko ponoći pošto je pomagala ostalima da napuste brod.


t

Sve o „Konkordiji" - Ploveća palata kao tri fudbalska terena

Avioni, kamioni i jedna nerazbijena flaša šampanjca


MILANO - Brod za krstarenje „Konkordija" bio je perjanica italijanske brodarske firme „Kosta", koja je izgradila tu ploveću palatu dužine tri fudbalska terena, hram zabave i uživanja. Kao „Titanik" u svoje vreme, „Konkordija" je opisivana samo u superlativima.
Među sujevernim italijanskim mornarima ta ploveća palata je imala reputaciju „baksuzne". Njeno krštenje 2005. je proteklo uz loše predskazanje: boca šampanjca bačena na trup, nije se razbila...
Ponos flote firme „Kosta" od porinuća 2006. bio je demonstracija moći italijanskog brodogradilišta „Finkantijeri", kao najveći ikada izgrađen u Italiji - dugačak 290 metara i širok 38! Na upravljanju i održavanju tog giganta sa trinaest paluba radilo je 1.068 članova posade, zbog čega je taj plutajući grad mogao da primi do 3.780 putnika.
Bili su smešteni u više od 1.500 kabina, uključujući 505 sa privatnim balkonom i 70 luksuznih apartmana.
Za ishranu tog malog grada postojalo je pet restorana, uključujući i superekskluzivan „Klub Konkordija", gde su stolovi bili dostupni samo uz rezervaciju najviše klijentele. Za aperitiv ili drugo piće putnici su imali izbor od trinaest tematskih barova živopisnih naziva: „Kafa i čokolada", „Konjak i cigare". Ali iznad svega usluge su bile usmerene na uživanje, po kojem se „Konkordija" razlikovala od početka: pet „džakuzija", četiri bazena - od kojih dva pod pokretnim staklenim krovom, više sportskih terena, staza za „džoging" na otvorenom... I najbolje od svega: „Samsara spa", zvanično predstavljena kao najveći brodski centar za negu i fitnes na svetu. Na površini od 6.000 kvadratnih metara na dve palube omogućavao je pravo lekovito osveženje tela tokom putovanja. U skladu sa željama ljubitelja fitnesa, brod je imao 55 kabina sa direktnim pristupom tom ekskluzivnom klubu. Unutra, putnike je mogao razmaziti izbor: teretana, spa, „sobe za tretman", sauna, parno kupatilo, solarijum... Kada se odmore, putnici su mogli u pozorište na tri palube, u kazino, ili na tematske disko-večeri dostojne TV-serije „Love Boat". Za ozbiljnije, „Konkordija" je imala pristup internetu i biblioteku, a za „manijake kupovine" desetine prodavnica kojima se hvalio brod. Oni koji ni u svemu tome nisu našli šta traže imali su simulator vožnje „Gran pri" ili filmove na gigantskom ekranu na palubi sa bazenima. Beta



Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati