Povećaj veličinu slova
Vrati na prvobitnu veličinu slova
Samnji veličinu slova
štampaj
štampaj
Pošalji prijatelju
Kako je potonula „Kosta Konkordija" - uhapŠen FranČesko Sketino koji je upravljao brodom, novi dramatiČni detalji nesreĆe
Kapetan optužen za višestruko ubistvo putnika
Pobegao: Tužilaštvo ga tereti da je kriv za smrt najmanje petoro ljudi jer je napustio brod ostavljajući putnike na cedilu.
s

s

Prema nekim informacijama, Sketino je bio u jednom od brodskih barova kada se njegovo superluksuzno i moderno plovilo nasukalo na greben u blizini italijanskog ostrva Điljo. Prema navodima nekih italijanskih medija, kapetan broda nađen je na obali oko 23.40 u petak dok su poslednji putnici evakuisani sa broda oko 6.00 sati u subotu ujutro.
s

Hapšenje Sketino
Kapetan: Sve je OK
Preživeli putnici kažu da je posle prvog alarma i obaveštenja o stanju opasnosti kapetan poručio putnicima da se radi o grešci na elektronskom sistemu.
- Kapetan je rekao da je sve OK, ali smo videli da ljudi trče hodnicima i oblače jakne za spasavanje - rekla je Britanka Dženis Donof.
- Prvo smo osetili da se brod nagnuo deset stepeni. Odmah su nas obavestili da ostanemo mirni i da je sve u redu. Vratili smo se na spavanje, ali 45 minuta kasnije su nam rekli da obučemo pojaseve za spasavanje. Onda je nastala opšta panika - dodao je Amerikanac Mark Plat.
„Dejli mejl" prenosi da su mnogi očevi i muškarci u panici koja je nastala ignorisali naredbu da se žene i deca spasavaju prvi. Putnici su se grčevito borili za svoje mesto na čamcima za spasavanje, a bilo je čak i tuče.
- Nije važila deviza „žene i deca prvo" već spasavaj se svako za sebe. Zavladao je opšti haos, vriska, kuknjava, ljudi su padali - prepričava situaciju na brodu jedan američki par.
ro

U kovčegu Rozalin Rinkon u trenutku potonuća bila zatvorena u mađioničarsku kutiju
Pronađeno još tela
Zanimljiva je priča igračice tridesetogodišnje Rozalin Rinkon iz Blekpula koja je u trenutku potonuća bila zarobljena u mađioničarskoj „crnoj kutiji". Prvo je osetila da stvari padaju po njoj.
- Izvodili smo uobičajenu tačku za putnike. Bila sam u dugačkoj kutiji koja liči na kovčeg. Kada sam osetila da se brod okreće, počela sam da dozivam mađioničara: „Pustite me napolje, pusti me napolje, otvaraj." Na sreću, otvorio mi je. Na sceni je sve već bilo srušeno. Mi smo među poslednjima napustili brod koji je u tom trenutku već bio pod nagibom od 90 stepeni - rekla je ova lepa 30-godišnja poluvenecuelanka. Rozalin Rinkon navodi jednu bitnu razliku u odnosu na „Titanik".
A
Troje Srba krenulo kući
Slavoljub Matić, šef Konzularnog odeljenja Ambasade u Rimu, kaže da su od naših državljana na brodu bili bračni par Maja i Ljubomir Vujović i Svetlana Krsmanović.
- Oni su u konzulatu u Trstu dobili privremene putne isprave i kolima se vraćaju za Srbiju. Nemaju fizičkih povreda, ali su pretrpeli ozbiljan psihički šok. Maja je rodom iz Niša, dok je Ljubomir iz Novog Sada. O Svetlani Krsmanović nemamo mnogo podataka jer nije zatražila našu pomoć - rekao je on.
Inače, kapetanu broda se na teret stavlja i to da je išao pogrešnom maršrutom, odnosno da je ostrvo obilazio suviše blizu i sa pogrešne strane. Sketino je, kako prenose italijanski mediji, u svoju odbranu rekao da stena u koju je udario nije bila ucrtana na njegovu mapu.
Tužilaštvo u Italiji ispituje i moguću odgovornost drugih ljudi uključujući i zamenika kapetana Kira Ambrosija, koji je takođe priveden.
Inače, juče su još dva tela juče nađena u olupini broda. Prva tri nađena tela bila su tela dvoje Francuza i jednog Peruanca, članova posade koji su stradali kada su skočili u more. Ostale žrtve su starije osobe koje još nisu identifikovane.
Spasioci su nastavili juče ceo dan i noćas da tragaju za nestalima, juče ujutro je nađen jedan mladi bračni par Južnokorejaca a čuli su se zvuci iz jednog dela broda gde se veruje da ima još nekog preživelog.
t

Ispovest: Sara Janjić, jedna od preživelih sa „Konkordije"
Beograđanka pomagala u spasavanju
Ekipa Pressa razgovarala je i sa Beograđankom Sarom Janjić (22), koja je preživela potapanje „Konkordije". Sara je na kruzeru mesec dana radila u prodavnici suvenira. Nju smo juče zatekli u Ambasadi u Rimu dok je pokušavala da obezbedi putnu ispravu i krene ka Beogradu. Ona je naime kao i svi ostala bez ičega i samo joj je deo pasoša bio spasen.
Ona je potvrdila da se oseća dobro, da nije povređena i da jedva čeka da se vrati kući. Prisećajući se užasnog potopa, Sara kaže da ih je posada, dok su se uveliko rušili tanjiri, ubeđivala kako je u pitanju tehnički kvar.
- Mnogi su u večernjim satima odlazili u pozorište ili restoran, a mi smo sedeli u baru u trenutku kada je brod počeo da tone. Prvo se začuo neki čudan zvuk, tup udar i kao nekakvo grebanje. Uskomešali smo se i videli da se nešto dešava. Muzika je svirala, a kristalne čaše, escajg, tanjiri počeli su da zveckaju, stolovi da se ljuljaju, a onda je sve počelo da pada. Onda je nestalo i struje. Sve se rušilo, a nas su ubeđivali da je problem tehničke prirode. Tada je brod počeo da se naginje na jednu stranu i da tone, a onda su ljudi počeli da vrište - seća se Sara. Ona kaže da je na brodu zavladao opšti haos i panika, a nije bilo ni traga od obezbeđenja koji je trebalo smire putnike.
- Instruktori koji su nas obučavali za spasavanje prvi su poskakali u čamce, ostavivši putnike na milost i nemilost. Starci od 80 godina u panici su gurali decu i majke sa bebama kako bi se spasli. Bila sam u šoku. Ljudi su krvavih glava tumarali - kaže Sara koja je u čamac za spasavanje ušla oko ponoći pošto je pomagala ostalima da napuste brod.
t
Sve o „Konkordiji" - Ploveća palata kao tri fudbalska terena
Avioni, kamioni i jedna nerazbijena flaša šampanjca
MILANO - Brod za krstarenje „Konkordija" bio je perjanica italijanske brodarske firme „Kosta", koja je izgradila tu ploveću palatu dužine tri fudbalska terena, hram zabave i uživanja. Kao „Titanik" u svoje vreme, „Konkordija" je opisivana samo u superlativima.
Među sujevernim italijanskim mornarima ta ploveća palata je imala reputaciju „baksuzne". Njeno krštenje 2005. je proteklo uz loše predskazanje: boca šampanjca bačena na trup, nije se razbila...
Ponos flote firme „Kosta" od porinuća 2006. bio je demonstracija moći italijanskog brodogradilišta „Finkantijeri", kao najveći ikada izgrađen u Italiji - dugačak 290 metara i širok 38! Na upravljanju i održavanju tog giganta sa trinaest paluba radilo je 1.068 članova posade, zbog čega je taj plutajući grad mogao da primi do 3.780 putnika.
Bili su smešteni u više od 1.500 kabina, uključujući 505 sa privatnim balkonom i 70 luksuznih apartmana.
Za ishranu tog malog grada postojalo je pet restorana, uključujući i superekskluzivan „Klub Konkordija", gde su stolovi bili dostupni samo uz rezervaciju najviše klijentele. Za aperitiv ili drugo piće putnici su imali izbor od trinaest tematskih barova živopisnih naziva: „Kafa i čokolada", „Konjak i cigare". Ali iznad svega usluge su bile usmerene na uživanje, po kojem se „Konkordija" razlikovala od početka: pet „džakuzija", četiri bazena - od kojih dva pod pokretnim staklenim krovom, više sportskih terena, staza za „džoging" na otvorenom... I najbolje od svega: „Samsara spa", zvanično predstavljena kao najveći brodski centar za negu i fitnes na svetu. Na površini od 6.000 kvadratnih metara na dve palube omogućavao je pravo lekovito osveženje tela tokom putovanja. U skladu sa željama ljubitelja fitnesa, brod je imao 55 kabina sa direktnim pristupom tom ekskluzivnom klubu. Unutra, putnike je mogao razmaziti izbor: teretana, spa, „sobe za tretman", sauna, parno kupatilo, solarijum... Kada se odmore, putnici su mogli u pozorište na tri palube, u kazino, ili na tematske disko-večeri dostojne TV-serije „Love Boat". Za ozbiljnije, „Konkordija" je imala pristup internetu i biblioteku, a za „manijake kupovine" desetine prodavnica kojima se hvalio brod. Oni koji ni u svemu tome nisu našli šta traže imali su simulator vožnje „Gran pri" ili filmove na gigantskom ekranu na palubi sa bazenima. Beta
Izvor: PRESS
Nema komentara.