Hronika

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

KRAGUJEVAC/BEOGRAD 03. 02. 2012

PRESS

KrŠenje ljudskih prava u Kragujevcu - Privrednika koji se ubio kada su doŠli da mu plene kuĆu hteli da isele suprotno pravilima Evropske konvencije.

Milana S. nisu smeli da izbace iz kuće po zimi

Molba: Milan (57) je molio izvršitelje da ga ostave u kući dok ne prođu ledeni dani, a kada su oni odbili, otišao je u drugu sobu i pucao sebi u srce. Propisi: Evropska konvencija o ljudskim pravima, čiji smo potpisnici, strogo zabranjuje da neko bude izbačen iz kuće na temperaturi ispod nule, kažu stručnjaci.

s
Milan S. (57) iz Kragujevca, koji je izvršio samoubistvo kada su sudski izvršitelji došli da mu zaplene kuću, iseljen je suprotno pravilima Evropske konvencije za ljudska prava, čiji je Srbija potpisnik! Naime, ta konvencija u Članu 8 kaže da niko ne sme biti izbačen iz svog doma, bez obzira na zakonski osnov, ukoliko je spoljašnja temperatura ispod nula stepeni Celzijusa.
U Kragujevcu je, u trenutku iseljenja Milanove porodice, bilo čak -12 stepeni!
s

Kobne posledice Milanovo telo iznose iz kuće posle samoubistva


Važan je viši akt

Oliver Antić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu, kaže da nijedna civilizovana država ne bi izbacila porodicu iz stana po tako velikoj zimi. Profesor Antić kaže da kada neko duži period živi u jednoj kući ili stanu, to se smatra njegovim domom.
- Niko iz doma ne sme da iseljava na temperaturi ispod nule ili ukoliko je neki član porodice bolestan. U ovakvim slučajevima sudija nalaže da se izvršenje odloži, u skladu sa Evropskom konvencijom o ljudskim pravima, čiji smo potpisnik, što znači da je to isto kao da piše u našem zakonu - izjavio je Antić.
a

Oproštajno pismo: Svaku ciglu sam natopio znojem a sada i krvlju

Pre nego što je pucao sebi u srce, Milan je ostavio kratko oproštajno pismo:
„Nemojte nikoga kriviti, tako sam sam odlučio. Nisam mogao da podnesem gubitak kuće. Svaku ciglu sam natopio znojem, a sada i krvlju. Nemojte me voziti u bolnicu, nema razloga. Milan".

On je naveo da je tragedija u Kragujevcu mogla biti izbegnuta da su sudovi i advokati bili na nivou zadatka, što nije bio slučaj.
- Tada bi bio sačuvan jedan život. Oduzimanje poslovnog prostora i fabričkih hala je sasvim druga priča, ove nekretnine mogu biti oduzete u bilo kom momentu. Kragujevačka tragedija je opomena svim drugim sudovima u državi, dodaje prof. Antić.
On naglašava da ukoliko nečega nema u Zakonu o izvršenju i obezbeđenju, onda se pogleda u viši akt, Ustav, pa u Evropsku konvenciju o ljudskim pravima.
Podsetimo, Milan S., vlasnik preduzeća „Freon eko" iz Kragujevca, ubio se u sredu u porodičnoj kući u trenutku kada su sudski izvršitelji došli da ga isele iz zgrade koju je izgubio u sudskom sporu zbog neplaćenog kredita. Dok su izvršitelji i policija bili u delu zgrade u kojoj se nalaze kancelarije Milanove firme, privrednik je otišao u prostorije u kojima živi sa porodicom i sebi pucao u srce iz „magnuma 357". Sve se dogodilo u Ulici Crveno barjače 17, gde Milan S. poseduje zgradu u okviru koje su lokali za izdavanje i porodična kuća.
s

Nije moralo da bude ovako Policajci teše Milanovu sestru


Našli novi stan

Kako je nakon tragedije objasnio Milanov advokat Tatomir Leković, porodica je pokušala da odloži iseljenje zbog hladnog vremena i dodao da su već pronašli novi stan u kojem bi živeli.
a

Novi zakon baš rigorozan

Prema rečima advokata Vere Đutović Bojović, u Zakonu o izvršenju i obezbeđenju nije navedeno ograničenje u kojim se slučajevima ne može iseliti neko iz doma.
- Jedino ograničenje, po novom zakonu, jeste da nema izvršenja posle 22 časa. Sve ostalo je dozvoljeno, pa bilo i minus 12 ili duvao orkan. Čak i pre ovog novog zakona nije postojalo to ograničenje. Međutim, u doba socijalizma su postojala ta ograničenja, odnosno pod kojim uslovima nije dozvoljeno izvršenje. Inače, ovaj zakon je veoma rigorozan po dužnike - navodi Vera Đurović Bojović.

- Trebalo je da se sele 30. i 31. januara, a tražili su odlaganje još koji dan zbog ove hladnoće. Milan je u protekle dve godine iseljenje odlagao jer su mu nekretnine koje su procenjene na oko 700.000 evra na sudu prodate za svega 100.000, što je prema tadašnjem zakonu neregularno. Milan je pokušao da to i dokaže - ispričao je Leković.
Milan S. je privatni biznis počeo pre više od 20 godina otvorivši jedan od najpoznatijih kragujevačkih servisa rashladne tehnike. U Ulici Crveno barjače 17 posedovao je zgradu od 400 kvadratnih metara poslovnog i 200 kvadrata stambenog prostora.
Izvršitelji su u Milanovoj kući bili pre mesec i po dana, kada je ugovoreno iseljenje. Novi vlasnik zgrade, firma koja je registrovana u Kragujevcu a čiji vlasnici su iz Beograda, upisao se kao vlasnik nekretnina u katastar još pre nekoliko meseci. Nakon toga su od suda tražili da ih uvede u posed, odnosno da se usele.

Marija Raca/Milan Dudvarski

komentari (39)
pošalji komentar

marko [neregistrovani] (02. 02. 2012, 22:10:25)

??????????????

Ko ce da odgovara?

pošalji odgovor

nenad [neregistrovani] (02. 02. 2012, 22:13:32)

srijo maceho

ako ima boga,bog ce ih kazniti.

pošalji odgovor

666 [neregistrovani] (02. 02. 2012, 22:17:03)

ljudi shvatite

ovde se ne radi o samoubistvu nego o potstrekavanju od strane banke,suda,policije,sudskog izvrsitelja i tzv kupca na ubistvo !!
banke su najvece agencije za trgovinu nekretnina i grobari nasega drustva !!!

pošalji odgovor

gg [neregistrovani] (02. 02. 2012, 22:22:38)

opet


su nas prevarili

pošalji odgovor

Marina [neregistrovani] (02. 02. 2012, 22:32:27)

bruka i sramota

stidite se ovoga,jad i beda,neljudski!!!!!nosite ga na dusi.kera ne bih izbacila po ovoj temperaturi a kamoli coveka.isfrustrirani jadnici zeljni dokazivanja potrcali da izbace coveka,fuj bedo,nistaci jedni!!!!

pošalji odgovor

Lokvas [neregistrovani] (02. 02. 2012, 22:38:40)

Zaista imamo zakone ...

...da sednemo i plačemo!
Ali te zakone donose oni za koje MI GLASAMO!
Nemojmo vise da glasamo za vlatite grobare!!!

pošalji odgovor

aleksandraKG [neregistrovani] (02. 02. 2012, 23:21:00)

tuuuuga

J...m ti ovakvu drzavu,sudstvo i sve po redu...a i ova gospodja(namerno malim slovom),sto kaze da taman orkan da duva,izvrsenje je izvrsnje...e sramota,ja bre kuce ne bih mogla da isteram iz toplog doma na minusu,a kamo li coveka.....otisli smo u aut...zadnje vreme doslo...jadan covek i njegova porodica!!!!!

pošalji odgovor

Драго [neregistrovani] (02. 02. 2012, 23:22:43)

Адвокат?

Који правни факултет је овај адвокат Вера Ђуровић Бојовић завршила? Да није и она један од бивших студената из познате афере иначе би знала да је Европска конвенција о људским правима правни акт веће снаге од нашег закона посто смо као држава потписници истог.

pošalji odgovor

кикица021 [neregistrovani] (02. 02. 2012, 23:50:35)

где ће вам душа...

Не требају нам пророчанства Маја,Нострадамуса,Тарабића...крај је близу.Ово је тешки пораз људскости и одсуства морала!Страшно!Баш ме занима ко је тај угледни из БГ,који се већ уписао у катастар непокретности као власник!?А тек банке и адвокати-лешинари,без скрупула.дали могу да живе са сазнањем да се неко убио због њихове прљаве игре,а све под зеленим светлом демократске државе!?Срамота и пораз за овакво цивилизовано друштво-нећете још дуго!

pošalji odgovor

Slušalac [neregistrovani] (03. 02. 2012, 00:36:26)

RADIO BEOGRAD 1

Poštovani, novinari, izjavu "o domu, Evropskoj konvenciji i visini zadatka" cenjeni profesor Antić je dao u emisiji "U središtu pažnje" Radio Beograda, u četvrtak malo pre 18 sati. Kad već prenosite izjavu, prenesite i gde ste je čuli. A pričao kao prića o tome kako se presude donose je za sebe dovoljna, da se ćovek zapita na čiju će dušu ovo samoubistvo. Saučešće prodici.

pošalji odgovor

EU [neregistrovani] (03. 02. 2012, 01:41:22)

To ima samo u Srbiji

UZASNO!!! Pa ni kera kada vidim na ulici na ovoj cici zimi ne ostanem ravnodusan a kamoli coveka da izbace na ulicu. E sada pocnite da opet pljujete kao i obicno o Zapadu i EU (Evropska konvencija ne vazi u Srbiji a jellll???) I evo sta de dogadja, ljudi izvrsavaju samoubistva a sudije popuju. Sudije gde vam je zakon morala i etike?

pošalji odgovor

ISKRENKO [neregistrovani] (03. 02. 2012, 01:44:21)

NEVEROVATNA PRIČA

Meni je neverovatno da čovek koji je bio sposoban da stvori kuću vrednu 700000 evra dozvoli sebi da ostane bez nje zbog 25000 evra.Zatim u pitanju je kredit Fonda za razvoj sa 3 posto kamate,a ne kredit banke sa 20 posto.Kako je bilo moguće da se kuća na javnoj prodaji proda tako jeftino jer u slučaju hipoteke prodaju vrši sud.Jadan je i taj novi vlasnik koji se pomamio da se obogati na tudjoj muci.Ima tu dosta nedoumica,a možda i krivice samog pokojnika i njegovih savetnika.Pokojnik je barem 15-ti čovek koji se u poslednje dve godine ubio zbog dugova.
DUG JE ZAO DRUG.

pošalji odgovor

Milan [neregistrovani] (03. 02. 2012, 06:26:15)

Hipoteke

Polako banke kreću da plene svu imovinu! Koliko će još biti ovakvih slučajeva ne zna se? Užas i katastrofa!!!!

pošalji odgovor

Mirjana [neregistrovani] (03. 02. 2012, 07:21:11)

?????

Poštovani profesore Antiću, zar Vama nije jasno da "mi" potpisujemo evropske konvencije, samo zbog Evrope a ne zbog naših građana. To je praksa dodvoravanja ove vlasti zapadu u svim oblastima.

pošalji odgovor

milorad [neregistrovani] (03. 02. 2012, 08:12:17)

prokleto

Stara poslovica glasi: "Oteto prokleto". Neka o tome misle i novi vlasnici i oni koji su na ovako nahuman način doveli čoveka do očaja. Neke nepismene sudije i advokati i ne čitaju razne evropske Konvencije o ljudskim pravima, zato nam se i događaju ovakve stvari. Užas.

pošalji odgovor

Milanm [neregistrovani] (03. 02. 2012, 09:35:31)

re

Ej Srbijo jadna li si...!!!

pošalji odgovor

Dijaspora "Giordano-Bruno" [neregistrovani] (03. 02. 2012, 10:11:33)

Samoubistvo na minus 15/odgovor XXX 1

"XXX-1" Koji si ti heroj jel to nacin ako si ti spicko tvoj kredit za gluposti,a nemas 25000 evra da vratis dug,a imas nekretninu od 700000?? a ko tebi daje za pravo zbog tvoje gluposti,nemas ti pravo na tako nesto, poslovica stara kaze "opruzi se onoliko kolko je krevet dugacak"ili "ko ne plati na cupriji platice na mostu"

pošalji odgovor

Dragica [neregistrovani] (03. 02. 2012, 10:26:46)

zAŠTO SE LJUDI ZADUŽUJU

Otac me je učio, da mi je svejedno da li umrla u vili ili u običnom stanu, samo mirno da spavam i da ne umrem glupa.Godinama gledam ljude kojima je malo dva stana, već hoće i treći da kupe, a imaju jedno dete.Kada se zadužiš u banci, onda moraš da znaš da ćeš taj dug morati i da vratiš.Otac i majka su mi bili prosvetni radnici, nikada nisu dobili stan od države, ali se nisu ni zadužili da bi se ubijali...

pošalji odgovor

mia [neregistrovani] (03. 02. 2012, 10:40:08)

Rigorozni zakon

Zakon je rigorozan za ovakve gluposti, a ko će da odgovara za onog silovanog dečaka, za onu mrtvu zlostavljanu devojčicu . Ti zakoni su nam jadni i nikakvi.Deca se biju i ubijaju po školama, roditlji i rodbina zlostavljaju decu,niko ni za šta ne odgovara , a ovog čoveka izbacuju na ulicu u sred zime. To je veoma bitno!!

pošalji odgovor

Titov Pionir [neregistrovani] (03. 02. 2012, 10:52:05)

O Srbijo mati

Ko ce nam sada biti kriv

pošalji odgovor

Oti [neregistrovani] (03. 02. 2012, 11:26:37)

Tumačenja

Pa da li može ili ne da se neko iseli na temperaturi ispod nule? Profesor kaže ne može a advokat može! U ovoj zemlji sve može i ne može, zato smo dogurali dovde gde nam je izgleda i mesto.

pošalji odgovor

peca [neregistrovani] (03. 02. 2012, 11:33:02)

bo

pravo pitanje i ja jedva cekam da vidim ko ce da odgovara

pošalji odgovor

Saki [neregistrovani] (03. 02. 2012, 11:37:17)

????

Zasto zaloziti imovinu od 700 000 eura za kredit od 25000 to nijedna banka ne trazi. Uzimao sam kredite i trazili su mi za toliki kredit da zalozim stan koji vredi oko 70 000 tako da mi nesto u ovoj vesti nije jasno. Saucesce porodici ubijenog.

pošalji odgovor

dlačica na jezičku [neregistrovani] (03. 02. 2012, 13:03:02)

Evakuacija i zakon

U Francuskoj od 1. oktobra do 1. aprila evakuacija iz kuće ili stana po krivnoj presudi ne može biti izvršna.
U drugim zemljama taj zakon ne postoji, ili možda samo ovde-onde, a vredi ga imati i dati ljudima snage da se saberu i da organizuju život.

Eto i lepog razloga za promenu srpskih zakona po pitanju zaštite ljudskih bića, ako se naši vlastodršci prisete ili ako po sopstvenoj koži, (već zapažene debljine), mraz osete.

pošalji odgovor

dlačica na jezičku [neregistrovani] (03. 02. 2012, 13:29:51)

Nepoštovanje ljudskih prava

Izgleda da Srbija krši medjunarodne zakone, koje je i sama potpisala. Evo dužeg izvoda o tome:
Given that the Charter is "indissoluably linked by language and ideology to important international instruments and principles to which Serbia subscribes", the resort to international sources of law is inevitable if it is to be interpreted "properly".
Further, assuming that the adoption theory applies, customary international human rights law has significant potential to define the scope of rights and freedoms
constitutionally entrenched in the Charter.

pošalji odgovor

old timer [neregistrovani] (03. 02. 2012, 14:00:00)

disorder in low

"International human rights low" u našoj zemlji je nepoznica prvog reda. Justicija je bez svoje vage.

pošalji odgovor

MILE [neregistrovani] (03. 02. 2012, 17:05:35)

kako da ne

Zato je sneg zavejao puteve Srbije ,zemlje medju sljivama!

pošalji odgovor

igor vasic (03. 02. 2012, 21:52:50)

zakon

sta to bese ?

pošalji odgovor

darko [neregistrovani] (04. 02. 2012, 07:06:48)

Kada

bi dar država bila takva prema bankama kakve su banke prema dužnicima sve bi bilo O.K..Pola Srbije će doživotno da robuje kreditima i iskreno većina više i ne zna šta plaća jer je to nemoguće provaliti.

pošalji odgovor

Jovan [neregistrovani] (04. 02. 2012, 10:12:34)

Sta je cekao ?

Odgovarace svi oni, za posledice, koji ne postuju
pravosnazne sudske odluke.
Zasto se nije sam iselio, zasto je cekao da mu dodju izvrsitelji ? Vremena je bilo, vise nego dovoljno.

pošalji odgovor

Zora [neregistrovani] (04. 02. 2012, 14:10:12)

Objavite sve podatke

Objavite ime Banke, alavog kupca i izvršitelja!

pošalji odgovor

Max [neregistrovani] (04. 02. 2012, 19:03:54)

mi mozemo biti besni

koliko god zelimo, ali dobro dosli u savremenu Srbiju koja ce svakim danom biti sve gora

pošalji odgovor

ana [neregistrovani] (05. 02. 2012, 14:41:42)

a da razmislimo

nikad mi nece biti jasno zasto ljudi u istim bankama nikad ne procitaju ono sto potpisuju. sve lepo pise u ugovoru. i ja imam kredite ali znam sta sam potpisala. i najveci laik moze iznos rate da pomnozi sa mesecima i da mu bude jasno sta vraca. naravno da mi je zao gospodina koji se ubio, ali mu je kredit istekao 2008 godine a on nije mogao prodati jedan lokal i izmiriti dug pa bi mu ostalo sve ostalo

pošalji odgovor

dragan [neregistrovani] (06. 02. 2012, 07:10:35)

....

Verovatno je pročitao sve o kreditu koji je uzeo, samo što ljudi ne računaju na to da će im možda firme stati i da neće imati priliva, eto to je. Kredite mogu uzeti jedino ljudi koji rade na džavnim radnim mestima, to je nažalost činjenica, a ostale ko šiša. Crno nam se piše svima.

pošalji odgovor

realna [neregistrovani] (06. 02. 2012, 11:49:54)

slazem se

Jovane svaka cast!!!

pošalji odgovor

Vladimir [neregistrovani] (06. 02. 2012, 15:01:37)

?

Ovde su izgleda svi gresnici,i banka koja mu je pozajmila pare i covek koji je kupio tu nekretninu i policija koja radi svoj posao.Samo on jadan nije nista kriv sto je uzeo te pare na kredit i potrosio na ko zna sta i na kraju unesrecio svoju porodicu svojim kukavicnim cinom!

pošalji odgovor

mirko [neregistrovani] (06. 02. 2012, 21:28:59)

konvencija

Član 8.
1. Svako ima pravo na poštovanje svog privatnog i porodičnog života, doma i prepiske.
2. Javne vlasti neće se mešati u vršenje ovog prava sem ako to nije u skladu sa zakonom i
neophodno u demokratskom društvu u interesu nacionalne bezbednosti, javne bezbednosti
ili ekonomske dobrobiti zemlje, radi sprečavanja nereda ili kriminala, zaštite zdravlja ili
morala, ili radi zaštite prava i sloboda drugih.

pošalji odgovor

Sladjana [neregistrovani] (11. 02. 2012, 16:46:38)

Bas tako!!!!

u potpunosti se slazem sa komentarom.

pošalji odgovor

lane [neregistrovani] (13. 02. 2012, 17:28:48)

sta reci?

eventualni gubitak nekretnine je bio ukalkukisan kod uzimanja hipotekarnog kredita od strane ovog nesretnog coveka.Sumnjam da banke ili banka nije skrenula paznju na tu mogucnost.Verovatno je veliki deo izmiren.Dolaskom,,demokratije,, mi smo jedno gradjansko drustvo zamenili potrosackim,pohrlili u kredite sto bi rekao moj pokojni deda Adam(laka mu zamlja),,golim guzom u pijane ljude,, . Bice ovakvih izvrsenja jos (dok se ne dozovemo pameti i ne prostremo kolko nam je dug guber a ne pustezelje.Ipak ostaje gorak ukus posle citanja ovake vesti i pitanje dali ce neko za ovo odgovarati u ,,pravnoj,,nam drzavi?

pošalji odgovor

Find us on Twitter

Hronika
Razjareni pas ujedao je i vukao Nevenu deset minuta

24. 05. 2012

Razjareni pas ujedao je i vukao Nevenu deset minuta

Svedoci opisuju: Desetoro mališana se igralo u dvorištu. Pas se odjednom stvorio među njima, ščepao devojčicu i počeo da je ujeda... Lekari jedva spasli desetogodišnju devojčicu ...

22. 05. 2012

Poginuo vozač "punta"
Arhiva
Najnovije vesti
Tužilaštvo nije uredilo optužnicu protiv Golubovića

24. 05. 2012

Tužilaštvo nije uredilo optužnicu protiv Golubovića

Početak ponovljenog suđenja Aleksandru Kristijanu Goluboviću zbog trgovine drogom na području Novog Pazara i Beograda, odloženo je danas u Višem sudu u Beogradu za 21. jun ...

24. 05. 2012

Šešelj nudio ostavku
Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date