- Vesti dana
- SPECIJAL: Ratko Mladić
- Globus
- Komentar dana
- DOKUMENTA
- Hronika
- Regioni
- Republika Srpska
- Vojvodina
- Crna Gora
- Beograd
- Džet-set svet
- Dnevni magazin
- Revija
- Nedeljnik
- Zdravlje i nauka
- Život i stil
- Press sport magazin
- Zanimljivosti
- PressMagazin
- Pitanje dana
- Duplerica
- Presspedia
- Press TV
- TV Pressing
- SPECIJAL: Kanski dnevnik
- Reportaže
Komentar dana
BEOGRAD 30. 07. 2010
PRESS
Komentar dana - Veljko Miladinović
Da je car Lazar imao Fejsbuk...
Jedan profesor sa Kent univerziteta na svom blogu je objavio četiri godine prikupljane odgovore studenata o istoriji Jugoslavije, gde su engleski štreberi potpuno briljirali - Kosovo je, kažu, zemlja u kojoj živi 95 odsto Alžiraca, Jugoslaviju su napravili Srbi, Hrvati i Česi, Tito je izvukao Jugoslaviju iz SSSR-a, u ratu devedesetih su se sukobili Srbi, koji su pravoslavci, dok su s druge strane bili Bosanci i Hrvati. I jedni i drugi muslimani.

Možda je studentima ovo znanje sasvim dovoljno. Jer nedavno je, recimo, izvesni Leo Cendrović, dopisnik najpoznatijeg svetskog nedeljnika „Tajm" iz Brisela, analizirajući kontekst presude MSP-a o Kosovu, između ostalog napisao da Srbiju podržava pet zemalja Evropske unije, od kojih Slovačka, Španija i Rumunija iz straha od svojih manjinskih grupa, dok Grčka i Kipar to rade zbog „slovenskog prijateljstva"?! Džabe Grcima Ahil, Aristotel i Aleksandar Makedonski kada im jedan briselski intelektualac kaže da su na Balkan došli u sedmom veku. Isti novinar je u dve rečenice objasnio srž kosovskog problema - „to je prostor viševekovnih tenzija Srba i Albanaca, koje su dostigle vrhunac za vreme NATO intervencije 1999; iako je legalno srpska teritorija, albanska većina je tražila nezavisnost, a srpske vlasti su odgovorile akcijom etničkog čišćenja". Nigde ni slova o manastirima, Milošu i Lazaru, Titovoj zabrani povratka Srba na Kosovo i Metohiju iz 1945.
Za našu istoriju prosto nema mesta čak ni u fusnotama svetskih lekcija iz istorije. Američki i evropski đaci ne znaju za srpske pobede u Prvom svetskom ratu, o povlačenju preko Albanije. Nigde se u istorijskim udžbenicima ne spominje da je „šumadijska rasa" žrtvovana da bi Englezi i Rusi uspeli da pobede Nemce. Ali, zato se o Slobodanu Miloševiću, Račku i Srebrenici zna sve.
To je valjda zato što car Lazar i Živojin Mišić nisu imali Fejsbuk pa da jave CNN-u šta se dešava u Srbiji. Ili nisu, kao Tači, imali prijatelje na izvorima nafte koji će da podmažu u Vašingtonu.
Komentar dana
09. 02. 2012
Javno i privatno
Vlasnik jedinog (!) bioskopa u Banjaluci objasnio je da je film Anđeline Džoli „U zemlji krvi i meda" „smeće" i da ga on neće prikazivati. Ali ne zato što je „smeće", već ...
08. 02. 2012
Dosadan i dosledan
07. 02. 2012
Panika
06. 02. 2012
Poslednji Bosanac
05. 02. 2012
Plati da te doktor u život vrati!
05. 02. 2012
Nepogoda
04. 02. 2012
Pogledaj dom svoj, Anđela
03. 02. 2012
Četvorka iz vladanja
02. 02. 2012
Obični ljudi, a ne velike teme
01. 02. 2012
Premijera premijera
Najnovije vesti
09. 02. 2012
Novi rekordni pad dinara, NBS prodala 68,5 miliona evra
Kurs dinara nastaviće i sutra da pada, peti dan uzastopno, bez obzira na intervenciju centralne banke od 68,5 miliona evra na deviznom tržištu i zabeležiće najnižu vrednost ...
09. 02. 2012
Jeremić sa Ban Ki-munom o situaciji na Kosovu
09. 02. 2012
Još dva meseca pritvora za Stanišljevića
09. 02. 2012
Srpsko narodno pozorište otkazalo sve predstave
09. 02. 2012
PKS: Odluka MMF-a nije dobra poruka za investitore
09. 02. 2012
Vlada: Bez nastave sledeće nedelje
09. 02. 2012
komentari (32)
pošalji komentarMladen Kozar Mihajlov [neregistrovani] (29. 07. 2010, 22:21:02)
TESLA
Sreca njihova sto smo im poslali Teslu inace bi jos uvek ziveli u mraku na njihovom kontinentu.Mozda je vreme da im posaljemo nekog novog Teslu da ih nauci istoriji balkana i Srbije...
pošalji odgovorVladaNS [neregistrovani] (29. 07. 2010, 22:28:15)
!!
Lazar Hrebeljanovic nije bio srpski car, on je bio vlastelin na dvoru cara Stefana Urosa IV Dusana Nemanjica i posle raspada srpskog carstva, nakon smrti Dusana, on se samoproglasio KNEZOM pomoravlja, dela danasnje Sumadije !!
pošalji odgovorDokle cete vise da ga oslovljavate cerem kada on to nije bio, nije cek ni kontrolisao celu Srbiju !
Ajde za neuk narod i razumem ali novinari ...
car [neregistrovani] (29. 07. 2010, 22:51:23)
Lazar
Lazar je titiulu cara dobio od naroda,a to vise vredi nego da su ga papa i patrijarh zajedno krunisali!!! da se razumemo ti si upravu u teoriji!!!
pošalji odgovorЛогос [neregistrovani] (29. 07. 2010, 23:27:15)
И на Западу профано школство
Под утицајем наших европејаца, ја сам помислио да иза сваке високе оцене европских студената, стоји знање, кад оно, њихови ко наши. Прписују, бубице итд. Лепо је много знати и то знање доказати праксом а никако дипломом. катастрофа је од просвете кад диплому има онај ко стварно зна и онај ко је до дипломе дошао на непоштен начин. Да закључим; и Болоња је прднула у чабар. Опростите ми на изразу али таквим интелектуалцима други израз не пристаје.
pošalji odgovor. [neregistrovani] (29. 07. 2010, 23:33:13)
.
ajde da su neke ljude nahvatali po ulici da ih smaraju sa pitanjima o istoriji jugoslavije, pa da im oprostimo, ali ovi ce kao sto ti kazes sutra da kroje istoriju sveta, jad i cemer...
pošalji odgovorisa nis [neregistrovani] (29. 07. 2010, 23:50:02)
o tesli
nismo im pslali teslu nego je sam otisao gde ga hoce. da je ostao ovde unistili bi ga srbi kao i sve ostale pametne ljudi
pošalji odgovorisa nis [neregistrovani] (29. 07. 2010, 23:51:42)
pa sta si drugo ocekivao
pa ni nasi studenti ne znaju istoriju zimbabvea. on je za nas kao mi za engleze. to sto ti mislis da smo mi nesto bitni u svetu to je jer imas pogresnu percepciju o nama u svetu
pošalji odgovordanijel [neregistrovani] (29. 07. 2010, 23:55:50)
Da je car Lazar imao Fejsbuk...
poznato je da je recimo u Engleskoj ili Americi škola pojednostavljena,kao lakše je deci da uče...ali naš djak koji završi samo osam razreda može izgleda da parira njihovim "studentima".
pošalji odgovorbane [neregistrovani] (30. 07. 2010, 00:45:38)
svet i mi
treba da znamo kako da se predstavimo svetu i na koji nacin.danas je veoma vazna propaganda,nekad i lazna,ali je uspesna.da bi nas svet upoznao onakve kakvi smo ili kakvi bi zeleli da budemo trebalo bi ispitati rad ambasada i predstavnista.sta oni rade,sta rade putnicke agencije,sta rade sportisti,umetnici nista,gledaju sami sebe,da se sto vise obogate.ali zato oni koji nas mrze,ne vole,rade punom parom.skoro sam gledao na australskoj televiziji slovenacki dokumentarac u kome se govori o slovenackim knezovima,slovenackoj vlasteli,slovenackom plemstvu i uz to prikazali zamkove i ostalo sto sledi.a mi.gde su nasi zamkovi gde je nasa istorija prikazana.kad kazem da sam iz srbije redovno mi idgovore da znaju sve o srbiji o ubistvima,prljavim ratovima,genocidu i ostalom.nas odgovor je jednog dana svet ce saznati istinu.svet je pokvaren,recite istinu danas.kazite ko smo .
pošalji odgovorddd [neregistrovani] (30. 07. 2010, 01:08:25)
hmm
super!sto manje znaju o nama to bolje!gdje bi stigli kad bi znali kakva je korupcije kod nas,koliko je kriminala,da je samostalnost Srbije nakon 88 godine na trgu Republike u Bg proslvilo cak 15 ljudi,sta bi bilo da znaju jos mnogo ,mnogo toga.sto manje znaju,to bolje.sto manje pamtimo,opet jos bolje za nas.evo neka neko nadje i jedan jedini resor u nasoj zemlji da nema mafije,kriminala,korupcije,''ja tebi,ti meni'' kombinacija,i da je i jednog politicara briga za ovom zemljom za koju su najveci junaci dali svoje zivote u WW 1....
pošalji odgovorGloginje [neregistrovani] (30. 07. 2010, 02:26:38)
..
I sanke za batu...
pošalji odgovorЈоца [neregistrovani] (30. 07. 2010, 08:24:56)
...
Наравно да није исто. Зимбабве и ми нисмо учествовали ни у једном рату заједно, не припадамо ни истом континенту. Са нама и Енглезима је друга ситуација...
pošalji odgovormilunher [neregistrovani] (30. 07. 2010, 08:33:05)
car lazar
Obicno ovakve teme ne komentarisem ali ovu... Gospodine Veljko sablaznjavate se tu sto razni stranci pojma nemaju o srpskoj istoriji??Proverite dragi moj gospodine koliko mi Srbi poznajemo svoju istoeiju???Zacudicete se vise nego sto mozete i zamisliti.Uglavnom za Srbe istorija pocinje 1941 i tu se i zavrsava sa dodatkom iz skorijeg vremena ali i to je sve konfuzno i neodredjeno i svk Srbin ima svoju sliku istorije.O knezu Lazaru,Manastirima i Kosovu verujte pojma nemaju.Da smo na Kosovo odlazili kao u Meku mi Srbi i da svak Srbin zna sve o svakom Manastiru i kolevci Kosovu sve,ama bas sve - ne bi smo doziveli ovo sto dozivljavanmo decenijama.Ako ne verujete - proverite sprovedite anketu.
pošalji odgovorpetar [neregistrovani] (30. 07. 2010, 08:40:19)
NEZNANJE JE MOC !
Kada je Orvel pisao roman 1984-a, sigurno nije ni slutio da ce on biti zvezda vodilja danasnje civilizacije.
pošalji odgovorTri super drzave se vec naziru a odnosi koji vladaju izmedju bele,zute i crne rase (tu mislim i na arape)polako ali sigurno prate fabulu romana.
Jedna od parola vladajuce klike u jednoj od tih drzava je;
NEZNANJE JE MOC.
Nemojte misliti da su profesori na belosvetskim fakultetima i skolama bas toliko glupi da ne znaju osnovne istorijske i geografske cinjenice.Znaju oni sve,mozda i vise nego sto treba,ali poenta je u tome da istina,u pojedinim slucajevim nije dobra kao polaziste.Serviranjem i plasiranjem laznih istorijskih cinjenica,zamjenom geografskih pojmova,stvara se sasvim nova slika i daleko lakse manipulise sa masama.
Ako je danas nekom u interesu da stavi recimo Sandzak u Aziju i kao greskom izjavi ili napise da je to deo Turske,seme je baceno.Kad nikne u glavama pojedinca to je vec notorna istina.Posle je tesko ispravljati i dokazivati suprotno.Steta je vec nacinjena.A za jasnije razumevanje celog problema uzmite i nase studente,srednjoskolce i osnovce.Pa pola njih o recimo Kosovu zna koliko i prosecan student u nekoj zapadnoj zemlji.Za mnoge od njih kosovska bitka je mit,bajka,nesto kao saga o Hariju Poteru,dogadjaj koji se mozda nije nikada ni dogodio.Zalosno ali tako je.
milan [neregistrovani] (30. 07. 2010, 09:53:20)
ekspertu....
Aleksandar Makedonski je bio makedonac, a ne grk
pošalji odgovorLajavi pevac [neregistrovani] (30. 07. 2010, 10:16:52)
U tome je poenta!
Da sam tako lupetao u osnovnoj, kao što ovi njihovi lupetaju na tako uglednom Univerzitetu, koji školuje sutrašnje uticajne diplomate, o srednjoj bi samo mogao da sanjam. Stoga nije ni čudo što osim par Univerziteta sa Zapada, ostali kod nas izazivaju veliko podozrenje! Uostalom ono što je u socijalizamu bilo za dva koplja iznad kapitalizma jeste upravo stepen i kvalitet obrazovanja. Ono što je tragedija jeste da se sistem i kvalitet obrazovanja na Zapadu dodatno srozao u zadnjih 15 godina, a sve zarad profita, jednostavno danas se na Zapadu školuje fah idiotica, a Istok Evrope hteo, ne hteo je primoran na isto. p.s. Dobro je moj profesor međunarodnog javnog prava rekao, "iz Britanije priznajem diplome Edinburga, Kembridža, Oksofrda (i još jednog univ.,kojem ne mogu da se setim imena), ostalo je za mene na nivou srednje šklole u Rači."
pošalji odgovorArhangel [neregistrovani] (30. 07. 2010, 10:38:13)
U METASTAZI STE
Svima koji čitaju, počev od administratora, bez obzira na njihov ukus, pa do posetilaca :
pošalji odgovorPrvo, Tesla je genije koji je sledio svoju viziju i plasirao znanje u vremenu i na prostoru koji mu je tada bio najpogodniji. Trabunjanje je - NONSENSE - da ne pišem oštrije kvalifikacije o tome da bi ga Srbi upropastili da je ostao. Drugo, najsvežiji primer o nivou Zapadnog znanja i shvatanja sveta. Malopre sam pri instalaciji jednog programskog paketa naišao u "uslovima licence" na "TEKST VEKA" : .......Slažete se da ni jedan od softvera, osnovnih informacija ili tehnologija ne može biti preuzet ili bilo kako izvežen ili reeksportovan u Avganistan (na teritoriju koju kontrolišu Talibani), Kuba, Iran, Irak, Libija, Severna Koreja, Srbija (OSIM KOSOVA), Sudan i Sirija i bilo koje druge zemlje pod embargom U.S......." Srbi = Talibani. BRAVO !!! Svaka čast. Zašto nas onda "hoće" u NATO, EU ? Ko koga lagi ?
Sandra [neregistrovani] (30. 07. 2010, 10:44:50)
zasto
... Zasto bi neko u inostranstvu morao da zna o vladarima Srbije? Ne znamo ni mi, jer u skolama se nije ucilo detaljno o njima, pa ni danas.
pošalji odgovorZapadnjak [neregistrovani] (30. 07. 2010, 11:05:40)
Jos puno vama vremena treba,
da shvatite zapad, samo pustajte i dalje filmove o partizanima i mastajte o socijalizmu i komunizmu i glumite demokratiju i videcete dokle cete stici.
pošalji odgovorGoran M. [neregistrovani] (30. 07. 2010, 11:14:18)
ISTINU O NAMA ZNAJU ONI KOJI TREBA DA ZNAJU
Ne zanosite se iluzijom da zvanično školstvo u Americi i na zapadu uopšte, daje školovane ljude koji će sutra biti neki faktori i koji će odlučivati o važnim stvarima. Takva klasa se ne školuje na javnim institucijama već na tajnim. Ovi o kojima ste vi pisali su predodređeni da budu samo poslušnici i izvršitelji naloga. Masonstvo i masonerija su sušta istina, tajne grupe koje zaista donose odluke odlično znaju istinu o nama ali i o svim drugim narodima u svetu.
pošalji odgovorOni moraju da znaju istinu i da jure za njom da bi onda mogli dobro i uspešno da lažu. Efikasna i funkcionalna laž je uvek bazirana na istini. Da bi se dobro lagalo mora se znati prava istina.
Otuda i to izvrtanje istorije o čemu ste vi pisali.
Mihajlo [neregistrovani] (30. 07. 2010, 11:32:48)
IZVRTANJE ISTINE
U pravu si, da bi se baratalo neistinama i poluistinama, treba veoma dobro znati istinu. Evo primera koji možda može da to potvrdi :amerikanci (History channel) u svojoj seriji o 2. sv.ratu na našim prostorima objašnjavaju da su članovi savezničkih misija slali izveštaje o većem doprinosu Jugoslovenske vojske u otadžbini (Draža Mihajlović) u borbi protiv nemaca, ali da su Titovi obaveštajci u Londonu (!!!????) prepravljali te izveštaje u korist Tita i partizana. Ko je i kada objavio bilo šta o tim obaveštajcima i kako je i kojim sredstvima Tito mogao da organizuje svoje obaveštajce u Londonu i uopšte na Zapadu ? Da nije možda i on bio de te obaveštajne mašinerije ? Ko je koga i kome "namestio", pa posle sve ispalo šarena laža za široke narodne mase ? Malo njih zna PRAVU istinu.
pošalji odgovorСрбин [neregistrovani] (30. 07. 2010, 12:52:50)
"Европска" правда
Поздрав пријатељу.Ако није тајна, да ли би могао да нам кажеш о ком се програмском пакету ради?Страшно ме занима, а верујем да ће се још неко занимати.
pošalji odgovor? [neregistrovani] (30. 07. 2010, 13:04:46)
miso
a bice i da je evropska kolumbija sve dobro preplatila
pošalji odgovorznate
LiVanKlif [neregistrovani] (30. 07. 2010, 13:09:24)
Car Lazar i fejsbuk
Da je car Lazar imao lap top, internet i fejsbuk, Vuk Jeremic ne bi isao svaki dan avionom u svet, vladika Tadic sada ne bi imao glavobolju oko KiM i ne bi Dejanovicka isla na friziranje srecna sto ce sazvati sednicu Skupstine na kojoj je Tadic izvadio svoj lap top, a vojvoda Nikolic kao Vuk Brankovic ostao bez reci posle siline koja ga je izbijala.Lazar bi to resio preko fejsbuka na elegantan nacin...
pošalji odgovorDrago Tepić [neregistrovani] (30. 07. 2010, 13:17:05)
Mi pa mi...
Tačna je konstatacija autora današnjeg komentara da prosječno obrazovan amerikanac nema spoznaju ni geografsku ni etničku ni istorisku ni bilo koju drugu u odnosu na naše ljude koji eto znaju sve.
pošalji odgovorTo ne znači da oni nisu naobrazovani naprotiv.
Ameri su možda po nekad glupi jer oni što ne pročitaju u New jork tjmsu smatraju da se nije ni dogodsilo.
Varamo se da oni koji trebaju da znaju neznaju i o najsitnijim detaljima mnogo više i od nas samih.
Mislim da je pogrešno da svi znamo sve kako je kod nas.
Kod srba je puno kvazi sveznalica koje sve znaju a u stvari narodski rečeno neznaju se ni uz kolac popišati.
Podsjećanja radi svaki srbin može da vodi naprimjer fudbalsku reprezentaciju Srbije
Misli da može biti injen predsjednik da ne govorim o kvazi naučnicima piscima umjetnicima eto politikom može da se bavi svako i onaj ko nije u životu opet narodski rečeno kolca podoštrijo i tako dalj i tako dalje.
Ipak pogledajmo se mi u sopstveno ogledalo pa onda pričajmo o drugima.
Dragiša [neregistrovani] (30. 07. 2010, 13:47:41)
Da je "car" Lazar bio car...
Prvo je trebalo da bude car, pa tek onda da ima fecebook!:) Lazar ni po čemu nije tako krupna istorijska ličnost da bi neko u belom svetu trebao da zna za njega! Uz to, on je bio jedan surovi despot koji je gurnuo srpski narod u nerealni sukob od koga se i dan danas nije oporavio. Jedno je mitski Lazar iz pesama, a drugo istorijski Lazar! Ne verujem da je istorijski Lazar bio tako pun uzvišenih motiva , već je imao jedan motiv, a to je da sačuva vlast i moč i pri tom se nije libio da gurne toliki narod u stradanje.
pošalji odgovorOzzi Ozborn [neregistrovani] (30. 07. 2010, 15:08:56)
Odgovor izvesnom Dragisi za cara Lazara
E moj Dragisa, nemas ti pojma ni sta je realno ni sta nerealno, a kamo li da znas ko je bio car lazar.nazalost tako ces vaspitati i decu, ti si svakako ako se ne salis jedino ovim teksto, polupismen covek, verovatno znas sta je fejsbuk, ali istovremeno znas i sta je farma i grand sou, jer to je vodilja koja ti daje spoznaju vrednosti!
pošalji odgovorLeo [neregistrovani] (30. 07. 2010, 15:30:49)
Na vrhu sveta
Polako, polako, polako-pa nece valjda svaka dileja iz Engleske sutra da se pita za nesto? Kakva je to plitka generalizacija, navatali neke engleske duduke u neznaju a mi ih odmah promovisali u buduce premijere i ministre?
pošalji odgovorDrugo, na kojoj planeti zive ljudi koji tvrde kako nasi skolarci "razbijaju" u znanju? Alo ljudi, skolstvo je u raspadu vec 20 godina, da li ste svesni koliko danas ni nasa deca nemaju pojma o svojoj istoriji?
Trece, da cujem ko od vas poznaje istoriju Tadzikistana? Posto je on nama zanimljiv koliko i Englezima Srbija. Imali smo svojih pet minuta slave pre 10-15 godina, sada nas ne zarezuje niko ni 5 posto.
Konan [neregistrovani] (30. 07. 2010, 15:34:37)
Eh
Mi im poslali Teslu??? Pa sam je otisao tamo tj.pobegao odavde! Sve te velike i mocne zemlje su i postale to sto jesu jer su cenile takve ljude i privlacile ih da dolaze kod njih za razliku od nas koji smo ih oduvek terali odavde. I ko je onda tu ispao glup?
pošalji odgovorsofia [neregistrovani] (30. 07. 2010, 16:10:40)
e, Dragisa, Dragisa...
Sveti Knez Lazar i nije istorijska, mitska ili kakva vec hoces licnost. On je svetitelj Hristov, a to je iznad svih ratnika, vojskovodja, profesora, predsednika i sl. Ali kao sto neko rece, nemas ti pojma i nazalost tako ces i decu svoju (ako ih imas) uciti.
pošalji odgovorBosanka [neregistrovani] (31. 07. 2010, 10:29:51)
Bravo
Mogu da kazem samo "bravo"...u pravu ste. Mi imamo jednu manu: unistimo sve sto volimo i sve sto vrijedi.
pošalji odgovorsveznalica [neregistrovani] (31. 07. 2010, 22:36:02)
sve smo mi najpametniji
Bas ga odvali Danijele! Ne znas ti sta zna nas djak posle osnovne skole, jer da si citao istrazivanja gde su ucestvovali (TIMSS i PISA), video bi da smo na dnu lestvice. Nasi djaci na medjunarodnim testiranjima vec godinama zauzimaju porazna mesta... medju poslednjima smo u svim ciklusima. A tu govorimo o znanju prosecnog ucenika. Nase novine su pune hvale o djacima sa medaljama na medjunarodnim takmicenjima. Ali to nisu prosecni djaci. Istina je da su ta deca uspesna samo zahvaljujuci njihovom ogromnom radu, entuzijazmu konkretnog nastavnika i velikim ulaganjima roditelja. Oni bi bili uspesni i kad bi samo kod kuce sedeli i ucili. Svaka cast, al sistem nema veze sa tim. Da se vratimo na temu.... Sta tu ima cudno sto zaboga u Engleskoj ne znaju o nama. Dosta je njima njihove vekovne istorije, sta im mi jos trebamo... Koji smo mi to faktor pa da o nama uce? Kad postanu diplomate, vec ce nauciti sta treba da pricaju, ko da ce misliti svojom glavom... Uzput receno... Da li ti znas nesto o istoriji Jordana, Burme ili Malezije? Kako stojis sa istorijom Bugara(osim nasih razmirica sa njima) ili Rumunije? A oni su nam komsije + imas i to nase kvalitetno obrazovanje :)
pošalji odgovor