Press magazin

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

25. 01. 2009

PRESS

Istorija

Mit o nemačkoj disciplini

Kakva je uistinu bila nemačka vojska, trebalo bi najpre pogledati u samim nemačkim izvorima poput knjige ‘'Napred Princ Eugen!'' generala Ota Kuma ili izveštaja komandanta 718. divizije generala Fortnera

s1
s1

Postoje mnogi mitovi o nemačkim okupatorskim trupama u Drugom svetskom ratu: da su imale neverovatno veliku borbenu vrednost, da su bile izuzetno disciplinovane, da nisu pljačkale narod, pa čak i da nisu ubijale civile, ‘'osim kad bi neko mučki ubio njihove vojnike'', kako kažu ljubitelji ovih mitova.

Posle serije partizanskih filmova, u kojima Nemci kao muve bez glave idu pravo na mitraljez Bate Živojinovića, sada se na internetu, ali i u literaturi, nemački vojnik sve češće prikazuje kao natčovek. Na primer, u romanu ‘'Albion, Albion'' Nikole Moravčevića jedan odred 7. brdske SS divizije ‘'Princ Eugen'' prevazilazi svojim podvizima čak i partizane iz knjiga pisanih u doba Agitpropa.

Kakva je uistinu bila nemačka vojska trebalo bi najpre pogledati u samim nemačkim izvorima. Recimo, u knjizi ‘'Vorwarts, Prinz Eugen!'' (‘'Napred, Princ Eugen!''), koju je pre dvadesetak godina u Osnabriku objavio jedan od generala iz štaba ove divizije, Oto Kum. Tu najpre zapažamo jednu logičnu činjenicu: divizija je imala ‘'fabričku grešku'', jer je nekome od ‘'genijalnih'' nemačkih vojskovođa palo na pamet da od banatskih Švaba, za koje je i penjanje na bundevu planinska avantura - pravi upravo brdsku diviziju. Pruski oficiri, poslati u Banat, bili su očajni zbog toga. Imali su već muka da nauče banatske esesovce da ne piju mnogo vode i da se lepo ophode prema magarcima i mazgama. Navikli na dobre konje, koji su neupotrebljivi po planinskim krševitim gudurama, oni su iskaljivali bes na mazgama i magarcima, koji su odgovarali bojkotom. Jednostavno bi stali na uskoj planinskoj stazi i cela kolona, kilometrima duga, nije mogla ni koraka dalje, sve dok se tvrdoglave životinje nekako ne odobrovolje.

s2
s2

Nemački vojnici „hrabro" ubijaju nedužne seljake... Vojska Rajha, i pored jake propagande, nije se u Srbiji najbolje pokazala u borbama, zbog čega je i pravila odmazde nad civilima kako bi zastrašila suprotnu stranu i odvratila je od sukoba

Ili, možemo pogledati izveštaje komandanta nemačke 718. posadne divizije, generala Fortnera. On se redovno žalio nadležnima da mu ljudstvo nema zadovoljavajući vojnički karakter, jer su vojnici ove divizije zapravo bili radnici i seljaci naglo otrgnuti iz svojih fabričkih hala i sa svojih njiva, da bi bez dovoljno obuke bili bačeni u ratni vihor. Pri tom, divizija nikada nije dobila propisane količine i vrste ne samo oružja, već i osnovne opreme. O nekoj visokoj borbenosti nije bilo govora ni u idealnim uslovima, a kamoli u bosanskoj zimi.

Već posle prvih bivakovanja na otvorenom veliki mrazevi praktično su desetkovali 718. diviziju. Svakog jutra na stotine vojnika javljalo se lekaru zbog upale krajnika i drugih bolesti, a svi su u kratkom roku dobili vaške (‘'Trupa je 100 posto vašljiva'', izvestio je Fortner). Vaške po telu same po sebi su grozna stvar, ali Nemce je zapravo hvatala panika zbog pegavog tifusa, čiji su one bile glavni prenosnik. Zato je vojnicima hitno podeljen prašak protiv vaški. Međutim, usledila je nova nevolja: vojnici su ovaj prašak masovno bacali jer je užasno zaudarao. Fortneru tako nije ostalo ništa drugo do da se drži kasarni.

Još gora situacija bila je u tzv. rezervnim divizijama. Zapravo, i posadne divizije bile su sastavljene od rezervista, ali drugopozivaca, dok su u rezervnim divizijama muku mučili nemački trećepozivci.

s3
s3

Praseće divizije... Hrabri nemački vojnici pripadnici divizije „Princ Eugen" negde u Srbiji gone ukradenu svinju

Naravno, jedinice prvog poziva, a među njima naročito 1. brdska divizija, zasluživale su vojnički visoke ocene. Ali, njih nikada nije bilo dovoljno, a sem toga Nemci su, kao na svoj najveći adut, računali na jednu meru koja je, najblaže rečeno, totalno nevojnička: na ubijanje civila. Drugim rečima, dok su u propagandi isticali borbenu vrednost svojih trupa, oni nisu želeli da se ta borbena vrednost dokaže na bojnom polju, već su streljali nedužne civile, upravo da bi sprečili suprotnu stranu da im izađe ‘'na crtu''.

Izgleda da je Nemce posebno privlačilo pljačkanje devojačke spreme, jer su zbog nje ubili i Mandalinu Petrović iz sela Drenovo kod Gornjeg Milanovca. Leta 1943. godine, pred nemačkim streljačkim strojem u poteri za četnicima meštani su se sklonili iz Drenove, ali Mandalinu niko nije mogao da ‘'odvoji od sanduka u koji je godinama slagala vezove i posteljinu za devojački miraz'', piše u svojim memoarima komandant 1. ravnogorskog korpusa, kapetan Zvonko Vučković. Više nego na opasnost Mandalina je mislila na skoro venčanje sa Milošem Pantelićem iz istog sela, sa kojim je bila verena. Nemci su ubili devojku i hitro poskakali u kamione ‘'kao da su se uplašili svoga nedela'', piše Vučković.

a

DEVOJAČKA SPREMA

Prema izveštaju nedićevskog Načelstva Beogradskog okruga, od 3. juna 1943. godine, Nemci su, uz pomoć ljotićevaca, u selima Šepšin i Dubona kod Mladenovca ‘'oduzeli gotovo svu stoku i mnogo životnih namirnica: pasulja, kukuruza, brašna, sira i dr''. Najpre su 20 minuta pucali u vazduh u okolnim šumama ‘'da bi građane zastrašili''. Andriju Ivkovića iz Dubone nisu zastrašili, pa su ga streljali, pod izgovorom da mu je u kući nađen vojnički nož. Potom su od Andrijine žene tražili ‘'da im da amove za konje, da bi natovarili neke stvari, među kojima i ženske stvari njegove ćerke Nadežde''. Žena i ćerka molile su nasilnike da te stvari ne diraju. ‘'Tada su Nemci odveli i majku i ćerku do mesta gde je streljan Andrija i njih tamo streljali'', stoji u zapisniku sa lica mesta. Toga dana, takođe zbog pljačke, Nemci su u Duboni streljali još tri osobe, a ljotićevci su - kako dalje navode nedićevci - podneli lažni izveštaj da je zapravo neko pucao na Nemce i da su oni uzvratili.

Među bezbrojnim izvorima ove vrste izdvajamo nekoliko četničkih dokumenata s početka 1943. godine.

Tako je poručnik Predrag Raković, komandant 2. ravnogorskog korpusa, izvestio 14. februara Dražu da su Nemci u selu Vrdilima kod Kraljeva na Svetog Arhangela isterali narod iz crkve, a crkvu oskrnavili, dok su u Mataruškoj banji sprovodili ‘'strašan teror nad narodom''.

Komandant Rasinskog korpusa, major Dragutin Keserović, izvestio je 9. marta da u potrazi za četnicima Nemci ‘'strahovito tuku narod''. Mnogi su podlegli batinama.

‘'Ovi moderni Tatari ne ostavljaju ni svetinje na miru'', izveštavao je 16. marta komandant Mlavskog korpusa, kapetan Simeon Ocokoljić. Nemci su ‘'demolirali i potpuno opljačkali'' manastir Gornjak, a onda su ‘'opljačkali i manastir Vitovnicu i popalili sve konake i kuće u blizini'', dok su kaluđere odveli u zatvor. Sutradan, 17. marta, Ocokoljić je izvestio da je posle neuspešnih operacija protiv Mlavskog korpusa u Požarevcu ostalo svega 700 Nemaca, koji ‘'izgledaju bedno, goli su, gladni, slabog morala, kradu i pljačkaju, odnose sve bakarne stvari, kao i 1918. godine''.

Piše: Miloslav Samardžić

komentari (32)
pošalji komentar

anonymous [neregistrovani] (25. 01. 2009, 17:36:34)

Bojkot hrvatske robe

Opsti javni poziv.
Pozivamo sve da u buduce bojkotuju hrvatsku robu!
Otvoreno odbijte svaku ponudu da vam se proda hrvatski proizvod!
Jednako treba da se u svakoj prilici, na svakom mestu i u svako vreme insistira da se u trgovinama nudi domaci proizvod.
Po jednom od drustava za zastitu potrosaca, a koje je sprovelo istrazivanje, za potrosace je domaci proizvod sve sto je proizvedeno u Srbiji, Republici Srpskoj i Crnoj Gori.
Hrvatska na ova trzista plansira preko 30% svoje proizvodnje a u isto vreme se sa pomenutih trzista u Hrvatsku plasira manje od 1% nasih proizvoda!
Zamiislite posledice dosledne primene ovog bojkota hrvatskih proizvoda?!?

;-)

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Bojkot hrvatske robe Nemci i hrvatska roba Re:Bojkot hrvatske robe

anonymous [neregistrovani] (25. 01. 2009, 18:23:27)

Re:Bojkot hrvatske robe

Slažem se sa tobom ali zar ne misliš da bi prvo "ovi naši" trebali da prestanu da uvoze tu robu??? Ili je kajmak mnogo dobar :)

Pogledaj ovo što uopšte ne ide u prilog ovom tekstu kome predlažem nastavke :)

http://www.mojheroj.com/heroj.aspx?h=91

pošalji odgovor

Istinoljubiv [neregistrovani] (25. 01. 2009, 20:37:48)

Zastrasujuce

Ne znam kakve veze ima kupovina hrvatskih proizvoda sa ovim clankom, iako sam se uvek trudio da bojkotujem njihovo.

Da se vratimo temi, zaista je ovim clankom jedan mit srusen. Verujem da je malo ko znao da su mnogi nemacki vojnici bili proste bande pljackasa. Da li ste Gdine Samardzicu opsirnije o tome napisali?

Svaka Vam cast, samo nastavite da nam otkrivate dugo zataskane cinjenice!

Sa velikim postovanjem,
Istonoljubiv

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (25. 01. 2009, 21:21:09)

znak pitanja

Iskreno, ne sumnjam u tvrdnje i činjenice iznete u tekstu o tome kakav je bio moral vojnika SS divizije Princ Eugen. Ali sam siguran da to nije puna istina o Nemcima kao vojnicima. Poređenja radi, 1. SS Liebstandarte Adolf Hitler, 2. SS Das Reich i 3. SS Totenkopf divizija su bile zastrašujuće, gde god bi se pojavile. Čak su i Rusi zazirali od njih. Među ove jedinice sigurno treba dodati i 5. SS Viking diviziju sastavljenu od nordijskih dobrovoljaca sa nemačkim zapovednicima. Oficiri Crvene Armije su njih tretirali kao jednake pripadnicima prve tri SS divizije, sačinjene isključivo od Nemaca. Jedno su regrutovane banatske Švabe a drugo su ideološki nafilovani i motivisani Austrijanci i Nemci iz Nemačke. Svi su saveznici bili u frci od njih do kraja rata.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:znak pitanja

anonymous [neregistrovani] (26. 01. 2009, 01:08:59)

xaxaxaxaxa


Dobro, bre, Samardzicu, pusti te rekla-kazala razmirice bliskih saradnika.
Daj da cujemo sta o Nemcima kazu njihovi pravi protivnici - partizani.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:xaxaxaxaxa Re:xaxaxaxaxa

Istinoljubiv [neregistrovani] (26. 01. 2009, 20:59:25)

Re:znak pitanja

Koliko sam shvatio u clanku, rec je o Nemackim snagama na Balkanu a ne o njima uopste. Takodje u svakoj vojsci postoje elitne, drugo razredne i trece razredne jedinice, koje se razlikuju po fizickoj spremi, starost, vezbe i naravno svrha postojanja. Sad, pitanje je koliko je bilo elitnih formacija na Balkanu a koliko slabije. Mozete li nam to reci Gospodien Samardzicu?

pošalji odgovor

Istinoljubiv [neregistrovani] (26. 01. 2009, 21:02:55)

Re:xaxaxaxaxa

Zar nisi video sliku u nekom od prethodnih brojeva kako se lepo Ustase i partizani slazu? Partizani su se sa svima sprijateljili pa i sa Nemcima, samo da im pomogne da se bore protiv svojih jedinih neprijatelja - Drazine Cetnike, koji su predstavljali predratnu vlast u zemlji koju su morali da obore kako bi se vlasti docepali.

Dakle, jedini neprijatelji Nemaca su bili Drazini Cetnici.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (27. 01. 2009, 02:43:42)

Re:Re:xaxaxaxaxa

Batice, mnogo gledas slicice, a to nije dovoljno - moras i da procitas nesto... znas valjda?
Onda mozda naucis da logicno razmisljas i shvatis koliko si se nalupao.
Ako kazes da su fasistima cetnici bili jedini
neprijatelji, jel to znaci da su oni saradjivali sa njima da bi ih razbili iznutra?
Ako je to u pitanju, onda izvini - mali sam ja da skapiram tako genijalnu taktiku.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

swan [neregistrovani] (27. 01. 2009, 12:14:21)

mitologija

pa dobro jutro,
mit o nemackom vojniku je uvek bio nesto strasno. valjda ljudi vole superheroje, pa zato. iako je realnost uvek bila drugacija. zapravo o americkoj vojsci se malo prica ovde i zna, medjutim to je jednina sila koja je znala sta radi i imala vojsku punu morala, naoruzanja i potencijala. kao nemci izgubili rat zato sto su ratovali na dav fronta. pa ameri su ratovali na dva fronta i i istovarili milione vojnika i opreme po celoj planeti i sravnili sve ispred. nemci bre nisu mogli da prebace trupe ni do engleske preko lamansa, a kamoli ko ameri da i bacakaju po planeti. sustina nemacke pobede nije u njihovoj snazi i moci, vec je u to vreme evropa bila naoruzana musketama i crvenim mundirima kako vojnicima. dok su nemci postavili svoje kopnene snage ipak moderno (ni priblizno kao ameri), ali cim su naleteli na prvu masovnu vojsku, one nesrecne ruse, zaglibili su se i dobili po turu.
pa bez sve sale koga su to nemci na kraju krajeva dobili idemo redom:
anektirali austriju, pobedili poljske kopljanike, malo paradirali po skandinaviji, pa nasu bedu od vojske, isto kopljanike koji su se klali medju sobom, sve moj do mojega. znaci prva prava bitka je sa rusima i tamo su dobili sta su trazili, pa cak i od jedne uzasne vojske kakva je ruska.

pošalji odgovor

swan [neregistrovani] (27. 01. 2009, 12:15:20)

part2.


pa da vidimo to po naoruzanju: 1.) avijacija - nju nije rasturila samo ona vojska koja je imala dvokrilce poput nas, na prvom zadatku su od engleza dobili opet po onome sto je svaba najvise voleo - po turu, 2.) puske - pa vecina nemackih vojnika je ratovala sa puskom repetirkom kar, koja je za savremeno ratovanje u WW2 vec bila prevazidjena, ameri su imali uglavnom poluautomatske puske i moderno automatsko naoruzanje. (samo svaka cast onom puskomitraljezu mg42), kao i rusi koji su imali savrmenije pesadisko naoruzanje od nemaca. 3.) mornarica - tu osim onih nesrecnih podmornica kojih oko 80% nije videlo kraj rata i koje su samo na pocetku predstavljale neku pretnju, a posle su samo bile topovsko meso. nemci moze se slobdno reci nisu ni imali mornarcu koja je masovna i savrmena poput americke, japanske ili engleske. dva neka razaraca koje su englezi poslali gde i je i mesto na pocetku rata - na dnu mora. 4.) pesadija - koja je vec pri prvom pravom poluobucenom ruskom seljaku samo sebi djonovima sutirala dupe dok su bezali po tundrama - OK, ajde da kazemo da je jedno 20% pesadije bilo obuceno van standarda za to vreme, tj. dorbo. 5.) mehanizacija - nepostojeca pa cela nemcak avojksa je trela svoju opreme magarcima i konima u 20 veku, pa ne moze to tako, svaka cast tenkovima koji su pored ruskih verovatno second best, ali ako ste gledali kraj odlicnog serijala band of brother kada onaj jedan amer pici kamionom pozadi i gleda hiljade meackih zatvorenka kako se povlaci po blati sa konjima i vice besan "pa sta ste seljacine milsilie, pa vi nemate ni kamione...". zna se ko je bog rata od ww2, amer...

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:part2.

anonymous [neregistrovani] (27. 01. 2009, 16:02:04)

Re:xaxaxaxaxa

Slažem se, partizani, ali ne Jožef Broz. On je pregovarao sa svojima (švabama). Znaš li to?

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:xaxaxaxaxa

Alex [neregistrovani] (27. 01. 2009, 18:16:23)

mozda

ovo je redak primer ne discipline, po meni jos uvek vazi da su bili najbolja vojska u to vreme pa i sada. danas od svih armija u svetu epitet najbolje moze da nosi samo izraelska vojska.

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (27. 01. 2009, 21:06:58)

Nemci i hrvatska roba

i nemaju ama bas nikakve veze - mada se ja trudim da kupim nas proizvod bez obzira na sve!
A ako cemo o nemackoj disciplini, bar u naslovu se implicira na Nemce uopste, ne samo na vojnu disciplinu e tu cemo napraviti jedno interesanto poredjenje.
Nemci (i Englezi, Francuzi, Spanci i td) su vrlo disciplinovani kada je u pitanju kupovina njihovog domaceg proizvoda!
Kupice ga kada je skuplji a losijeg kvaliteta!
Kada ne bi bilo tako odavno bi im ova kriza zakucala na vrata a nikada nebi postigli standard koji danas uzivaju.
KUPUJMO DOMACE - dole hrvatski, slovenacki i ostali strani proizvodi!

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (27. 01. 2009, 21:18:25)

Re:Re:xaxaxaxaxa

U ratovima se cesto pregovara.
Pregovaraju - sukobljene strane.
Saradnici - saradjuju, u tome je razlika.
Da li je Tito bio Nemac ili Marsovac stvarno ne znam.
Znam samo da je bio komandant partizanske vojske, kojoj jedino kvazi istoricari Samardziceve provenijencije odricu antifasisticki karakter kako bi kamuflirali cetnicku izdaju i slugeranjstvo.

Cisto da izbegnemo nepotrebnu diskusiju - da, i cetnicki pokret je nastao kao antifasisticki, ali je to vrlo kratko potrajalo...

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (27. 01. 2009, 21:21:36)

Re:Bojkot hrvatske robe

Ja bojkotujem i crnogorsku.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Bojkot hrvatske robe Re:Re:Bojkot hrvatske i crnogorske robe

Istinoljubiv [neregistrovani] (27. 01. 2009, 21:58:19)

Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Ti si ili zlonameran ili nepismen, trece nema. Fotografija gde se srdacno rukuju ustasa i partizan (jedan na konj, drugi ne - sto znaci da nije to neki pregovor, vec prijateljski odnos) nije samo "obicna slicica", vec jedan u nizu dokaza da se partizani nisu borili protiv ustasa.

Drugi dokazi su susret tvog Tita sa Pavelicem ministrom o dogovor o pomoc u logistici nacisticke drzave partizanima kojima je neprijatelj broj jedan bio Draza - (koje je Pavelic smatrao za Srbe).

Treci je sastanak tvog Tita sa Papom u Vatikan tokom rata, taj isti koji je blagosiljao Stepinca za pokatolicenje i masakr Srba.

A Nemacka dokumenta koja su to videla iz prve? Iii, pa ima tu jos gomila dokaza koja potvrdjuje saradnju partisana sa svim srbomrzcima.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (27. 01. 2009, 22:31:26)

Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Ti si batice jos jedna curka zahvaljujuci kojoj ce za Samardzica uvek biti podvarka - sedite negde u belom svetu i lecite komplekse ovakvim tekstovima koji su za vas jedina zvanicna istorija.
To sto Samardzicevi naruceni tekstovi nemaju veze sa elementarnom logikom - tim gore i po logiku i istoriju.
Umesto sto dajes kintu na trash bolje bi bilo da nadjes uciteljicu i naucis jezik naroda kome (valjda?)
pripadas.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (28. 01. 2009, 00:19:33)

Re:Re:Bojkot hrvatske i crnogorske robe

Ја такође.

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (28. 01. 2009, 00:50:49)

Re:Re:Bojkot hrvatske robe

Evo ga ovaj bolesnik! Kazi nam koju si to MNE robu izbojkotovao junacino?

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Bojkot hrvatske robe

anonymous [neregistrovani] (28. 01. 2009, 08:45:43)

Re:Re:Re:Bojkot hrvatske robe

npr more

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Bojkot hrvatske robe Re:Re:Re:Re:Bojkot hrvatske robe

anonymous [neregistrovani] (28. 01. 2009, 12:57:18)

Re:Re:Re:Re:Bojkot hrvatske robe

I ja bojkotujem juzni Pacifik.

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (28. 01. 2009, 16:24:30)

Re:Re:Re:Re:Bojkot hrvatske robe

Rekao si da bojkotujes CG robu, a sada s.... da bojkotyjes samo more?

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (30. 01. 2009, 11:22:37)

Re:part2.

Uh kakvo neznanje i nagadjanje.

Pored tih vojski koje si pobrojao, zaboravio si da kazes da su do nogu potukli francusku vojsku i natjerali na kapitulaciju, kao i namjerno oklevanje da uniste Britanske ekspedicione trupe kod Dankerka, ne bi li odobrovoljili Cercila

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (30. 01. 2009, 15:26:39)

....

Boze mi pomozi...

vi ste svi ludi potpuno.

pošalji odgovor

anonymous [neregistrovani] (01. 02. 2009, 04:21:13)

fizika brale

pa logicno,sve sto je iz srbije,kao princ eugen,jeste bangavo i strokavo
okolina i spoljasnju uslovi oblikuku pojedinca,a pojedinac cini grupu.

u stvarnosti svima nam je poznat nemacki kvalitet.

pošalji odgovor

Milos Obilic [neregistrovani] (01. 02. 2009, 11:50:30)

Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Pa kad vec pricas o istoriji i o tvojim titicima i ostalim podanicima procitaj onda knjigu iliti tacnije RATNI DNEVNIK VERMAHTA (imas i na internetu odlomke)koja je pronadjena 1983 kao i oficir koji je vodio taj dnevnik a kod nas zakonom zabranjena pa cemo onda malo porazgovarati o toj tvojoj "logicnoj istoriji".

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (02. 02. 2009, 20:03:34)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa


Jos jedan batica, Kobilic, ni manje, ni vise!
Vidi, volim i ja da se sa ortacima zarakijam uz slaninu, cvarke i gibanicu, ali ta pijana trucanja ne dajem sutradan u novine...
Kazes knjiga zakonom zabranjena - kad das broj sudskog resenja mozemo da pricamo o njoj.
Do tada pripazi, znas valjda pricu o rupi u tarabi iznad koje pise narodsko ime zenskog polnog organa - lazu jbg, ne guraj osim ako nisi mazohista.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (04. 02. 2009, 15:23:37)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Batica se ne javlja - ukapirao, dobro je...

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Milos Obilic [neregistrovani] (06. 02. 2009, 09:50:38)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Ukapirao sam ja neke stvari davno,tako da nemam apsolutno potrebu da se sa bilo kim prepucavam (a i to sam radio priznajem pogotovu sa "titicima"i "darwin-ovcima").Svako ima pravo (opet po vasoj demon-kratiji) da veruje u sta hoce.Kroz takve, verovao ili ne ,shvatam reci Svetog Pisma "ko ima oci da vidi nek vidi ko ima usi da cuje nek cuje"i Svetog Vladike Nikolaja Velimirovica "neprijatelji moji blagosiljam vas,sto vas je vise sve me vise ka Njemu gurate". Shvatam i Bozansku Liturgiju jer je sve tako kako je opevano ali ko zeli po svaku cenu da dokaze da je od majmuna postao ispunjavam mu zelju, nisam rodjen da menjam svet nego sebe. Sve ce doci na svoje i to brze nego sto ocekujete,a do tada ostajte mi zdravo i veselo.PS Bogu Slava i Hvala pa sam naucio Nemacki tako da mi nije potreban tamo neki "partijski prevodilac"za Tagebuch oberkommando des Vermachts pa mogu da citam i da vidim potpunu potvrdu moje pokojne bake koja je prezivela tri rata pricala mi o susretu sa "oslobodiocima"ali i naglasila "sad o tome nikome ne pricaj, nije jos vreme dete moje,mlad si da bi razumeo a ne zelim da do smrti tucas kamen ".

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (06. 02. 2009, 12:31:32)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Batice Kobilicu, ne izvrdavaj sada - nisam ti trazio biografiju, vec broj sudskog resenja kojim se knjiga zabranjuje.
To da li ti znas ili ne znas nemacki nije dokaz i da si shvatio sustnu "rukopisa" o kojima si nacuo - znas ti i srpski, pa ne kapiras.
Cisto da imas o cemu da razmisljas dacu ti podatak da fali nekoliko 100 000. (i slovima - stotina hiljada) strana koje su nadomestene iz "pouzdanih izvora".
A ti "pouzdani izvori" su, naravno, tipa Miloslav Samardzic.
Ko razume - shvatice.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Milos Obilic [neregistrovani] (07. 02. 2009, 21:59:24)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Kao sto ti vec napisah ne zelim se ni sa kim o tome prepirati,zelim ti svaku srecu i dobro od Gospoda a posebno da te ne zadesi nevolja po onoj PRICA O AVELJU I KAINU kada Gospod upita GDE TI JE BRAT KAINE?,kao sto se desi Svetozaru Vukmanovicu Tempu pa zarad cina i fotelje rodjenog brata Luku preda na streljanje a sa njime jos preko hiljadu ljudi .I sta se desi ?! On bijase i osta Kain a njegov brat Svestenomucenik Luka postade ,ali ti to ne razumes i zbog toga ne zelim tupiti zube.Sanjaj stranice koje ne da nedostaju nego su krvlju napisane samo ih JOS nevidis,neka ti Blagi Gospod umije oci mozda nekad progledas jadni moj brate a do tada uzivaj u onome sto je na tudjoj krvi zaradjeno ali ne zaboravi doci ce oni uskoro po svoje mozda nekoga svog medju njima prepoznas pa se pokajes.

pošalji odgovor
odgovori na komentar:
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

anonymous [neregistrovani] (07. 02. 2009, 23:56:34)

Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:xaxaxaxaxa

Batice Kobilicu, opet si pobego cuvarima i jos im maznuo kljuc od sobe sa kompjuterom.
Ako, ako - poigraj se malo, ali ne zaboravi da posle popijes lekic.
I, samo jos, Milutine, sta bi sa brojem onog resenja koje si izmislio?

pošalji odgovor
Press magazin
Anketa Press magazina: Biramo najboljeg fudbalera

29. 08. 2010

Anketa Press magazina: Biramo najboljeg fudbalera

Smrt Stjepana Bobeka ponovo je pokrenula pitanje ko je najbolji domaći fudbaler svih vremena, iako je svet od naših priznao samo Dragana Džajića, koga je Worldsoccer proglasio ...

Arhiva
Najnovije vesti
Koštunica pozvao vlast da ne menja rezoluciju o Kosovu

03. 09. 2010

Koštunica pozvao vlast da ne menja rezoluciju o Kosovu

Predsednik Demokratske stranke Srbije (DSS) Vojislav Koštunica pozvao je danas vlast da odbaci " ucene i pritiske zapadnih sila" i da pokuša da se izbori za usvajanje sadašnje ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date