Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

28. 08. 2008.  - Autor: V. IVOŠEVIĆ

NERAVNA PISTA

Aero-klub zatražio 20 miliona dinara od NIP-a da bi se na aerodromu na Bikovu poravnala pista, a od MUP-a i carine da postane granični prelaz

s1
s1

Žele da se aerodrom više koristi... Mali avioni su dobra šansa za tako nešto

Sportski aerodrom na Bikovu već je postao međunarodni, jer na njega sleću i sa njega poleću laki avioni iz Hrvatske, Švajcarske i Mađarske, težine do 5.700 kilograma. Doduše, to se dešava vrlo retko, jer je potrebna pre svega dozvola, ali se i piloti na njegovu pistu nerado spuštaju jer je neravna.

Kako bi subotički aerodrom mogli da koriste poslovni ljudi i turisti, rukovodstvo Aero-kluba „Ivan Sarić" zatražilo je od NIP-a 20 miliona dinara za poravnanje piste i uputilo zahtev MUP-u i carini da aerodrom na Bikovu postane privremeni granični prelaz. Glavni problem je što svi avioni koji hoće da dođu u Srbiju sa severa moraju da idu prvo na surčinski aerodrom da bi se uradila pasoška i carinska kontrola. Tako avioni kojima je krajnji Subotica prvo je prelete, odu za Surčin i vraćaju se opet nazad. Pri odlasku je procedura ista. Troškovi su veoma veliki, pa posetioci aerodroma odustaju od dolaska avionom.

- Postoji projekat za izgradnju i pojačanje kapaciteta sportskih aerodroma u Srbiji, čemu se u svetu posvećuje posebna pažnja, jer oni tada imaju višestruku namenu. Po tom projektu, koji bi se realizovao iz evropskih fondova, u infrastrukturu svakog aerodroma bilo bi uloženo osam miliona evra. Projektom su obuhvaćena i tri vojvođanska aerodroma - u Kikindi, Subotici i Sremskoj Mitrovici - kaže Goran Vuković, instruktor letenja na jedrilici u Aero-klubu „Ivan Sarić" na Bikovu.

s2
s2

Širenjem mreže malih aerodroma u Vojvodini, pa i u Srbiji, bili bi na dobitku i biznismeni koji već poseduju male avione (oko 120 privatnih aviona), ali i turističke agencije i građani.

a

fakti

n Subotičanin Ivan Sarić prvi se u ovom delu Evrope pre 98 godina avionom vinuo u visine

n Aero-klub nosi njegovo ime, a trenutno rade četiri sekcije (piloti aviona, piloti jedrilice, padobranci, zmajari)

n U Aero-klubu radi Vazduhoplovna škola

n Piloti neguju poseban vid turističke ponude, panoramsko letenje nad Suboticom i Palićem

- Letenje malim avionima je manje komforno, ali je bezbedno i mnogo jeftinije. Tako, recimo, let manjim avionom iz Subotice do Švedske košta samo 20 evra i trajao bi nekoliko sati - kaže Vuković.

Četiri subotička biznismena već imaju u svom vlasništvu dva aviona koji nisu smešteni na aerodromu u Bikovu upravo zbog loših uslova za njihovo korišćenje.

- Opština je pedesetih godina aerodrom iz grada preselila u Bikovo i aero-klubu dala na korišćenje opštinsko zemljište. Svojevremeno je gradonačelnik Subotice dao saglasnost za izgradnju aerodroma u Segedinu koji se od nas nalazi na 12 minuta leta, a na takvu odluku uložili smo protest. Mi ne tražimo betonsku pistu i noćno letenje, već samo bolje uslove za sletanje i malo više dobre volje i razumevanja lokalnih vlasti kako bi se ovdašnji aerodrom koristio što više - zaključuje Goran Vuković.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati