- Vesti dana
- SPECIJAL: Ratko Mladić
- Globus
- Komentar dana
- DOKUMENTA
- Hronika
- Regioni
- Republika Srpska
- Vojvodina
- Crna Gora
- Beograd
- Džet-set svet
- Dnevni magazin
- Revija
- Nedeljnik
- Zdravlje i nauka
- Stil i dom
- Press sport magazin
- Zanimljivosti
- PressMagazin
- Pitanje dana
- Duplerica
- Presspedia
- Press TV
- TV Pressing
- SPECIJAL: Kanski dnevnik
- Reportaže
Vesti dana
GRAČANICA 21. 02. 2010
PRESS
Od specijalnog izveŠtaČa - Mihailo Medenica, Igor Pavićević
Press u Gračanici: Za kog si vladiku, Srbine?
Uz suprotstavljene ideologije i lidere, sad imamo i duboko suprotstavljene svetinje - Gračanicu i Dečane, i trojicu vladika pod istim krovom - Artemija, Atanasija i Teodosija

Smirivanje strasti... Vladike Teodosije i Artemije juče ujutro iznenada smirili strasti u Gračanici
Ne može Kosovo nikud od svoje raspete sudbine i prokletog usuda da će doveka biti najskuplja srpska reč, plaćena onim čega najmanje ima - Srblja. Monaško „isterivanje đavola" i „uterivanje Boga" pred portom gračaničke svetinje doveli su u pitanje opstanak dosad jedinog nespornog, nesputanog i neokrnjenog segmenta srpskog nacionalnog bića na „Lazarevoj zemlji" - duhovnog.
Zajednička liturgija
Mimo očekivanja, vladike Artemije i Teodosije služili su juče ujutru zajedno svetu liturgiju, što je vernicima okupljenim u manastiru donelo izvesno olakšanje jer se, barem naoko, činilo da se strasti polako smiruju i stvari dolaze na svoje. Po završetku liturgije, vladika Artemije se kratkom besedom obratio vernicima, govoreći isključivo o velikom postu i njegovom duhovnom značenju, ne pomenuvši ni rečju aktuelnu situaciju u eparhiji.
Uz suprotstavljene ideologije, ideologe, lidere i liderčiće, sad imamo i duboko suprotstavljene svetinje - Gračanicu i Dečane, i trojicu vladika pod istim krovom (Artemija, Atanasija i Teodosija), koji doslednom ćutnjom dodatno unose nemir međ' i ovako neumiren narod.
Granični kamen
Zbog toga, pitanje svih pitanja više nije goli život to malo Srba što ih je ostalo razasuto po nesrećnim enklavama, već za kojeg si vladiku, Srbine?
- Verujućem čoveku je možda i najmanje bitno ko mu je vladika i ko mu je pop, ali u uslovima u kojima već predugo živimo kult ličnosti činio je da se osećamo spokojnije, jer je vladika Artemije bio stožer oko kojeg smo se okupljali i taj granični kamen preko kojeg, znali smo, Albanci neće moći... - veli Jordan, jedini Gračaničanin koji je barem pod imenom hteo da govori o trenutno najaktuelnijoj temi i svojevrsnom raskolu u crkvi.
- Ljudi se plaše, ali će vam svi reći isto... da su uz Artemija, isto kao i najveći deo monaštva i sveštenstva, ali samo kroz šapat, da niko ne čuje, jer mnogo smo postradali zbog pogrešnih politika, a i ovo nije crkveno pitanje već čista politika! Vladika Artemije je već dugo trn u oku i Albancima i Zapadu, pa su ovi naši rešili da im izađu u susret i smene ga - ubeđen je Jordan, odbijajući bilo kakvu primisao da dojučerašnji eparh ima nekakvog udela u finansijskim zloupotrebama za koje je optužen njegov nekadašnji sekretar otac Simeon Vilovski.
- Pa, to mu čak ni Atanasije, Amfilohije i Teodosije ne spočitavaju već, naprotiv, tvrde da je dobar, pošten i vredan čovek! Smenjujete li vi, u Beogradu, po toj logici i ministre ako su njihovi sekretari krali?! Jesmo li to i u crkvu uveli komandnu odgovornost?! Čista politika, kažem vam!
Nezvanično je čak i deo sestrinstva gračaničkog manastira napustio svetinju, ne prihvatajući vladiku Atanasija za novog eparha.
- O tome se priča, niko ne zna tačno, ali koliko vidim, zaista nema nekoliko monahinja koje sam, inače, svakodnevno viđala. Deo ovih monaha koje vidite su Atanasijevi Hercegovci, a deo vladike Artemija. Više nema sukoba, ali je atmosfera nekako žalosna, grobna... tiha, kao da više nema srpskog glasa na Kosovu...
Naličje duhovnosti
Nekako smo dosad navikli da nam administratori budu isključivo ovi okupatori iz Unmika i Euleksa, ali, eto, i crkva nam je sad nametnula jednog... - vajka se zabrađena ženska prilika, prinoseći sveće plamenu, u porti manastira.
- Bila sam i tog dana pred manastirom, kada su batinaši u kožnim jaknama zapodenuli kavgu... Kažu Gračaničani, a ja nijednog nisam poznala?! Dovukli ih ko zna odakle, postavili kamere i priredili dušmanima šou kakav su mogli samo da požele. Pa, ovo je svetinja svih nas i ko su oni da zabrane monasima i vernicima da uđu i pruže podršku svom vladici?! Udarna vest u albanskim medijima: „Incident u Gračanici - naličje srpske duhovnosti"! Ej, spali smo na to da nam šiptarska policija razdvaja monahe, a s druge strane ne možemo našoj deci da objasnimo šta se to dogodilo i zbog čega srpska mantija udara na srpsku mantiju - veli ogorčeno, gledajući tamo kud svi koji uđu u portu pogledaju - ka prozorima konaka, neće li se na nekom pojaviti vladika Artemije.
- To i ne pokušavajte, nema sile da dođete do njega - upozorio nas je Milan Ivanović, predsednik Srpskog nacionalnog veća, kada smo ga zamolili da protežira kod smenjenog vladike da nas barem nakratko primi.
- Ne što on neće, već zato što je u svojevrsnom pritvoru, u kojem mu i za razgovor i za kretanje treba odobrenje „administratora"! Sve ovo je, zapravo, spovođenje u delo Fejtovog plana o takozvanoj integraciji severnog Kosova u novonastalu mafijašku državu, zdušno podržanog i od strane naših vlasti! Na tom putu je vladika Artemije bio ogroman kamen spoticanja, koji su, eto, „uspešno" uklonili, i sad mogu dalje - ubeđen je Ivanović, smatrajući da nije slučajno ni to što su za privremenog eparha postavili čoveka sa kojim je Artemije već godinama u otvorenom sukobu.

Svetinja... Utočište Srba na Kosovu
Zid ćutanja nad Gračanicom
Nerazuman i nerazumljivi zid ćutnje, koji su crkveni velikodostojnici podigli nad Gračanicom, čini da u čitavoj priči zastupnici i druge strane, one na kojoj je vladika Atanasije, opet budu političari. Sav napor, svi znani kontakti koji su završavali sa vladičinim najbližim saradnikom, ocem Andrejem - bili su uzaludni.
U ovom slučaju, na razgovor je pristala Rada Trajković, nekadašnja bliska saradnica suspendovanog eparha, sa kojim se, upravo zbog famoznog oca Simeona Vilovskog i razišla u pogledima na budućnost srpskog korpusa na Kosmetu.
- Pre svega, moram i hoću da naglasim da su zasluge vladike Artemija za Srbe na Kosovu zaista ogromne i to niko ne može da porekne! Štaviše, svi smo bili na zajedničkom frontu do trenutka kada je pre nekoliko godina otac Simeon došao iz Grčke i za kratko vreme prosto opčinio i okupirao vladiku, učinivši da se nekako promeni i raziđe sa svima sa kojima je dotad više nego uspešno sarađivao - naglašava Trajkovićeva, opisujući prokazanog igumana manastira Banjska kao „otrovnog i beskrupuloznog" čoveka.
Dokle je išao ekstremizam oca Vasilija svedoči i podatak da je teatralno porušio turski zid oko manastira Banjska, ne hajući što je i to deo istorije i kulturne baštine, već želeći da pokaže koliki je Srbin i kako „patriotski" rešava stvari. Zatim je „udario" i na Dečane, potencirajući priču kako im se pridaje pažnja koliku ne zaslužuju i kako se u njih ulaže mnogo više nego u ostale svetinje i još toliko toga što je na kraju kulminiralo kako je kulminiralo... - tumači, ukratko, Rada Trajković genezu događaja koji su iznova uzburkali strasti u čitavoj Srbiji.
Vesti dana
25. 05. 2012
Volfram Mas: Zapad ne pravi vladu DS i SNS
Odluka o vladi je samo na vama. Naravno da Nemačka ima interes da buduća vlada bude evropski orijentisana. Poštujemo Nikolića bez bilo kakvih ograničenja. Novom šefu države ...
25. 05. 2012
Nikolić: Tadić da odluči da li će biti premijer
25. 05. 2012
SPC puna masona
25. 05. 2012
Privreda puca, banke se bogate
25. 05. 2012
Pop pozvao na ustanak
24. 05. 2012
Kriza i među pivopijama
24. 05. 2012
Ivica Dačić: DS DAJE PREMIJERA
24. 05. 2012
Saučešće za Borisa bila šala
24. 05. 2012
Kraj štednje - Potrošnja nas vadi iz krize
Najnovije vesti
24. 05. 2012
Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara
Socijalistička partija Srbije, Liberalno demokratska partija i Ujedinjeni regioni Srbije zauzeli su zajednički stav da Demokratska stranka ima 24 sata da saopšti njen predlog ...
24. 05. 2012
Šoškić Nikoliću: Vladu formirati što pre
24. 05. 2012
Ambasador Holandije za brzo formiranje vlade
24. 05. 2012
Kfor povlači rezervne snage sa Kosova
24. 05. 2012
Ban Ki Mun čestitao Nikoliću izbornu pobedu
24. 05. 2012
Vučić: Vlada SNS i DS ne bi bila idealno rešenje
24. 05. 2012
Lajčak završio posetu Beogradu
24. 05. 2012
Osumnjičeni za Srebrenicu deportovan iz SAD u BiH
24. 05. 2012
komentari (40)
pošalji komentarMajlo [neregistrovani] (20. 02. 2010, 22:50:29)
maksic.v@gmail.com
Da bi unistio jedan narod prvo treba da mu unistis vojsku, sto je vec ucinjeno, pa onda veru, sto se sada cini.
pošalji odgovorVuk [neregistrovani] (20. 02. 2010, 22:55:07)
SPC i vladike
Pa lepo je sto su vladike odlucile da spuste loptu,mada bi pojedinci zeleli da gledaju svadje i pljuvanja po medijima.Vladike Artemije i Teodosije su braca po veri Hristovoj,i treba se pridrzavati onog nacela koji je zastupao patrijarh Pavle i koji je narod upamtio "budimo ljudi nikada neljudi"
pošalji odgovorЏеронимо-порезник [neregistrovani] (20. 02. 2010, 23:26:44)
Време је први и најбољи лек
А како време буде одмицало свима ће бити кристално јасно да је Вл.Артемије "чист као сунце". Црквена влада би што пре требала да му врати све принадлежности, јер је то неспорно жртва огромног неспоразума у који никако није био умешан, јер против њега ништа немају ниједан од владика који су сада на Косову, а колика је његова величина види се и по начину на који је прихватио одлуку о тренутном разрешењу, мирно, достојанствено, без нервозе и било какве буке. Више смо се ми грешници бусали и "навијали" а он је остао доследан хришћанској вери знајући да праведне Бог чува боље од људи. На многаја љета честити Владико Артемије....
pošalji odgovordeki [neregistrovani] (20. 02. 2010, 23:27:03)
lazljiva Srbija
monasi koji se tuku,episkopi koji uzimaju velike pare,lazni proroci....pa sta bi tek spc radila da ima moc vatikana...bili bi gori od njih...i dosta vise sa tim popovima,crkvom i nekom laznom moralnoscu i smernoscu...sve nas je to i dovelo tu gde jesmo
pošalji odgovorbox [neregistrovani] (20. 02. 2010, 23:29:19)
Strasno
Za kratko vreme prodali su veru kao i politicari,i to je tragedija srpskoga roda.Popovi lopovi su prodali veru i treba kljuc u vrata crkve da stave jer uz blagoslov su pokrali i obrukali veru,Stidi se Srbijo takvih svestenika nevernika,i lopova.
pošalji odgovorNiko [neregistrovani] (20. 02. 2010, 23:29:49)
sve po redu i planu, hladno zapadnjacki..
E moji Srbi jadna nam majka svima,.. crno nam se pise dok nas ovi vode, i budali je ovde jasno sta rade Vladiki Artemiju i zasto to rade,...prvo su po nalogu razbili drzavu, zatim privredu ,zatim policiju, zatim vojsku i sada ono zadnje sto nam je ostalo Srpsku Pravoslavnu Crkvu,..zatim ce nas iseci na regije kao da smo veliki kao Rusija a ne mala Srbija,... obican Srpski covek ovo vidi i Bog ovo vidi,.. Sila Boga ne moli ali Bog silu ne voli.....!!!
pošalji odgovorЖегар-ац [neregistrovani] (20. 02. 2010, 23:34:35)
Светосавље
Ђаво и Ватикан не мирују а ми увек подељени. Најбољи страдају а са њима и српски род. Православље побеђује јер је то вера-љубав и нада!!!
pošalji odgovorIvan KIM [neregistrovani] (20. 02. 2010, 23:55:44)
Konacno, donekle korektan tekst
Napredujete. Konacno mali napredak u objektivnom informisanju. Bar smo u naznakama culi i drugaciju pricu, sto je pravi put ka istini. Za mesec dana prica ce se u potpunosti okrenuti. Ne mogu, a da ne zazalim Vladiku Artemija jos vise kada je doslo do toga da ga brani Milan Ivanovic.
pošalji odgovoree decani [neregistrovani] (21. 02. 2010, 00:12:17)
kakve li divne price Rade Trajkovic
Kakvo zlonamerno tumacenje Rade Trajkovic! A sto nam ne objasni zasto su Decanci radili sve protiv Artemija? Zasto su primili Fatmira Sejdiua i Bajdena, kad im Artemije nije dao blagoslov za to, vec su mu otvoreno otkazali poslusnost? Ili se to nista nije desilo pa da svi ignorisemo to.
pošalji odgovorМлађа [neregistrovani] (21. 02. 2010, 00:46:47)
Ћутња?
Ја никако не видим да су појединци ћутали ових дана;Атанасије и Григорије просто су пунили новинске чланке,постадоше праве медијске звезде.Само је владика Артемије ћутао...да ли својом или туђом вољом???
pošalji odgovorНека Бог подари здравља и снаге владики Артемију да издржи све ове нападе!
mama [neregistrovani] (21. 02. 2010, 00:51:48)
najbolje zna?
Gospodo treba se obratiti za pomoc Kleopatri.On-Ona najbolje zna.!?
pošalji odgovorVesna [neregistrovani] (21. 02. 2010, 00:56:27)
Bravo!
Kao sto neko vec napisa: Napredujete, zato i jeste to sto jeste, a da niste- ne bih se ni osvrnula:)
pošalji odgovorVrlo lepo i prilicno objektivno, osim sto bih dodala da gospodja Trajkovic mnogo lepo zivi dole gde skoro svi lose zive, i ja nista sto ona kaze ne bih uzela preozbiljno, cak ni ozbiljno...
Meni je drago da cujem da je vladika Artemije ziv i zdrav, zelim mu puno zdravlja i da izdrzi...
Vasim novinarima svaka cast i hvala, srdacan pozdrav kao i svima u Redakciji!
Душан [neregistrovani] (21. 02. 2010, 06:55:35)
Срам Вас било Дејане!
Како кажу:"опрости му Господе јер не зна шта чини и говори"!
pošalji odgovorNiki [neregistrovani] (21. 02. 2010, 08:57:09)
Zasto?
Jos ne mogu da vjerujem da je vladika Atanasije prihvatio tako sramnu ulogu u odnosu na vladiku Artemija. On je bio jako postovan vladika u svojoj Zahumsko-hercegovackoj eparhiji, mnogo "nevjernika" je doveo u crkvu, imao divne propovijedi,privukao mlade vjeri.A to, da sad kontrolise finansije u tudjoj eparhiji, pa bolje bi mu bilo da ih iskontrolise u svojoj.Nasi stari kazu:"Ne bacaj se kamenom na tudji krov, ako je tvoj stakleni".
pošalji odgovorNiki [neregistrovani] (21. 02. 2010, 09:05:47)
Zasto?
Jos ne mogu da vjerujem da je vladika Atanasije prihvatio tako sramnu ulogu u odnosu na vladiku Artemija. On je bio jako postovan vladika u svojoj Zahumsko-hercegovackoj eparhiji, mnogo "nevjernika" je doveo u crkvu, imao divne propovijedi,privukao mlade vjeri.A to, da sad kontrolise finansije u tudjoj eparhiji, pa bolje bi mu bilo da ih iskontrolise u svojoj.Nasi stari kazu:"Ne bacaj se kamenom na tudji krov, ako je tvoj stakleni".
pošalji odgovor007 [neregistrovani] (21. 02. 2010, 09:34:02)
плићак
Какво плитко размишљање. Туга.
pošalji odgovoratanosa [neregistrovani] (21. 02. 2010, 09:55:55)
ne mislim tako
Ne bih rekao bio je komunizam pa ljudi nisu ostajali bez vijere,krštavali su se krijući po podrumima,sveštena lica su proganjana na razne načine.Mislim da je svakom vijerniku vijera nešto što se poslijednje gubi.To je ona iskra kojoj treba puno više od ovoga incidenta da se ugasi a tako malo da opet bude buktinja,što i istorija više puta dokazuje.
pošalji odgovorPozdrav iz Hercegovine kolijevke i granice Pravoslavlja
mix [neregistrovani] (21. 02. 2010, 09:55:59)
S vjerom u Boga
Ovo je nevjerovatno sta se dogadja sa srpskom patrijarsijom,bruka i sramota ! Ali ne trebamo nikome suditi,kako Bog odredi tako ce biti ! Jedini pravi vjernik bio je PATRIJAH PAVLE ,neka mu je laka zemlja i hvala !
pošalji odgovorExpertVR [neregistrovani] (21. 02. 2010, 10:40:10)
Ех СРБИ СРБИ
Док народ гладује и грцају у дуговима,Кредитима,туги,болу ,немаштини
pošalji odgovorнаши верски наше владике возе аудије А4,А5,А25..
то смо навикли од политичара који нам продају лажни морал,и поштење..али ово је превише...нисмо ми у вери због њих већ они због нас..не верујемо ми у њих већу Бога-Исуса..они су мало заменили улоге,нажалост у њиховим главама је да су они богови..Срамота...
Где ће им душа..
Деца нам гладују...Пентионери умиру у немаштини а они купују виле,имаља...Срамота
Hermon [neregistrovani] (21. 02. 2010, 10:43:23)
"Posle kiše,sunce jarko sija"
Mir,spokoj,i radost-to je ono što ide sa pojavom vladike Atanasija!Upoznajte Atanasija.Rukujte se sa njim.Popričajte sa svetim čovjekom.I,onda pokušajte da kažete ono što ne mislite.Pokušajte.Stisnite petlju.Vrijedi!
pošalji odgovorPozdrav+++
oduvek [neregistrovani] (21. 02. 2010, 11:10:21)
a
od kad je sveta i veka znalo se da Srbi mogu da se razidju i zbog sitnice i brat na brata da udari ali sto se tice vere tu smo uvek bili slozni....SVI...zuti prvo unistise vojsku...neka im....unistise privredu...obnovicemo je...prodadose Kosmet...opet cemo ga osvojiti...ali kod Crkve su presli granicu...SMENA!!!!
pošalji odgovorNeske [neregistrovani] (21. 02. 2010, 11:14:31)
Tuzno
Sve ovo sto se desava poslednjih dana u Srbiji je ne samo tuzno, sto zaista mislim da jeste vec i strasno i duboko zabrinjavajuce. Tesko da iko moze da bude pametan i odgovori na pitanje: -Da li Srbi, koji su vec razocarani u sve drzavne institucije treba da dozive razocaranje i u jedinu instituciju koja ih drzi na okupu tj. Srpsku Pravoslavnu Crkvu?
pošalji odgovorNazalost, odavno se proteze pitanje novca u SPC. Ko odredjuje na koji ce se nacin Crkva finansirati, ko ce voditi racuna o finansijama i ima li u nasim Crkvenim pastirima osecaja grize savesti kad nemilice i za svoj komfor trose novac svojih vernih ovcica. Ne jednom uverio sam se da svestenici u svojim eparhijama brzo sticu bogatstvo, i to ne ono o kome nam pripovedaju, vec ono ovozemaljsko, novac, kuce, vile, kola, stanove itd. Odgovorni svojim vladikama, koji im sve to tolerisu zatvara se krug. Bogate se popovi, bogate se vladike, pa i monasi, zavetovani da se odreknu svog ovozemaljskog bogatsva kao da to zaboravljaju. Licno mislim da je neophodno reformisati nasu crkvu, ali mi se isto tako cini da je to nemoguce uraditi tako brzo, jer sistemi koje su napravili su razradjeni i cvrsto se drze svi oni koji se od njih vajde. Kako to, da se u Srbiji nikad ne prekopira neki dobar sistem iz zapadne Evrope? Jel nije moguce crkvu finansirati dobrovoljnim pristankom da se mesecno uplacuje svota novca na racun crkve, i da to bude od prihoda koji se nece oporezovati, a da svestena lica primaju plate kao sto je to slucaj na zapadu. Naravno da neko mora da vodi racuna o tome, i mislim da bi drzava mogla da preuzme tu odgovornost.
Sa druge strane, zanimljiv je i trenutak kad se desava sva ova ujdurma oko Srpske pravoslavne crkve i rekao bih da se iza ledja provlaci mnogo drugih stvari koje u senci ovih dogadjaja nece ni izaci na stanice stampe. Uvek je tako. Srbi moraju u svakom slucaju da veruju da ce se sve resiti, i da ne klonu duhom. Pravoslavlje je to sto nas drzi zajedno, i ne smemo gubiti veru, a moramo pomoci da se neke stvari rese i da dodju na svoje mesto.
Nedajmo da kriminal udje u sve pore drustva, crkva je ta koja ga se definitivno mora osloboditi, ali i to je moguce uraditi tise, bez mnogo strasti, uz pomoc pravnih organa drzave i nasu licnu. Prijaviti nije sramota, ako je to u interesu svih nas. Prijavite sve sto mislite da nije uredu, nece to niko uraditi umesto nas.
Moravac [neregistrovani] (21. 02. 2010, 11:34:40)
kao TV
Kao da slusam i gledam na TV Seselja kako brani srpstvo i pravoslavlje.
pošalji odgovorGedza [neregistrovani] (21. 02. 2010, 11:59:17)
ima gi razni ...
Za sta li si ti ekpert?
pošalji odgovorAndrea [neregistrovani] (21. 02. 2010, 12:26:53)
dno dna
...kad u crkvu udje lova molitva iskace kroz prozor
pošalji odgovorpenicilin [neregistrovani] (21. 02. 2010, 12:48:30)
Da...
A odakle Vama pravo da nekome ko napisu istinu kazete "sram Vas bilo".Dejan je apsolutno u pravu, a Vama niko nije kriv zbog mraka u kome zivite.Naravno, to je Vase pravo, ali nemojte da gasite svetlo onima koji vide...i znaju mnogo vise nego takvi kao Vi.
pošalji odgovorb [neregistrovani] (21. 02. 2010, 13:37:36)
b
Svakako, a i moderan je u izrazu, kaze "imidz", umesto "lik" bogocovecanski
pošalji odgovorAntipenicilin [neregistrovani] (21. 02. 2010, 13:49:34)
Prelest
Tvoje i Dejanovo stanje se zove prelest, raspitaj se sta to znaci.
pošalji odgovorDare [neregistrovani] (21. 02. 2010, 14:09:58)
Mir sa nama i u nama
Dragi moji, čitajući komentare uvidjeo sam da se uvijek svrstavamo na jednu od strana u svemu ovome, ali ću vas podsjetiti kako smo se svi radovali izborom Patrijarha i kako je izbor dobar itd.Želim da vas napomenem da sve što se trenutno odigrava je dobro izvagano od naših najboljih i najumnijih ljudi u crkvi na čelu sa našim Patrijarhom. Zbog svega toga nije baš uvijek prisutan strani faktor kao razarajući vjetar, nego sve to, nekad je deo redovnih aktivnosti koje se provode u svim duhovnim i društvenim oblicima organizovanja a sve u cilju što boljeg funcionisanja, jer institucija kao što je naša sveta crkva je mnogo starija od sviju nas koji trenutno komentarišemo i bila je kroz vrijeme u mnogo težim situacijama nego što je danas i uvijek je izlazila kao pobjednik samo zato što je imala snage da se hrabro bori sa svim nedaćama u i oko nje. Živjeće ona vječno
pošalji odgovorБојан [neregistrovani] (21. 02. 2010, 14:23:38)
Рада Трајковић о Еп. Артемију
"Пре свега, морам и хоћу да нагласим да су заслуге владике Артемија за Србе на Косову заиста огромне и то нико не може да порекне! Штавише, сви смо били на заједничком фронту до тренутка када је пре неколико година отац Симеон дошао из Грчке и за кратко време просто опчинио и окупирао владику, учинивши да се некако промени и разиђе са свима са којима је дотад више него успешно сарађивао - наглашава Трајковићева..."
pošalji odgovorПе јесте, владика Артемије није озбиљан духовник и архипастир већ сенилни декица кога било ко може да опчини и обрлати. И то каже Трајковић Рада, која политичке опције и странке мења као чарапе! Ех... Господе помилуј!
Baba Roga [neregistrovani] (21. 02. 2010, 14:36:46)
A vi kako ste?
Fejtovog plan :
pošalji odgovor1. destabilizacija juga Srbije (napad bombom na policajca), 2.severa Kosova(teroristicki napad u Bosnjackoj mahali, napadi na srpske kuce , pokusaj ubistva srpskog seljaka povratnika kod Istoka ),
3. izazivanje sukoba medju Srbima ("pobeda DS u Leposavicu,izazvan sukob medju monasima itd)
4. prolecna demonstracija "drzavnosti" (hapsenje Srba na Kosovu ili upad u Sud u K. Mitrovici)... itd
Sve je to priprema se teren za nastavak sprovodjenja ciljeva americke politike u regionu. Malo se zastalo sa realizacijom onoga sto je zamisljeno ali vidimo da Amerikanci ne odustaju tako lako. Samo pratite reakcije i dela ( ili upadljivo cutanje) naseg predsednika… Pozdrav do rezolucije a onda…
MileNS [neregistrovani] (21. 02. 2010, 14:43:06)
...
Dajan je, nazalost, u pravu !
pošalji odgovorIvan [neregistrovani] (21. 02. 2010, 14:49:58)
....
Nazalost ova gomila lopova i manipulatora su bruka za Srbiju i SPC i sve ono sto ona predstavlja, treba da ih je sramota....
pošalji odgovorDuboko sam ubedjen da Bog nema veze ni sa popovima ni sa crkvom, verovatno ih se i sam stidi...a ljudi se ubijaju zbog necega sto ni sami ne razumeju, zalosno i tuzno..
Tarantula [neregistrovani] (21. 02. 2010, 15:09:43)
Samo pitam da ne zalutam...
S kojim pravom Sinod SPC, koji protivno crkvenom Ustavu, bez Sabora, lisava jednog arhijereja njegove eparhije pre okoncanja postupka za utvrdjivanje kanonske odgovornosti? Od cega to Sinod bezi, zasto nije sacekao Sabor? Zasto se mesa policija u crkvene poslove? Da li zato da bi se Sabor u aprilu stavio pred svrsen cin? Ko su arhijereji u Sinocu SPC koji su podigli ovu buku i napravili ovu hajku na jednog od njih?Zasto cuti patrijarh? Zasto, vl. Atanasije, na samom pocetku Casnog posta, izjavljuje u javnosti da je neko kriv, kriminalac, i da treba da ide u zatvor bez suda i kuca na vrata Gracanice samo dva sata posle tajne odluke Sinoda?
pošalji odgovorPredsednik sve srbije ne zaboravlja otpor episkopa Artemija prema dolasku njegovog USA prijatelja Bajdena u Dečane (demokratsko svestenstvo tj “moderno”) , a problem je i tvrd stav episkopa Artemija prema tihoj i podmukloj prodaji Kosova koju nam režim već dugo radi pred očima. Zato je izmišljena "afera" Crna reka, a sada kreće ovakva staljinistička kampanja protiv episkopa. (Zar da bahati i korumpirani vlastodršci nekoga optuže za finansijske nepravilnosti)!? Neki politicari su uspeli da “kupe” uticaj među nekim episkopima u SPC, što vodi u još jedan srpski raskol i tragediju sa nesagledivim posledicama ( najvise nasem narodu na KiM ).Cemu smena arhijereja, za koga i njegovi dusmani kazu da je posten covek, ako je tek pokrenut postupak? Otkud vl. Atanasije Jevtic, koji je sam sebe "umirovio" (opet protivno propisima) kao episkopa Hercegovacke eparhije (koja je velicine jedne prosecne beogradske parohije), kao nesposobnog za upravljanje eparhijom iz zdravstvenih razloga? Pa kako je onda sposoban za upravljanje daleko vecom i tezom Rasko-prizrenskom eparhijom, i za rusenje svog sabrata, jednog starca koji je zivot posvetio Kosovu? Zasto se nije krenulo od Beogradsko-karlovacke arhiepiskopije? Zasto se nije ispitalo poslovanje vl. Grigorija? Da li je tacno ono za banke, gradjevinska preduzeca, monopol u proizvodnji vina, itd?
Dakle, iz svega ovog se može zaključiti: da je vladika Atanasije bravar (provalio brave na privatnim prostorijama vladike Artemija); policijski islednik; finansijski inspektor; čuvar zatvora (episkop Artemije ima ograničenu slobodu kretanja); egzorcist (prepoznaje "zaposednutost"); psihijatar; poznavalac Božje brzine; tužilac, sudija, stručnjak za nemoral, kao i "vlasnik" vrlo “modernog”rečnika. Inače mozda su "iščašeni monasi iz Gračanice" i izazvali tuču u nedjelju, ali su Teodosijevi dečanski monasi pre godinu ili dve posve nekažnjeno isprebijali "zloduha" Vilovskog, kad su on i svima im nadležni vladika Artemije došli da ispitaju stanje u manastiru. Inače, Simeon Vilovski je, između ostalog, i diplomirani ekonomista i malo je neobično da bar nije zabašurio te svoje silne lopovluke od kojih uživa u luksuzu, ima kuću u Grčkoj, "a možda će i sagraditi manastir" - i uplatiti staz.
Dakle ovde se radi o izvrsiocima i zrtvama ,o udaranju na temelje srpstva(SPC) uz smisljenu i dobro spremljenu taktiku koja ce "dati" rezultat na prolece kad se krene na sever Kosova i Metohije. I nemojte da kazete da niste znali – I sada se zna ko je ciji.
S postovanjem ,
Tarantula
P.S.
Takodje Vas molim da radi podsecanja procitate moj poslednji post na mom blogu jer se i on tice toga ko je ciji a redakciju molim da ipak objavi ovaj komentar - konacno.
teja [neregistrovani] (21. 02. 2010, 15:14:06)
nerod
Što prije Srbi sa Kosova i drugih država shvate da su od Srbije samo zlo dobivali moguće je da opstanu.Srbija je uvijek bila loša maćeha za sve Srbe van Srbije.Ovo što današnja vlast u Srbiji radi prelazi sve granice normalnosti i najbolje bi bilo da se mi Srbi van Srbije odreknemo i Srbije i SPC,da stvorimo svoje i čuvamo kao zjenicu oka.Mi im samo služimo da napune džepove.Izdao nas je Milošević a i ovi su još gori.SPC odavno ima velike probleme sa korupcijom,tako da se uvijek pitam kada dam prilog u crkvi šta će sada popadija da kupi,jer je kao manekenka.Ovo je jedna velika propast.Od sve vjere ostaće nam samo krsna slava.
pošalji odgovorpenicilin [neregistrovani] (21. 02. 2010, 15:41:57)
Alal vera...
Da, taj termin ste naucili u mraku u kome zivite...a kako se Vase stanje zove u medicini, ipak ne bih o tome bez pregleda.Kada bih davao konstatacije o ljudima kao sto Vi cinite onda se ne bih razlikovao od Vas, a razlika je velika.
pošalji odgovorAlbanos [neregistrovani] (21. 02. 2010, 16:42:26)
SLOGA ??
He he he sami sebe unistavate rodjo ssss smesno !!!
pošalji odgovorbuntovnik [neregistrovani] (21. 02. 2010, 17:56:58)
Koga da izabere?
Samo se borite za licnu korist! Svi ste CRVENI! Sveukupna reforma i crkve i drustva je potrebna!!!
pošalji odgovorOmladinac [neregistrovani] (21. 02. 2010, 19:58:03)
+ omladinu
Prvo uniste omladinu pa onda sve ostalo,jer godine prolaze a omladina dolazi,a nama je vec unistena omladina pridosla "uveliko"
pošalji odgovorSestra [neregistrovani] (22. 02. 2010, 13:53:31)
Razmisli
Idi brate i leci svoju dusu, jer nisi na dobrom putu...
pošalji odgovor