Vesti dana

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

BEOGRAD 06. 09. 2010

PRESS

intervju... Predrag Simić, profesor FPN

Predrag Simić: Ako pobedimo u UN postaćemo S. Koreja!

Srpska diplomatija nije imala „plan B" za slučaj negativne presude u Međunarodnom sudu pravde i zato sada pokušava da spasi šta se spasti može

s
Predrag Simić, bivši ambasador u Parizu

Upali smo u ćorsokak... Predrag Simić, bivši ambasador u Parizu

Dobro je što Tadić shvata nešto što njegovi ministri nisu shvatili, a to je da Srbija ni slučajno ne sme ponovo da se konfrontira sa EU. Ovo u intervjuu za Press poručuje profesor političkih nauka i bivši ambasador u Parizu Predrag Simić.

- Srbija je danas tu gde jeste zato što Milošević nije shvatao da se menjaju pravila igre, a izgleda da to ni naša sadašnja diplomatija nije baš najbolje shvatila. U ovom trenutku imamo međunarodnu krizu u kojoj je Kosovo postalo veoma važno. Zašto je Kosovo nama važno, ne treba da objašnjavam. Ali je Kosovo za NATO i za zapadnoevropske države postalo simbol na kome se dokazuje ili gubi primat u svetu...

Od Srbije se traži da povuče predlog rezolucije jer bi ona mogla da izazove nepotreban konflikt SAD i UN. Da li je to tačno?

- U ovom trenutku, kada je EU podeljena oko Kosova, srpska rezolucija bi mogla delovati kao tačka razdora. Pet zemalja koje nisu priznale Kosovo morale bi veoma mnogo da razmišljaju kom će se carstvu privoleti: carstvu zemaljskom, to jest EU, ili carstvu nebeskom, to jest onome što Srbija predlaže. Iznošenje srpske rezolucije bilo bi jako neprijatno, jer bi ona podelila EU... Evo, nama su u Beograd došli Vestervele i Hejg, a zašto nije došla Ketrin Ešton? Pa, zato što EU nema jedinstvenu spoljnu politiku sve dok i jedna zemlja nije sa njom saglasna... Ukoliko bi srpska rezolucija bila izglasana, to bi imalo dalekosežne posledice po koheziju koja danas postoji u transatlantskim odnosima. Iste posledice bi imala na EU...

a

SPOLJNA POLITIKA U FUNKCIJI DNEVNE POLITIKE

- U ovom trenutku hodamo po koncu. Mi kažemo da je naša spoljna politika kupila dve godine. Bravo. Ali, šta smo učinili za te dve godine? Deset godina posle pada Miloševića, Srbija ponovo pada u iste zamke i zablude. Mi smo jednostavno morali da se sklonimo sa te vetrometine i nikako nije smelo da se dogodi da mi budemo pitanje na kome se odlučuje pitanje zajedničke spoljne i bezbednosne politike EU, odnosa evroatlantskih partnera i ko zna kakvih velikih tema. Moramo da nađeno način za dijalog sa Kosovom...

A ko bi bio sagovornik na Kosovu?

- Teško je srpskim funkcionerima da progutaju knedlu i da sednu sa bivšim liderom OVK ili sa bilo kim sličnim. Bilo bi lepo da se na Kosovu desi neki Peti oktobar, ali se on neće dogoditi skoro. Ovi prvoborci će duži period biti na čelu Kosova jer tamo alternative nema... U krajnjoj liniji, kako god se završilo, ni mi ni Albanci se nećemo seliti sa Balkana. Mislim da smo mi posle Petog oktobra zaboravili ono malo što smo naučili u vreme Miloševića i počeli smo da radimo ono što je i Milošević radio, da pravimo spoljnu politiku zarad potreba unutrašnje politike. Da bismo dobili naslovnu stranu ili prvih pet minuta u Dnevniku radili smo stvari koje su nam se lupale o glavu.

Kada kažete da Tadić ne sme da se konfrontira sa EU, da li to znači da Srbija treba da preformuliše rezoluciju, da je povuče ili nešto treće?

- U diplomatiji stvari nikada nisu crno-bele. U ovom trenutku traje navlačenje konopca između Beograda i Brisela. Očigledno je da su dizgine spoljne politike tamo gde treba da budu, kod predsednika države, i da on pokušava da da izvuče šta se još izvući može.

A šta je cena konfrontacije?

- Ako se konfrontiramo sa EU, pa zašto smo onda pravili Peti oktobar? Jer upravo je politika pre Petog oktobra Srbiju konfrontirala i stavila na tu vetrometinu i mi smo postali vrlo važni za EU kao negativci koje treba mlatiti. Problem je što današnja generacija vodećih političara ili ne pamti to vreme, ili nije bila ovde... Šta ćemo mi ako pobedimo u UN? Pošto ne možemo da okupiramo ni SAD, ni Nemačku, ni Britaniju, mi ćemo praktično dovesti sebe u situaciju u kojoj su zemlje poput Severne Koreje i Irana! Mi ćemo se onda konfrontirati sa organizacijom koja je naš nacionalni interes! Hejg i Vestervele su nam vrlo jasno rekli da ni Britanija ni Nemačka dugo neće dići ruku čak ni za Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, a kamoli za prijem Srbije u EU...

Pa, po vašim rečima, ispada da treba da molimo Boga da u UN budemo poraženi?

- U ovom trenutku mislim da naša spoljna politika traži neki izlaz. Izlaz je da se rezolucija usaglasi sa Briselom, ako za to postoji prostor. Za nas bi bio džekpot ako bismo dobili zajedničku rezoluciju sa EU i ako bi imali sreće da tekst ne bude naš potpuni debakl...

R. STANIĆ

komentari (110)
pošalji komentar

Pedja [neregistrovani] (05. 09. 2010, 22:38:43)

izlaz

Uvek je bio,i zauvek ce izlaz biti samo vojno jaka drzava. Sve ostlao je mlacenje prazne slame i dalje srozavanje dok vam ne stave omcu oko vrata, tj zategnu. Posto nismo to u stanju da uradimo,predlazem da se drzava na upravu da par godina nekome ozbiljnom koje resavao i mnogo ozbilnije probleme. Recimo Vlada Putin.

pošalji odgovor

Sale [neregistrovani] (05. 09. 2010, 22:42:23)

Ne slazem se...

Sve navedeno je tacno, samo sto se ne slazem da je to iskljucivo zbog Kosova. Prosto nedostaju "losi momci" i za EU i za SAD. Zbog toga nas nece ostaviti na miru cak i da priznamo Kosovo sutra ujutro. Dokaz Vam je Sandzak. Ko razume - shvatice!

pošalji odgovor

Branislav [neregistrovani] (05. 09. 2010, 22:54:46)

Dokle bre ljudi sa bivsim

Cemu sve ovo sta ovo znaci jedan propali diplomata bivseg rezima vapi Tadicu dizi ruke od svega i predaj nas dali se to od nas trazi gospodo novinari pitanje potrazite kod garniture koja nas vodi a ne kod izgubljenih i bolesnih bivsih politicara i nabedjenih i sludjenih analiticara sta ce biti ako bude ili sta nece bitiako neide kako se nekome cefne. odgovore ocekujemo od vlasti.

pošalji odgovor

Miloje [neregistrovani] (05. 09. 2010, 22:54:54)

Eeee

zašta ovakvi primaju platu!

pošalji odgovor

rade [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:05:07)

bednik

Bedni ,polupismeni ,,profesore",i Vuku Draškoviću si davao ,,pametne" savete pa vidimo kako je završio!Da li ti nedostatak inteligencije diktira takav slugeranjski stav(a sećam se tvojih ,,veleumnih" komentara za vreme NATO agresije)?!!Da nisu ovi diletanti na vlasti nikad ne bi bio ni ambasador ni profesor,a kamoli anal-litičar!!!

pošalji odgovor

Никола [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:05:43)

НЕМА ПРЕДАЈЕ

Колико позива на предају и дефетизам. Плачи земљо Кнеза Лазара и Карађорђа.

pošalji odgovor

Lale [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:12:29)

Ovo je onaj...

Što voli pare... koliko je samo koštao zakup stana ambasadora u Parizu, koliko ono hiljada eura mesečno???

pošalji odgovor

Breznjev [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:12:35)

Savetnik

Simic jos od 90 tih godina direktno prica i radi protiv Srpskih nacionalnih interesa,pa tako i sada.On je ili Americki,Engleski ili Nemacki igrac u Srbiji,veciti savetnik,a stalno je u medijima.Druga stvar,kaze bicemo kao S.Koreja.Da li smo mi sada mozda bolji od S.Koreje?Da li Simic zna kakvu industriju,tehniku,vojsku i ostalo ima S.Koreja.Srbija je patuljak za S.Koreju u svakom smislu,a sve zahvaljujuci Simicu i onima koje in savetuje.

pošalji odgovor

Lajavi pevac [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:19:04)

putuj igumane....

Muka mi je više od srpskih defetista, zar može u običnom životu nešto da se ostvari bez muke, odricanja i hrbrosti? Koliko znam, ne može. Prema tome Simiću, poštedi nas svojih intelketulanih "bravura". Ne znam koga više u našoj zemlji možete plašiti, sankcijama, izolacijom i nekim apokaliptičnim scenarijima, a sve to zbog jednog NE svetskim silnicima. Dajte čoveče uozbiljite se, prošla su ta vremena, situacija u svetu se drastično promenila za ovih 10 godina.

pošalji odgovor

Lune [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:19:38)

upascemo u Srbiju..

a ne u *corsokak*..i Mulen ruz...!!

pošalji odgovor

gradjanin Srbije [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:51:27)

Lek za defetizam

Sklonite ove srpske defetiste sa novinskih izvestaja. Simic kome se daje isuvise puno prostora u srpskim medijima nije nista drugo do praznoglavi arogantni licemer kome je neko na Zapadu namignuo za posao ili karijeru. Strasno je da ovakvi tipovi daju bilo kakve izjave koje se prenose u medijima. Defetizam je nacin da se Srbija podeli, da se javnost podeli i da se geo-politicki interesi Zapada prelome na nasu stetu. Simic je samo deo tog procesa tako bih molio redakciju Press-a da pazi koliko prostora daje ovim ljigavcima.

pošalji odgovor

Mateja [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:52:32)

Pedja

Stavovi profesora Simica nisu defetisticki vec samo ukazuju politicku realnost u medjunarodnim odnosima . I naravno da je za vecinu stavova apsolutno u pravu . Nazalost stanje svesti u Srbiji je da svako ima pravo da tumaci spoljnu politiku Srbije iracionalno kao sto i vecina percepira da mogu da budu predsednici Srbije ili selektori

pošalji odgovor

Омега [neregistrovani] (05. 09. 2010, 23:53:09)

од 1999.

УН не постоје нити било какво међународно право! Постоји само насиље запада према човечанству!

pošalji odgovor

DedaMiloje [neregistrovani] (06. 09. 2010, 00:07:37)

Kukala nam majka

Nije ni cudno sto nas svet nerazume kad su ovakvi ambasadori pa jos i univerzitetski profesori.
Kukala nam majka.

pošalji odgovor

Vladimir [neregistrovani] (06. 09. 2010, 00:23:24)

Gonite se

I ti i knez i Karadjordje u tri lepe.

pošalji odgovor

mile [neregistrovani] (06. 09. 2010, 00:26:09)

naravoucenije

treba svi da cucnemo i da se namestimo ... je l to ta demokratija koju zelimo i Evropa kojoj hrlimo... kao komsija koji te zove na slavu ako mu pre i posle toga dajes zenu i decu na uslugu... al komsija ima dobar kajmak i lepu sarmu, pa trebazrtvovati cast, obraz ,postenje... al kad je vec uzeo i zenu i decu, moze i kucu da ti uzme, al vazno je pecenje da se pojede kod komsije... bolje gladan al castan nego sit al na lancu ko ker

pošalji odgovor

strahinja [neregistrovani] (06. 09. 2010, 00:50:01)

uglavnom OK

Slazem se u vezi zakljucaka, sem sa jednim. Ekipa koja je danas na vlasti, nije mnogo ucestvovala u 05.Oktobru, cak sta vise napravila je otklon od Onih koji jesu. Prema tome nije ovo toliko proevropska politka, sem deklarativno. Imatu dosta rusofila, mozda i vise nego evropljana!

pošalji odgovor

Paja [neregistrovani] (06. 09. 2010, 01:44:53)

Mucavac

Mani se Simicu Severne Koreje oni imaju odlicnu armiju , daleko smo mi od njih, nego vrati novac Simicu sto ga uzalud potrosismo na tebe dok te je Kostunjavi slao da se zabavljas po Parizu

pošalji odgovor

ljanik [neregistrovani] (06. 09. 2010, 01:55:28)

srbi, pogledajte

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5976430,00.html?maca=ser-Blic%20Online-2569-xml-mrss
Evropa | 05.09.2010 blic
Komesar EU se zamerio Jevrejima
Centralni savet Jevreja u Nemačkoj oštro je reagovao na izjave komesara EU za trgovinu Karela de Gihta o uticaju jevrejskog lobija u SAD i navodnoj sklonosti Jevreja da sebe uvek vide u pravu.

a gde su srbi zajedno o svom pitanju

pošalji odgovor

deki [neregistrovani] (06. 09. 2010, 01:56:27)

simic

simicu,simicu....idi do wc i pusti vodu ne zaboravi ima neko ko brine o srbiji politicari kao ti dodju i prodju.

pošalji odgovor

Predrag [neregistrovani] (06. 09. 2010, 02:02:12)

Sram vas bilo Simicu

Sram te bilo izdajnice! Kako ne shvatas da je americka dominacija i njihova era samo relikt proslosti! Danas vise nije kao 90 kada su amerikanci bili apsolutni vladari. Danas imamo multipolarni svet, tu je i Rusija Kina Indija. Zapadnjaci ako nas ne zeli to je njihova stvar. Na nama da je da ne odustanemo od borbe za nase Kosovo i Metohiju. U pitanju je odbrana Srpstva drzave naroda! To je i princip i obaveza. A svi oni koji danas sire defetizam i zagovaraju predaju neka idu pa neka zive u EU. NEka nas ostave da se nosimo sa problemima, zato sto se ne zavrsava odbrana Srbije sa Kosovom.

pošalji odgovor

DJOKA [neregistrovani] (06. 09. 2010, 03:21:24)

nazad u skolu

Skoro sve sto je G-din Simic rekao nije tacno. Njegovi stavovi se baziraju na rekla-kazala principu. Ne koristi cinjenice i ne koristo znanje svoje struke. On analizu treba da pravi na dokumentima. Da ne bih ulazio u detalje, samo da potsetim g-dina Simica da EU ne moze da nastupa u UN jer nema status clanice UN, a ne zato sto su clanice EU podeljene u svojim stavovima. EU u medjunarodnoj politici vise sluzi kao maskirna zastita za V.Britaniju i Francusku, a u novije vreme i za Nemacku. To u UN ne prolazi! Estonovka cak nema pravo da se obrati Ujedinjenim nacijama u ime EU, i tu je nebitno da li postoji jedinstven stav ili ne u EU. Sve clanice EU mogu da se obaracaju Ujedinjenim Nacijama samo kao suverene drzave. Prosto, EU nema suverenitet i zakoni EU ne ucestvuju u medjunarodnom pravnom sistemu...

pošalji odgovor

Zdravko [neregistrovani] (06. 09. 2010, 06:26:18)

Ne ljubi komunizam

Predrag Simic je odlican strucnjak za medjunarodno javno pravao ali posto ne ljubi komunizam onda ga ova deca novog svetskog poretka ne vole. Jer ko je regrutovan u Otpor. Samo deca i unuci komunista jer su oni bili najpogodniji za manipulaciju jer bi ucinili sve da operu biografije svojih porodica. Znaju ovi sa kime mogu da rade.

pošalji odgovor

Aleksandar Popovic [neregistrovani] (06. 09. 2010, 06:26:45)

"Dobar dan carsijo, na sve cetiri strane"

Na zalost, g. Simic i ovom svojom izjavom potvrdjuje da cesto ume da menja misljenje. Prema potrebama "dnevne politike", kako to on kaze za sadasnju vlast, u kojoj je kao ambasador bio do juce. Naravno, polozaj Srbije je tezak i nema nagovestaja da ce se poboljsati ako ne igramo onako kako Zapad(pre svega SAD, Britanija, Nemacka) zahtevaju. A prvi uslov je-NATO. Tu znamo kako stoje stvari. Kada je rec o predlogu rezolucije, verovatno je mogla da se bolje formulise, mada bibilo kakav, i najblazi stav protiv samoprogalasavanja drzave Kosova, bio bi docekan na noz. No, kako to narod kaze: "prosutom mleku nema mane", mirnije glave treba sacekati debatu u OUN. Sve mi se cini da ce se tamo konstatovati da je sud u Hagu doneo odluku o deklaraciji(sa malim ili velikim slovom, sto ispade takodje mnogo vazno), da ce Srbija i kosovske vlasti biti pozvane na medjusobne razgovore "radi resavanja medjusobnih problerma, a u duhu regionalne saradnje". Nece tu biti nikakvog direktnog izjasnjavanja. Nasa vlast bi morala da prestane da se bavi "gasenjem pozara", da se dobro pripremi da preko UNMIK-a na Kosovu(a izgleda da ce jos potrajati)predlozi razgovore o svim vaznim pitanjima na Kosovu. Nama su najvazniji ljudi, a svako nase oklevanje da im najozbiljnije pomognemo da lakse savladavaju turobnu kosovsku svakidasnjicu samo ce Taciju i drustvu omoguciti da jos cvrsce zacementiraju svoju "drzavnost".

pošalji odgovor

Vukasin [neregistrovani] (06. 09. 2010, 07:05:48)

Jao Jao

Samo nemoj slucajno da naljutimo nekoga sto postojimo... Simicu, ne skidate se sa novina i televizije, i svuda propagirate defetizam kao dogmu. Posto je ta otadzbina?

pošalji odgovor

Adam [neregistrovani] (06. 09. 2010, 07:14:22)

Neverovatno

''

- U ovom trenutku, kada je EU podeljena oko Kosova, srpska rezolucija bi mogla delovati kao tačka razdora. Pet zemalja koje nisu priznale Kosovo morale bi veoma mnogo da razmišljaju kom će se carstvu privoleti: carstvu zemaljskom, to jest EU, ili carstvu nebeskom, to jest onome što Srbija predlaže. Iznošenje srpske rezolucije bilo bi jako neprijatno, jer bi ona podelila EU... Evo, nama su u Beograd došli Vestervele i Hejg, a zašto nije došla Ketrin Ešton? Pa, zato što EU nema jedinstvenu spoljnu politiku sve dok i jedna zemlja nije sa njom saglasna... Ukoliko bi srpska rezolucija bila izglasana, to bi imalo dalekosežne posledice po koheziju koja danas postoji u transatlantskim odnosima. Iste posledice bi imala na EU...''
Другим речима: Срби спасавајте Европску унију. Мајку вашу ЕУ која вам тако маћехински отома Косово. Ово је врхунски пример државног мазохизма. За енциклопедију.

pošalji odgovor

Петровграђанин [neregistrovani] (06. 09. 2010, 07:36:09)

ОВАЈ НЕМА ПОЈМА

Ако ћемо повлачити потезе који се свиђају САД и ЕУ зашто онда не признамо Косово.
Овај тзв. дипломата заиста нема појма и он је један од узрока наше пропасти 90тих.
Зашто? Зато што није радио посао у Паризу који је требало да одради - зато што није знао шта му је чинити.
И за чији интерес сада прича ову причу? А ко је у Прессу примио апанажу да објави баш његове ставове? Ко у Србији креира јавно мнење?
Помозимо српску привреду - престанимо куповати Ледо, дукат, јану, краш, францк, гавриловић, цедевиту, подравку...
Купујмо производе из Србије, Републике Српске и Црне Горе.
КУПУЈМО СРПСКО - увек има везе!

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 07:49:45)

pogresio je

Kostunica, no on je to po zadatku uradio, nije trebalo potezati ponovo pitanje kosova posle petog oktobra.Ali sta cete to je bio jedini nacin da se uspore integracije.U medjuvremenu su doneti evropski zakoni skoro zavrsena privatizacija i sada nema nazad.Ali ne mozemo vise ni napred kosovo kosovo kosovo.Vise od polovine stanovnistva i sve institucije ne zele evropske integracije.Da nije tvrdo zagovarano pitanje kosova sada bi smo imali sigurno dogovorenu polovinu to jest severni deo, aa ono drugo pola kad se stvore medjunarodni uslovi za to kad tad.Ovako imamo problem koji cemo resiti kad tad ali to je nikad.

pošalji odgovor

Lazar [neregistrovani] (06. 09. 2010, 07:57:23)

Alo masni

Ne lupetaj majke ti

pošalji odgovor

Петровграђанин [neregistrovani] (06. 09. 2010, 07:58:48)

ОВАЈ НЕМА ПОЈМА

Ако ћемо повлачити потезе који се свиђају САД и ЕУ зашто онда не признамо Косово.
Овај тзв. дипломата заиста нема појма и он је један од узрока наше пропасти 90тих.
Зашто? Зато што није радио посао у Паризу који је требало да одради - зато што није знао шта му је чинити.
И за чији интерес сада прича ову причу? А ко је у Прессу примио апанажу да објави баш његове ставове? Ко у Србији креира јавно мнење?
Помозимо српску привреду - престанимо куповати Ледо, дукат, јану, краш, францк, гавриловић, цедевиту, подравку...
Купујмо производе из Србије, Републике Српске и Црне Горе.
КУПУЈМО СРПСКО - увек има везе!

pošalji odgovor

Mile [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:04:50)

Unutrasnja politika

Trenutno me kao gradjanina ne interesuje spoljna politika jer ne mozemo da je promenimo. Interesuje me UNUTRASNJA a to je lopovi i tajkuni u zatvore, unistenje korupcije, lupanje samara zdravstenom sistemu zbog javasluka i korupcije, ciscenje sudstva i policije od onih kojima tu nije mesto, povecanje nataliteta, ulaganje u razvoj poljoprivrede, proizvodnja a ne trgovina. Za sve to mi ne treba sporazum o SiP ni za krivi k.... Dakle pocistimo svoju sopstvenu kucu od olosa i probisveta i onda nam nece trebati ni EU a "problem Kosova" ce se sam resiti. Ko ce da mi resava problem Kosova, oni koji kradu drzavu i gradjane na svakom koraku? A ovaj tunjavi Simic bolje neka cuti, pokazao je sta zna. Samo da daje unjkave suplje i narucene komentare.

pošalji odgovor

marko [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:07:33)

bedni ambasador

Simic je bio Ambasador u Parizu i obrukao se izjavama na francuskoj TV izjavama kada ga niko nista nije razumeo sta hoce da kaze. Em sto govori francuski "nogama" em sto Francuzima nije bilo jasno ciji je on Ambasador: srpski, siptarski, evropski, americki...? I sad on savetuje i objasnjava. Pa koga ce on da nesto nauci na tom fakultetu gde je profesor? Jadni studenti.

pošalji odgovor

jeremija [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:23:20)

opet@nadlanu.com

Знао сам да ће доћи време да Србија спашава Јевропу.Лепо,треба признати копиле од државе-да би преживела јевропа.А државу је породила бесомучна акција Милосрдни анћео.Многи су на Србијици поломили зубе-па јевропа неће бити ни прва ни последња .

pošalji odgovor

Sava Savanovic [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:36:11)

goni se....

Vladimir@I ti sa gomilicom evra....issss iz Srbije.

pošalji odgovor

rad [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:42:07)

bravo brate

Dosta mi je ovih bez alternativa,ovih sto nam obecase svetlu evropsku buducnost,a narod sve gore zivi.Rezolucija Srbije je suvise blaga,ali sta da se radi,do kompromisa sa EU ne sme da dodje jer su nam interesi suprostavljeni.Dosta mi je ove price kao postacemo S.Koreja,necemo postati,pa sta i da postanemo,danas se u Srbiji zivi gore nego u S.Koreji,tamo su bar svi zaposleni i nema beskucnika.EU postaje nebitan faktor na globalnom nivou,i taj proces ide veoma brzo.Svet se menja u korist Istoka ,a na stetu EU,SAD i Japana,a hoce li Srbija biti pametna pa izvuci neku korist ne verujem.Jer je Srbija uvek lutala,kada je Zapad vladao svetom Srbija se borila protiv,sada kada Istok treba da pocne da vlada svetom Srbija se okrece Zapadu.Kod nas je sve nelogicno,pa onda ne treba da cudi sto nam je standard najnizi u Evropi.Tako da se nasa sudbina jos ne zna.

pošalji odgovor

srbin [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:51:19)

nikad u eu

EU nije nas nacionalni interes,to je interes korumpiranih i prodanih ljudi.Castan i posten gradjanin ove drzave posle svega ovog sto nam se desava ne moze da kaze da je nas interes Evropa.Evropa je tri puta dolazila u Srbiju u proslum veku,i donostla samo patnju i zlo.Covek koji ne vidi kako se menjaju snage na globalnom nivou nema prava da sebe zove analiticarem i profesorom.Druga je stvar ako gospodin Simic smatra da je nas NATO bombardovao za nase dobro,e to je vec njegova stvar.Ja cu uvek biti protiv ulaska u NATO i EU,kao i vecina Srba,pogotova sada kada je Evropa u dugovima i problemima iz kojih se nece nikada izvuci.

pošalji odgovor

Mile [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:51:39)

Sedalni deo

Kaze podbuli Simic "Očigledno je da su dizgine spoljne politike tamo gde treba da budu, kod predsednika države, i da on pokušava da da izvuče šta se još izvući može." Da li mislis na predsednikov sedalni deo, jel to pokusava da izvuce? Ja sam mislio da su dizgine spoljne politike kod vlade i skupstine? Izgleda da sam se prevario. Danasnja Srbija je kao Frankova Spanija po prof. Simicu?

pošalji odgovor

Владимир Српски [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:55:10)

Власт

Пушка рађа власт Мао Цедунг

pošalji odgovor

Diskretni Heroj [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:57:21)

KAO S. KOREJA - ZNAČI NAPREDAK !

Немам више живаца да читам разноразне затупљујуће варијације на немогуће теме,али из наслова могу да закључим само једно : ако постанемо као С. Кореја, значи постижемо КОНАЧНО НАПРЕДАК, после 10 година и помак из ове септичке јаме у коју су нас увалили "револуционари" 5. Октобра, па између осталих и г.Симић. Стрпљење народа је на измаку, схватите то већ једном.

pošalji odgovor

Branko [neregistrovani] (06. 09. 2010, 08:59:56)

Marsovci

"Ali je Kosovo za NATO i za zapadnoevropske države postalo simbol na kome se dokazuje ili gubi primat u svetu..."
Da sve je u redu, ali Šta Srbija ima od toga ako udovolji zahtevima te "sile" ?
Da li razmišljamo o onim državama koje su nas do sada podržavale. Sledeći put moći ćemo da se obratimo za podršku samo "marsovcima".

pošalji odgovor

d [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:00:27)

tacno

Za S.Koreju mi i jesmo patuljak i nista vise.Tacno je da Severna Koreja ima pet puta jacu industriju od Srbije,a vojska im je sto puta jaca od nase,ali to je drzava koja ima dostojanstva i koja brani svoje interese silom,jednostavno nismo uporedivi.Srbija se bori diplomatijom,pa ni to ne radi kako treba.Ovaj analiticar dobija previse prostora u medijima,a prica nebuloze,ne moze se praviti kompromis sa drzavama koje su priznale Kosovo i koje su nas bombardovale zbog Kosova.EU i SAD su rekli sta misle o Srbima i Kosovu,tako da tu vise nema price,jer svaka prica sa njima je protiv nasih interesa.

pošalji odgovor

Šumadinac [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:01:54)

Profesoru, za bolje razumevanje

E, bre profesore, profesore baš ga preteraste. Vi baš imate loše predubeđenje prema čitaocima Presa, mislite da smo smi u četvrtom razredu osnovne škole. Da smo nedorasli i ne razumemo ’visoku’ politiku. Malo-mnogo ste preterali plašeći nas Severnom Korejom ( ’de nađoste baš nju, bolji primer je Iran jer na po onima koji ga i kako podržavaju bliž ). No, idemo redom:
1. Profesore, Milošević je odlično znao odnos snaga u svetu ali hteo je da se igra i malo se zaigrao na našu štetu. Danas je taj odnos mnogo drugačiji i zato tolika uka-buka zemalja ’kvinte’ ( čitaj: SAD i propale imperije UK ) jer bi htele da taj odnos makar i prividno izgleda nepromenjen – a ne može.
2. Da li je Srbija kriva za poremećene odnose unutar EU ili je to posledica ideje jednog taksiste ( J. Fišera sa ’tri ne’ ) da se kazni Milošević za to što nije primio prvi dogovoreni i od Nemaca plaćeni kontigent Šiptara iz prve faze readmisije. Ili, kažnjavanje istog za proterivanje 900 umesto dogovorenih i odobrenih oko 500 hiljada Šiptara u Albaniju. Ovi i ostali razlozi su sigurno negde zabeleženi i o njima će se istorija tek izjasniti.
3. Zašto bi Srbija danas trebalo da se brine o unutrašnjoj koheziji EU od nje same, ovo pre svega kada ona nije niti je mogla da lobirala kod nijedne članice da ne prizna Kosovo. Tačno je da Srbija ima pretenzija da se pridruži ovoj zajednici ali nije još uvek i njen član, i pitanje je kad će to postati ( da ne budem zloslutan, kad dođe vreme našeg prijema EU može vrlo lako da se raspadne – inače, ova zajednica je i pokretač procesa opšte dezintegracije-regionalizacije ).
4. I na kraju, da ne bude zabune, ne verujem u vraćanje Kosova jer je za to izgubljeno mnogo prilika ali to nam ne daje za pravo da to pustimo niz vodu. Jer, bilo kakva pozicija u svim odnosima se ne uspostavlja defetizmom koji nam se preporučuje od salonskih političara i intelektualaca, već jasnim stavom i borbom za isti svim političkim i ostalim dopuštenim sredstvima ( naravno, ne i silom ).

pošalji odgovor

pedja [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:02:21)

baš tako djoko

Simić je simpatičan lik ali je isti negativac kao Janjić. Sve što rade ide u prilog srpskog predavanja tzv."realnosti". Ma dovoljno je setiti se da je bio pulen Vuka Draškovića i jasno je o kakvom je liku reč.

pošalji odgovor

Угљеша [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:02:57)

Ујко

није лепо пљувати по људима због којих сте ви коњушари добили државу. Није тешко бити фин...

pošalji odgovor

Realan [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:07:23)

Znamo i mi gde smo, ALI....

U mogo cemu je Simic u pravu - nazalost. ALI i dalje snazno podrzavam ono sto radi Jeremic. Taj maldi hrabri covek je pokazao da u Srbiji postoje oni koji drze do nacionalnog interesa svake vrste (i samopostovanje i dostojanstvo i pravdoljublje, a, izmedju redova i najvaznije: izvuci "makar remi" ako ne i pobedu u vezi sa Kosovom). Boze, da Srbija ima vise ovakvih! Vuk Jeremic je gotovo jedinstven jer je mlad, beskrajno dobro obrazovan i SLOBODAN! On ne duguje ni domacim nistranim tajkunima, skolovao se za sebe, a ne kao neki ministri da bi bili u sluzbi velikih sila, sto svaki dan i dokazuju. Ta ista Amerika ili Evropa MNOGO BI PLATILI da sutra dodje i radi za njih, i platice kada ga ovi nasi diletanti otpuste sto vec i najavljuju. Na cas sam bio odusevljen Tomom Nikolicem i rekao: e, glasacu za njih! Ali, i za mene kao i za mnoge druge Toma i slicni su "odsvirali svoje". Tek sada vidim virusne promene u njihovim glavama. Ne bih o uzrocima, a znam i koji bi mogli da budu...
Ja zalim za Kosovom, ali zbog zivih ljudi i manastira a ne zbog Lazara i davne proslosti. Najvise zalim sto niko ne zna ili nece da kaze da najvece srpsko EKONOMSKO BLAGO lezi na Kosovu. Tamo je ugalj dovoljan za celu Evropu koja nece vise prljavom tehnologijom da proizvodi struju, pa neka mi ovde i na Kosovu pocrkamo od SO2, pepela i svega sto je prateci nuzproizvod kod struje iz uglja. A, prevedeno na kilovat-cas po evropskim cenama, kosovski ugalj vredi oko 400 MILIJARDI EVRA!!! DA SAM JEREMIC I TADIC, TRAZILA BIH POLA OD TOGA, DAKLE SAMO 200 MILIJARDI. A severno Kosovo ima pravo da stanuje u svojoj maticnoj zemlji istim aktom kakav je odobrio Medjunarodni sud Albancima na Kosovu. U toj presudi nigde ne pise da se stvar odnosi samo na Kosmet, kao izuzetak. Mogu i u Republici Srpskoj uciniti isto, da ne idem dalje u svet. E, ZATO OVIH DANA NEVIDJEN PRITISAK NA SRBIJU!!!!! Ne povlacite ni rec iz nase Rezolucije, pa neka je ne izglasaju!!!! MORA DA SMO MNOGO U PRAVU KAD SU SE TAKO RAZZESTILI SVI VELIKI. Da Bog dao da im se Kosovo svima u kuci desi!!!! Jeremicu, samo tako nastavi, gotovo cela Srbija je uz tebe. Ako te sutnu, sutnucemo sutra i mi njih. I onako su nas unistili nasi politicari, nama vise nista ne moze da se desi. Vec smo i jadni i gladni!

pošalji odgovor

kao [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:10:12)

pomesao si nesto

Nema u vlasti rusofila,jer da ima rusofila narod bi bolje ziveo,a sa evropejcima cekamo da propadnemo do kraja.Ali da se razumemo mi smo krivi za 5.oktobar,pa sad nam ne ostaje nista drugo nego da zivot provedemo u bedi i nepravdi,jer je tesko popraviti ono sto je unisteno u zadnjih deset godina.Ovi nasi evropejci nas brzo ali sigurno vode u provaliju.Samo se bojim da ne dodju jos veci evropejci od ovih sadasnjh,o toj situaciji bojim se i da razmisljam.

pošalji odgovor

Prolaznik [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:16:21)

Licemerje

Srpski političari jrajnje licemerno nastupaju. Četvrt veka Srbija nema smislenu politiku prema Kosovu. Na pitanju: šta bi Srbija sa Kosovom da nam re nekim čudom vrati, pada sva retorika. Kosovo je mit i sredstvo manipulacije emotivnim uzgajanim zabludama srpskog naroda.

pošalji odgovor

Djoka [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:18:26)

Nikada niko nije bolje objasnio...

... ne samo problem Kosova kao takvog, vec i pokretacki princip "politike" u vilajetu Srbiji: "Da bismo dobili naslovnu stranu ili prvih pet minuta u Dnevniku radili smo stvari koje su nam se lupale o glavu." Lupanje po glavi, i to od 1918 pa ko zna do kada, mi kao da nismo srecni bez toga.

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:23:06)

jutros

moja mama psuje po kuci, zajebite vise evropu vratite nam nase cene i plate, jasno je meni da vi tamo nema sta da trazite.

pošalji odgovor

Ljuba Zvezdara [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:35:29)

Pametnica

Sta sad ti pametujes sto to nisi pricao pre mandata,dok si bio ovde .Prijalo ti u Parizu pa si lagano dobio 15 kila, naravno na teret mojih poreskih obaveza..pametnice jedna.

pošalji odgovor

USA [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:38:36)

istok da vlada svetom..

..u kom ti filmu zivis, kakav crni istok da vlada svetom, ne mogu svoje stanovnistvo da nahrane a kamoli nesto drugo. srbiji je vise nego ikad potreban milos obrenovic. da milos nije svojevremeno ucutkao razne ratnohuskace koji su hteli "junacki poginuti kao njihovi preci" u unapred izgubljenoj borbi protiv turaka, srba danas ne bi bilo..nego kod sultana, ponese dukate i ljubi skute presvetom pashi, a ovamo radi po svome.. danas milosa istorija pamti kao utemeljivaca moderne srpske drzave, a ne kao izdajnika, kukavicu, deftistu i sl. mislite o tome

pošalji odgovor

au mile [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:48:41)

zamena teza

Osnova svakog antisrpskog delovanja čini teza da se Srbi "konfrontiraju" sa svetom. U tom kontekstu ide i teza da se 5.oktobar dogodio kako bi se sprečila konforntacija sa svetom.
Osnovna greška u ovom stavu se čini prilikom definisanja pojma konfrontacije. Zbog toga što se pod pojmom "konfrontacije" u interprentaciji Simića i drugosrbijanaca podrazumeva i suprostavljanje Srbije pravnom, političkom i vojnom nasilju. Ali nije to najveća greška. Greška se sastoji u tome što se u celoj priči zanemaruje agresivna, napadačka, rekao bih najtačnije zlikovačka polčitika najmoćnijih zemalja koje bombarduju i uništavaju našu zemlju dve decenije. Niko nema pravo da abolira zlikovce samo zato što su nesrazmerno superiorniji i što mogu da nas "još više" unište.A baš to radi Simić govoreći kako se Srbija "konfrontira" sa celim svetom. Valjda isto tako kako se konfrontira Irak, Kuba, Severna Koreja, Rusija, Venecuela, Bolivija, Panama, Nikaragva, Vijetnam, Čile ... i svaka druga zemlja koja pruži otpor imperiji.
Kao što se Srbija "konfrontirala" sa Nemačkom u I i II svetskom ratu ili Car Lazar davno na Kosovu. Njima se ne možemo oružano suprotstaviti, ali ne smemo prihvatiti rasturanje naše zemlje i naše teritorije.
Stavljanje Severne Koreje u kontakst kosovske priče je sramno i ne slaže na čast ovom profesoru, i više spada u domen psihološko propagandnih pritisaka nego što zavređuje bilo kakvu ozbiljnu ocenu.
Slažem se sa ocenama mnogih komentatora da je defetizam naneo sto puta više štete Srbiji nego sama Miloševićeva vladavina.

pošalji odgovor

loc [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:48:47)

!

Simica pod hitno kod logopeda.

pošalji odgovor

USA [neregistrovani] (06. 09. 2010, 09:54:12)

najstrasnije

najstrasnije je bilo pre stotinak godina kada je ta evropa dosla ovde i uticala na srbiju da napravi prugu, tu djavolju spravu. a o sapunu i ostalim zlim stvarima koje su nam dosle iz te evrope da i ne govorimo

pošalji odgovor

Jes [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:00:16)

Može

Odakle vam ideja da je biti u Južnoj Koreji gore od života u Srbiji?
Nekako mi se više svidja ta ideja od podaništva americi.

pošalji odgovor

djogrof07@hotmail.com [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:01:53)

Ristic und & Co / "Srbija kao Severna Koreja"

Zalosno-Bedno- da jedan "intelektualac"?Takve izjave daje,ah on je poznat kao Novokomponovani profesor,filozof,iz oblasti "Mudroloigije"Kakav je on savetnik bio Draskovicu,boze sacuvajme od takvih "Srbo-mrzaca" i baba-gatara

pošalji odgovor

Небодер [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:06:25)

?

ЕУ шта је то?
Белгија се распада.

pošalji odgovor

Alfa [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:07:57)

Tacno

Ta organizacija zaista ne postoji ili sluzi da pokrije poteze kriminalaca poput Amerike koja ima 200 godina nezavisnosti i isto toliko ratova ili intervencija protiv drugih naroda za to vreme - prosecno rat godisnje. Ako takva drzava vodi glavnu rec u UN onda je to filijala kriminalaca

pošalji odgovor

kats [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:09:48)

ha

severna koreja se pominje u naslovu i nigde u textu. sta je sa vama ljudi moji? znate li vi uopste vas posao?

pošalji odgovor

mali đokica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:16:44)

izlaz

svaka čast samo da se to idesi

pošalji odgovor

zlopamtilo [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:26:32)

Ne volim šargarepu više!



...zašto smo pravili peti oktobar?...Više ne znam.Mislio sam da je trebalo da se krene u svetliju budućnost a šta se desilo? Desilo se da SPS-ovci i JUL-ovci ekspresno obukli DOS-ove "dresove" i onda svi zajedno nastavili gde ih je prekinuo peti oktobar.
Ako su nas "mlatili"kao dežurne negativce pre petog oktobra zbog nazadne politike zašto onda ne prestaju da nas "mlate" ni posle 10 (deset)godina DEMOKRATSKE vlasti?
Pošto ne možemo da okupiramo ni SAD ,ni Nemačku ni Veliku Britaniju šta je onda rešenje?Da oni okupiraju nas ? Čemu onda služe UN ako postoje gospodari sudbina koji su iznad UN a one su upravo i osnovane da bi vojno i ekonomski manje bitne (nebitne)zemlje poput Srbije,mogle nešto da kažu a da to čuje ostatak sveta?
Što se tiče Nemačke i Velike Britanije i dizanja ruke za naš prijem u EU , pa to je i pre famozne rezolucije bila naučna fantastika . Jednostavno mi njima i trebamo kao negativci jer su nam brižljivo kreirali takav imidž , radili su na nama toliko , i dalje rade marljivo i sad to sve treba da puste niz vodu.Teško.

pošalji odgovor

srbin [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:27:02)

Dalje od satanske jevrope

ovakvi prodaju drzavu

pošalji odgovor

Сремац [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:27:21)

Србија форевер

Срећом Срба је било и биће који не кукају и боре се за Србију до краја света.

pošalji odgovor

serbia [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:30:08)

jos da dodam ..

da uz ovo je jedini nacin da vratimo kosovo da pocenemo da kupujemo po kosovu sve sto je na prodaju ...dajte da jednim kulturnim nacinom te albance protjeramo sa kosova.treba poceti im kupovati kuce,zemlju,firme i sve ostalo sto je na prodaju. za koju godinu da smo vecinski vlasnici svega na kosovu i to je najpametniji nacin da uradimo. tobi drzava trebala kreditima da odradi ..dajte da budemo srbi jednom i da se opametimo !!

pošalji odgovor

smiljana [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:44:44)

:)

Kosovo je vec odavno izgubljena zemlja, gde je sa 94% vecina stanovnistva albanske nacionalnosti, to je prvo sto treba da shvatimo!
Treba gledati napred i preostalu Srbiju dici na noge da svima ide dobro,a ne boriti se za nesto gde su jos samo uspomene na jedno davno proslo vreme kad je to bilo nase a mi vecina stanovnistva,zasta smo i sami krivi!!!

pošalji odgovor

tanja [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:50:04)

joj!!!

svi ste petriote,cuvate Kosovo,ali kad je izgubljeno i prepunjeno sa albanskim zivljem,gde ste bili svi pre da sprecite da se toliko radjaju i naseljavaju,pored toga koliko kosovara srpske nacionalnosti su svoje trosne kuce i imanja prodali albancima za ogromne pare i dobrovoljno se iselili,pa u Bg i drugim gradovima izgradili vile sa bazenima i sire se,dok drugi nemaju hleba da jedu!!Pogledajmo istini u oci jedanput ici ce nam bolje u zivotu,izgubljeno je izgubljeno,moramo sa jacim,drugo nam ne preostaje,a u buducnosti ako budemo pametno radili i natalitet nam bude porastao ko zna....

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 10:57:12)

raplika

kako to da niko nije imao problem sa medjunarodnom zajednicom samo mi, kako to da niko nije onako bombardovan samo mi, kako to da osamdesetih godina kada se pocinju desavanja na globalnom nivou mi ih odbacujemo u startu a svi ostali prihvataju, kako to evo kako ja mislim da je to, rusija i onda i sada stoji iza svega i brani svoje interese i to ce raditi do poslednjeg srbina, eto vidis nije zamena teze.

pošalji odgovor

Владимир [neregistrovani] (06. 09. 2010, 11:00:12)

до краја

земаљско је за малена царство
а небеско вазда и довјека

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 11:04:51)

ahaaha...

lepo sam se nasmejala..lepo receno.

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 11:09:06)

nas osnovni

problem i proizilazi iz toga da mi hocemo kosovo, a albance koji tamo zive necemo.Niko nista ne kaze sta ce biti sa tim albancima kada kosovo bude srbija, i da li ce ih i koliko biti u parlamentu, koliko na zeljeznickoj stanici koliko na autobuskoj stanici itd, ali kosovo je nase zauvek.

pošalji odgovor

istina [neregistrovani] (06. 09. 2010, 11:10:42)

ti si decko car!

stvarno fantastican komentar. da nas je barem vise!

pošalji odgovor

Dusan KM [neregistrovani] (06. 09. 2010, 11:13:13)

Drzava Srbija ne postoji

Rekli smo da necemo da budemo ruska gubernija ali polako postajemo Nato kolonija bez ikakvog uticaja na sopstvenu sudbinu. Granice, vojnu industriju, ekonomiju, privredu nam kontrolisu zapadnoevropske zemlje koje nemare sto mi hocemo u EU vec to samo koriste kao sredstvo pritiska. Jednu utopiju menjamo drugom, bas smo `zaladjeni`.

pošalji odgovor

Ana [neregistrovani] (06. 09. 2010, 11:39:48)

To sam i ja pomislila

"Blago nama" s takvim političkim analitičarima.

pošalji odgovor

Логос [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:07:21)

Све је исто

Ко год да је на власти, пада у исту кашу. Милошевић, Ђинђић, Коштуница, Тадић. Све је другачије док не стану пред захтев: признајте Косово. Код нас ће се на власти мењати гарнитуре све до тренутка док неко изабран не преда Косово. После тога куда који, мили моји. Нема Србије.

pošalji odgovor

... [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:12:22)

Lečenje

Trebalo je da umesto Rusije napišeš đavo, bila bi jednako ubedljiva.

pošalji odgovor

ljubica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:12:50)

placenici

5.oktobar su pravili placenici iz inostranstva i vidite gde nas je to dovelo. Nikad i nigde izdajnici i placenici protiv svije zemlje nisu bili nagradjeni . Kao papine maramice neophodne ali za jednokratnu upoteru.

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:32:42)

nemam nista

protiv patriotskih komentara ali nemojte da vas nema kad pocne prozivka za oslobodjenje svete zemlje Kosovo, zapamtila sam sva ova imena.

pošalji odgovor

Мирољуб Филиповић [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:34:07)

зашто само Србија ?

П.Симић не одговара на оно основно зашто само Србија мора да плати цео цех мењања међународниих правила игре. Лош је он професор и аналитичар.
Србију у заштити државе не треба да брину далекосежне последице по кохезију у трансатлантским и ЕУ односима ?
Нека се распадну. Целом свету би каоначно свануло.
Шта би Србији фалило да буде као Северна Кореја, коју ни САД не смеју да нападну ?
Северна Кореја,професоре Симићу није ни Србија ни Ирак, а као професор на ФПН мора да знате шта је рекао Слободан Милошевић : "не нападају они Србију због Милошевића, него нападају Милошевића због Србије". Одговорите на то,зашто нападају Србију, све друго је млаћење празне сламе.
ЕУ (стари колонијалисти) је без испаљеног метка покорила целу Европу, осим Србије.
Од 5 октобра 2000.г. Србија све више и више остаје и без војске и без наоружања. Зато нас оволико понижавају.

pošalji odgovor

Somi [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:38:25)

Mudro

zboris, keep it real!!!

pošalji odgovor

Миле Бре [neregistrovani] (06. 09. 2010, 12:46:27)

Откидање

Симићу, да ти се откине та рука, којом нам претиш. Ха, казаћеш да није у реду, због нечијег ћефа ти откидају руку. А јел`у реду да нам отуђују Космет, због нечијег ћефа и интереса. Еј, схвати да је то НАША покрајина!

pošalji odgovor

borivoje [neregistrovani] (06. 09. 2010, 13:03:33)

idi ti

Slusaj ti momak, nas koji bi da bezimo iz ovog moralnog smetlista od drzave je mnogo više nego vas tzv. patvivota koji zagadjujete ovu sredinu, i pricate budalastine o nacionalnim interesima, a da ni ne znate sta je u stvari nacionalni interes!

pošalji odgovor

Miki Beograd [neregistrovani] (06. 09. 2010, 13:07:02)

Sedite kolega, jako loše!!!

Nisam verovao da bivši srpski ambasador ovako razmišlja i analizira. Pa mi smo sve podredili tom zapadu, sada hoće da pljunemo sami sebe, da se odreknemo Kosova dobrovoljno, da pogazimo medjunarodno pravo, sve što ovaj svet još koliko toliko čini uredjenim društvom.Dakle, profesore sedite. Čista "petica". Na ovakvim pitanjima nema popravnog. To bi vam trebalo biti poznato jer ste bili u diplomatiji, makar i kratko...

pošalji odgovor

Живко Пековић [neregistrovani] (06. 09. 2010, 13:25:01)

Шта се ово збива?

Господине Симићу,каква Вам је ово прича. Зашто овако неодговорно и безочно говорите неистине и плашите народ? Косово је изузетно важно за НАТО? Шта је за нас Косово? Кога то ми угрожавато ако бранимо срце своје државе? Не конфронтирамо се ми са ЕУ, већ бранимо оно што би сваки нормалан народ бранио до последњег. Ваше инсинуације у вези са Милошевићем су, такође, дефетистичке.Садашњим лидерима Србије управо предлажете политику коју је , уз свој лични печат, водио Милошевић. То је капитулантска политика, без чврстог националног ослонца, са стратегијом ''корак напред, два корака назад''! Вук Д,Владан Б,Протић,Басара, Ви и вама слични, тежи сте нам него сва ова ала и врана која је на нас кидисала! Не ''храбрите'' нас и не ''савјетујте'' више.

pošalji odgovor

marko kovac [neregistrovani] (06. 09. 2010, 13:32:08)

krtice

Ma sta bre ova krtica iz crtanog filma pametuje?!! U sustini nista nije rekao a pravi se pametan....pa sto on ne da neki realni predlog...karikatura krtice. Dileja teska!!!

pošalji odgovor

slobodni strelac [neregistrovani] (06. 09. 2010, 13:48:05)

Mili Bože

ludoga li dečka. I ovo je savjetnik i ambasador?! O, zemljo, otvori se

pošalji odgovor

Slobodan [neregistrovani] (06. 09. 2010, 13:50:48)

Imati stav

Drzava bez jasnog stava nije drzava. Drzava koja nije spremna da primeni silu da bi sebe zastitila je kukavicka i nije vredna postovanja. To je jednostavno tako. Treba raspisati referendum: Da li smo za ulazak u EU. Ovko, to je racun bez krcmara. Odmah da kazem: Ja cu glasati protiv ulaska u EU jer to nije dobro za Srbiju.

pošalji odgovor

Albano [neregistrovani] (06. 09. 2010, 14:10:15)

PAMETAN COVEK

Sto je retkost u Srbiji !!

pošalji odgovor

Tijana [neregistrovani] (06. 09. 2010, 14:19:39)

Ccc...

Milice,nije 'željeznička',nego 'železnička' stanica. Sad mi je jasno odakle ovakvi tvoji komentari.

pošalji odgovor

Lune [neregistrovani] (06. 09. 2010, 14:42:26)

onaj sto voli..

kurvoazije, pa se prokurvozijeisao..u diplomatiji...na pigalu..?

pošalji odgovor

box [neregistrovani] (06. 09. 2010, 14:49:06)

Sramno

Propali politicar peva kako mu kazu samo da zadrzi mesto ambasadora,sramno i jadno.To su srbi!

pošalji odgovor

Diskretni Heroj [neregistrovani] (06. 09. 2010, 14:50:18)

Svi smo mi bili majmuni dok nije "došla Evropa"

USA, dragi prijatelju, nije baš tako bilo (pruga-đavolja sprava, sapun itd.). Po tvojoj priči ispade da smo mi ovde na Balkanu bili majmuni u đungli, a onda došli jevropljani - dobrotvori, pretvorili nas ZA DŽABE u ljude, opismenili nas, napisali nam istoriju....samo to važi ako zaboraviš Cara Dušana i njegov dvor, Vuka Karadžića, Nikolu Teslu....ali, prepucavanju nikad kraja. Kolo sreće se okreće, svuda i uvek u svakoj državi je tokom vekova bilo uspona i padova. Moj jedini kriterijum za svaki novi predlog je : da li će i koliko meni i mojoj porodici biti bolje, a za isti ovaj rad i trud (ne mali) koliko sada radimo. EU me je uverila da sigurno biti neće i overava to moje uverenje svaki dan. Pozdrav !

pošalji odgovor

Canon [neregistrovani] (06. 09. 2010, 15:12:31)

NAjBolji Komentar

@deki

Ovo je najbolji komentar koji je ikada postavljen na PRESS-u.
Svaka cast Dekiju i PRESSU.

COol

CITAT
"simicu,simicu....idi do wc i pusti vodu ne zaboravi ima neko ko brine o srbiji politicari kao ti dodju i prodju."
KRAJ CITATA

pošalji odgovor

Nebojsa [neregistrovani] (06. 09. 2010, 16:04:36)

Prokleti rat !!

Ratom je oduzeto Kosovo i nazalost samo se tako moze i vratiti. Ne prizivam na ratovanje ali to je istina koju na zalost ne smeju da kazu nasi politicari. Srbija trenutno ima jace lovacko udruzenje od vojske i zato nas svi ponizavaju da vide dokle mogu, a mogu u nedogled za sada. Trebamo da radimo na razvoju privrede i jacanju izvoza i da tada ulazemo u armiju koja ce biti respektabilna. Vraticemo Kosovo kada nas ne bude zanimala nasa unutrasnja politicka borba i kada nam bude svejedno ko je na vlasti ako nam je dobro. tj. kada postanemo manje zlobni i zavidni. Ako se kojim slucajem desi da se Srbi sloze eeee onda je sve resivo ali za takvu hemiju nam je potrebno veliko stradanje da bi nas otreznilo i u nama probudilo iskonske vrednosti. Jbg. kao sto rekoh ratom uzeto ...

pošalji odgovor

mixy [neregistrovani] (06. 09. 2010, 16:20:42)

kad nas je to stradanje otreznilo?

ja zaista ne znam kada je to srbe stradanje otreznilo i zaista ujedinilo? uvek nedugo nakon svakog velikog stradanja u srbiji fukara se izdigla a pametni su zacutali. za pedalj se nismo pomerili od domanovicevog vremena. ne pije ti ta prica vodu, ne prizivajte novo stradanje srba ljudi, taj ko predlaze oruzja, ratove i sl. ne misli dobro ovom narodu

pošalji odgovor

Neshvatljivko [neregistrovani] (06. 09. 2010, 17:28:22)

Ko se sve zove diplomata

Ko se sve zove diplomata! Kako se ovaj bori za svoju zemlju bolje da nista ne prica. Najgore je to sto Srbija nikad nije bila "bogatija" ovakvim "borcima" u svojoj dugoj istoriji. Kako samo nas zapadose? Da smo ovakvih "boraca" vise imali ko zna gdje bi Srbiji bio kraj! Odgovor je jasan-ne bi je ni bilo.Moram priznati da uz veliki trud pokusavam da shvatim kakvi su ovo ljudi koji klece, mole,obozavaju...neprijatelje svoje, ali ne mogu da ukpiram o cemu se radi. Ali interesantno niko nece da kaze "ja bih priznao" nego " ne treba se konfrotirati, treba naci kompromis,itd.itd." a ti "prijatelji" te napadnu, bombarduju, otmu ti teritoriju i to ne bilo koju i neki opet kazu to su nam prijatelji, moramo da saradjujemo sa njima...Ma ne moramo, moramo sami sebe da postujemo, da im kazemo da nikad necemo priznati Kosovo, da se uzalud trude da nas natejaraju, namame, prevare...i tek tada ce nas cijeniti. Zar ovi likovi misle da ce da nas cijene kad priznamo i da ce da nas tako prime i gledaju u toj nihovoj zajednici? Da zajednici jer to nije nista drugo nego zajednica drzava koja, cast izuzecima, koje zele da iskoriscavaju druge, da im namecu svoje interese, otimaju od njih sta im treba,itd. Treba stvari nazvati pravim imenom. Nema to veze ni sa cim drugim, osim sa tim. Prema tome prica o Evropi je totalno promasena tema-nema tamo nista za nas, a posebno ne ponizene.

pošalji odgovor

srbijanac [neregistrovani] (06. 09. 2010, 19:15:01)

lupetanje

nemojte ozbiljno da shvatate ovakve likove.oprostite mu, ne zna sta prica.

pošalji odgovor

Evropa [neregistrovani] (06. 09. 2010, 20:16:57)

U svakom zlu ima i dobra!!!

Porazavajuca politika broj jedan coveka u Srbiji Borisa Tadic koji je stopostotni krivac za misljenje MSP, konacno ce ga i oduvati sa politicke scene.
U svakom zlu ima i dobra, bili S.Koreja, ili doziveli krah u UN, svejedno je Tadidic odlazi na istorisko smetljiste.
Konacno se doveo u neizlaznu stuaciju, a kad tad ga je to i cekalo. Sve smo blizi danu kada ce nas sunce ogrejati, i resiti se jos jenog diktatora Titinog naslednika Borisa Broza..
Ma poceo je uzitak da ja ovo skratim, Bota Broz se upecao u svojim spletkama sedeci na dve stolice, jos je ostao Fish da ga Djokovic upeca.. Napred Nole !!!

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 20:34:34)

a ja mislim

da ti neznas koliko rupa imas na telu

pošalji odgovor

milica [neregistrovani] (06. 09. 2010, 20:40:20)

pa ni zena nije

tvoja ukoliko ne radis stalno a kamoli zemlja u kojoj ne ides, i ne zivis.Na Kosovu treba ljudi, isti oni koji su prodali tamo imovinu a u Srbiji kupili po tri za iste pare.Imanja su proda albancima koji su placali koliko ste hteli.To se radi od sesdeset i neke godine pa sve do danas, i sta sada da se radi.

pošalji odgovor

Župan Raški [neregistrovani] (07. 09. 2010, 09:40:26)

GLAVNI KRIVCI ZA GUBITAK KiM

U istoriju Srbije, kao najveći krivci za gubitak KiM 1999.g. upisani su:
1.)KOMUNISTI koji su 1946 g. PLANIRALI sa Staljinom dodelu KiM Albaniji, i koji su sprečili povratak Srba na KiM, i
2.)NEO-KOMUNISTI koji su 1999.g.stupili u rat sa NATO- najvećom vojnom silom u istoriji čovečanstva.

pošalji odgovor

Župan Raški [neregistrovani] (07. 09. 2010, 11:24:54)

KOMUNISTI KRIVCI od 1945 do 1999

Kosovo i Metohija su formalno izgubljeni 1999.g. , a stvarno 1945.g. Najveći krivci za gubitak KiM i celokupno loše stanje u državi, su:

1.)KOMUNISTI koji su :
1941.g. izazvali rat sa Nacistima;
1946.g. sprečili povratak Srba na KiM, oduzeli imovinu Srpskoj pravoslavnoj crkvi i Srpskim domaćinima;
sa Staljinom PLANIRALI spajanje Albanije i KiM.....

2.)NEO-KOMUNISTI koji su 1999.g. izazvali i stupili u rat sa NATO ( najvećom vojnom silom u istoriji čovečanstva) , za koji se unapred znalo da ćemo izgubiti.

pošalji odgovor

Zlotjko [neregistrovani] (07. 09. 2010, 11:30:04)

Aman...

Iz ovoga sto propagirate, postovani Profesore, ispada da Srbija treba da cuva jedinstvo EU davanjem svoje teritorije?
Da nije to malo cinicno, tako se obracati javnosti sa tim idejama, da ne upotrebim rec licemerno?
Ako je do Srbije da cuva jedinstvo EU, onda biramo NEKA SE RASPADNE, STO PRE TO BOLJE !!!

pošalji odgovor

Brane [neregistrovani] (07. 09. 2010, 11:31:26)

OD PORAZA do POBEDE

U ovom trenutku, kada je EU podeljena oko KiM, Srpska rezolucija bi mogla delovati kao tačka razdora. Evo, nama su u Beograd došli Vestervele i Hejg, a zašto nije došla Ketrin Ešton? Pa, zato što EU nema jedinstvenu spoljnu politiku sve dok i jedna zemlja nije sa njom saglasna...

Zato, ukoliko bi Srbija uskladila rezoluciju sa EU, to bi se POZITIVNO odrazilo na jedinstvo EU , a i na položaj Srbije u EU.

pošalji odgovor

Alex iz Vojvodine [neregistrovani] (07. 09. 2010, 14:38:42)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kako god bilo Srbija opet poprima oblik one za vreme Slobe a i Tadiceva politika a i vlada sve vise i vise lici na Slobinu. to je samo znak da u ovoj zemlji svest nikada nece da se makne iz srednjeg veka. Srbija ce zahvaljujuci tome biti osudjena lagano na propast.

pošalji odgovor

Горан [neregistrovani] (07. 09. 2010, 14:46:49)

А шта је боље?

Можда је боље да изгубимо и шта онда, шта онда постајемо или остајемо? На врх су ми главе ови мудраци и празно мудровање!Свако пунолетан зна како се успешно земља брани - јаком војском иза које стоје јаки пријатељи, као што свако пунолетан зна да ми немамо војску (зашто, друга је тема).И шта сад, хајде да капитулирамо, да се предамо!? Сваки дан дефетисти и кукавице нам то поручују из свих медија, е нећемо!

pošalji odgovor

Patriota [neregistrovani] (07. 09. 2010, 15:00:11)

Analiticari NATO pakta

Nije potrebno da se procita clanak koji je napisao ovaj profesor koji koliko ja znam a znam mnogo nikad nije bio na strani srbije, uvek je pisao protiv njenih interesa. Ali posto nase novoinarstvo prima naredjenja iz zemalja koje zele da nam otmu kosovo ovo i nije nekakovo iznenadjenje. Glavni komentatori su ovaj tz. profesor, Vuk Draskovic, Svilanovic, Cedomir Jovanovic, Sutanovac, Rasim Ljajic i ostala bagra.Dok je to tako u novinama se nema nista pametno procitati.

pošalji odgovor

Lune [neregistrovani] (07. 09. 2010, 16:13:19)

pa ima *jake prijatelje*.

http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2010/8/6/115976/BELGIJA.jpg

pošalji odgovor

Župan Raški [neregistrovani] (07. 09. 2010, 17:09:55)

OD PORAZA DO POBEDE

Kosovo je izgubljeno formalno 1999.g (posle rata SRJ sa NATO), a izgubljeno je stvarno 1945.g. kada je BROZ TITO oduzeo zemljište Srpskoj pravoslavnoj crkvi , postao KUM svakom 9 Šiptarskom detetu, a Srbima zabranio povratak na KiM . Sada treba spasavati šta se može, na sledeći način :
1.) U ovom trenutku, kada je EU podeljena oko KiM, Srpska rezolucija bi mogla delovati kao tačka razdora. Zato su nama u Beograd došli Vestervele (Nemačka) i Hejg(V.Britanija), a nije došla Ketrin Ešton (EU) , jer EU nema jedinstvenu spoljnu politiku, sve dok i jedna država EU nije sa njom saglasna...
2.)Zato, ukoliko bi Srbija uskladila rezoluciju sa EU, to bi se POZITIVNO odrazilo na jedinstvo EU , a i na budući položaj Srbije u EU (lider u Jugo-Istočnoj Evropi, kao što je nakada bila Slovenija u Jugi)). !!! Ali, to ne odgovara nekim velikim silama (SAD, Rusija, Kina,...) i nekim našim komšijama koji bi hteli da oni budu lideri (Hrvati, Albanci,..), zato nas nagovaraju da budemo BANDOGLAVE KABADAHIJE i da se svađamo sa svim narodima u Evropi, a i međusobno (Komunisti - Četnici, ili Partizan - C.Zvezda, ili DS -SNS).

pošalji odgovor

Грачаница [neregistrovani] (07. 09. 2010, 20:31:52)

Северна Кореја?

На жалост,никада нећемо бити као С.Кореја јер немамо битан аргумент који американци и европљани прихватају кад су преговори у питању,а то је арсенал НУКЛЕАРНОГ ОРУЖЈА.

pošalji odgovor

Milan [neregistrovani] (22. 02. 2011, 10:46:17)

e moj Lale

E moj Lale, da nam je vise ovakvih umova bilo bi manje takvih kao ti

pošalji odgovor

Find us on Twitter

Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date