Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

31. 03. 2011.

Srećković: Dijaspora može popraviti imidž Srbije

Ministar vera i dijaspore Srđan Srećković izrazio je večeras nadu da će radna verzija zakona o lobiranju uskoro "ugledati svetlost dana", označivši ljude u rasejanju kao ambasadore koji mogu popraviti imidž Srbije u svetu, značajan za dalji razvoj zemlje

Srećković je na sastanku članova Društva lobista Srbije, govoreći na temu "Dijaspora i brendiranje Srbije", rekao da država nije u punoj meri svesna lošeg imidža, jednog od problema tranzicione Srbije, a čijem rešavanju rasejanje može doprineti.
"U svetu živi između četiri i 4,5 miliona ljudi srpskog porekla - oni su naši ambasadori, jer mogu doprineti širenju bolje slike o Srbiji u svetu", naveo je ministar, ukazavši da u brendiranju Srbije nije bilo organizovanog pristupa.
Srećković je dodao da na tom polju pomaka ipak ima, napomenuvši da se, usled ekonomske krize nije dovoljno ulagalo, ali i da bi rezultati izostali ukoliko se ne pronađu pravi ljudi.
Lobiranje je jedan od načina na koji pojedinci i organizacije mogu zagovarati interese Srbije u svetu, a ministar je ocenio da bi postavljanje zakonskog okvira za tu oblast, između ostalog, pozitivno delovalo na borbu protiv korupcije i skraćivanje birokratskih procedura.
Srećković je naglasio da se 45 godina se na dijasporu gledalo kao na političkog protivnika, a ne kao na partnera, iako u rasejanju živi veliki broj stručnih uticajnih ljudi, koji, osim popravljaju imidža Srbije, mogu doprineti i njenom ekonomskom razvoju.
"Sada smo u prilici da vodimo aktivniju politiku prema ljudima koji žive van Srbije", dodao je ministar, podsetivši da je donošenjem zakona i strategije o dijaspori stvorena normativna baza za novu politiku prema rasejanju koja će se zasnivati na partnerskom odnosu.
Srećković je naglasio da adekvatnom politikom ljude u dijaspori treba animirati i podstaći, kako bi investicije usmerili u Srbiju, ali i u svetu govorili dobro o svoj zemlji i tako popravili njen imidž.
Predsednik Društva lobista Srbije Zoran Domazet smatra da imidž Srbije nije na zavidnom nivou.
Domazet je naglasio da, u tom smislu, treba iskoristi potencijale uspešnih sportista, menadžera, lekara i privrednika koji su deo srpske dijaspore, stekli su ugled i uticaj i čija reč može popraviti percepciju o Srbiju u svetu.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Najnovije

Nije pronađen nijedan članak.