- Vesti dana
- SPECIJAL: Ratko Mladić
- Globus
- Komentar dana
- DOKUMENTA
- Hronika
- Regioni
- Republika Srpska
- Vojvodina
- Crna Gora
- Beograd
- Džet-set svet
- Dnevni magazin
- Revija
- Nedeljnik
- Zdravlje i nauka
- Stil i dom
- Press sport magazin
- Zanimljivosti
- PressMagazin
- Pitanje dana
- Duplerica
- Presspedia
- Press TV
- TV Pressing
- SPECIJAL: Kanski dnevnik
- Reportaže
Vesti dana
BEOGRAD 04. 01. 2010
PRESS
Episkop niški Irinej za Press: Patrijarha biramo žrebom
Neće biti nikakvih promena u načinu izbora. Izborni Sabor SPC počinje 22. januara, i patrijarh će biti izabran u narednih deset dana...

Novinari me proglasili kandidatom za patrijarha... Episkop niški Irinej
Episkop niški Irinej, blizak prijatelj preminulog patrijarha srpskog Pavla i, kako kažu upućeni, jedan od najozbiljnijih kandidata za novog poglavara SPC, u intervjuu za Press kaže da će „Pavlov naslednik" biti biran na apostolski način (žrebom između trojice episkopa sa najviše glasova). Episkop Irinej kaže da novog patrijarha očekuje težak i odgovoran posao, ali napominje da suštinski, za budućnost SPC nije od presudnog značaja ko će biti izabran za patrijarha.
- Naša crkva nije od juče, ona ima svoje vekovno trajanje. Život i misija SPC su manje-više usklađeni, idu određenim istorijskim putem i suštinski nema mnogo značaja ko je na čelu crkve. Postoje pravila koja regulišu Crkvu i svaki koji dođe da nasledi patrijarha Pavla slediće tu liniju pravila. Istina, svaki patrijarh unosi svoji ličnu notu, ali to više ide na račun njegove ličnosti nego na račun crkve... Morate da razumete da Crkvom ne upravlja patrijarh već Sabor i sve važne odluke donose se saborno. Patrijarh jeste taj koji predsedava i potpisuje, ali ono što je suština zavisi od same Crkve.
Hoće li biti promena u načinu biranja novog patrijarha? Već se pominje mogućnost da se patrijarh bira prostom većinom glasova...
Pavlove reči bile su saglasne sa životom
Slovite za jednog od najbliskijih ljudi patrijarhu Pavlu. Po čemu ćete ga pamtiti, šta je to što ste naučili od njega?
- Patrijarha Pavla sam upoznao znatno pre nego što je postao patrijarh... Karakteristično za njega jeste da je nastavio način i stil života koji je uzeo kao monah. Živeo je jednostavnim i prostim životom, nikada nije tražio da bude služen, bio je skroman u svemu, u ponašanju, u kontaktu sa ljudima, u odeći, hrani... Njegove reči bile su saglasne sa životom koji je vodio. To je ono što sam naučio od njega.
- Neće biti nikakvih promena, izbor ostaje po starom načinu. Izborni Sabor počinje 22. januara, i patrijarh će biti izabran u narednih deset dana... Pravo učešća imaju svi eparhijski arhijereji sa najmanje pet godina službe. Biraju se tri kandidata, a svaki kandidat treba da dobije dvotrećinsku većinu glasova. Predsednik Izbornog sabora biće episkop šabački Lavrentije. Na kraju, jedan monah će izvući jednu od tri koverte sa imenima kandidata koji su ušli u najuži krug i predaće ga predsedniku Izbornog sabora.
Zna li se već koji monah izvući kovertu sa imenom novog poglavara SPC?
- Ne. To se za sada ne zna.
Kakav treba da bude novi patrijarh SPC?
- Primer za novog i svakog patrijarha dao je sam gospod Isus Hrist. Ako je možda visok ideal Hristov kao bogočoveka, onda imamo Svetog Savu, druge svetitelje, ali i dosadašnje patrijarhe. Svi su oni ostavili mnogo pozitivnog za ugled i sledovanje. Ne može se kazati da patrijarh treba da bude baš takav i takav. Svaki čovek nosi svoju prirodu i svoje osobine...
Mnogi poistovećuju SPC sa upokojenim patrijarhom Pavlom, pre svega zbog načina života koji je vodio... Treba li sledeći patrijarh da ima iste takve osobine?
- Lepo je što je to narod tako razumeo... To je lična nota patrijarha Pavla, i on je zbog toga bio voljen i cenjen. Ali i svaki sledeći patrijarh će se truditi da ispuni ono što narod i crkva očekuju od njega...
U javnosti se pominjete kao jedan od glavnih kandidata za novog patrijarha. Kako to komentarišete?
- To kažu novinari... A ko će biti patrijarh, znaće se na dan izbora. Najbolji primer za to je patrijarh Pavle, koji je izabran mimo svakog plana i programa ostalih episkopa. Načinom na koji se bira patrijarh apsolutno je isključena mogućnost mešanja bilo koga u izbor.
Novog patrijarha čekaju mnogi izazovi među kojima je i rešavanje problema u Hrvatskoj gde se priča o osnivanju nekakve hrvatske pravoslavlne zajednice...
- Taj slučaj u Hrvatskoj je epizoda, za koju verujem da neće zaživeti.
A pomirenje sa takozvanom Makedonskom pravoslavniom crkvom? Da li je realno očekivati da će novi patrijarh rešiti taj spor?
- Što se tiče MPC, mi smo se trudili da nađemo način na koji bi mogli da prevaziđemo taj problem. Poslednji naš pokušaj je bila Niška deklaracija, koja je bila prihvatljiva i za nas i za njih. Iznenadili smo se kad su je Makedonci odbili... Čuli smo da sada žele da se ti razgovori nastave. Naša vrata su uvek otvorena za njih, ali na njima je da naprave prvi korak.
Poslednjem oproštaju od patrijarha Pavla prisustvovalo je više od pola miliona ljudi. Kakvu su poruku, prema vašem mišljenju, građani time poslali?
- Bili smo prijatno iznenađeni brojem ljudi i načinom njihovog ponašanja. To je sa jedne strane odraz poštovanja njegove skromne prirode, načina života kojim je živeo, a koji se ogledao kroz rečenicu koju je stalno ponavljao: „Budimo ljudi, pre svega". Narod je to osećao. Sa druge strane, to je dokaz i da je naš narod, ma koliko živeo sekularizovanim životom, zapravo vrlo odan i veran svojoj Crkvi.
Kakvu poruku imate za pravoslavne uoči nastupajućih božićnih praznika?
- Poruka Božića jeste da postanemo sinovi i narod Božji, ne po prirodi, već po blagodeti...
Vesti dana
25. 05. 2012
Volfram Mas: Zapad ne pravi vladu DS i SNS
Odluka o vladi je samo na vama. Naravno da Nemačka ima interes da buduća vlada bude evropski orijentisana. Poštujemo Nikolića bez bilo kakvih ograničenja. Novom šefu države ...
25. 05. 2012
Nikolić: Tadić da odluči da li će biti premijer
25. 05. 2012
SPC puna masona
25. 05. 2012
Privreda puca, banke se bogate
25. 05. 2012
Pop pozvao na ustanak
24. 05. 2012
Kriza i među pivopijama
24. 05. 2012
Ivica Dačić: DS DAJE PREMIJERA
24. 05. 2012
Saučešće za Borisa bila šala
24. 05. 2012
Kraj štednje - Potrošnja nas vadi iz krize
Najnovije vesti
24. 05. 2012
Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara
Socijalistička partija Srbije, Liberalno demokratska partija i Ujedinjeni regioni Srbije zauzeli su zajednički stav da Demokratska stranka ima 24 sata da saopšti njen predlog ...
24. 05. 2012
Šoškić Nikoliću: Vladu formirati što pre
24. 05. 2012
Ambasador Holandije za brzo formiranje vlade
24. 05. 2012
Kfor povlači rezervne snage sa Kosova
24. 05. 2012
Ban Ki Mun čestitao Nikoliću izbornu pobedu
24. 05. 2012
Vučić: Vlada SNS i DS ne bi bila idealno rešenje
24. 05. 2012
Lajčak završio posetu Beogradu
24. 05. 2012
Osumnjičeni za Srebrenicu deportovan iz SAD u BiH
24. 05. 2012
komentari (43)
pošalji komentarLala [neregistrovani] (03. 01. 2010, 22:54:59)
Irinej ne pričajte gluposti !!!
pošalji odgovorPatrijarh mora biti obrazovaniji od svakod predstavnika skularne vlasti !!!
Da svaku pogrešku ispravlja i ukazuje !!! Da li je niko to radio od 1945god do danas??? Ja ne vidim ni jednig dostojnog trona Svetoga Save !!!
simon horvat [neregistrovani] (03. 01. 2010, 22:58:13)
dokle više
press:Novog patrijarha čekaju mnogi izazovi među kojima je i rešavanje problema u Hrvatskoj gde se priča o osnivanju nekakve hrvatske pravoslavlne zajednice...
pošalji odgovor- Taj slučaj u Hrvatskoj je epizoda, za koju verujem da neće zaživeti.
----------
do kada se mislite mješati u unutarnje stvari drugih drzava sa ovakvim izjavama?
Hrvatska nije srbistan,nego slobodna zemlja u kojoj svi,pa i hrvati pravoslavci imaju pravo osnivati svoju pravoslavnu zajednicu,a o tome najmanje mogu da odlučuju niški irinej i press... još prije nego dok je sv.sava donosio krunu stefanu proovencanomu 1217 od pape honorija lll. iz rima u žiču,hrvati su imali doticaj sa bizantom i pravoslavljem o čemu svjedoči i eufrazijeva bazilika u rovinju i mnoge crkve po dalmaciji iz doba hrvatskih kraljeva tomislava,zvonimira,krešimira jer su hrvatska i bizant bili usko vezani (hrvati su drzali unutrasnjost,a bizant gradove uz more u dalmaciji).. odakle vam uopće pravo da bi ja kao hrvat morao biti dio srpske crkve ako to ne želim.- umjesto da krscanski i bratski podrzite vi se durite... nije ni čudo sto su svi pobjegli od vas (crnogorci,makedonci...).. uostalom ako u katolickoj madzarskoj,poljskoj,slovackoj postoje poljska,madzarska i slovacka pravoslavna crkva tko je spc i srbija da to odlucuju u ime hrvata?
Vuk [neregistrovani] (03. 01. 2010, 23:05:05)
Irinej niski
Nesumnjam da su vec pocela grupisanja oko odredjenih kandidata za patrijarha,ali mislim kao sto je bilo i prosli put da ce Bog Srbiji podariti pravog patrijarha koji ce voditi Crkvu kao sto je to cinio patrijarh Pavle.Kao sto sam u ranijim komentarima o ovoj temi isticao najbolji kandidati za novog patrijarha su upravo vladika niski Irinej i sabacki Lavrentije.Neka bude volja Bozija a mi cemo kao deca Bozija tu odluku prihvatiti i slediti nasega novog patrijarha ko god to bio.
pošalji odgovorIvica [neregistrovani] (03. 01. 2010, 23:48:20)
Imovina
Nije nikakav problem osnivanja NOVE Pravoslavne crkve , pa makar to bila i hrvatska. Problem je sto se iza toga krije ideja o otimanju IMOVINE SPC koja se nalazi u hrvatskoj. To se isto dogadja i u maloj "crnoj nam gori" , i sve pod okriljem vlasti.
pošalji odgovorPuPluPu [neregistrovani] (04. 01. 2010, 00:17:50)
__________
Jel mogu kladionice da organizuju kvote ko će da pobedi na takmičenju,ja bih da bacim koju opkladicu ?
pošalji odgovorSlobodan Sosic [neregistrovani] (04. 01. 2010, 00:35:10)
Mali problem
Dragi moj Simone, brate jogunasti, ima nesto sto se zove autokefalnost. Prelistaj istoriju, ali ne iz tvog ugla. Kod dobrog pastira, um je otvoren, a da izvines tvoj pogled na istoriju pomalo lici kao kad konju stavis zaglavak i pogled mu ide samo pravo. Izvini na ovom uporedjenju, ali stalno terate uz dzojstik (palica za uzivanje - na pravoslavnom).
pošalji odgovorAnte [neregistrovani] (04. 01. 2010, 00:59:51)
Horvatu
pravoslavnom može bit nije poznato tko je izmislil Horvatsku pravoslavnu crkvu. To je osobno učinil Ante Pavelić poglavnik NDH. Tko su vjernici Horvatske pravoslavne crkve? Mi Horvati smo katolici, ne?
pošalji odgovorsrbin [neregistrovani] (04. 01. 2010, 01:19:17)
hrvathahaha
Pa kako na teritoriji danasnje Makedonije, Crne Gore i Hrvatske ne zive niti su ikad ziveli makedonci, crnogorci i nazovi hrvati vec iskljicivo Srbi pravoslavci i pokatoliceni Srbi tako su crkve sa prefiksom nepostojecih naroda jos veca glupost od postojanja samih drzava stvorenih u Jajcu 1943...ne znam cijem ali su sve do jedne muckovi zapada itd...
pošalji odgovorMiloš [neregistrovani] (04. 01. 2010, 01:46:18)
Nisi ti nikakav horvat,nego si provokator...
...i da naučiš da se Eufrazijeva bazilika ne nalazi u Rovinju nego u Poreču.
pošalji odgovorAleksandar [neregistrovani] (04. 01. 2010, 04:16:33)
Protivustavno
Ustav Srpske Pravoslavne Crkve lepo regulise proceduru izbora Patrijarha. Zasto se to onda radi zrebom i protivustavno?
pošalji odgovorMenjajte Ustav ili ga se pridrzavajte.
Gavrilo [neregistrovani] (04. 01. 2010, 05:06:42)
HPC?
Hm, spusti malo loptu, previsoka ti je.
pošalji odgovorAko pod osnivanjem hrvatske pravoslavne crkve mislis na Pavelica, koji je, kako sam kaze, otac takve crkve onda .... no comment.
Uostalom to nije pitanje ni tebe ni mene stoga spusti curak majstore i okani se srpskog ako nemas cisto srce.
Sale [neregistrovani] (04. 01. 2010, 05:15:15)
pogresno prenet intervju...
Za novinara Press-a koji je uzimao ovaj intervju:
pošalji odgovor"Primer za novog i svakog patrijarha dao je sam gospod Isus Hrist."
Cisto da se razumemo ne postoji mogucnost da bilo koji Vladika SPC kaze "Isus Hrist" nego je to obicaj laika (obicnih ljudi) koji nisu upuceni u teologiju ni sa osnovnim znanjem sta se kako izgovara. "Hrist" postice iz Latinskog jezika kao "Christ" - no, rec Hristos potice iz grckog jezika koja ima svoje znacenje.
Zasto Vladike SPC ne kazu Hrist - je iz prostog razloga sto je sa teoloske tacke gledista neispravno reci nesto sto opovrgava bozanstvo Boga Sina - Gospoda Isusa Hrista - dakle kada se pise Isus Hristos - tako se i izgovara a i pise - sto znaci da je novinar koji je pripremao ovaj intervju samostalno odlucio da napise pogresno nesto sto Vladika nije rekao...
Lazar [neregistrovani] (04. 01. 2010, 06:37:37)
Nije sporno ništa osim imovine
Pridružujem se jednom od komentatora koji smatra da je pitanje imovine SPC sporna tačka. Možete vi Hrvati, kao i bilo ko drugi verovati u šta god hoćete, možete ustanoviti svoju zasebnu religiju ali hramove morate praviti sami. Doduše, ne treba kao noj ni sktivati glavu u pesku. Radi se ovde i o političkom pritisku da se što više srpske pravoslavne dece izvuče iz srpskog pravoslavnog bića. Na taj način je nastao poveliki procenat Hrvata. To vi gospodine, svakako morate znati...
pošalji odgovorkaran [neregistrovani] (04. 01. 2010, 07:07:59)
Irinej
Ha ha ha kakve veze ima bazilika u Rovinju sa Hrvatima,kad tu(u Rovinju)u vrijeme Vizantije nije nije bilo Hrvata ni za lijeka!
pošalji odgovorДрагомир [neregistrovani] (04. 01. 2010, 07:26:59)
Нови патријарх
Нећу да чујем за црногорског,херцеговачког,тузланског!Доста нам је тих господара из Црне Горе ,Босне и Хрватске.Свако поштовање према покојном Павлу.
pošalji odgovorSrbistanac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 08:00:08)
Hpc
Pa sta su cekali nepostojeci hrvatski pravoslavci 1000 godina da se organizuju- antu pavelica? Hrvatska nije na nivou srbistana, jos je banana republika!
pošalji odgovorсофија [neregistrovani] (04. 01. 2010, 08:18:00)
Епископ нишки
Како знати да је пренет интервју веродостојан, кад ниједан православни верник, а камо ли свештенослижитељ неће рећи ''Исус Христ'', већ '' Исус Христос''. Ко зна за разлику, схвата суштину.
pošalji odgovorSlobodan Sosic [neregistrovani] (04. 01. 2010, 08:48:43)
Kako se zovu Vase novine
Nije mi jasna jos jedna stvar. Ja nemam pojma ni kako se zove koji dnevni list u Hrvatskoj, jer mi je to van svakog poimanja, sta je ko uradio u predgradju Zadra ili Splita, koje koga u Saboru itd. Ti ne samo da citas srpska izdanja, nego jos i dodajes komentare. Ili te placa neka sluzba lepe vase, da to radis ili si stvarno zaludan covek (zaludan - dokon na pravoslavnom)
pošalji odgovorPravoslavac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 08:50:58)
Hrvati
U pravu si, Pavelic je osnovao HPC tokom Drugog svetskog rata.
pošalji odgovorU pravu si da su Hrvati katolici, ali nisi rekao jedan kljucni podatak - Hrvati su izmisljena nacija, sastavljena od Srba katolika (70-80% danasnjih Hrvata su Srbi katolici), ostatak hrvatske nacije cine Nemci/Austrijanci, Madjari, Cesi, Slovaci, Italijani.
Slobodan Sosic [neregistrovani] (04. 01. 2010, 08:52:03)
Koliko vas ima?
I ti si jedan od placenih da cita srpska izdanja. Pocinjem da mislim, ili smo mi toliko dobri u novinarstvu ili vi nemate drevne novine? Stvarno mi nije jasno.
pošalji odgovorSad mi nesto pade na pamet. Pitajte te vase iz sluzbe, ja bih mesto vas citao upola cene?
Srki [neregistrovani] (04. 01. 2010, 09:44:09)
Ne kapiras
Nije SPC srpska crkva! Ona je kanonska pravoslavna crkva beogradske patrijarsije. A to sto neki Srbi misle da je ona samo za Srbe je potpuno pogresno.
pošalji odgovormiki [neregistrovani] (04. 01. 2010, 09:47:39)
A gde je vera?
Problem je u vama koji sve gledate materijalno. Kažeš šta ćemo sa imovinom? Pa jer crkva zbog toga postoji? Srebro i zlato. Jer samo to ostalo od crkve? Zaboravismo zbog čega se crkve sagradiše! Vera, Ljubav, Pomirenje, Praštanje.... zanima li koga ovo? Približava li nas crkva bogu? Pita li se neko? Ako svega ovoga nema onda fiskalna kasa i pdv pa plaćajte porez kao i svi trgovci!
pošalji odgovorbaćo [neregistrovani] (04. 01. 2010, 11:06:15)
odgovor
Budalo! Kakvih sve idiota imamo u ovom našem narodu. Da se kladiš na izbor patrijajarha. Ne znam zašto moderator pušta ovakve idiotske komentare, koliko god bila sloboda izražavanja. Objavite ovaj moj komentar, neka pojedinci vide da ne mogu da izvaljuju gluposti.
pošalji odgovorIvan-Leskovac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 12:03:32)
replika
Problem je u tome sto Vi gospodine Horvat ne poznajete dovoljno dobro pravila, tj. kanone Crkve. Jer da bi jedna oblast dobila autonomiju mora da ima maticu. Matica daje, prostim jezikom cu se izraziti, dozvolu, toj oblasti koja zeli autonomiju i sa tim blagoslovom ostale pomesne Crkve daju joj toj oblasti za pravo. Uvrstavaju je u kanonsko jedinstvo sa celom VASELJENSKOM CRKVOM, a to znaci u liturgijsko jedinstvo. SPC je tako dala tu dozvolu ohridskoj Arhiepiskopiji, te su ovi na celu sa Arhiepiskopom JOvanom dobili samostalnost, ali i svu imovinu koju je SPC imala na teritoriji Makedonije. DRuga stvar je sada sto vlast u Makedoniji je uzurpirala tu imovinu.No, i Komunisti su Crkvi otimali, ali je evo, doslo vreme kada se Crkvi vraca oteto.Zaista, ne znam da li sam ista pojasnio Vam, ali sam se bar trudio da to ucinim. Nemojte da komentarisete nesto u sta niste dovoljno upuceni. Nije dobro ni za Vas, a ni za one koji su isto tako neupuceni, jer zaista, onaj neupuceni u problematiku ovu bih zakljucio kao i Vi, kao SPC se izivljava nad jadnicima koji zele da se od nje otcepe. Potseca malo na raspad Jugoslavije. Oni su kao hteli samostalnost, a Srbija im kao nije dala. U ovom slucaju to nije tako, budite uvereni.Pozdravljam Vas i ne zamerite mi!
pošalji odgovorSasa [neregistrovani] (04. 01. 2010, 12:22:12)
Patrijarh
@Dragomir,
pošalji odgovorI pokojni patrijarh je rodom iz Slavonije, za sada sadasnje hrvatske.
simon horvat [neregistrovani] (04. 01. 2010, 12:26:47)
--
Pravoslavac [neregisrovani] (04. 01. 2010, 08:50:58)
pošalji odgovorHrvati
U pravu si, Pavelic je osnovao HPC tokom Drugog svetskog rata.
U pravu si da su Hrvati katolici, ali nisi rekao jedan kljucni podatak - Hrvati su izmisljena nacija, sastavljena od Srba katolika (70-80% danasnjih Hrvata su Srbi katolici), ostatak hrvatske nacije cine Nemci/Austrijanci, Madjari, Cesi, Slovaci, Italijani.
------------
ovakav način "razmisljanja" nije iznimaka nego pravilo u Srbiji. nacizam,goebels sve u jednome. samo još fale "sredstva i način" kako te "izmišljene" Hrvate vratiti na "pravi put",vjerovatno kamom i topovima kao što je šešelj svojevremno rekao da je išao "uveravati" topovima hrvate da su oni srbi katolici.
simon-horvat [neregistrovani] (04. 01. 2010, 13:32:35)
--
ivan-leskovac
pošalji odgovorhvala vam na vašem pojašnjenju.meni su sasvim jasni kanoni pravoslavlja... vi dobro znate da sve do 1918 spc kao takva nije postojala,nego je tada uspostavljena,i da su tada s masnim parama (zlatnicima) kraljevine shs plaćeno carigradu kako bi spc dobila pravo na sve pravoslavne u bosni i hrvatskoj,dakle potpuno nekanonski,jer su do tada pravo nad pravoslavnim u bosni imali carigradski patrijarh. vi dobro znate da su pravoslavne crkve uglavnom usklađene po granicama država i bez obzira što su primjerica većina pravoslavnih u poljskoj rusi tamo ipak postoji pravolsavna poljska crkva iako su poljaci katolici. isto tako postoji madzarska pravoslavna crkva iako su madzari katolici i protestanti. samo se hrvatima brani da mogu biti hrvati i pravoslavni. dapače,odamah se to pravo povezuje sa ndh. hrvatima se ne daje pravo koji svi drugi imaju jer tu je odmah omča ndh kojom ih zatežu kada se usude traziti svoja prava. brojni su ostaci pravoslavlja i bizanta u dalmaciji i istri koji nemaju blage veze za peckom patrijarsijom,i zašto hrvati ne bi smjeli biti pravoslavni?
u isto vrijeme postoje u srbi brojni srbi katolici i nitko u hrvatskoj niti zeli niti hoce da ulazak u katolicku crkvu uvjetuje da se mora biti hrvat. a od nas hrvata u hrvatskoj se trazi da moramo biti u srpskoj crkvi.
Deda [neregistrovani] (04. 01. 2010, 13:49:13)
Ne poturaj se, necemo
Komentar ti pokazuje da nista nisi shvatio iz ovog clanka. Hrvate, Hrvatsku i katolike niko nije ni spomenuo, daleko im lijepa kuca. Radite sta hocete, zivite kako hocete, ali ste uzeli dosta srpskih dusa i srpskih zivota i NEMA VISE. JASNO!!!
pošalji odgovorДрагомир [neregistrovani] (04. 01. 2010, 14:07:22)
Патријарх
Сви ми знамо да је покојни патријарх Павле из Славоније и да је цео живот провео на Космету и Београду.Било је право задовољство видети га самог у трамвају.Али,садашњи кандидати из Црне Горе,Босне и Хрватске не заслужују да га замене.Попови избегли од преко Дрине готово на силу замењују наше попове.Присуствовао сам удаљавању босанског попа са гробља у околини Београда због неваспитаног понашања.Да,добро сте прочитали.Због неваспитаног понашања.
pošalji odgovorPuPluPu [neregistrovani] (04. 01. 2010, 14:20:34)
:P
Ša ti je brateee,pa vidiš da će na "bubanj",reko ajd da bacimo opkladicu kad je na bubanj he he he ;)
pošalji odgovorSima [neregistrovani] (04. 01. 2010, 14:25:29)
Mora da si jako pametna
Pa ova Lolica mora da je jako pametna kada moze da kaze za jednog Bozijeg vladiku da je glup tj. da prica gluposti...
pošalji odgovorSreca sto najveci deo naseg naroda nije tako "pametan".
Hm?
Sima [neregistrovani] (04. 01. 2010, 14:31:46)
Okreces istinu, dzabe
Ne poturaj da je Sv.Sava nosio papinu krunu. Nego procitaj istoriju da je Sv.Sava bas zato po drugi krunisao Sv.Simona (citaj Stefan Prvovencani) kao pravoslavnog kralja.
pošalji odgovorNisi ti Sv.Savi ni za ispod nokta.
A ne moze svako kome se cefne da pravi prvoslavne crkve po svetu. U tome je razlika izmedju pravoslavlja i nekih drugih shvatanja.
savamalac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 15:09:23)
nema veze odakle je - zavisi koliko je vaspitan
nas novi svestenik je iz Azbukovice, ali nas je, brate, naveo na muku da ga zamolimo da nam vise ne dolazi. Zbog nevaspitanja - iskljucico. Sada se mucimo da dobijemo dozvolu da budemo parohijani drugog svestenika.
pošalji odgovorDragan [neregistrovani] (04. 01. 2010, 15:28:59)
VOLEO BIH !
Simone,Srbi imaju pravo da se organizuju kako hoce, isto kao sto ti kazes za Hrvate,prvo voleo bih da se jednog dana desi vracanje Srba u Pravoslavnu veru,koje je svojevremeno pokatolicila katolicka crkva.Ti ljudi koji su pokatoliceni su Srbi i to oni znaju i ne moze se to izbrisati.Ne znas ti sta je Srpski duh i energija.Dok je covecanstva mi cemo se boriti da opstanemo,sto smo dokazali kroz vekove.Samo se molim bogu da vise nikada ne pomazemo narodu kakav je tvoj.Ponosan sam na svoje Srbe a vi Hrvati me uopste ne interesujete.
pošalji odgovorMilan Nenadovic [neregistrovani] (04. 01. 2010, 15:42:47)
Samo da pitam
Da li ce na kraju biti otvorena i preostala dva koverta, kako bi smo bili sigurni da u sva tri nije bilo upisano isto ime?
pošalji odgovorSteva [neregistrovani] (04. 01. 2010, 16:58:56)
Jel to stvarno tako....
Ako Ustav SPC ne predvidja izbor zrebom sa kojim pravom nam onda namecu taj zreb. Jer taj treci kandidat ce siguirno pored prve dvojice dobiti jako malo glasova i potpuno je nelogicno da se onda da mogucnost da neko ko je dobio jako malo glasova postane patrijarh kao na lutriji. Ako je tacno da Ustav SPC ne predvidja zreb, niko nema pravo da taj zreb namece.
pošalji odgovorzpv [neregistrovani] (04. 01. 2010, 18:09:23)
A odnos Rim-Kaptol?
Чудне приче прича овај "симон хорват".Зашто католичка црква у Хрвтаској није аутокефална,него је у потпуности зависна од Ватикана?Хрватског кардинала одређује лично Папа.А Симон Хорват тражи аутокефалност за СПЦ у Хрватској.Чудно зар не?
pošalji odgovorIvan-Leskovac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 18:21:25)
Opet replika Horvatu
Ama covece, naravno da je moguce da Hrvat pripada Pravoslavnoj Crkvi. U Crkvi nema podele, u Crkvi Pravoslavnoj imamo pripadnika Roma, imamo i Italijana, Franzuza itd. Crkva je, dakle, nedeljiva. Pravom verniku, a smatram da se Vi trudite da to budete, nista, ali, zaista, nista ne sme znaciti da li je krsten u pomesnoj Grckoj Pravoslavnoj Crkvi, Ruskoj, Rumunskoj, Bugarskoj itd., ono sto je bitno je da je krsten u Pravoslavnoj Crkvi, od strane svestenosluzitelja koji je kanonski rukopozen od kanonski priznatog Episkopa i da je pripadnik te velike zajednice koja je sabrana oko glave Crkve, a to je Hristos. U Crkvi smo svi jedno i podjednako smo vazni. Za nase spasenje nam nista ne znaci kojoj pomesnoj Crkvi pripadamo, Gospod nas to nece pitati kada izadjemo pred lice Njegovo, vec ce nas pitati sta smo cinili i sta nismo cinili, a trebali smo.Ako budemo imali ljubaviu sebi koja je Bog prema bilznjem svom, svaki problem se da resiti. Nemoj da gledamo sve politickim ocima. Apostol Pavle kaze nam u jednoj od svojih poslanica da nam je sve slobodno, ali nam nije sve na korist.Jos jednom, pozdravljam svog brata Hrvata. Oprosti mi i moli se Bogu reci ce ti se samo!
pošalji odgovorsimon horvat [neregistrovani] (04. 01. 2010, 18:27:12)
--
nije čudno jer je simon horvat pravoslavac i hrvat. katolicka crkva nigdje nije "autokefalna" tj vjerna samo svome plemenu,nego je univerzalna tj katolicka kao sto joj i samo ime kaze. svaki katolik je vjeran svome biskupu sv.petru prvome biskupu rima,apostolu,i svim papama koji su nasljedili u biskupstvu svetog petra...svaki papa je osim sto je vođa katolika ujedno i biskup rima kao sto je bio i sveti petar... nitko ne smije hrvatima pravoslavcima uskratiti hrvatsku pravoslavnu crkvu,pa cak ni imperijalisti kakavi su nasi istocni susjedi.
pošalji odgovorIvan -Leskovac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 18:42:16)
replika
To sto ti ne vidis i sto smatras da niko nije dostojan trona sv. Save, ne znaci nikako da si u pravu. A interesuje sta mislis, da li SPC treba ostati bez Patrijarha? Uostalom, svasta su pojedinci pricali i o pokojnom Patrijarhu Pavlu, no, videli smo kako je ispracen na pocinak.
pošalji odgovorIvan -Leskovac [neregistrovani] (04. 01. 2010, 18:51:35)
replika
Vladika Irinej da prica gluposti? Hahahaha! Pa ti, covece, mora da si mnogo pametan, nego cuvaj tu pamet za sebe, mozda ce ti nekada zatrebati! Ima ona narodna poslovica koja kaze:"Blago onom kome pamet ne smeta!"
pošalji odgovorMarko [neregistrovani] (04. 01. 2010, 21:07:00)
Gospod Hristos
O kakvoj vi imovini govorite?
pošalji odgovorZar nije rekao Gospod nas Isus Hristos:"Ne sabirajte sebi blaga na zemlji gde rdja i lopovi potkopavaju i kradu, nego sabirajte sebi blaga na Nebu gde lopovi ne potkopavaju i ne kradu, jer gde je blago vase tamo ce biti i srce vase" Razmislite malo o ovome. Svako dobro.
propaganda [neregistrovani] (04. 01. 2010, 22:04:43)
nove teorije
Sale, kad si tako pametan i sve znas onda pretpostavljam i da znas Simvol vere i Gospodnju molitvu u kojima se jasno kaze Gospod Isus Hrist ili mislis da je i to pogresno?
pošalji odgovor