- Vesti dana
- SPECIJAL: Ratko Mladić
- Globus
- Komentar dana
- DOKUMENTA
- Hronika
- Regioni
- Republika Srpska
- Vojvodina
- Crna Gora
- Beograd
- Džet-set svet
- Dnevni magazin
- Revija
- Nedeljnik
- Zdravlje i nauka
- Stil i dom
- Press sport magazin
- Zanimljivosti
- PressMagazin
- Pitanje dana
- Duplerica
- Presspedia
- Press TV
- TV Pressing
- SPECIJAL: Kanski dnevnik
- Reportaže
Vesti dana
BEOGRAD 21. 01. 2010
PRESS
EKSKLUZIVNO: Vladika zvorničko-tuzlanski Vasilije za Press
Vladika Vasilije: Luksuz neću odneti u grob, samo ga čuvam
Vladičanski dvor nije moj, ja tu samo živim i čuvam ga. Neka oni koji mene prozivaju zbog luksuza pogledaju kako žive tajkuni u Srbiji

Vladika zvorničko-tuzlanski Vasilije Kačavenda pominje se u javnosti kao jedan od ozbiljnih kandidata za tron patrijarha SPC. Istovremeno, ovaj vladika je u brojnim medijima osporavan zbog svoje kontroverzne biografije, nerazjašnjenih kontakata sa obaveštajnim službama, ali pre svega zbog neviđenog luksuza kojim se u najtežim, ratnim godinama okružio u vladičanskim dvorima u Bijeljini.
Vladika Vasilije do sada je ćutke prelazio preko brojnih prozivki, a u kraćem telefonskom intervjuu za Press po prvi put odlučno odbacio sve optužbe i naglasio da se on uopšte ne sprema za izbor za patrijarha i da nije predvodnik takozvanog „bosanskog lobija" u vrhu Crkve.
U svojim vladičanskim dvorima ste se okružili neviđenim luksuzom, to je...
- Molim vas?! A šta ja to treba da radim?! Pa, zar treba sve to, sve te stvari i nameštaj da iznesem na lomaču i spalim?!
Ali, zašto ste uopšte u vreme rata gradili tako luksuzan objekat?
- Pogledajte samo kako druge vladike žive?! A pominju samo mene! Preterali su stvarno!
Na koje vladike konkretno mislite? Ko još živi u takvom luksuzu?
- Stvarno neću da govorim na tu temu! A i zašto bih? Zar i oni treba da spale sve to?! Uostalom, vi ste novinar, pa sami istražite!
Koliko ste para uložili u izgradnju dvora?
- To ništa nije moje. Kad umrem, to sigurno neću da nosim sa sobom u grob! Ostaće sve gde je i sada! I ne znam zašto mene uopšte pitate tako nešto?!
Zato što ste se javno slikali u tom luksuzu...
- Ma, dajte, molim vas! Stvarno preterujete!
Ipak, luksuz kojim ste okruženi iritira narod?
- Opet vam ponavljam, ja samo tu živim i ja samo sve to čuvam! Uostalom, neka ti koji mene prozivaju pogledaju kako i gde žive pojedini tajkuni, a mene neka ostave na miru!
Na koje tajkune mislite?
- Neću više da govorim o tome! Sve je ovo vrlo tendenciozno! Ne želim razgovor u tom pravcu!
Kako teku pripreme za izbor novog patrijarha?
- Nemam ja šta da se pripremam! Sve ide normalno, sve ide svojim tokom...
Kažu da ste predvodnik „bosanskog lobija", da kontrolišete 18 vladika, da ste jedan od favorita u trci za mesto patrijarha?
- To nije tačno! I to je takođe vrlo tendenciozno...
Sutra izbor novog patrijarha SPC
Samo Bog zna...

Skroman, evropejac i poligota... Irinej niški, Irinej bački i mitropolit Amfilohije
Đorđević: Novi patrijarh mora da bude skroman kao vladika niški Irinej, poliglota kao mitropolit Amfilohije, evropejac kao Irinej Bulović
BEOGRAD - Novi patrijarh Srpske pravoslavne crkve trebalo bi da bude skroman kao vladika niški Irinej, da govori nekoliko jezika kao mitropolit crnogorsko primorski Amfilohije, da bude proevropski orijentisan kao vladika bački Irinej Bulović, ali nikako ne bi smeo da vodi luksuzan život poput zvorničko-tuzlanskog vladike Vasilija Kačavende. Ovako novog poglavara SPC opisuje verski analitičar Mirko Đorđević.
- Lično poznajem skoro sve naše vladike. Kada je skromnost u pitanju, prva asocijacija mi je vladika niški Irinej. On ne samo da je veoma skroman i tolerantan, već se za razliku od mnogih vladika nikada nije mešao u politiku. Po skromnosti izdvojio bih i vladiku šabačkog Lavrentija. On ima najskromniju rezidenciju od svih vladika SPC. Što se, na primer, nikako ne može reći za vladiku Vasilija Kačavendu... - priča Đorđević.
Da sledi Pavlov put
Naš sagovornik dodaje da običan narod jako iritira luksuzni dvorac u kojem živi vladika Vasilije Kačavenda.
- To je srpski Versaj! Tako ga je narod prozvao. Istina, manji je, ali po luksuzu u rangu pariskog Versaja! Kako sam čuo, vlasnik tog dvorca i imanja bio je neki austrijski grof... Kada ga kritikuju, Kačavenda zna da kaže kako on tamo samo živi, i da mu ne treba ništa sem „dva aršina zemlje" za sahranu. Ali, takav luksuz vladike vrlo iritira običan narod - kritikuje Đorđević. Prema njegovim rečima, po luksuznom životu se izdvaja i vladika Artemije, koji je zbog svojih „biznis aranžmana" dolazio u sukob sa Crkvom.
- Vrlo je važno da budući patrijarh govori makar jedan strani jezik, a po tom pitanju najobrazovaniji je Amfilohije. On perfektno govori italijanski, ruski, grčki, nemački, a mislim i engleski. On se odlično služi latinskim i staroslovenskim. Mislim da i vladika Lavrentije govori neki strani jezik, za ostale ne znam... S druge strane, za razliku od Amfilohija, koji nije naklonjen Evropi, vladika Irinej Bulović važi za evropejca. I on odlično govori nemački, francuski i italijanski jezik. Njemu čak mnogi u Crkvi ne mogu da oproste raniju izjavu da će, kada se u budućnosti svi hrišćani u Evropi pomire, primat pripasti rimskom biskupu, odnosno papi. Međutim, iako se sada dobro kotira u vlast, Irinej Bulović ostaje i upamćen kao neko ko je bio vrlo blizak porodici Slobodana Miloševića. Ne zaboravite da je upravo on krstio njegovog unuka Marka... - kaže Đorđević.

Vladika Joanikije favorit iz senke
Vladika budimljansko-nikšićki Joanikije mogao bi lako da bude jedan od trojice kandidata na izboru za novog patrijarha, saznaje Press. Sagovornik našeg lista iz samog vrha SPC kaže da bi u uslovima „sveopšteg lobiranja, samoreklamiranja i nadglasavanja" u prvi plan mogao da izbije „skromni vladika Joanikije".
- On je svojim likom i načinom života najbliži liku upokojenog patrijarha Pavla. Skroman je, obrazovan i izuzetno uvažen od vernika. On živi pravim, monaškim životom, kojim u svakom trenutku svedoči o svojoj nepokolebljivoj veri... - kaže sagovornik Pressa.
Moguće iznenađenje
Teolog i bivši dekan Bogoslovskog fakulteta Dimitrije Kalezić slaže se da budući patrijarh treba da bude obrazovan i da sledi put patrijarha Pavla.
- Ja uopšte ne bih pominjao imena, ali mislim da je potrebno da budući patrijarh bude veoma obrazovan, da govori najmanje jedan svetski jezik, da sledi tradiciju Crkve i put patrijarha Pavla. A što se tiče odnosa prema Evropi, to je više političko pitanje. Ipak, uopšte ne bih bio iznenađen da za budućeg patrijarha SPC bude izabran neko od vladika ko se po medijima uopšte nije pominjao - dodaje Kalezić.
Jovan Janjić, novinar „NIN-a" i biograf upokojenog patrijarha Pavla, smatra da je vrlo moguće da zbog lobiranja za tron SPC za patrijarha bude izabran neko ko se nije javno pominjao za to mesto.
- Mi iznosimo svoje želje prema svojim merilima i htenjima, a samo Bog zna kakav nam patrijarh treba. Samo Bog zna šta nas u budućnosti čeka, pa će On, verujem, prema tim zadacima odrediti kakav nam je patrijarh potreban. Inače, uopšte ne bih isključio mogućnost iznenađenja, odnosno da zbog lobiranja bude izabran neko od vladika ko se uopšte nije pominjao kao ozbiljan kandidat. Inače, budući patrijarh treba da bude reprezent celog naroda, a ne jednog dela ili centara moći - priča Janjić.
Vesti dana
25. 05. 2012
Volfram Mas: Zapad ne pravi vladu DS i SNS
Odluka o vladi je samo na vama. Naravno da Nemačka ima interes da buduća vlada bude evropski orijentisana. Poštujemo Nikolića bez bilo kakvih ograničenja. Novom šefu države ...
25. 05. 2012
Nikolić: Tadić da odluči da li će biti premijer
25. 05. 2012
SPC puna masona
25. 05. 2012
Privreda puca, banke se bogate
25. 05. 2012
Pop pozvao na ustanak
24. 05. 2012
Kriza i među pivopijama
24. 05. 2012
Ivica Dačić: DS DAJE PREMIJERA
24. 05. 2012
Saučešće za Borisa bila šala
24. 05. 2012
Kraj štednje - Potrošnja nas vadi iz krize
Najnovije vesti
24. 05. 2012
Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara
Socijalistička partija Srbije, Liberalno demokratska partija i Ujedinjeni regioni Srbije zauzeli su zajednički stav da Demokratska stranka ima 24 sata da saopšti njen predlog ...
24. 05. 2012
Šoškić Nikoliću: Vladu formirati što pre
24. 05. 2012
Ambasador Holandije za brzo formiranje vlade
24. 05. 2012
Kfor povlači rezervne snage sa Kosova
24. 05. 2012
Ban Ki Mun čestitao Nikoliću izbornu pobedu
24. 05. 2012
Vučić: Vlada SNS i DS ne bi bila idealno rešenje
24. 05. 2012
Lajčak završio posetu Beogradu
24. 05. 2012
Osumnjičeni za Srebrenicu deportovan iz SAD u BiH
24. 05. 2012
komentari (103)
pošalji komentarПетар Петровић [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:11:38)
Владика Василије
Владико на многаја љета! Коначно сте отписали клеветницима. Вероватно ће нека новинарска група Блица да у следећем броју објави слику ваше вечне куће у којој ћете понети сав намештај са собом... А што се тиче Мирка Ђорђевића, тај само што није рекао "нека буде неко од ово троје патријарх, а остали како хоће"... добар познавалац црквених прилика :)
pošalji odgovorPravoslavka [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:15:28)
Molitva
Molite se Srbi da nam Gospod podari dostojnog naslednika naseg Svetog Patrijarha Pavla. Molitva je kljuc a ne nagadjanja, prepricavanja i lobiranja. Dace Bog!!!
pošalji odgovorMiks [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:17:13)
Crkva, ne hvala..
Nije on jedini... samo je Pavle bio skroman...
pošalji odgovorbobi334 [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:17:24)
ma nemoj
Dragi Vasilije zasto da ne pogledamo kako 95% Srba zivi u nemastini nego da gledamo kako 15 tajkuna zive u luksuzu. Sa lepim se drustvom vi uporedjujete. Ni manje ni vise nego sa tajkunima. Sramota.
pošalji odgovorNatasa [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:20:19)
Uzas!
Ne mogu ni da citam do kraja ovaj intervju - zna li on da tajkuni nisu svestena lica?????
pošalji odgovorKako vas nije sramota!!!
Nikada ni jedan nece biti kao Patrijarh Pavle.
Prle [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:36:38)
skromnost
Srpskom narodu je potreban patrijarh nalik pokojnom patrijarhu Pavlu. Znaci Irinej ili Joanikije (ako j stvarno takav kao sto kazu).
pošalji odgovorZoki [neregistrovani] (20. 01. 2010, 23:46:08)
Mirko Đorđević
Količina prostora koji posvećujete ovom "ekspertu" stvarno iritira.
pošalji odgovorsofija [neregistrovani] (21. 01. 2010, 00:16:00)
Jel' ovo neka sala?
Kakav je ovo covek, sta je ovo?
pošalji odgovortadija [neregistrovani] (21. 01. 2010, 00:34:58)
ssss
Vladika hercegovački Grigorije je najbolji kandidat za patrijarha.
pošalji odgovorona [neregistrovani] (21. 01. 2010, 00:37:26)
naslov
Vladika Joanikije..moj izbor..tako deluje mirno.
pošalji odgovorja [neregistrovani] (21. 01. 2010, 01:41:26)
pesma Djure Jaksica
Za početak i kraj,Djura Jakšić:
pošalji odgovorGledo sam vam metanije,
Kad varate Boga ziva;
Gledo sam vas, gde se pije,
Gde se jede i uziva.
Sluso sam vas, kad kunete
Svoje stado, svoje verne,
I kad tajni prizovete,
Licemerni, licemerne!
Gledo sam vas - ne da nisam,
Kad razbludom usplamtite;
Gledo sam vas, ne da nisam,
Licemerni, upamtite!
Gagel [neregistrovani] (21. 01. 2010, 02:02:21)
Kacavenda udbas
E cuj ti bre price od prekodrinskog udbasa hahah.Napljacko se i sada oce da uziva.
pošalji odgovorхерцеговац [neregistrovani] (21. 01. 2010, 02:26:57)
Па...
И није баш тако, у сваком случају Господ ће да одлучи.
pošalji odgovorBogdan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 06:47:41)
Izgubili kompas
Da su se tako ponasali svestenici pod Turcima i danas bi bili pod njima.Pogledajte samo sta voze, njihove kuce na tri sprata i sl.Za vreme sankcija su pojedini svercovali svece i ko zna sta jos iz Bugarske, a danas popadije drze po tri butika.Dali oni veruju u boga?
pošalji odgovorgugo [neregistrovani] (21. 01. 2010, 07:27:02)
novi patrijarh
Svevišnji će nam podariti Partrijarha kakvog zaslužujemo !
pošalji odgovorМарко [neregistrovani] (21. 01. 2010, 07:37:58)
...
Нико не спомиње владику ваљевског Милутина.
pošalji odgovorcharapan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:30:11)
konacno!!!
konacno, jedan vladika se uporedio sa tajkunima!!!! naravno, nije pogresio...
pošalji odgovortb [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:34:21)
...
ma kakav Grigorije ljudi staje vama on se druzi i posluje sa mafiom
pošalji odgovorKristina [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:40:15)
Ja mislim da je Atanasije Jevtic najbolji
Ja mislim da je vladika Atanasije Jevtic pravi izbor. On je ista opcija kao vladika Grigorije samo sto je stariji i iskusniji i bio bi jedna veoma uvazena figura na tronu SPC i kod nas i u svetu, sto uopste nije nebitno sada u ovoj situaciji u kojoj je Srbija nalazi.
pošalji odgovorXP [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:41:43)
Vladika
Pa podeli malo to sa sirotinjom!!! Bog ti nareduje!
pošalji odgovorsrboljub [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:42:31)
vladika
Dobro covjek kaze nece poneti sa sobom u grob. Bolje sto je to sve smestio u Bijeljinu nego u Tuzlu pa da kradu i raznose kao i na Kosovu 99god. a slazem se i sa tim da i nije mozda idealno resenje za mesto novog patrijarha. pozz za sve...
pošalji odgovorgggg [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:44:13)
novac
To je sve od sirotinje samo je gulite,ovce su uvek ovce!
pošalji odgovordule savic [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:45:00)
srbija
objavite molim vas ovaj komentar.
pošalji odgovorsvi ste vi protiv vladike vasilija.
Covjek je upucen biznismen, razumije da pravi od niceg nesta.
a vi ovde predstavljate neke skromne, neke evropece, sve nesta da se posti.
srbadiji je dosta skromnosti, idemo dalje.
i ovde je ocigledno da se radi o srbijancima sto biraju, vidite vasa 3 predloga, sta je to ?
los vic, nijedan od njih nije neke dvorove, velike crkve, bogatsvo stvorijo.
svi popovi znaju skromnost pokazati i uputiti u pravu vjeru, al ko zna pare da pravi, a bez novca i kapitala?
dzigi [neregistrovani] (21. 01. 2010, 08:45:37)
"ja samo cuvam..."
pa evo, dajte i meni jednu vilu sa bazenom i neki autic od 50.000e pa cu i ja da cuvam, umem ja to. kakav "vladika"... pavle je kao tito - posle njega potop.
pošalji odgovorEra [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:08:11)
Bog ce odrediti!
Besmisleno je licitirati i govoriti o imenima. To prepustimo onima koji biraju. Ko god bude izabran bice nas Srpski Patrijarh. Uz Boziju pomoc, Sinod ce izabrati pravog u sta niko ne treba da sumnja.
pošalji odgovorAca [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:10:51)
Auuuuu
Tamba lamba....
pošalji odgovorsrba [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:12:04)
nemojte se razmetati
Boze pomozi,nemojte se ljudi razmetati pred Srpskom sirotinjom....to nije dobro,kada Vam kazem,to nije vera Isusova,Hriscanska...
pošalji odgovorPOP [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:12:20)
sramota
zato nam i jeste ovako kad pastiri umesto da čuvaju stado jure u srebroljublje.crkva-hvala ne
pošalji odgovortalijan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:17:24)
vladike
pa skoro sve vladike zive sjajno, ali to nista nije njihovo, recimo grigorije ima i dvor i kola, ali je on sve to dobio na poklon, bodiroga mu je recimo poklonio pezoa 407, al on ce ostati njegovom nasledniku... sto se tice novog patrijarha, ja licno bi voleo da to bude joanikije, eventualno irinej.
pošalji odgovorsimonida [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:24:03)
treba videti i ono na Kosovu
Treba videti luksuz i kic kojim se okruzio Vladika Artemije u Gracanici.
pošalji odgovorKo njega sprecava da se vrati u Prizren i time da primer srpskim prognanicima?!
nevernitoma [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:31:47)
čuvar svete tajne!
Evo konačno popa koji je na pravi način protumačio ''svetu tajnu''!Svojim primerom najbolje dokazuje vernicima da ne postoji carstvo nebesko, i da treba maksimalno uživati u jedinom - carstvu zemaljskom. Iz te perspektive, kakve su budale kaluđeri - isposnici koji žive u pećinama.A radi se o istoj crkvi!
pošalji odgovorNajbolji način da se izabere novi Patrijarh je da svi kandidati - crkveni velikodostojnici, sednu u svoja luksuzna kola i odvozaju trku oko Kalemegdana.
S [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:33:00)
Patrijarh
Grigorije
pošalji odgovorLale [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:33:32)
Radović ili Bulović
Radović jer je dosledan i istrajan interesima svoga stada, Bulović jer pliva u svakoj vodi.
pošalji odgovorObojica su iskusni i obrazovani ljudi.
Crkva je pre svega institucija koja okuplja jednu etničku zajednicu, neka budući patrijarh bude pre svega sposoban čovek.
Vera je ono što svako od nas nosi u sebi, od nas samih zavisi kako ćemo se ponašati i biti prihvaćeni, ne bitno kojoj veroispovesti pripadali.
srbadin [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:42:32)
nemoj pare praviti u nesreci
nemoj pare praviti u nesreci,to ce se stravicno zavrsiti kao i oni sto su izmedju I I II SVETESKOG RATA napravili cuda,zgrade,fabrike a sve sirotinja oko njih...posle se cudili sto su komunisti dosli i likvidirali i pokrali to a narod udaljili iz crkve i od vere......u dobru je lako dobar biti,a na muci i u bedi se poznaju vernici i junaci!
pošalji odgovorDanka [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:48:41)
r: prevarant
Ovog "Vladiku" nikako za patrijarha. U svakom postavljenom pitanju o "materijalnom" stanju izbegava odgovor! Po tome se vidi da je prevarant na kvadrat! A tek ovaj pogled....mnogo govori o osobi.
pošalji odgovorPredrag [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:49:50)
I tata bi sine
A jel moze meni neko da da jednu vilu na Dedinju na koriscenje? Obecavam da je necu odneti u grob, samo bi da je koristim dok sam ziv. A cisto da podsetim ovaj vladika je osumnjicen i za silovanje muslimanki u crkvi tokom rata. Ako on postane patrijarh ja vise ne ulazim u crkvu.
pošalji odgovor&&&& [neregistrovani] (21. 01. 2010, 09:52:08)
Kakvog zaslužujemo ??!!
E pa onda smo najebali!
pošalji odgovormaja [neregistrovani] (21. 01. 2010, 10:14:55)
a mi ostali cemo ponijeti u grob
a mi ostali cemo ponijeti u grob ono u cemu uzivamo na ovom svijetu, koliko god da neko ima.
pošalji odgovorМарко [neregistrovani] (21. 01. 2010, 10:23:49)
...
Богдане, извини, али лажеш. Постоје поједини попови који су се обогатили, а већина су часни свештеници, баш као у свакој другој струци.
pošalji odgovorja [neregistrovani] (21. 01. 2010, 10:29:49)
hej...
... seljačino :)
pošalji odgovorRadikalovic [neregistrovani] (21. 01. 2010, 10:55:01)
Alo-bre...
Amfilohije-ie-kljuc-za-sve-nase-probleme,po-ovom-pitanju.
pošalji odgovorpop [neregistrovani] (21. 01. 2010, 11:10:35)
patrijarh
e moji srbi...pa sta crkva radi vijekovima...ubire porez od sirotinje...
pošalji odgovorЗверон [neregistrovani] (21. 01. 2010, 11:41:58)
Нисам Фараон
Истину је изрекао када је поручио да материјално које је накупио око себе неће однети у гроб, тврдња супротна тој, била би исто толико глупа јер времена таква су прошла са фараонима. Мањак духовности никада неће моћи да закрпи материјалним фенси закрпама. Ништа чудно, што је овај телефонски разговор покупио оволико нагативних коментара. Иако се "грешници" нерадо одлучују да критикују духовнике, Oвај је испод сваког очекивања и по делу, а по речима, невешто је бранио оно што се одбранити неможе, интересантно је само са колико то упорности чини, брани за духовника непотребни "луксуз" као мама дете, дете тврдоглавост, тата ракију, стрина швалера ....
pošalji odgovorsladjan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:00:04)
izbor patrijarha
neka bude kako Bog kaze a to znaci da novog patrijarha ne treba voziti u dzipovima sa zatamnjenim staklima i onog koji se u luksuzu kupa jer ako su sva ova gospoda "bozji ljudi" zasto su im onda ovozemaljske stvari toliko bitne. alo, bre, vi ste svestenici a ne biznosmeni!!!!!!!!!!!!!!!!!
pošalji odgovorAleksandar Popovic [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:08:52)
SVESTENSTVO I TAJKUNI?!?
Kada nema opravdanja za luksuz u kome zivi, vladika sebe poredi sa tajkunima! Sto bi narod rekao, doslo poslednje vreme. Umesto da se kao monasi posvete vernicima, da im pomazu u savladavanju teskoca koje imaju, vladike se nadmecu u bogatstvu(od dvorova do "besnih" automobila). Srpska pravoslavna crkva, odnosno njeno vodece svestenstvo, moralo bi dobro da se porazmisli i vrati osnovnim hriscanskim vrednostima: brizi za druge(za postradali srpski narod, kako to umemo da kazemo i kako jeste), skromnosti, postovanju normi koje propisuje Sveto pismo i deset bozjih zapovesti.
pošalji odgovorSacuvaj [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:18:31)
Nas
Sacuvaj nas boze, Kacavende !!!
pošalji odgovorStub [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:19:37)
Sram
Samo ne Kacavenda , svi ostali su ok.!!!!
pošalji odgovordjordje [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:32:06)
Stranputica
Gospodine Vasilije sramotne su vase rijeci,i sramotno je vase ponasanje...Volim i vjerujem u SPC,ali ovi popovi,(moram ih oslovljavati u mnozini zato sto ih je vecina),samo sramote nasu crkvu i njenu duhovnu vrijednost. Strasna je izreka ovoga svestenika kako to blago nece ponijeti sa sobom u grob,i nece, ali ce za zivota da uziva sve njegove blagodeti.Po mom poimanju materijalizam sa crkvom nema nikakve veze niti dodirne tacke,gospodo svestenici,vladike...ako vam je do materijalnog trebali ste ici u bankare ili sta ti ja znam vec sta...Samo se nadam da ce novi patrijarh da ima barem priblizne vrijednosti kao sto je imao nas upokojeni Pavle...
pošalji odgovormarko [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:33:43)
poruka
Ako zna da pravi pare neka ide u bankare....
pošalji odgovorIvan-Čačanin [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:43:06)
Draga Kristina...
Vladika Atanasije Jeftić je "vikarni"episkop, što znači bez svoje episkopije- on pomaže drugim episkopima, ima pravo glasa, ali nema pravo da bude biran.Od 45 episkopa sa pravom glasa, svega njh 34 ima pravo da se "kandiduje",a ko je "dobar" kandidat?!? U etimološkom smislu reč, reč KANDIDAT potiče iz latinskog jezika od reci KANDIDUS-a to je bela tkanina-toga-koju su nosili KANDIDATUSI- što je predstavljalo u prenosnom značenju NOSIOCE JAVNIH FUNKCIJA BEZ MRLJE U SVOM RADU, a ako bi se toga negde isprljala, belom kredom su čistili tkaninu. Vama kao ženi je poznatija jedna druga reč koja vuče poreklo iz istog korena- "kandida-albikans"- (kandidus je belo i albus je belo, pa otuda) dvostruko beličasto gljivično oboljenje..., toliko o etimologiji...., a što se mojih kandidata tiče, ima ih nekoliko, ali ću ih zadržati za sebe jer ne želim polemiku sa bilo kim, a ponajmanje sa prijatnim osobama nežnijeg pola...
pošalji odgovorbuntovnik [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:50:33)
+ -
Tajkuni+neki popovi=neki popovi+tajkuni
pošalji odgovorpenicilin [neregistrovani] (21. 01. 2010, 12:55:22)
bajka
Presvetli vladiko evo ja se dobrovoljno javljam da te oslobodim muka i obaveze cuvanja tog luksuza.Cuvacu ga ja bez ikakve nadoknade i casna rec necu ga nigde odneti cak ni u grob.amin.
pošalji odgovorJanko Pavlović [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:03:12)
Crkva i tajkuni
Naravno da Vladika zna kako tajkuni žive, pošto im verovatno on i ulazi u domove. I sramotno je što se pravda da neće to poneti u grob. Pa naravno da neće! I ne sme, ali bi trebalo još za života u duhu svoje vere da pomisli i na sirotinju i podeli sa njom a ne da pali na lomači. Zgrožen sam ovakvim razmišljanjima!!!
pošalji odgovorA. [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:13:16)
Živa istina
Vladika nam je dao pravu poruku, uživajte ljudi u životu, stičite materijalna bogastva jer ništa nećete poneti u grob i nema života posle smrti. U mom mestu popovi su najveći biznismeni, zidaju zgrade, imaju lance apoteka...
pošalji odgovorAlex [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:17:25)
Pričao mi rođak
koji drži prodavnicu pored jedne seoske crkve. Svakih par dana dođe da pazari jedan dečko koji radi kao poslužitelj kod popa i donese punu kesu sitnine i spisak namirnica koji napiše popadija. Nije teško zaključiti otkud ima tolika sitnina.
pošalji odgovorzKR [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:22:12)
CARE!
Upravo sam hteo da prepišem - kada videh da je već napisana ovde. Priceless!
pošalji odgovorpravoslavni vernik [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:44:12)
Srebroljublje
Pitam se da li vladika shvata da srebroljublje nije vrlina vec velika mana svakom iskrenom hriscaninu?
pošalji odgovorSram ga bilo.
Oni [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:52:51)
su
Oni su bizismeni,,nepismeni,jadni, popovi.Oni ne znaju da je najvece covjekovo bogatstvo, ono sto se ne moze kupiti novcem !!!
pošalji odgovorstojadin [neregistrovani] (21. 01. 2010, 13:53:45)
Zaboravljeni
Interesantno da niko ne pominje ranije razmatranu ideju da dr Vojislav Koštunica bude izabran za patrijarha. Njegova svetost Koštunije I.
pošalji odgovorbaćo [neregistrovani] (21. 01. 2010, 14:05:47)
Izbor patrijarha
Čitam ,ove komentare pa mi nije baš sve jasno:kažu bog će odlučiti!Kako, ako je politika,umiješala prste?
pošalji odgovorvesna [neregistrovani] (21. 01. 2010, 14:06:31)
???
e,moja budalo...
pošalji odgovorbaćo [neregistrovani] (21. 01. 2010, 14:10:16)
SSSS
Možda bi dobro bilo izabrati nekog biznismena ,za patrijarha.Da nam nabavlja vakcine, drogu ,da nas ubjeđuje,kako bi nam bilo bolje sa papom,(bože oprosti,ne znaju što čine).
pošalji odgovorSerbian_rodoljub [neregistrovani] (21. 01. 2010, 14:19:22)
pare mole boga!
ma veruju samo u novac! njihov bog je novac. kada dodje pop da ti sveti vodicu za slavu on ti trazi pare, kada ti (ne daj boze) neko umre, opet za opelo trazi pare, kada se rodi dete i treba krstenje, opet trazi pare! naravoucenije: pare su te koje mole boga!
pošalji odgovorDelija [neregistrovani] (21. 01. 2010, 14:36:04)
LUKIJAN ZA PATRIJARHA
Zasto se kolo vrti samo oko onih koji su inace u medijima?
pošalji odgovorImamo mi jako dobrih vladika koji su u zapecku i o njima se ne govori mnogo.
Evo vladika Osijecko-Baranjski i Poljski, Lukijan - sjajan vladika, slusao sam njegov govor prosle godine i odavno toliko ljubavi prema ovom nasem narodu nisam cuo od jednog vladike! Ljudi su ga netremice pratili sta govori, u Banjaluci pri osvecenju crkve na Petricevcu ma sjajan je bio. Posle njega nas vladika Jefrem, episkop Banjalucki ma nista, prazno, bezlicno ni blizu tako velikih emocija kakve je ispoljio Lukijan...
Milovan Pavlović [neregistrovani] (21. 01. 2010, 14:47:21)
Savremeni patrijarh
Braćo Srbi! Ja smatram da bi vladika Vasilije trebao da bude srpski patrijarh. On je oličenje savremenog uspješnog čovjeka i odlična primjer moralnih vrijednosti našeg društva, jednom riječju - čovjek koji je u trendu. Kad ide june, nek' ide i uže.
pošalji odgovorЖивко Пековић [neregistrovani] (21. 01. 2010, 15:04:34)
И ви сте подлегли......
Избор новог Патријарха српског је ових дана актуелна и захвална тема. Од Преса сам очекивао озбиљне текстове и компетентне и уважене саговорнике и коментаре.Али, нажалост, и ви сте подлегли ''моди'' да о црквеним питањима преносите коментаре једне проскрибоване , антиправославне личности, која се без стида годинама лажно представља и својим коментарима и изнишљотинама блати и Православље и нашу Цркву! Да ли сте уопште пратили шта је све тај лажни ''социолог религије'', потоњи ''вјерски аналитичар'', говорио о нашој Цркви, па је чак за блаженопочившег Патријарха Павла изјевио да је ''ратни хушкач''?!? И ви у цијелом српству не нађосте достојнијег саговорника? Оставите га онима који су га ''инсталирали'', шифрованим и сличним медијима. Од вас очекујемо критичко, али истинито извјештавање.
pošalji odgovorП.С. Иван-Чачак: Преосвештени владика Атанасије (Јевтић) није викарни епископ, већ умировљени епископ Захумско-херцеговачки! Он по Уставу и ранијим одлукама Сабора не може бити кандидат за Патријарха. Само да се зна.
Solon [neregistrovani] (21. 01. 2010, 15:19:40)
Dokle, bre!
Dokle ćete o crkvenim pitanjima prenositi stavove ''medijske hijene'' , lažnog sociologa religije i (lažnog)vjerskog analitičaraMirka Đorđevića?
pošalji odgovorvucetic [neregistrovani] (21. 01. 2010, 16:02:14)
svaka cast na komentaru!
svaka cast na komentaru,dozvoli da dodam,sto je stado bednije i jadnije pastiri su obesniji i razvratiji....mi smo ipak ljudi,nismo ovce biljojedi,neka se cuvaju i covek moze da ujede......
pošalji odgovorJanicije [neregistrovani] (21. 01. 2010, 17:05:13)
Najpismenijem dajem prednost
Nekrst je ovog najmudrijeg vladiku predstavila u najgorem svetlu,ali to nije prijenulo za srca verujucih.Srecan ti izbor,veliki i zlatousti moj vladiko Amfilohije.Mi Srbi iz Amerike smio uz tebe.
pošalji odgovorSrecan nam bio!
Srbi iz Amerike [neregistrovani] (21. 01. 2010, 17:21:11)
Ili Amfilohija ili raskol
Mi Srbi iz Amerike smo za najboljeg i jedinog-Amfilohija.Nekrst je uspela da prikaze naseg najglasitijeg besednika u nekom drugom svetlu,no to je samo povecalo postovanje vernika prema najpismenijem vladici ,uvrscujuci ga u neprikosnoveni izbor za patrijarha.
pošalji odgovorNeka nam srecan bude najpametniji,najobrazovaniji i od Boga prokazani nam Amfilohije.
Slava ti gospode na nebesima i udostoji nas dara kojeg nismo zasluzni,dajuci nam Amfilohija za predvodnika stada Tvojega.Oni sto ne veruju u Boga i ne razumeju se u ono sto propoveda zlatousti Amfilohije,Boze,oprosti im,jer ne znaju sta rade.
Bogdan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 17:49:40)
Revnitelj
Vladika Artemije je pravi revnitelj.Pravi cuvar naseg Svetosavlja.Jedan od malobrojnih koji nije podlegao napadima na nasu Svetu Veru.Ovi novotarci,otpadnici,su Mirka Djordjevica kandidati.Kako Mirku Mirkovi naloze,tako Mirko Mirkove predlaze.Mirkov vecernji, udbasko-komunisticki fakultet,daje znacaj da bude pitan o svim stvarima vezanim za Crkvu.Mirkovi kandidati su jezuiti,otpadnici.Bezverje njihovo je kao i Mirka obrazovanog.Ista skola,isti kandidati.Pitajte Mirka dal veruje u Vaskrsenje Hristovo?Pitajte njegove kandidate,zasto Mirka isti izvor zla pita?Zasto istom izvoru zla sluze i idu na poklonjenje?
pošalji odgovorVladika Artemije je Svetosavac,revnitelj.Na braniku nase Svete vere stoje svi koji njemu pomazu,a ne Mirkovim kandidatima.
Bogdan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 18:09:59)
Istina
Istina.
pošalji odgovorP.S.
Drugi Bogdan
milinko savčić [neregistrovani] (21. 01. 2010, 18:12:29)
da bog oprosti
Ptpisujući se imenom i prezimenom ,kažem:da bog dragi sačuva nas od takvog vladike i ne dao svevišnji ,od budućeg takvog patrijarha.Ali neka bude kako bude,prebrodio je ovaj narod i veća zla od Vasilija i Nikolaja .Šta su oni prema 500 godina turskog ropstva ili 50 godina komunističkog zla.,mi uostalom vjerujemo u jednog boga i patrijarha Pavla a ovi su čudnim sticajem okolnosti tu.Bože gospode,oprosti mi ge+rešnom !
pošalji odgovortnh [neregistrovani] (21. 01. 2010, 18:13:53)
Ljudi
Ovdje svi pricate o tome kako bi Vladika Vasilije trebao da podijeli sa sirotinjom svoj 'luksuz', a niko nece da se sjeti koliko je taj Vladika pomogao izbjeglicama i siromasnim.dobro je rekao covjek,njegovom nasljedniku ce u svakom slucaju ostati to sto ima u Vladicanskom dvoru.Ako je covjek malo uredio dvor, odmah ga treba napadati da 'uziva u luksuzu'.a sta ako su neki finansijski malo jaci ljudi pomogliopremanje dvora !? Sta onda ?? Ja vas samo pozivam da ispitate koliko je pomogao Vladika sirotinji, pa tek onda da pricate.A o blicu i sl. medijima necu ni pricati.Oni blate sve one koji javno nisu za eu, a hvale sve one koji jesu,iako je to politicko pitanje u koje Crkva ne bi trebala da se mjesa.
pošalji odgovorVuk [neregistrovani] (21. 01. 2010, 18:44:05)
Svaka cast
Pa evo da vam ne predstavlja teret cuvanje tog dvorca dajte meni,ja cu da ga cuvam.kakva izjava,pa ovo mu ni rodjena majka nebi poverovala
pošalji odgovordorcolska posla [neregistrovani] (21. 01. 2010, 18:50:09)
Care
To bi bilo interesantno! Samo sto oni (vladike) ne voze svoje automobile, vec im je sofere postavila udba pa ce oni (soferi) da poslusaju svoje nalogodavce i pobedice onaj kome bude "receno"
pošalji odgovorno name [neregistrovani] (21. 01. 2010, 18:52:54)
Ne vataj nas na Jamer`ku
Dobro nam je poznato da svi tamo znate koliko je novaca uzeo taj Vas kandidat koga u Dijaspori (ja gadne li reci) zovu Mafilohije. Samo sada lep reci ""Okle si", pa da veceramo!
pošalji odgovorЖивко Пековић [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:11:19)
Бог с вама и Ангели Божји!
Какав раскол, о чему то причате браћо Срби из Америке?( Ако ово није нека провокација?)
pošalji odgovorБогохуљење је и сама помисао на раскол. Биће изабран онај који добије глас српских архијереја уз призив Светога Духа!
Ко буде изабран биће мој Патријарх.
П.С.Да ја могу да бирам изабрао бих Митрополита Амфилохија.
novosadjanin [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:15:16)
leporecivo
Ala vplem pa volem na dva rala da orem
pošalji odgovorЈустиновац [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:16:58)
Мука ми је ...
Претерали су са тим самозваним експертом ... Искрено се надам да ће имати ваљан одговор кад изађе пред Господа, јер од оваквих самозванаца више ни у Цркви немамо мира ... Молимо се Богу да нам подари достојног наследника који ће мислити на Цркву и народ, а не на ЕУ и папу ...
pošalji odgovornislija [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:24:05)
Jadna li mu majka sto ga rodi
Ko god da bude izabran. Ne zaboravite da su vremena kao ona pred Maricku bitku. Nije nas Sveti mucenik (otrovani) car Dusan (koji je i uveo Patrijarsiju u Srbiju) dzaba stradao. Njega katolicki fratri mrze, jer ih je, kao kazu mnogo ometao. A sada hoce da bas u Nisu slave 17oo godina od Milanskog edikta! A jesu li slavili 1600. pa 1500, pa 1400, ... A sto nisu? Zato sto im to i nije vazno, a sada hoce da Srbija i ceo Balkan bude Tera katolika i da njim vlada Papa rimokatolicki. Zato im treba poslusan srpski Patrijarh. Uh!!!
pošalji odgovorVioleta [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:34:23)
Nema tu razmišljanja:
Amfilohije!
pošalji odgovorVioleta [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:35:45)
Za Patrijarha
Amfilohije
pošalji odgovorБојан [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:38:25)
Обиђите и друге
Обиђите и друге и поставите им слична питања - занимају нас одговори из Новог Сада, Требиња и Пожаревца.
pošalji odgovorСтанко [neregistrovani] (21. 01. 2010, 19:53:07)
Баћо, да ти право речем
Нит имаш своје име нит туђе умијеш изговорит, но ка бабе по горици све нешто ћукаш те Антилопије, те Тилопије,те Мафилопије. Разумијем ја да те твоји босови нијесу научили ниједној дражој ријечи од мафија у мафијашком и кроатидном Монтенегру. Зато таке ка ти што си ође у српској Црној Гори, земљи владике Рада и митрополита Амфилохија,нико озбиљан за озбиљно ни не узима. Само мафија.
pošalji odgovorpetar [neregistrovani] (21. 01. 2010, 20:04:33)
50.godina za novi izbor
Da novi patrijarh bude grigorije pa da 50. godina čekamo nove izbore
pošalji odgovorPravedan [neregistrovani] (21. 01. 2010, 21:06:34)
Pravda
mitropolit Amfilohije je po meni najrealniji i najpravedniji , ovaj Irinej Backi voli da se isto bavi politkom tako da nzm sta da kažem , Čovek nemože da bude patrijarh a u isto vreme da se meša u politiku , Patrijarh treba da bude neko ko će voditi brigu o SRBIMA , VERI , SLOZI . Ali niko kao PATRIJARH PAVLE ! AMIN !
pošalji odgovordjoko milisic [neregistrovani] (21. 01. 2010, 22:23:09)
da u pravu ste
Slazem se sa Vama.Vladika Grigorije jedini ima ispit,da moze upravljati helikopterom.Takav nam je Patrijah potreban,jer u slucaji pomoci nekom,nece biti problema da stigne na vreme.Nadati se.
pošalji odgovorzxy [neregistrovani] (21. 01. 2010, 23:22:38)
dobro razmisljanje
Svakako je tako. Ako buduci Patrijarh bude pravi vernik, pravoslavac - imace veliku muku kako god da uradi. Ako bude iz bilo koga klana - opet muka. Neka Sveti Sava moli Boga za sve i nas i njih.
pošalji odgovorMarko Simic [neregistrovani] (21. 01. 2010, 23:53:56)
Sramota
Najgore od svega je da se covek koji se izdaje za Bozjeg izaslanika koristi tako ispraznim recnikom
pošalji odgovorNN [neregistrovani] (22. 01. 2010, 00:35:04)
Crna Gora je srpska
samo kada joj zatrebaju srpska pomoc i srpska kesa
pošalji odgovorzoki [neregistrovani] (22. 01. 2010, 00:43:03)
dokle vise....????
sigurno je da ga nece odneti na onaj svet ali zar se nije obavezao na monaski zivot i zar mu je vazno zemaljsko uzivanje u materijalnim bogatstvima a ne nagrada od boga na nebu?kakav on primer daje narodu pitam se samo...lepo je rekao Pavle:bog sve vidi i on ce svima presuditi
pošalji odgovorFilip Šumadinac [neregistrovani] (22. 01. 2010, 09:52:04)
SKROMNOST I MUDROST
Koliko se ja sećam, Patrijarh Pavle je rekao da Srbin-pravoslavac treba da bude SKROMAN, VREDAN i MUDAR.
pošalji odgovorValjda se to odnosi i na sveštenike, episkope i vladike
Igi [neregistrovani] (22. 01. 2010, 11:25:48)
Care!
Bravo majstore na komentaru.Svaka čast gde nađe i seti se ove pesme.
pošalji odgovorSrb-in [neregistrovani] (22. 01. 2010, 12:37:59)
E
Srbijo, Srbijo. Pavle je postavio izuzetno visoke standarde za naseg buduceg Patrijarha. Vasilije tome ne moze prici a kamo li dostici. Pravi covek ne bi mogao a ni zeleo da zivi u tolikom luksuzu dok je njegov narod na ivici gladi i egzistencije. Ukoliko takav covek dodje na mesto Patrijarha sigurno cu i dalje ici u crkvu ali je sigurno i da necu davati nikakve priloge niti placati crkvene usluge.
pošalji odgovorNN [neregistrovani] (22. 01. 2010, 14:03:44)
recnik
"ispraznim"? Sta to ynaci. Iz kog jeyika ste je uzeli?
pošalji odgovorNN [neregistrovani] (22. 01. 2010, 14:06:10)
...
Kod nas se kaze "stid"
pošalji odgovorNN [neregistrovani] (22. 01. 2010, 14:11:42)
jes` miran
jer umesto njega misli i odlucuje njegov mitropolit(aem) Amfilohije, zvani "Crkva"
pošalji odgovordorcolska posla [neregistrovani] (22. 01. 2010, 14:12:52)
...
A sta kazu Bog i Sveti Sava Srpski?
pošalji odgovorМитар [neregistrovani] (22. 01. 2010, 14:24:02)
Баћо, дођи у Црну Гору
да видиш како се већ десетинама година боримо за српство и православље без динара српске државе, која нас није подржала чак ни када су наши професори остали без посла због одбране имена и духа српског језика у Никшићу. Пусти ту бе-деведесет-двојкашку пропаганду малосрбијанштине авнојевске.
pošalji odgovorNN [neregistrovani] (22. 01. 2010, 15:07:15)
gluposti
Znaci, profesori se bore za svoja radna mesta.
pošalji odgovorex Yu [neregistrovani] (22. 01. 2010, 16:35:57)
ima resenje
Svi koji tvrdite da mnooogo volite srpstvo lepo raspisite referendum da se Stara Hercegovina, a sada Crna Gora, vrati onima cija je i bila pre nego je (tada knez a posle) kralj Nikola Ppetrovic prevario Zimonjica da potpise prisajedinjenje (cele) Hercegovine Crnoj Gori (kao ada bi se reklo autonomna oblast) i da time Hercegovina vise ne bude pod turskom vlascu. Ali, stari lisac je, cim je dobio sta je hteo - okrenuo ledja i sadasnju srpsku Hrtcegovinu ostavio Turcima. Zato su ga u kletvama pominjale stare Hercegovke. Toliko o istoriji!
pošalji odgovorDoboj [neregistrovani] (09. 12. 2010, 08:58:42)
Doboj
poznajem ženu koja svaku veče ide i sakuplja konzerve, prodaje ih i donosi kao prilog za crkvu...
pošalji odgovor