- Vesti dana
- SPECIJAL: Ratko Mladić
- Globus
- Komentar dana
- DOKUMENTA
- Hronika
- Regioni
- Republika Srpska
- Vojvodina
- Crna Gora
- Beograd
- Džet-set svet
- Dnevni magazin
- Revija
- Nedeljnik
- Zdravlje i nauka
- Stil i dom
- Press sport magazin
- Zanimljivosti
- PressMagazin
- Pitanje dana
- Duplerica
- Presspedia
- Press TV
- TV Pressing
- SPECIJAL: Kanski dnevnik
- Reportaže
Vesti dana
Niš 27. 01. 2010
Press
Patrijarh Srpski Irinej: Vreme je da dođe papa!
Novoizabrani srpski patrijarh Irinej rekao je juče da je došlo vreme za dolazak rimskog pape u Srbiju! Patrijarh kaže da predstavnici SPC-a i Vatikana treba jedni drugima da „kažu šta imaju", naglasivši da podela na istok i zapad suviše dugo traje.

Komentarišući mogućnost da papa dođe u Srbiju, patrijarh Irinej je rekao da SPC „ne beži od tog susreta".
- I ranije je bilo govora o dolasku rimskog episkopa. Naš je stav tada bio da još nije bilo vreme i da treba sačekati bolju priliku. Sada smatram da treba pozdraviti takve razgovore. Možda je došlo krajnje vreme da i jedni i drugi kažemo šta imamo. Ta podela na istok i zapad suviše dugo traje. Taj susret je potreban da bismo počeli da rešavamo probleme koji su se nataložili - rekao je novoizabrani poglavar SPC juče u Nišu.
Okupiti celu dijasporu
Patrijarh Irinej kaže da mu neće biti lako da vodi SPC i da nije očekivao da će postati najviši crkveni velikodostojnik.
- Nikada mi nije padalo na pamet da ću baš ja postati patrijarh, pa ni dan uoči donošenja odluke. Kada mi je rečeno da sam izabran, najpre sam se zahvalio, ali je Sabor insistirao da prihvatim. Do poslednjeg časa sam se nadao da će me ta čast zaobići. Znam kako je Pavle živeo, pa ne znam da li ću ja moći sa tolikim odricanjem da živim - objašnjava patrijarh.
da sam izabran,
najpre sam se zahvalio,
ali je Sabor insistirao
da prihvatim
SPC će se posebno
angažovati na
jačanju veza sa
makedonskom crkvom
Znam kako je Pavle
živeo, pa ne znam da li
ću ja moći sa tolikim
odricanjem da živim
patrijarh Irinej
Govoreći o najvažnijim zadacima koji su pred njim, on ističe da mu je srpska dijaspora jedan od prioriteta.
- Moramo da okupimo celu srpsku dijasporu. Naših ljudi ima na svim kontinentima i važno je da se verom što više zbližimo, da raseljeni narod zna da pripada Srbiji i jednoj jedinstvenoj crkvi. Naših crkava ima i u Crnoj Gori, Bosni, Hrvatskoj i Makedoniji, pa ćemo se truditi da i taj naš narod ostane jedinstven i ujedinjen. SPC će se posebno angažovati na jačanju veza sa makedonskom crkvom. Istorija nam je zajednička, kultura zajednička, a jezik razumljiv i jednima i drugima. To što se do sada dešavalo nije normalno. Mi smo činili sve da taj problem prevaziđemo, oni to nisu dovoljno shvatali, sada shvataju. Naša vrata su otvorena - rekao je Irinej.
Narod u Pavlu video sebe
Govoreći o svom prethodniku Pavlu, patrijarh je naglasio da Pavla nije lako naslediti jer je on „živeo posebnim životom".
- Pavle je živeo jednostavnim, ljudskim, hrišćanskim životom... On nije filozofirao, već je govorio jednostavno, onako kako je živeo i kako je svojom verom propovedao. U njemu je bio potpuni sklad reči i dela, a skromnost ga je krasila kao vrlina. Nije patio od visokoumnih reči, govorio je da se svaki čovek razlikuje. Bio je principijelan, kod njega se dobro i zlo nisu mogli mešati. Narod je u njemu video sebe i zato ga je toliko voleo - rekao je patrijarh Irinej.
On kaže da ima mnogo stvari koje je nesvesno primio od upokojenog patrijarha:
Ustoličenje 25. aprila u Pećkoj patrijaršiji
Ustoličenje 45. patrijarha SPC biće obavljeno 25. aprila u Pećkoj patrijaršiji, rekao je juče sam patrijarh Irinej.
- Ustoličenje će biti 25. aprila i to će biti i početak rada Sabora SPC. Sabor će početi u Pećkoj patrijaršiji, a nastaviće se u Beogradu. Dobro je što će biti i stranih gostiju, jer će oni moći i sami da vide stanje na Kosovu i šta Pećka patrijaršija znači za srpsku crkvu i srpski narod - rekao je Irinej.
U Patrijaršiji su rekli da tog dana očekuju dolazak na Kosovo svih vladika SPC, predstavnika pomesnih crkava i ostalih crkava i verskih zajednica, ali i najvišeg državnog vrha Srbije.
- Poznavao sam ga i pre nego što se zamonašio. Svi smo se divili njegovom životu, ali ne znam koliko smo spremni da ga ponovimo. Pavle je imao malu penziju od koje je živeo, a sve što je dobijao po svetu davao je narodu, do poslednjeg dinara. Nije, međutim, voleo lenjivce, pušače i one koje piju.
Povezane vesti
Vesti dana
25. 05. 2012
Volfram Mas: Zapad ne pravi vladu DS i SNS
Odluka o vladi je samo na vama. Naravno da Nemačka ima interes da buduća vlada bude evropski orijentisana. Poštujemo Nikolića bez bilo kakvih ograničenja. Novom šefu države ...
25. 05. 2012
Nikolić: Tadić da odluči da li će biti premijer
25. 05. 2012
SPC puna masona
25. 05. 2012
Privreda puca, banke se bogate
25. 05. 2012
Pop pozvao na ustanak
24. 05. 2012
Kriza i među pivopijama
24. 05. 2012
Ivica Dačić: DS DAJE PREMIJERA
24. 05. 2012
Saučešće za Borisa bila šala
24. 05. 2012
Kraj štednje - Potrošnja nas vadi iz krize
Najnovije vesti
24. 05. 2012
Danas: DS-u 24 sata da kaže predlog za mandatara
Socijalistička partija Srbije, Liberalno demokratska partija i Ujedinjeni regioni Srbije zauzeli su zajednički stav da Demokratska stranka ima 24 sata da saopšti njen predlog ...
24. 05. 2012
Šoškić Nikoliću: Vladu formirati što pre
24. 05. 2012
Ambasador Holandije za brzo formiranje vlade
24. 05. 2012
Kfor povlači rezervne snage sa Kosova
24. 05. 2012
Ban Ki Mun čestitao Nikoliću izbornu pobedu
24. 05. 2012
Vučić: Vlada SNS i DS ne bi bila idealno rešenje
24. 05. 2012
Lajčak završio posetu Beogradu
24. 05. 2012
Osumnjičeni za Srebrenicu deportovan iz SAD u BiH
24. 05. 2012
komentari (77)
pošalji komentarne ekumenizmu [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:18:58)
Zašto?!?!?
Zašto da se unijatimo?
pošalji odgovorSveti Sava je rekao:
"Srbi, moj narod, su Hristovi a ne papini."
Skojevac [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:35:27)
CK Sinod
Kad CK Sinod reši,
pošalji odgovornašu kesu da dreši,
sve će biti jasnije,
da smo deo unije.
Bezgrešni će biti
samo oni,
što imaju puniji
džep u pantaloni.
Zato parola
"Di su naši novci?"
ne vredi pričati,
nijednoj ovci.
P.F.C. [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:45:38)
SRAMOTA
Kao ludi smo bez pape!!!Nikad se niko nije izvinuo zbog zlodela katolicke crkve za vreme drugog svetskog rata i za to izgleda i ne osecaju potrebu!!
pošalji odgovorMislim da su sada posle ove izjave zadovoljni svi koji su proslavili pobedu novog petrijarha!!!!
Zoran [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:46:45)
Ne moze papa u nasu Srbiju.
Vasa svetosti srpski narod ne zeli papu u Srbiji. Nije to podela na istok i zapad. To je podela na jednu sabornu apostolsku crkvu u koju verujemo, i drugu papinu antirhristovu crkvu. Crkva koja ima u svom vlastinu casino u monte karlu ne moze se nazvati crkvom. Ako poslusate glas svog naroda, onda papa ne treba da dodje u Srbiju. Nemojte ovakvim izjavama da pridobijate one koje su bili i bice neprijatelji pravoslavlja, a da odsebe odbacujete pravoslavni narod. Zapitajte se Vasa Svetosti sta kaze i nasa majka ruska Crkva?! Papa ne sme u Srbiju nikako, ako ni zbo cega drugo a onda zbog pokolja u jasenovcu i nacina na koji se vatikan odnosi prema tim zrtvama.
pošalji odgovordinarac [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:47:24)
los izbor
Sve u slucaju da zuti nisu mjesali prste u izbor ovog lika, Srbi Dalmacije porucuju da nema nista od pape ni novog kalendara, odje ce Srbi imati novu crkvu, Svetosavsku! Makar ilegalnu...
pošalji odgovorVuk [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:49:30)
Patrijarh i papa
Pa i treba da se sastanu!Vecina ljudi misli da ako se sastanu odmah cemo se ujediniti.Toliko vekova unazad nije bilo moguce ujedinjenje,tako da nece biti ni za naredni vek ili dva.Neznam cega se ljudi plase.O svim problemima treba otvoreno pricati,ali nas je problem sto mi sve probleme umesto da resavamo guramo ih pod tepih.Ova poseta nikako nemoze da skodi,cak sto vise bilo bi dobro da ga pozovu na ustolicenje u Pec,kada bi on opisao situaciju dole to bi imalo takav odjek u svetu-niko ne bi ostao ravnodusan.U potpunosti podrzavam patrijarha!
pošalji odgovorDobrila Stosic [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:54:50)
Boze Pomozi
"naglasivši da podela na istok i zapad suviše dugo traje," rece partrijarh Irinej. To dalje implicira da on nije za te podele i najradje bi da se istok i zapad ujedine? Posto Papa nece ni u ludilu odustati od svoje zamisli i katolicizma, znaci da bi mi trebali da se pokunjimo i priznamo Papu jer jedino tako mozemo da budemo ujedinjeni? Ekumenizam na delu. Sada mi je malo jasnije zasto su neki negodolovali izboru doticnog za patrijarha a njegov pogled mi se uopste ne svidja.
pošalji odgovorkaps [neregistrovani] (26. 01. 2010, 22:55:05)
upitnik
kome je ovaj patrijarh???? Možda topličko - crnogorski, ali srpski sigurno ne.
pošalji odgovorZeljko [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:01:07)
Vreme je...
Vreme je da Papa dodje u Srbiju i posebno u Nis... Hrist je zelepo da budemo jedinstevni i treba da dodje do ponovnog ujedinjenja. Nikome se nista ne namece. Jednostavno - hriscanstvo ce biti pravo samo kada bude jedinstveno. Vatikan je jedna od najmocnijih drzava sveta i ne vidim kako ce nasu veru ugroziti dolazak Pape - ako je ugrozi to znaci da i nismo neki vernici! Sve pohvale NJegovoj Svetosti Patrijarhu Srpskom G. Gospodinu Irineju!
pošalji odgovorambasador [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:10:59)
____________________________
Dosta čudna izjava trećeg dana po izboru. Da niste malo poranili sa ovim predlogom Vaša Svetosti? Zar nije bolje da sačekamo da se oko roga usaglase Ruski i Vaseljenski patrijarsi pa da mi reagujemo nakon toga.
pošalji odgovorMalo strpljenja i ljubavi [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:13:22)
Srecan vam paznik Sv. Sava!!!
Ko prica o unijacenju? Patrijarh govori o razgovorima sa katolicima, a ne unijacenju. Uostalom ako katolici shvate svoje duhovne zablude i priznaju jereticko ucenje i pokaju se, pa to bi bilo divno. Hriscanstvo bi se tada rascvetalo. Nas Patrijarh u svom govoru je istakao Svetosavski put koji ce slediti..A dali ce papa doci u Srbiju ili ne...ta 2013 je tako daleko...Neka Njegovu Svetost i sve nas cuva sv. Sava molitvama svojim!!!
pošalji odgovorluck ewans [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:18:50)
rusija nije nasa majka
kao sto nije ni ruska crkva, i prekinite vise sa tim podanickim edipovskim recnikom
pošalji odgovorNeverni Toma [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:19:54)
Ako .... !!!
Evo,to je odgovor za sve one koji su prije neki dan govorili protiv Amfilohija...
pošalji odgovorAko nista drugo .... nijeste dugo cekali na odgovor!
Sa srecom !
miki [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:24:33)
Cuti!
Ti skojevac da cutis. Da nije bilo tvoje bratije Srbija bi bila srecna zemlja. Oni su je upropastili. Doveli su zemlju do ruba propasti. Ovaj drugi sto trazi da se pita ruska crkva nije bolji od tebe /skojevac/ i on je poltron i trazi gazdu jer ne ume sam. Svi govorite o dolasku pape a ne govorite o susretu poglavara dve crkve. Ne dolazi papa u Istanbul ili Moskvu nego u Beograd. Ne ide nas patrijarh u Rim. To je ogromna razlika. Papa dolazi OVDE. A kako ce se ponasati to cemo videti pa onda o tome razgovarati. Vi niste ali Ja jesam siguran da je susret dva poglavara neophodan. Pa, kada je vec tako pitam Vas poltrone i one protivnike njegovog dolaska, da li shvatate ko kome dolazi na noge? Zaslepljeni ste komunizmom i mrznjom /sto je isto/ pa ne vidite dalje od nosa. I ne zaboravite istorija ima zadnju rec.
pošalji odgovorMarx [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:26:11)
............
Religija je opijum za narod.
pošalji odgovornebojša pg [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:26:23)
patrijarh zna najbolje
Poštujem patrijarha i vjerujem mu,i svi zlonamjernici mogu drugačije pisati.On je naš ARH i ne filozofirajmo može li papa ili ne u Srbiju ako on kaze može onda je to tako.Sve mi pravimo neku opoziciju pa i njegovoj svetlosti našem patrijarhu Irineju.Cijeli vijek samo kontriramo i nešto osporavamo ja sam Srbin iz CG I PODRŽAVAM PATRIJARHA.
pošalji odgovorRadikalovic [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:29:59)
Mudrost...
Sinoc-sam-slusao-na-TV-u,vladiku-Irineja-backog,o-kome-nisam-imao-najbolje-misljenje,medjutim-sinoc-su-mi-se-otvorile-oci,shvatio-sam-da-nasa-crkva-zna-sta-radi-i-da-je-totalno-svega-svesna,da-je-slozna,da-se-nosi-onom-recenicom"budimo-mudri-ko-zmije,a-bezazleni-ko-golubovi",treba-vatikan-i-papu-izbaciti-na-cistac,da-vidimo,jesu-li-za-Bozije-Biblijske-zakone-i-pravila-ili-za-necije-druge,a-zna-se-ko-je-taj-drugi(necastivi).
pošalji odgovorsrbija [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:32:23)
ni jedan drcniji i bezobrazniji od ovog
pa ne verujem da bi ga i krvati brze pozvali nego sto je ovaj novi nazovi patrijarh svetlog obraza i bez ikakvog stida prvo poceo govoriti o dolasku pape cak smo pre to znali nego kad ce biti ustolicenje i gde, u pravu su svi protestanti izgleda koji godinama govore da ce se i nasa crkva ujediniti sa katolickom pa da li je ovo moguce, koliko su Srba poklali upravo papini podanici ovo je apokalipticki znak cini mi se
pošalji odgovors.p.c. [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:34:45)
tebra
si vido tebra, a? misim sledeci put da se i navijaci pitaju misim kad se bira ovaj pop, patrijarh kako se vec kaze, misim. a? i kaze da paja nije voleo one koji piju. ma tebra, nesto tu dismr...
pošalji odgovorPaja [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:35:48)
Pu, pu
Sa djavolom se ne treba igrati. Sto dalje od Srbije, to bolje.
pošalji odgovorNikola [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:44:27)
Daj Boze
Sam Isus je na oprostajnoj veceri rekao hriscanima: "Budite Jedno".
pošalji odgovorZa prave vernike dovoljno jer izbor Patrijarha je bozija volja!
Treba videti kolika je nasa korist u svemu tome sa Papom, pogotovu oko Kosova i resenja njegovog konacnog statusa. Mozda Papa moze da pomogne u nasu korist za vjek i vjekova da resimo to pitanje.
ne Papi [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:49:14)
i Rimu
Vladiko Irineju, priupitajte vaseg ruskog kolegu po zvanju-patrijarha Moskovskog sta mu se desilo dok je zeleo da se unijati sa Rimom?
pošalji odgovorPriupitajte ga za san svetog lica koje je sanjao (nesto poput naseg Svetog Save) koji mu je rekao da se ne sali sa takvim stvarima i da se okane Rima? Priupitajte ga zasto je odmah odustao od unijacenja?
Da li cete i vi tako da postupite ako vam Sveti Sava ili Sveti Simeon ili mozda Vladika Nikolaj Velimirovic dodju u snove i saopste tu @vest@ ili cete i dalje da gurate PRAVO-SLAVNE Srbe u RIMO-katolicanstvo?
gt44 [neregistrovani] (26. 01. 2010, 23:50:38)
cuvarka
nisi u pravu.religija je cuvarka protiv satane, koji bi nemoralom.antipatrijahalizmom i 'novim vrednostima'urusio ljudski rod.
pošalji odgovorkomunizam je opijum za narod.
Мамаго [neregistrovani] (27. 01. 2010, 00:44:38)
Контра
А, можда Папа тражи да дође код нас да се подреди нашем патријарху. То и није тако лоша идеја.
pošalji odgovorstojko [neregistrovani] (27. 01. 2010, 07:01:54)
bas se ti pitas.......
..ko ce u Srbiju a ko ne !!!!!!!!
pošalji odgovorsumnjam [neregistrovani] (27. 01. 2010, 08:41:00)
juce nije o tome govorio
ako mislite na govor koji je patrijarh juce odrzao u nisu, niste u pravu.On je govorio o raskolu sa tzv. makedonskom crkvom i da je spc spremna da te stvari stavi na dnevni red.nikada nije rekao vreme je za susret sa papom.tako da vas sugestivni naslov ne odgovara istini.
pošalji odgovorAскурђел [neregistrovani] (27. 01. 2010, 08:48:44)
И треба...
...рецимо у Јоханесбургу.
pošalji odgovorshojka [neregistrovani] (27. 01. 2010, 09:37:50)
Hristovi
Sveti Sava je rekao: "Srbi, moj narod, su Hristovi a ne papini".
pošalji odgovorSvaki hrišćanin ovo može da izgovori i pravoslavac i katolik i protestant. Nemojte mešati instituciju crkve i veru u boga. Crkve imaju svoje poglavare. Mi imamo Patrijaha, katolici Papu... I jedna i druga Crkva postoje da bi ljude približile bogu. Suština je u verovanju u Boga. Crkva je samo institucija. Svaka bi trebala da bude Hristovo telo... nek im Bog pomogne da to stvarno i uvek budu.
Veliku galamu dižete oko dolaska Pape. Ako dođe, doći će kao gost. Neće doći sa vojnim legijama da nas pokori. Pobogu nismo valjda divljaci, valjda smo toliko civilizovani da možemo da ugostimo svakog gosta. Zašto moramo uvek da budemo neki osebenjaci, čudaci,... Mnogo ljudi poštuje Papu kao što i mi poštujemo svog Patrijaha, šta tu ima loše!?
Agnostik [neregistrovani] (27. 01. 2010, 10:15:05)
:)
Gomila tragikomicnih komentara ovde haha :))
pošalji odgovor5ar [neregistrovani] (27. 01. 2010, 10:19:03)
U Srbiji su svi dobrodošli!
Jel se zaklinjemo da smo dobri domaćini? Jel volimo da ugostimo?
pošalji odgovorŠta je onda sporno da i Papa dođe? Pa ne dolazi Bin Laden! Nek dođe kao gost u miru i u miru će i otići. I nek priča kako su Srbi divan narod, a ne kako mu eto jadnom ne daju da dođe. Da li ćemo da emnjamo veru zbog toga? Pa naravno da nećemo!!! Svako ko veruje u Hrista je naš brat, pa čak i Papa.Eto.
Miodrag [neregistrovani] (27. 01. 2010, 10:38:08)
Patrijarh je persona
A zasto bi patrijarh Irinej morao da zivi sa takvim odricanjem kakav je bio njegov predhodnik patrijarh Pavle. Svako zivi onako kako je navikao a ko se trudi da zivi na nacin kako je ziveo neko drugi imace samo stres. Ja uopste ne smatram da patrijarh treba da zivi takvim asketskim zivotom. Ja mislim da patrijarh treba da bude jedna energicna i snazna licnost, da predstavlja srpski narod svuda po svetu, da zauzima i objavljuje stavove o svim vaznim pitanjema za nas narod (jer ako mogu raznorazne nevladine organizacije da iskazuju svoje stavove pa logicno je da to moze i treba da radi i Crkva). A za sve to treba energije. Prema tome nije patrijarh obican monah koji se samo predao tom asketskom zivotu, patrijarh je najvisi poglavar svojih vernika, poglavar organizacije u koju premo 80% Srba ima najvece poverenje. Nije to mala stvar. E sad, nekome bi mozda i odgovaralo da patrijarh vodi samo duhovni asketski zivot, da ne izlazi iz manastira, da nista ne vidi i ne cuje sta se desava u drzavi. Medjutim patrijarh treba da bude persona, da se vozi u najboljim kolima, da se izgradi patrijarsija koja ce biti tako opremljene pa i luksuzno zasto da ne, u kojoj ce primati svetske crkvene velikodostojnike i druge javne licnosti. Sve je to itekako bitno i ceni se u svetu, ali kazem ovde bi mnogima odgovaralo da patrijarh samo cuti, sto vidi ne vidi, sto cuje ne cuje.
pošalji odgovormilinko savčić [neregistrovani] (27. 01. 2010, 10:57:10)
pitanje
Godinama postavljam pitanje sebi pa evo sada i drugima,da li bi ovaj naš narod doživio manje nesreća i zla da smo bili bliže povezani sa Vatikanom.Znam da ima stotinu razloga i za i protiv dolaska pape,ali eto,ja nemoćan i rastrzan nad ovom našom sudbom,mogu samo da se pitam.
pošalji odgovorIvan-Čačanin [neregistrovani] (27. 01. 2010, 11:14:59)
Slažem se...
..., sa komentarom , i samo da dodam da je u pitanju Sergej Radonjiški- najznačajniji ruski svetac. On se javio u snu Patrijarhu Moskovskom i cele Rusije- Kirilu, i odvratio ga od bilo kakvog razgovora i susreta sa katolicima....
pošalji odgovorclover [neregistrovani] (27. 01. 2010, 11:15:46)
treba se sastati
Patrijarh Pavle je bio jedan i nadam se da novi Patrijarh neće pasti pod uticaj misljenja da i on treba da bude takav, jer nismo svi isti i dobro je da je tako.U našoj Crkvi ima puno korova ali to je zato što je nakon komunizma došlo vreme kada su svi hteli biti "veliki Srbi" i "pomoći" Crkvi što više ali od njihove pomoći nas sve zabole glava i krajnje je vreme da počne proces iskorevanja. Takodje došlo je vreme da se sastanemo sa Vatikanom, gde god bilo i da vidimo šta hoće, pa tek onda da delamo.Zato, dajem podršku novom Patrijarhu na ovu izjavu a valjda će početi i sa čišćenjem korova u našoem dvorištu...
pošalji odgovorDjole [neregistrovani] (27. 01. 2010, 11:31:49)
Podrska Patrijarhu
Patrijarh Irinej je mudar covek. Zna on sta sme da se radi, a sta ne. Zato puna podrska!
pošalji odgovorA sto se tice pape: Necemo se njegovom posetom unijatiti niti cemo nesto izgubiti. Ko tako govori nije shvatio hriscanstvo.
aleks [neregistrovani] (27. 01. 2010, 12:00:36)
ne dolazi
..u Beograd nego u Nis,gde se rodio Konstantin,tad ce biti 1700 godina od milanskog edikta,sto se mene tice neka dodje i proslave to ali neko dalje produbljivanje sa njima ne!!!
pošalji odgovorduke [neregistrovani] (27. 01. 2010, 12:19:34)
:)
Sava je te godine poslao u Rim svog učenika Metodija koji od pape Honorija III dobija blagoslov za krunisanje. Na saboru u manastiru Žiči, Sava je krunio svog brata Stefana krunom donetom iz Rima. Te 1217. Stefan je postao prvi srpski kralj, i zato Prvovenčani, a Srbija prvi put kraljevina.
pošalji odgovorIgor [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:16:10)
Sramota
Patrijarh je zaboravio na 600 000 ljudi koji su u Jasenovcu životom platili to što božić slave 7. jan. unijaćenje i sva ostala zlodela koja je našem narodu naneo Vatikan. Za to još niko nije dobio izvinjenje a već bi da se ujedinjujemo
pošalji odgovorhohesc [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:18:21)
rano je
hoces da dode papa u srbiju a pricas kako hoces da ujedinis sve srbe u diaspori sa tom pricom neces ih ujedinit nego razjediniti i ovo malo sloge sto imamo nestace medu nama a norocito mi srbi koji zivimo na zapadu koji smo osetili omalozavanje pravoslavlja a velicanje katulicizma nikad pod sapu pozdrav razumnim!!
pošalji odgovorHeroina [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:18:30)
Tako je!
U potpunosti se slazem sa vasim komentarom! Slusajuci nasu dvojicu vladika u intervjuima prethodnih dana, stvarno sam uvidela da u SPC postoji jedninstvo! Sto neko rece, papa dolazi u Srbiju, a ne idemo mi njemu! Ko zna, mozda ce i on doci pameti, pa ce se na tom sastanku izvinuti srpskom narodu za sve grehe koje su nam naneli kroz istoriju. Posle toga cemo bar videti sta je Vatikan danas, i da li se imalo izmenio na bolje! Ako nije, verujem da ce nas Patrijarh i ostale Vladike dostojno reagovati! Sto se unijacenja tice to nema nikakve sanse, pa letos je odrzan sastanak svetskog saveza crkava na Kipru, obavljen je dijalog ali zajednickog sasluzenja nije bilo, jer pravoslavni predstavnici nisu zeleli!
pošalji odgovorbin laden [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:22:17)
a šta meni fali...
šta to meni fali da dodjem u srbiju da vas malo obidjem.papa obavezno da navrati u beograd i banja luku i da se ujedinimo sa katoličkim svetom,to se jednostavno mora uraditi zbog agresivnog nastupanja islama u svetu.kad mogu grci mogu i srbi.
pošalji odgovorЧАЧАК [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:30:43)
православна вера
Тако су се појавиле јереси, међу хришћанима су почеле да се јављају несугласице, поделе и расколи, чега није смело бити у јединственој Цркви коју је основао Христос Спаситељ, будући да Он никако није основао мноштво разних цркава и исповести, него само једну Цркву и јер се у Својој првосвештеничкој молитви Сам молио Богу Оцу за очување тога јединства заувек.. да сви једно буду, као Ти, Оче, што си у мени и Ја у Теби, да и они буду у Нама једно буду. ( Јн. 17,21 )
pošalji odgovorВећ из ових неколико Речи Божјих јасно је да је главни признак истинске Цркве Христове унутарње јединство, и да она може бити само једна.Постоји једна,света саборна Црква, а не мноштво Цркава. "Католичка црква је јерес, а екуменизам СвеЈерес".Никад папа у Србију!!!
beuyr [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:34:21)
gde papa dodje tu trava ne raste
Dr Alberto Romero Rivera je napisao knjigu "Vatikanske ubice-Ispovest bivšeg jezuite".
pošalji odgovorMadam se da je nas vrli patrijarh upoznat sa onim sto u njoj pise ili zna al ne mari iz samo njemu znanih razloga.
ana [neregistrovani] (27. 01. 2010, 15:58:05)
hoce li papa da poljubi i srpsko tle?
Kada papa posećuje neku
pošalji odgovordržavu i ljubi njeno tlo, mnogi
veruju da je to čin poniznosti. U
stvarnosti, on time tvrdi da je ta
zemlja njegova, zbog supremacije
vlasti.
vlatko [neregistrovani] (27. 01. 2010, 16:56:51)
!!!
meni ovo mirise na unistenje pravoslavlja(svetosavlja).
pošalji odgovorzna se da ima nasih vladika pa sigurno 60% koji na tome rade i vjerovatno ce uspjeti u namjeri?
ali nek se malo pripaze bog sve vidi nece vjecno sjediti u foteljama gdje su sad.
vazno je probuditi ovaj nas napaceni narod i svijest njegovu,tako da ako se probudimo do 2013.g. mozda cemo i opstati kao pravoslavci,koja je jedina cista vjera.sjetimo se samo pavla naseg patrijarha i bice nam sve jasno.
Petar [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:01:14)
Treba papa da dodje
I mi smo ''gresni''. Pa mi smo uveli islam u Evropu. Samo zajedno mozemo da ga kontrolisemo. Posvadjani sigurno to necemo moci.
pošalji odgovorIvica [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:10:00)
Cudno
Vreme za Rimskog episkopa ili DIKTATORA???? Vreme za razgovor ili za diktat. Da li ce ON da prica a mi da slusamo??? A sta ako se ne razumemo , neki drugi jezik...
pošalji odgovorDa l' mozda nece da se izvini za nesto iz proslosti????
Mozda ce da pozeli da otvori Vatikanske arhive , da vidimo ko je zasta kriv....
Ovo je 21 vek. Postoji FAX , Email ,.... A ako bas neko hoce da razgovara TELEFON , moze i mobilni.
Ivica [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:13:32)
POKORITI
Nece doci sa legijama da nas pokori. To su vec naucili da to ne ide. Pokorili su oni nas , ada nismo ni osetii , kapitalom, Svojim Bankama.
pošalji odgovorstevo karapandza [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:18:21)
male tajne velikih majstora
ali nekih stvari ima sto ne govore se svima,sto se samo nekom sapnu,ti znas...
pošalji odgovorIvica [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:20:35)
ZASTO
Pa zasto ga ne povedes u Podgoricu??? Njemu i jeste mesto tamo , ali i tebi. Ovde se prica EKAVSKI i zivi slobodno.
pošalji odgovormandolina [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:33:15)
ma on se samo sali
to je fora... treba pozdraviti razgovor... ali samo pozdraviti .. ne i za njegovo patrijarhovanje ...
pošalji odgovortj iskreno se nadam... da je tako
srdjan [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:45:03)
pravoslavni fundamentalizam
Dosta s pravoslavnim fundamentalizmom.
pošalji odgovorNeka se svako sastaje i miri sa svakim. Zar ne vidimo da smo šaka jada, da prosimo po svetu, da smo neradnici, sebični, lažovi. Slavna istorija je naša fikcija.
Zato što nam je Srbija u smeću samo smo mi krivi.
Serbian_rodoljub [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:49:55)
Irinej nije Srbski svetitelj!
niko ne gura pod tepih probleme,jednostavno papa je nepozeljan zbog mnogih zlodela i zlocinacke politike prastanja ubicama Srpske nejaci i staraca od 1941 do 1999! Papa nikada nece biti pozeljan, niti ce imati blagoslov ovog Srbskog naroda! ovaj novoizagbrani svetitelj nije izgelda svetitelj Srbskog naroda, vec svetitelj ljudi na vlasti!
pošalji odgovorrazum [neregistrovani] (27. 01. 2010, 17:53:53)
ne lupajte
Ne lupajte gluposti o snovima, astrologiji, veri, vračarama, vešticama, anđelima i đavolima. Koristite malo mozak!
pošalji odgovorМикан Штудгарт [neregistrovani] (27. 01. 2010, 18:12:54)
а ја почео да хвалим ...
???? куку нама на овакву помисао. А ја почео да хвалим све редом па и преподобног Оца Гаврила.... Куд сада???? И ко сада да ме исповеда???
pošalji odgovorПапа Рома .... Јој мучени Србине.
SRB [neregistrovani] (27. 01. 2010, 19:26:10)
Papa
Vasa svetosti slobodno ga vodite kuci pa se narazgovarajte do mile volje.
pošalji odgovorA ja cu koliko vidim ici na nedeljne liturgije u jednu finu malu Rusku crkvicu pored crkve Svetog Marka.
Горан [neregistrovani] (27. 01. 2010, 19:43:24)
Знам...
...да сам недостојан да ово кажем. Бојим се да не буде ''ко с ђаволом тикве сади о главу му пуцају''.Дабогда да не буде тако.
pošalji odgovorLena [neregistrovani] (27. 01. 2010, 19:43:55)
imamo lepog patrijarha
Lep covek ovaj novi Patrijarh, 80 g a tako se dobro drzi, bas je lep....!!!
pošalji odgovorZORAN [neregistrovani] (27. 01. 2010, 19:45:29)
KOMENTAR NA POZIV ZA DOLAZAK PAPE
Sto se mene licno tice ja nemam nista protiv dolaska Pape , uvek treba pruziti ruku pomirenja jer hriscanski je prastati.
pošalji odgovorГоран [neregistrovani] (27. 01. 2010, 19:49:14)
Е...
...онда добро!Јасеновчићи, унијаћење, благослов геноцида, конкордат...и те ситнице,занемарићемо, ко да је то битно.
pošalji odgovorTeofilo [neregistrovani] (27. 01. 2010, 21:01:55)
Dolazak Pape , zasto ne?
Koliko sam uspeo da procitam aktuelni papa do sada ni jednom svojom izjavom ni gestom nije pokazao netoleranciju i netrpeljivost prema Pravoslavnim crkvama. Naravno do svog dolaska bi trebalo da iskaze svoj stav o Jasenovcu i jos po nekom osetljivom pitanju sto verujem da ce ako je dobronameran i uciniti za razliku od svojih predhodnika. Dolazak Pape niukom slucaju ne bi trebalo smatrati kao znak podcinjavanja Srtpskle pravoslavne crkve Vatikanu vec kao dolazak korektnog gosta sa kojim imamo zajednicku veru u Hrista a taj susret bi trebao doprineti vecoj toleranciji medju Crkvama i zajednickom radu na pomirenju medju narodima sto uostalom hriscanstvo i nalaze.
pošalji odgovordragan [neregistrovani] (27. 01. 2010, 22:21:44)
najpametniji
mi srbi sve znamo i ko je ubio kenedija i merlin monro. gde se krije bin laden ,da je elvis ziv i jos hiljadu gluposti.tako je i sa papom.svi se prave pametni a do juce smo pevali pesme titu i dobijali kredite od katolika.pljunuli smo 1945 na svoju crkvu pljunuli krst stavili petokraku, jedno vreme uzivali kad smo sve od sebe pokrali opet nam je drugi kriv. e braco moja pamet u glavu.
pošalji odgovorkrle [neregistrovani] (28. 01. 2010, 01:12:46)
oprosti im Boze
Prastati da, ali kad neko prizna gresku i zamoli te za oprostaj, sto od pape necemo docekati nikad.
pošalji odgovorВладимир Јанковић [neregistrovani] (28. 01. 2010, 04:30:37)
СПЦ признала првенство папе
Зашто се чудите? Па папа би само дошао у посету својој СПЦ чији је он поглавар, први међу патријарсима.
pošalji odgovorУ новембру 2007. у Равени, у Италији, владике бачки Иринеј и браничевски Игњатије су потписали првенство римског папе, да је он први међу патријарсима и да је Рим прво седиште Цркве, погледајте на сајту новина Патријаршије СПЦ
http://pravoslavlje.spc.rs/broj/977/tekst/ravenski-dokument/
Сабор СПЦ у мају 2008. потврдио је овај потпис речима да “диајлог (тј. потпис) у Равени није на штету Православне Цркве”, дакле корисно је прихватити првенство јеретика и злочинца папе. Саопштење са тог Сабора налази се на званичном сајту СПЦ овде
http://www.spc.rs/sr/saopstenje_za_javnost_sa_redovnog_zasedanja_svetog_arhijerejskog_sabora_spc_15-21_maj_2008
Владике СПЦ на челу са патријархом Павлом често су били у римокатоличким олтарима док се служила миса а Павле је чак и одржао пригодну беседу поводом смрти бившег папе Јована Павла (постоје бројне фотографије Павла на мисама), а иначе римокатолике је називао браћом у Христу и сестринском Црквом, мада папски јеретици нису Црква јер је Црква само једна православна.
Зато браћо потражите спасење у Србској истински православној Цркви (зилоти) који нису у екуменизму нити признају папу, ни новокалендарце, ни друге пошасти новог доба.
Владимир Јанковић [neregistrovani] (28. 01. 2010, 04:45:14)
Иринеју су комунисти "наши"
Патријарх СПЦ Иринеј је неколико дана пред избор док је био владика нишки изјавио (што су пренели многи медији, нађите преко Гугла)да верује да СПЦ неће имати ништа против да папа дође 2013. у Ниш и да би то било добро за Србију и да је то одлична прилика да се појача екуменски дијалог. Прочитао сам и да се залагао да се призна првенство папе што је урађено у Равени 2007.и потврђено на Сабору СПЦ у мају 2008. То стоји на званичном сајту СПЦ а објавиле су и новине српске патријаршије "Православље" и друге домаће и стране новине и медији.
pošalji odgovorТакође, на својем устоличењу за патријарха у беседи Иринеј је цитирао игумана Хиландара који је одлучио да се због доласка комуниста на власт у Србији Хиландар не одваја од Београдске патријаршије рекавши за комунисте "Какви су, такви су - наши су!". Иринеј је на то додао са осмехом да су то врло мудре речи. Сходно томе могао је рећи и "Ми (СПЦ) смо Титови, Тито је наш!". Дакле, Иринеј је паписта, екумениста и сергијанац (послушник државних власти ма какве да су јер су по њему и безбожници "наши"), тако да од њега можемо очекивати да СПЦ настави путем отпадништва и све дубљег тоњења у јерес.
Зато сви који хоће да остану православни и ван свејереси екуменизма, јереси папизма и других пошасти новог доба нека потраже Србску истински православну Цркву (зилоте, ревнитеље). Потражите наше сајтове и текстове преко Гугла (претраживача) и Фејсбука.
Dr. Dr [neregistrovani] (28. 01. 2010, 04:51:58)
E
i ti si mi neki pravoslavni hriscanin. Osnovni postulat Hriscanstva je oprostiti, a tebi je to strana rec.
pošalji odgovorДрагомир [neregistrovani] (28. 01. 2010, 07:58:18)
Папа у Србији
Ало ,,динарац,, шта то нас у Србији интересује шта ви тамо преко Дрине мислите о Папи.Убијен је непотребно престолонаследник и његова трудна супруга једне тада велике католичке државе.Држава која вас је уздуж и попреко примала вас србе и помагала у кукавичком бежању из Србије да се не борите против турака.Ако Иринеј жели долазак Папе има да дође.То се не коментарише јер Иринеј зна шта је добро за Србију.
pošalji odgovorjao [neregistrovani] (28. 01. 2010, 08:46:53)
ma
Ti i nisi Srbin, tako da je najbolje da se ne javljaš povodom ovakvih tema.
pošalji odgovorНикола од Тесла прекодринских [neregistrovani] (28. 01. 2010, 10:16:41)
Папа у Србији..."драгомир" у "Чика Лази"
Ма ко је то изнервирао и узнемирио твоје фине "осећајчиће", уј(к)а "драгомире"!?
pošalji odgovorНемо' да се превише узбуђујеш због ових покварених, злоЋинаЋких, "велико-српских", "србо-ЋетниЋких" (такорећи "прекодринских"), коментатора.
Захебана је то "мрака" јасеновачка, староградишка, глинска, прекодринска!
И смири се, "драгомире", иначе, могло би да ти позли. А то би имало погубне ефекте на твоје психо-"ментолно" стање. А онда би "чика Лаза" поново морао да ти утростручи интензитет терапије.
Него, не брини се ти нама, доћи ће теби твој уј(ка) Папа у "твоју" еу-ропску Србију.
Ма, ако затреба и лично ће те посетити на "ментол" одељењу "Чика Лазе", где си смештен.
И донеће ти адекватан "поклон": најновију терапију римске, папинске курије; шарене пилуле за унијатске "ли-лу-ле".
До тада, диши дубоко, броји до 2013 и никако не прескачи терапију.
Твој уј(к)а Папа мисли на тебе, "драгомире"!
Воле те твоји "прекодринци".
stopalce [neregistrovani] (28. 01. 2010, 10:18:26)
zasto da ne
Potpuno podrzavam misljenje Patrijarha. Nikome nece skoditi sastanak dva poglavara. Svaki razgovor je dobrodosao.
pošalji odgovorradoholik [neregistrovani] (28. 01. 2010, 11:31:12)
dokle bre?
Hrišćenstvo je JEDNA religija,koju potrebu imamo da je delimo, i mi i katolici? Ko je veći Hrišćanin? Svi se istom Bogu molimo.Hrišćenski je oprostiti,a ljudski-dosta je života u "mračnoj Srbiji" kojem smo, dobrim delom sami doprineli.Čudimo se što nam deca idu na "divlji zapad", a mi ih teramo?! Kuka i motika je uvek u Srbiji odlučivala, a "poštena inteligencija" uštrojeno ćutala.Pa dokle bre braćo Srbi?
pošalji odgovoraca [neregistrovani] (28. 01. 2010, 14:06:46)
ne treba...
Pre Rusije i Vaseljenskog sabora, nam ne treba! Tek kad ga tamo pozovu i ode na razgovor sa njima, moze da se pojavi na srpskoj zemlji. Do tada , neka ceka. Cekao je stolecima, pa neka saceka jos malo. Necemo ga valjda mi prvi pozvati i primiti. Uzmite se u pamet G. Irineju.
pošalji odgovorsrb in [neregistrovani] (28. 01. 2010, 17:02:26)
Papu
primiti samo ukoliko se prvo izvini za sva zla koja je katolicka crkva ucinila srpskom narodu.
pošalji odgovorКсена [neregistrovani] (29. 01. 2010, 22:35:33)
Илузије
Ех, како је лепо живети у илузијама! Али, не можемо то сви и добро је што не можемо. А шта ћете мислити после, када схватите да циљ папине посете Србији није признање грехова почињених према неком народу? Када схватите да он не долази да би видео како функционише стари календар... и сл?
pošalji odgovorКсена [neregistrovani] (29. 01. 2010, 22:38:58)
Аха
Аха!
pošalji odgovorКсена [neregistrovani] (29. 01. 2010, 22:43:56)
Тумачи
Све ово пише у Симболу вере. Само пажљиво треба читати и размишљати.
pošalji odgovorМиле [neregistrovani] (20. 02. 2010, 20:06:50)
На разговоре у Ватикан
Ватикан је до сада небројено пута доказао да је антисрбски. Папа нема шта да тражи у Србији. Ако Иринеј хоће да расправља са папом, нек иде у ватикан. Неће бити ни први, а вероватно ни последњи, обзиром какви су црквени великодостојници постали
pošalji odgovor