Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

26. 12. 2006.  - Autor: (R. S.)

KRKLJANAC!

Stručnjaci tvrde da je u centru Niša neophodno izgraditi još najmanje četiri hiljade parking mesta.

s1
s1

Parkiranje automobila u centru Niša i dalje je jedan od gorućih gradskih problema. Studija o saobraćaju, koju je nedavno na niškim ulicama radio Saobraćajni fakultet iz Beograda, pokazuje da je u centru grada neophodno izgraditi još najmanje 4.000 parking mesta.

U novoformiranom Javnom komunalnom preduzeću "Parking servis" smatraju da je reč o problemu koji se mora rešiti u najkraćem mogućem roku.

- Problem bi donekle bio rešen izgradnjom višespratne garaže u Drvarskoj ulici, iza bivše Robne kuće "Pionir". Međutim, predstavnici pojedinih gradskih institucija smatraju da taj prostor treba dograditi u dvorišnom delu i izgraditi poslovni centar, koji će imati oko 5.000 kvadratnih metara. Iako je investitor najavio da će suterenski prostor biti rezervisan za parkiranje vozila, realno je očekivati još veći kolaps u mirujućem saobraćaju - kaže za Press direktor JKP "Parking servis" Miljan Jovanović.

a1

Deset hiljada vozila u centru grada


Prema istraživanju koje je radio Saobraćajni fakultet iz Beograda, u centralnoj gradskoj zoni Niša broj jednovremeno parkiranih vozila je 11.000, a broj postojećih parking mesta je skoro deset puta manji nego što je realna potreba.

Studija pokazuje da je u podne na trotoarima ulica u centru Niša, ali i na zelenim površinama pored zgrada, parkirano više od 10.000 automobila. Postojeći normativi za parkiranje nalažu da je na svakih 25 metara kvadratnih površine objekta potrebno obezbediti po jedno parking mesto.

Predsednik skupštinske Komisije za planove grada Niša arhitekta Dragoslav Vučković smatra da garažama nije mesto u strogom centru, poput Drvarske ulice, dodajući da centralno gradsko jezgro treba forsirati kao pešačku zonu.

- Automobili koji bi se parkirali u suterenu novoizgrađenog poslovnog centra u Drvarskoj ulici dodatno bi opteretili saobraćaj u srcu grada. Ako se tome dodaju i kamioni za dostavu robe, jasno je da neće ostati ništa od zone koja je, pre svega, namenjena pešacima - ističe Vučković.

Odluku da se u Drvarskoj ulici ne gradi garaža, već poslovni prostor, doneli su gradski arhitekta, Zavod za urbanizam i skupštinska Komisija za planiranje.- Za budući poslovni centar potrebno je obezbediti 250 parking mesta, a nadležna komisija je predvidela samo 45. Na taj način problem parkiranja u gradu neće se rešiti, već samo pogoršati. Ukoliko se zaista izgradi taj poslovni centar u Drvarskoj, postavlja se pitanje gde će građani parkirati automobile, osim ako neko ne očekuje da tehnologija bude toliko moderna, pa da automobile parkiramo na krovovima zgrada - zaključuje Jovanović.

Problem je i u tome što ni obližnji Tržni centar "Kalča" nema nijedno parking mesto, a nije u planu ni parking pored nekadašnje Robne kuće za mlade, čija je rekonstrukcija u toku.Prema urbanističkim projektima za izgradnju podzemnih i nadzemnih garaža iz 2002. godine, koji i danas važe, idealne su tri lokacije u takozvanoj plavoj zoni - iza Narodnog pozorišta, u Drvarskoj ulici i u parku na Obilićevom vencu.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati