Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

29. 08. 2012.  - Autor: Razgovarao Branko Rosić

Srbija je tajkunska gubernija

Srpski režiser Srđan Dragojević ovih dana je ponovo u žiži javnosti, ali ne zbog nekog novog blokbastera, kakvih je u njegovoj uspešnoj karijeri - koja nije omeđena granicama Srbije - bilo mnogo, već zbog oštre polemike oko srpskog kandidata za Oskara. Sa njim je o tome, ali i o pobuni, televiziji, fudbalu, dolasku Rusa i cenzuri

1
Poklič „Punk's not dead" izdržao je probu vremena i više je nego aktuelan ovoga leta. „Pusi rajot" uhapšene su u Moskvi i taj čin je naterao ne samo da ih brane Madona i Pol Makartni, već i da ceo svet, pa i babe sa Homolja znaju za „one pankerke iz Rusije". Nekada cenzurisanu pank verziju himne „God Save the Queen" morala je ovog leta da odsluša i sama kraljica Elizabeta, i to u društvu milijardu ljudi.

Srđan Dragojević, srpski režiser, nikada nije napuštao pank žanr, koji mu je obeležio detinjstvo, i zato se umešao i pobunio protiv „radova" i „intervencija" kolege Gorana Paskaljevića, a sve oko izbora srpskog kandidata za prestižnu filmsku nagradu Oskar.

U biografiji mu nikada nije nedostajalo onog što se jednostavno naziva rečju - uspeh. Posle srpskih blokbastera „Mi nismo anđeli", „Lepa sela, lepo gore", „Rane", snimio je film „Parada", koji je već nakon nekoliko meseci postao regionalni hit i drugi najgledaniji film u istoriji kinematografije u Hrvatskoj. Sve to ga ne sprečava da već decenijama ne propušta utakmice Partizana, a stigne i da napiše scenario za druge režisere, kao za Bjelogrlićev film „Montevideo".

Iz Evropske unije stigle su zamerke za mnoge tendere i srpske privatizacije. Da li smo došli do toga da će uskoro evropske komisije proveravati i srpski izbor predstavnika za Oskara?

KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU PRESSOVOG NEDELJNIKA

Izvor: PRESS NEDELJNIK

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage