Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

05. 09. 2012.  - Autor: Piše Slađana Vukašinović

Čije je naše nebo?

Ono što smo videli na nebu iznad Batajnice u nedelju, kada je održan verovatno najveći aero-miting u novijoj istoriji Srbije - ne računajući zle duhe koji kažu da je impozantniji i brojniji bio onaj s proleća 1999. godine - i zbog čega su građani Srbije krivili glave i aplaudirali, uglavnom nije naše. Ako i jeste - staro je više od 25 leta i zrelo za penziju. Šta će se, onda, desiti sa stogodišnjakom zvanim srpsko vazduhoplovstvo?

1
Srpska vojna avijacija raspolaže sa nešto više od 110 vazduhoplova. Ova brojka, iako deluje impozantno, ne odslikava realno stanje u domaćem vazduhoplovstvu. Reč je o sredstvima koja se koriste više decenija, a poslednji avion u vojne hangare ušao je još 1992. godine. Reč je o zastareloj tehnici, koju je davno pregazio tehnološki razvoj. Velikom broju aviona istekao je vek upotrebe, a i ostatak kuburi sa popravkama i rezervnim delovima. Zbog svega toga stručnjaci ističu da je, uprkos visokoj ceni, nabavka novih aviona Vojsci Srbije neophodna.

Vojno vazduhoplovstvo Srbije, koje je za vikend obeležilo sto godina postojanja, u sve je lošijem stanju, zbog čega se kao jedno od rešenja poslednjih godina pominje kupovina novih aviona. To je na otvaranju aero-mitinga na batajničkom aerodromu potvrdio i predsednik republike Tomislav Nikolić, koji je istakao potrebu tehničke modernizacije Vazduhoplovstva i PVO i obezbeđivanje svih potrebnih uslova i standarda za nesmetan rad ovog roda vojske. Sagovornici Nedeljnika smatraju da je to izuzetno značajna inicijativa, međutim sumnjaju da u vremenu ekonomske krize takav projekat može da se realizuje jer je preskup za Srbiju, pa će, po svemu sudeći, taj rod vojske još čekati na modernizaciju.

2
Naši piloti nisu se obrukali na aero-mitingu koji je na stotu godišnjicu od osnivanja vojnog vazduhoplovstva održan u Beogradu. Više od 100.000 posetilaca videlo je najmodernije avione vojski Sjedinjenih Američkih Država, Rusije, Francuske i drugih zemalja zapadne Evrope, dok su domaći piloti umeće pokazali na letelicama starim više od 25 godina kojima se bliži kraj upotrebnog roka.

KOMPLETAN TEKST MOŽETE PROČITATI U NOVOM PRESSOVOM NEDELJNIKU

Izvor: PRESS NEDELJNIK

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage