Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Ispovest - Gabor Sagmajster

30. 01. 2012.  - Autor: Jelena Trajković

Helikopter me je izvukao iz mračne pustinje

Kada sam shvatio da motor više neće da upali, počela je panika jer su oko mene bila još šestorica takmičara u krugu oko 100 metara, ali smo zvali helikopter, koji nam je dobacio vodu da bismo preživeli jer je tog dana bilo izuzetno vruće, iznad 50 stepeni

sag

Posle tri završena Dakara, srpski motociklista Gabor Sagmajster ove godine nije uspeo da dođe do cilja najtežeg relija na svetu, koji je po četvrti put vožen u Južnoj Americi. Svoje četvrto učešće na Dakaru Sagmajster je završio već petog dana, kada ga je izdao motor, ali već sada razmišlja o narednom izdanju jednog od najtežih takmičenja u svetu sporta uopšte.

Tokom 15 dana, koliko traje Dakar reli, svi učesnici u četiri kategorije (motori, automobili, kvadovi, kamioni) čine nadljudske napore da bi došli do cilja. Ove godine reli je sa Argentine i Čilea proširen i na Peru, ali ti napori nisu bili dovoljni Sagmajsteru da bi se domogao Lime, gde je bio cilj. Ipak, na početku nije sve izgledalo tako crno.
a

Dakar u senci tragedija

Ovogodišnji Dakar, na kojem su u glavnim kategorijama trijumfovali Siril Despre, kod motociklista, i Stefan Peterhansel, kod automobilista, obeležile su i tragedije. Tokom 15 dana zabeležena su čak četiri smrtna slučaja, a život su izgubili motociklista Horhe Martines Boero i troje gledalaca.

- Nažalost, tragedije su sastavni deo Dakara. Motociklisti uglavnom ginu od srčanih udara jer nailaze na veliki stres. Ide se brzinama od oko 150 km/h, i sve je ravno, čini se da je sve u redu, ali se onda pojavi isušena reka i dođe do neverovatnog straha. Svake godine se svima nama tako nešto desi, ali treba biti dosta pažljiv, to sam već sada dobro naučio - kaže Sagmajster.

- Motor je bio perfektan od drugog dana, u pitanju je bio KTM od 450 kubika koji mi mnogo više odgovara od onog od 690, koji sam vozio do prošle godine. To se videlo i po rezultatima jer sam svakog dana bio sve brži. Petog dana sam isto jurio rezultat, želeo sam da budem oko 40. mesta, ali mi to, nažalost, nije uspelo, motor me je izdao - počinje priču Sagmajster.

U trenutku kada je motor stao i to usred dina u Argentini, Sagmajster nije želeo da veruje da je to zaista kraj. Iako je dobio svu moguću pomoć, jednostavno nije postojala šansa da se motor ponovo pokrene.

Rivali pokušavali da pomognu

- Radio sam na njemu više od četiri sata, a i takmičari koji su bili iza mene, kada su videli da sam stao, pokušali su da mi pomognu. Pogledali smo sve na motoru, imao je struju, redovan dovod goriva, iskru svećica, sve je bilo na neki način u redu. Međutim, posle smo primetili da nedostaje oko litar vode iz hladnjaka, što je značilo da se motor najverovatnije pregrejao. Kada se motor pregreje, onda se isto desilo i sa uljem, koje je izgubilo viskozitet, izgubio je kompresiju i tu je bio kraj - konstatuje srpski motociklista.

Problemi, ipak, tu nisu stali jer zbog lokacije nije postojao lak način da se takmičari zaglavljeni usred pustinje prebace na bezbedno, jer nikome nije bilo do toga da prenoći u pustinji.

- Kada sam shvatio da motor više zaista neće da upali, počela je panika jer su oko mene bila još šestorica takmičara u krugu oko 100 metara, ali smo zvali helikopter, koji nam je dobacio vodu da bismo preživeli jer je tog dana bilo izuzetno vruće, iznad 50 stepeni. Pošto nisam želeo tu da prenoćim, upotrebio sam svoje veze i zvao glavnog organizatora i oni su nam organizovali prevoz helikopterom, koji nas je prebacio do kraja specijala i do kampa - prepričava najstrašnije trenutke Sagmajster.

Na prethodna tri izdanja relija jedini srpski takmičar je najviše problema imao baš oko Fijambale, a ovoga puta ona ga je zaustavila na putu do cilja.
sl1
Najveći životni ispit Gabor Sagmajster već više godina reprezentuje Srbiju na najtežem reli šampionatu na svetu


- Fijambala je najteži deo Dakar relija, to su isključivo bele dine u kojima propada motor. Prve godine sam jedva preživeo na neki način, druge sam ostao bez vode i umalo dehidrirao, da nije došla lekarska pomoć, ko zna šta bi bilo. I prošle godine sam imao problema, motor mi je trokirao, samo u prvoj brzini sam išao oko 90 kilometara jer drugačije nije moglo. Ove godine sam osećao da je sve u redu, ali, nažalost, motor me je izdao. Nisam ga zaista štedeo prethodnih dana i zato je verovatno stao - tvrdi Gabor.

Od svog prvog Dakara Sagmajster ima svoje verne navijače, koji su ovoga puta na sve moguće načine pokušavali da otkriju šta se desilo i zašto ga nema na cilju. Srpski motociklista bio je svestan toga i zato je čim je dobio priliku pozvao porodicu da im kaže da je dobro, ali da je reli za njega gotov.

- Bio sam svestan koliko su ljudi u Srbiji zabrinuti za mene, pošto se nisam pojavljivao na prolaznim tačkama, pa sam odmah, kada sam video šta se dešava, zvao sina Ričarda, koji je obavestio sve da sam dobro - sa žaljenjem konstatuje Sagmajster.

Uprkos tome što nije uspeo da se domogne cilja, Sagmajster je na neki način zadovoljan jer se nije predao do poslednjeg trenutka.

Počele pripreme za naredni Dakar

- Ostaje žal što nisam došao do Perua. Ali, kada se pogleda, od četiri Dakara, imam tri završena, i sa te strane mi nije žao. Takođe, nisam se predao zbog sebe već zbog motora. To mi nije oduzelo volju da se takmičim dalje, već u aprilu ću učestvovati na Svetskom kupu u Abu Dabiju, a posle nastavljam pripreme za naredni Dakar. Nadam se da ću ove godine imati lakši put, jer sam, što se tiče finansija, u dobrom plusu, imam dovoljno guma, nov motor, koji će biti popravljen. Sigurno je da ću ja fizički i psihički da se spremim, ali mislim da će i dalje ostati pitanje da li će KTM od 450 kubika izdržati - zaključuje srpski motociklista.

Ruta za naredni Dakar biće objavljena u martu, a kako sada izgleda, Srbija će sigurno imati bar jednog predstavnika, koji je već sada, 11 meseci do njegovog početka, rešen da se ponovo pokaže u žestokoj konkurenciji.

Izvor: Press sport magazin

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage