Press Online :: SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/rss.html sr http://www.pressonline.rs/img/logo.png Press Online :: SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/rss.html Filmski cirkus napustio Kan http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/162338/-filmski-cirkus-napustio-kan-.html Onaj ko je imao prilike da bude na filmskom setu koji se polako rasklapa znaće da identičan osećaj vlada poslednjeg dana festivala u Kanu. Čak se i klub na obali „La plaž de palmes", u kome se šampanjac točio bez prestanka, rasklapa. U Kanu, sve je scenografija ]]>
9:00 Projekcije svih filmova sa kanskog festivala u četiri sale istovremeno, za sve one koji su ih u toku protekle dve nedelje propustili.


14:00 U Oranžovom vaj-faj centru je mirno. Novinari licitiraju sa nekoliko mogućih dobitnika. „L avr", „Drvo života", „Melanholija" i „Ovo mora biti mesto". Svi se slažu da će odluka žirija biti veoma teška.


19:15 Završna ceremonija. Crveni tepih za film „Voljeni" u režiji Kristofa Onorea. Objavljuje se vest da je film „Drvo života" Terensa Malika sa Bred Pitom i Šonom Penom u glavnim ulogama dobitnik Zlatne palme. Bil Polard, producent filma „Drvo života", izjavljuje:
- Razgovarao sam sa Terijem. Uzbuđen je, a on je veoma skromna i povučena osoba. Ne želi da bude deo selebriti kulture. Ne želi da se pretvori u zvezdu.


20:15 Konferencija za štampu žirija zvanične selekcije kojom predsedava Robert de Niro.


- Kada praviš film, drama mora da se dešava ispred platna. Ne iza njega. Tako je bilo i sa nama... Odluka nije bila laka, jer bilo je i drugih dobrih filmova, ali veoma različitih. Morali smo da nađemo kompromis - odluku žirija obrazložio je De Niro.


00:00 Spakovani koferi u koje na kraju stavljam samo tri stvari: scenario za „Drvo života", brošuru „Melanholije" i oficijelni tvrdo ukoričeni katalog 64. filmskog festivala u Kanu. Do sledeće godine.

]]>
Tue, 24 May 2011 13:35:28 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/162338/-filmski-cirkus-napustio-kan-.html
Klaudija Kardinale za Press: Volim borbu s muškarcima http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/162049/klaudija-kardinale-za-press-volim-borbu-s-muskarcima.html Diva - Seks simbol šezdesetih i najbolja drugarica Žan-Pol Belmonda otkriva recept zavođenja i tvrdi da nikada ne bi radila estetsku hirurgiju ]]>

Klaudija Kardinale, seks-simbol šezdesetih, diva, najbolja drugarica Žan-Pol Belmonda i Alena Delona, i danas izgleda spektakularno, što samo potvrđuje činjenicu da je na ženi uvek najlepši - karakter.

Radila je sa Felinijem „Osam i po" i Serđom Leoneom „Bilo jednom na Divljem zapadu". Ona je od onih žena koje inspirišu i koje se pamte za ceo život. Glumica, supruga, majka dvoje dece, ambasador Uneska za prava žena.

I, iznad svega, filmska ikona koja svojom pojavom pleni. Dok razgovaramo na Azurnoj obali, puši tanke cigarete i, osim o svojoj karijeri i prijateljstvu sa Belmondom, ekskluzivno za Press otkriva koji je najbolji recept za osvajanje muškarca.

Koji su to trenuci u vašoj karijeri koje ćete uvek nositi u srcu?

- Nisam nostalgična. Uopšte. Ali imala sam puno sreće da sam šezdesetih godina ušla u svet filma i snimila ih 120. Putovala sam svuda po svetu, u Australiju, Ameriku, i zaista, bilo je fantastično. Ali, uvek ću u svom srcu nositi prijatelje, kao što su Žan-Pol Belmondo i Alen Delon.

Kako je bilo družiti se sa njima?

- Fantastično. Bila sam jedina žena u filmu „Bilo jednom na Divljem zapadu", a kao i u svim filmovima, radila sam sve opasne scene sama. To su se tada zvali specijalni efekti. Volim opasnost. Volim kada je teško.

Da li mislite da se na kraju u životu isplati biti jaka žena?

- Da, da. Moraš da se boriš. Kada sam bila mlada, uvek sam se borila sa dečacima, sa muškarcima. Sve vreme.

Je li bilo teško u nekim trenucima?

- Ne, jer ja volim da se borim. Uživala sam u tome.

Da li je to deo vašeg italijanskog nasleđa?

- Italijanskog, ali takođe i francuskog. Jer, rođena sam u Tunisu i moj maternji jezik je francuski. Kada sam počinjala u Italiji, nisam govorila ni reč italijanskog. U mojim prvim filmovima glas je bio zamenjen, jer nisam znala da na italijanskom izgovorim ni reč. Tek u Felinijevom „Osam i po" publika je po prvi put imala prilike da čuje moj glas.

Kako ste se osećali nakon premijere dokumentarnog filma o Žan-Pol Belmondu, na kojoj ste bili počasni gost?

- Sedela sam do njega na projekciji. Plakao je sve vreme, bio je tako dirnut. Bilo je fantastično! Videti sve svoje prijatelje oko sebe, za njega je bilo nešto posebno. Doživeo je ovacije, da mu se cela publika podgne na noge. Potpuno neverovatno. A uradila sam tri filma sa njim...

Da li postoji neki detalj iz vašeg druženja sa Belmondom koji biste mogli da otkrijete?

- Uvek smo radili lude stvari na snimanju. Bili smo jako nevaljali. Prosto, nemogući. Sećam se, jednog puta smo otišli u hotel. Belmondo mi je rekao: „Ti ćeš sada da odeš i da se smeškaš reditelju". I dok sam mu se ja tako osmehivala, oni su izneli sve stvari iz njegove sobe na ulicu. Radili smo strašno lude stvari zajedno. Bila sam devojka koja je stalno bila među muškarcima.

Šta mislite o filmskoj industriji danas?

- Nije lako mladim rediteljima. U stvari, ja posebno volim da radim sa mladim rediteljima kojima je to prvi film, jer želim da im pomognem.

Šta biste savetovali devojkama, kako osvojiti i zadržati muškarca?

- Nikada nisam bila sa glumcima. Ali, daću vam jedan savet. Na primer, ako Vas muškarac posmatra, i vidite da je zainteresovan, ako kažete „da" momentalno, on će ubrzo otići. Ako ga odbijate dovoljno dugo, uvek će vas pratiti i sa vama ostati.

Na koji način i u ovim godinama uspevate da očuvate lepotu?

- Nikada nisam radila lifting. Ne volim to. I ne želim da zaustavim vreme. To je nemoguće. Moja majka je uvek govorila: „Samo se smej, i niko nikada neće primetiti tvoje bore".

]]>
Sun, 22 May 2011 00:36:29 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/162049/klaudija-kardinale-za-press-volim-borbu-s-muskarcima.html
Gven Stefani na Kroazeti http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/162065/gven-stefani-na-kroazeti.html Sinoć je, nakon premijere filma „Ovo mora biti mesto", u klubu „Madela" na obali održana zabava pod pokroviteljstvom „Lanče". Osim Fej Danavej i Paola Sorentinija, sigurno najveću pažnju na zabavi izazvala je Gven Stefani ]]>

Danas je pretposlednji dan festivala i mnogi novinari već polako napuštaju Kan. Juče sam intervjuisala kontroverznog Larsa fon Trira, koji i dalje na desnoj ruci na svakom prstu nosi po jedno slovo koja zajedno formiraju reč FUCK. Reditelj mi je sve ispričao, čak se i, na kraju, na veliko iznenađenje svog publiciste slikao sa mnom.

11.15 „La Source des Femmes", u režiji Radu Milijanu. Priča se dešava u malom selu, negde između severne Afrike i Bliskog istoka. Film je rađen po istinitoj priči koja se dogodila u Turskoj 2001. godine, kada su žene koje su svakoga dana išle po vodu odlučile da se pobune stupanjem u „ljubavni štrajk" i odbile seks sa svojim muškarcima, sve dok oni ne sprovedu vodu u selo. Međutim, Maksim Klodel iz francuskog „Excessifa" mi kaže da film nije ostavio dobar utisak na njega, jer na loš način tretira žensku seksualnu revoluciju. „Jedina dobra stvar u film je slika koja je fantastična", kaže francuski novinar.

12.00 Intervju sa Semom Blanom iz „Spotlight Picturesa", jednim od najvećih distributera nezavisnog filma u Americi.

17.00 Salon „Ambasador", FIPRESCI nagrađuje dva filma, jedan iz zvanične selekcije i drugi iz selekcije „Izvestan pogled". Treća nagrada će otići ili u „Directors' Fortnight", ili u „Nedelju kritike".

19.30 Još jedan crveni tepih, premijera filma „La Source des Femmes". I večera u „Ric Karltonu".

]]>
Sun, 22 May 2011 05:26:34 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/162065/gven-stefani-na-kroazeti.html
Šon Pen - holivudski mačo http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161951/son-pen---holivudski-maco.html 11.00: Pres konferencija za film „Ovo mora biti mesto" Paola Sorentina. Šon Pen u izlizanom džinsu deluje kao rok zvezda. Potpuno mi je jasno zbog čega je Madona bila luda za njim i zašto je Skarlet Johanson pala na njega. ]]> Paolo Sorentino kaže da je oduvek samo Šona Pena video u ovoj ulozi, i da ju je kojim slučajem ovaj odbio, film nikada ne bi ni bio snimljen.

Italijanski prijatelji mi kažu da će danas po podne sedeti sa Paolom Sorentinom u nekom od restorana na obali i da, ako želim, mogu da im se pridružim. Međutim, današnji dan će biti paklen.

11.30 Sok od narandže i kratki espreso na terasi kluba u kome se skupljaju isključivo američki filmski producenti. Verovatno jedini trenutak u današnjem danu kada uspevam da malo predahnem i uživam u pogledu na Mediteran.

13.00 Ručak kod gradonačelnika Kana, na koji, zbog zakazanog intervjua sa Larsom fon Trirom, neću uspeti da odem.

14.30 Sastajem se sa kontroverznim rediteljem u Mužanu, koji je udaljen od Kana dvadeset minuta vožnje taksijem. Lars fon Trir je rekao: „Ja sam nacista" i rečeno mu je da mora da napusti Kan. Rekao je i da razume Hitlera. Holokaust je u evropskoj civilizaciji i dalje jako ozbiljna tema, tako da uopšte nikoga ne treba da iznenadi kada na izjave o Jevrejima reaguje javni tužilac.

19.30 Premijera filma „Ovo mora biti mesto". Ovoga puta, i ja sam pozvana na crveni tepih. Još dva dana do kraja festivala...

]]>
Fri, 20 May 2011 18:46:07 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161951/son-pen---holivudski-maco.html
Dan za Almodovara http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161854/dan-za-almodovara.html Ksenija Pavlović, specijalno za Press iz Kana ]]>

Dan deveti

11.00 Pres-konferencija sa Pedrom Almodovarom i Antoniom Banderasom. Novi film Pedra Almodovara „Koža u kojoj živim", kako kaže Almodovar, „potpuno je drugačiji film od svega što su on i Banderas do sada radili".

 

Pedro Almodovar govori isključivo na španskom. Potpuno je neverovatno da je Almodovar toliko nametnuo svoj umetnički stav filmskoj industriji da se čak i ne trudi da govori engleski jezik.

Španski novinar Punto radija otkriva mi podatak da Almodovarovi filmovi imaju veći broj gledalaca u Francuskoj nego u Španiji. Izgleda da i u Almodovarovom slučaju važi ona stara da niko nije prorok u svom selu.

14:00 Ručak u klubu na obali sa ekipom iz Los Anđelesa. Met i Sam imaju kompaniju „Spotlajt pikčers" i kažu da život u LA veoma liči na TV seriju „Kalifornikacija". Saznajem da porodica Hilton, kada ne zna na šta da potroši pet miliona dolara, obično odluči da uloži u neki film.

16:00 Jedan od organizatora mi daje pozivnicu za ručak koji sutra organizuje gradonačelnik Kana Bernar Brošand u čast medija.

17.00 Svi pričaju da jučerašnji film o Sarkoziju nije ostavio veliki utisak na publiku. Zapravo, svima je mnogo interesantnija vest da je Karla Bruni trudna.

19.30 Novinarska projekcija filma „Drive", u režiji Nikolasa Vindinga Refna.

]]>
Fri, 20 May 2011 14:24:10 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161854/dan-za-almodovara.html
Ovacije i Zlatna palma za Belmonda http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161643/ovacije-i-zlatna-palma-za-belmonda.html Dan osmi: Pred projekciju filma „Le Harve" sinoć se na crvenom tepihu pojavio Novak Đoković sa svojom devojkom koja je nosila dugačku haljinu boje šampanjca i na levoj ruci dijamantsku narukvicu. ]]> Nekako u isto vreme, u sali „Debisi", Žil Žakob je sedamdesetosmogodišnjem glumcu Žan-Polu Belmondu uručio Zlatnu palmu za pedeset godina karijere. Nakon toga je usledila premijera dokumentarnog filma „Belmondo - karijera".

Belmondo je voleo boks, avanturu i lepe žene. Sve kaskaderske scene radio je sam. Iskakao je iz helikoptera, peo se na krov voza koji se kreće, pravio vratolomije automobilima. Belmondo je uvek živeo na ivici opasnosti. Veliki prijatelj sa Alenom Delonom, još iz vremena kada su se okupljali u barovima na Sen Žermenu, i kako je Alen Delon objasnio: „Nisu oni tražili film, već je film došao po njih." Nakon filma, cela sala je ustala i aplauz je trajao punih dvadeset minuta. Belmondo je godinama odbijao da primi ovakvu nagradu, i prisustvovati jednom ovakvom momentu u istoriji sedme umetnosti i pisati o tome predstavlja nadzemaljsko iskustvo.

09.00 Doručak na terasi „Grand" hotela. Svi pričaju o Švarcenegeru, njegovoj paralelnoj vezi od deset godina sa još neimenovanom ženom i razvodu od Marije Šrajver. Dan je počeo u holivudskom stilu. Big time. Novinar „Dejli mejla" mi kaže da će Opra Vinfri, 25 maja, ekskluzivno intervjuisati Šrajverovu.

11.00 „Melanholija", film danskog reditelja Larsa fon Trira. Predivan film o kraju sveta, u kome svi na kraju umiru. Dejv Kalhun, novinar i filmski kritičar londonskog „Tajm-auta", ekskluzivno mi otkriva da će film ipak oceniti sa samo dve zvezdice.

11.45 Grand teatar „Limijer". „The Conquest". Film o borbi za vlast francuskog predsednika Sarkozija.

17.00 Niki bič. Atmosfera je kao na Ibici. Devojke u bikinijima igraju po stolovima, crnci sede u separeima, a na odvojenom delu sa belim krevetima pije se šampanjac.

22.00 Još jedna žurka na jahti, ovoga puta londonskog džetsetera Tima Vejda. 

]]>
Wed, 18 May 2011 18:58:27 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161643/ovacije-i-zlatna-palma-za-belmonda.html
Kaurismaki predstavio 'Avr', Džodi hvali Gibsona http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161507/kaurismaki-predstavio-avr-dzodi-hvali-gibsona.html Dan sedmi: 10.00 Upravo mi javljaju da je moj susret sa proslavljenim rediteljem Lars fon Trirom zakazan za petak u 14.30 ]]> 11.00 Pres konferencija za film „Le Havre", u režiji harizmatičnog Akija Kaurismakija. Aki je neverovatna ličnost, koja i kada ćuti poručuje: „My way or highway." U filmu La Havre, glavni akter filma, Marsel Maks, sahranio je svoj literarni san i živi u trouglu između svog omiljenog bara, posla i svoje žene Arleti, kada mu sudbina dovodi u život maloletnog imigranta iz Afrike.

Aki Kaurismaki je ideju za film imao godinama, ali nije znao gde da ga snimi.

- Priča je mogla da se dogodi u bilo kojoj evropskoj zemlji, osim možda u Vatikanu. Najlogičnija mesta bila su Grčka, Italija i Španija jer dele najteži pritisak ilegalne imigracije. Vozio sam se niz celu obalu od Đenove do Holandije i onda sam pronašao grad bluza, soula i rokenrola, Avr - otkrio je Kaurismaki.

- Najvažnija je priča. To je to što ljudi prate. Možete je snimati i 'superosmicom', to je irelevantno. Priča je jedina referenca za dobar film - kaže režiser.

13.00 Dvostruka dobitnica Oskara Džodi Foster predstavlja svoj nezavisan film „The Beaver", sa Melom Gibsonom u glavnoj ulozi. Džodi Foster u haljini sa leopard printom odaje moć. U svakom momentu vam je jasno da razgovarate sa izuzetno inteligentnom ženom. Plave oči joj isijavaju. Inteligentna. Inteligentna. Inteligentna. Brutalno iskrena. Objašnjava kako je Mel Gibson bio jedini glumac koga je videla u ovoj ulozi.

- Gibson ima tu neobičnu sposobnost da bude smešan u veoma ozbiljnoj situaciji - izjavila je Džodi.

Džodi Foster ni u jednom trenutku nije pokušala da izbegne odgovor na pitanje da li će ovaj film pomoći Gibsonu da popravi svoj imidž.

- Mel se veoma ponosi ovim filmom i onim što je u njemu pokazao. On je vrlo povučen čovek i srećan je što će ljudi moći da vide i ovu stranu u njemu - rekla je.

19.45 u Sali „Debisi" omaž Žan-Pol Belmondu, dokumentarni film u režiji Vinsenta Peroa.

20.30 Večernja projekcija u Teatru „Limijer" filma „Le Harve" kada će se na crvenom tepihu pojaviti i toliko očekivani Mel Gibson.

22.00 Ekskluzivan parti u vili „Oksižen" - fondacija porodice Džekson predstavlja modnu reviju na kojoj će biti prikazani glamurozni modeli internacionalnih dizajnera. Domaćin zabave Džo Džekson pravi zabavu na kojoj će se puštati muzika Majkla Džeksona i grupe „Džekson 5" Otvoren bar, bazeni i „plejboj" zečice.

P. S: Šta se dogodi u Kanu, ostaje u Kanu. 

]]>
Tue, 17 May 2011 19:36:21 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161507/kaurismaki-predstavio-avr-dzodi-hvali-gibsona.html
Bred na premijeri filma 'Drvo života' u belom odelu http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161355/bred-na-premijeri-filma-drvo-zivota-u-belom-odelu.html Dan šesti: 9:00 Dok šetam niz Kroazetu, američki producent iz Njujorka Kolin Vitlov objašnjava mi kako funkcioniše filmska industrija. Kolin je ovde došao kao producent filma „Touch". ]]> - Možda najteži aspekt filmskog biznisa jeste to što nikada ne znaš kako će se na filmovima međusobno uklopiti dvadeset ljudi - objašnjava Kolin, i dodaje da je velika zabluda da se u Kanu ne sklapaju poslovi. Koncentracija ljudi iz industrije je toliko velika da se svakoga dana trudi da ode na što više zabava i upozna što više ljudi.

- Kakvo je stanje za snimanje filmova u Srbiji, čuo sam da dajete puno poreskih olakšica? - pita, i izražava želju da ga u toku festivala spojim sa nekim od ljudi iz filmske industrije u Srbiji.

11.00 Pres-konferencija za film „Drvo života" u režiji Terensa Malika. U belom odelu, Bred Pit. Ovog puta bez Šona Pena.

Ferdinando Kotunjo, novinar italijanskog „Rolingstouna", komentariše:

- Malikov film je rođen da zavadi. Veoma moćan film koji treba odgledati nekoliko puta da bi se u potpunosti razumeo. To je primenjena filozofija na filmskom platnu!

14.45. Interna vest dana je da Novak Đoković danas stiže u Kan. Informacija još uvek zvanično nije potvrđena, ali s obzirom na to da sam je dobila od njegovog dobrog prijatelja, pretpostavljam da je verodostojna.

17.00 Filmska zabava sa Britancima, još uvek se ne znaju koordinate, ali mi Nina kaže da će biti superekskluzivna i da ću ja biti njen „plus jedan".

Gomila dešavanja zakazana je za večeras, nakon što će se u teatru „Limijer" prikazati film „Drvo života", ali sve se još uvek drži u najstrožoj tajnosti, tako da ću vam sutra detaljno pisati o svemu što se nakon projekcije filma sa Bredom Pitom dogodilo. 

]]>
Mon, 16 May 2011 18:28:24 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161355/bred-na-premijeri-filma-drvo-zivota-u-belom-odelu.html
Vitez Kusturica i „Pirati sa Kariba" http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161251/vitez-kusturica-i-pirati-sa-kariba.html Dan peti: ]]>

10:00 Na terasi hotela „Martinez" intervjuišem ekskluzivno Milorada Dodika, predsednika Republike Srpske.

11:00 Današnji dan u Kanu je mirniji nego obično. Pres-konferencija za film „The Artist" ne izaziva pomahnitalo interesovanje medija kao obično.

Umesto o filmovima, svi danas pričaju o žurkama. Još jedna velika zabava u Kanu bila je sinoćna žurka „Pirati sa Kariba", na kojoj je Kanje Vest pevao preko sat vremena, ali samo za odabranu grupu ljudi. Žurka je bila prava holivudska, sa vatrometom i fontanom u kojoj je sve vreme umesto vode tekao šampanjac. Hollywood Style. Big Time.

14:00 U poslednja dvadeset četiri sata najvažnija vest u Kanu je dodela Ordena Legije časti Emiru Kusturici od strane francuskog ministra za kulturu i informisanje Frederika Miterana.

14:20 Juče su u društvu Emira Kusturice bili Milorad Dodik, Savo Milošević i Igor Miklja. Atmosfera u biblioteci bila je uzvišena. Emir Kusturica je čovek koji film, kulturu i politiku spaja na jedinstven način. Reditelj kome je francuski ministar za kulturu i informisanje Frederik Miteran dodelio Orden Legije časti.

14:30 Emir Kusturica je jedan od retkih umetnika koji su imali prilike da Zlatnu palmu dobiju dva puta. U svom govoru Kusturica nije propustio da kaže da je Orden Legije časti koji je dobio veliko priznanje za zemlju kao što je Srbija. Možda tajna Emira Kusturice leži upravo u tome što je osim dokazanog talenta koji prevazilazi sve kulturološke i nacionalne okvire ostao toliko normalan i neposredan čovek.

15:00 Nakon jako uspešne projekcije filma „Jelena, Katarina, Marija", isključivo za filmsku industriju i producente, engleska rediteljka Nina Hatcvel izjavila je da joj se film veoma svideo i da smatra da je veoma interesantan za britansku filmsku industriju. Pre nego što se sa Savom Miloševićem jutros vratio za Beograd, Igor Miklja je ekskluzivno za Press izjavio: „Naša misija je bila da iskoristimo Kanski festival i da se vidimo sa direktorima velikih festivala koji su zanimljivi za premijerno emitovanje našeg filma. Imali smo zanimljive susrete i za dve do tri nedelje znaćemo i rezultate našeg boravka u Kanu. Koristim priliku da specijalno zahvalim Emiru Kusturici koji nam je mnogo pomogao uprkos obavezama koje ima kao predsednik žirija i njegovom gotovo mitskom statusu u Kanu."

]]>
Mon, 16 May 2011 02:21:47 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161251/vitez-kusturica-i-pirati-sa-kariba.html
Kusturici orden viteza Legije časti http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161176/kusturici-orden-viteza-legije-casti.html Ksenija Pavlović, Specijalno za Press iz Kana ]]>

Dan četvrti:

00:15 Ispred VIP Room na kraju Kroazete pristižu automobili. Devojke1 Izlazim iz taksija, koji sam s glumicama iz Londona pokušavala da zaustavim pola sata, kao da sam u Njujorku, a ne u Kanu. Čekamo Biljanu Obradović i Sandru Perović koje uskoro pristižu. Englesko-srpski kružook je na okupu, obezbeđenje nas odmah spovodi do našeg stola.

01:00 Na scenu izlazi Duran Duran. Potpuno nadrealan prizor. I jedini način na koji ima smisla slušati takav bend. Bez gužve i malom ambijentu. Kelneri obučeni u đavolčiće na glavi imaju rajf s rogovima koji svetle. Cela žurka je tematski urađena u stilu anđela i demona. Crveno svetlo na svetlećim panoima na kojima je zlatnim slovima ispisano „VIP Room" deluje spektakularno. U klub ulaze Oven Vilson, Džud Lo i Džejmi Foks. Žurka može da počne.

07:30 Izlazimo iz VIP Room. U Kanu dan je već počeo.

09:30 Posle tri sata sna budi me telefon. Otvaram rokovnik s aktivnostima za današnji dan i već mi se vrti u glavi. Uzimam prvu haljinu iz ormana, cipele i krećem ka filmskoj palati.

13:00 Pirati sa Kariba. Definitivno najholivudskija postava do sada na festivalu. Rob Maršal, Penelopa Kruz, Džoni Dep, Džefri Raš. Zbog njih je ceo Kan pod opsadom. Penelopa je niska, čak i na vrtoglavim indigo potpeticama. Na sebi ima usku decentnu haljinu u istoj boji. Rob Maršal ima prilično korporativan izgled. Više liči na bankara nego na holivudskog reditelja. Džoni Dep je u potpuno arti fazonu, kaže da je njegov Kapetan Džek „rokenrol zvezda osamnaestog veka".

15:00 Cafe des Palmes. Federik Miteran, francuski ministar kulture i komunikacija, dodelio je orden Legije časti srpskom reditelju Emiru Kusturici.

15:30 Novinarska projekcija filma „Jelena, Katarina, Marija", u produkciji Igora Miklje. Njegovo, kao i prisustvo Save Miloševića u Kanu, izazvalo je veliku pažnju ljudi iz internacionalnog sveta filma. Direktor najuglednijeg filmskog festivala izrazio je veliko interesovanje da se ovaj film premijerno pojavi u Kanu. Scenario za film napisao je Dušan Miklja, a film se bavi ozbiljnim društvenim fenomenom, odlivom mozgova iz Srbije, koji je do sada premašio pola miliona mladih i obrazovanih ljudi.

Ko je „creme de la creme" internacionalnog džet-seta, možda može da se folira na nekim drugim mestima, ali u Kanu sigurno ne može. Pored Emira Kusturice, koji je ovde legendarna ličnost i koji sebi dozvoljava privilegiju da na dres kod zabavu ode onako kako poželi, Sava Milošević je druga velika zvezda koju fudbalski fanovi prepoznaju na ulici.

]]>
Sat, 14 May 2011 22:19:22 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161176/kusturici-orden-viteza-legije-casti.html
KANSKI DNEVNIK http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161055/-kanski-dnevnik.html Dan treći. 7.30. Telefon me budi. Nemam vremena ni za jutarnju kafu jer trčim na projekciju filma Habemus Papam.Jutarnje projekcije za novinare kreću već u 8.30, i uvek se održavaju pred konferenciju za štampu. Neki novinari vole da odu ispred reditelja i glumačke podele, a da nisu pogledali film. Ja ne mogu ]]>  

11:00. U društu glumca Mišela Pikolija, u teget odelu i purpurnoj košulji pojavljuje se Nani Moreti-italijani uvek imaju smelost da eksperimentišu sa bojama. Nani ne govori engleski jezik i sve vreme ima prevodioca. Njegov film, Habemus Papam se bavi katolicizmom, Vatikanom i psihoanalizom, i onima koji ga optužuju da je film nevernički, potvrdjuje da jeste. „Radjen je sa pozicije nevernika. Jako mi je žao što nisam vernik, ali to je tako. Primio sam katoličko obrazovanje, ali taj period u kome sam verovao se završio. Nisam protiv onih koji duboko veruju, ali svako ima prava da promeni mišljenje", kaže Moreti.  Još jedan Agent Provocateur, na kanskoj listi.Kan obožava subverziju.

 

Jedan od filmova koji bi takodje bilo interesantno pogledati u ciklusu Nedelja Kritike je film It Girls,uradjen prema istinitom dogadjaju kada je  sedamnaest  tinejdžerki  odlučilo  da zatrudni u isto vreme. Veoma važan fenomen koji testira ustaljeno mišljenje društva da život mora da se odvija po matrici: završena srednja škola, posao, brak, porodica. Lepota Kanskog festivala je upravo u tome što se na njemu mogu videti pametni reditelji, čiji filmovi imaju misiju da skreću pažnju na teme o kojima se ne govori.

 

12.30. U engleskom paviljonu pijem kafu sa glumicom i rediteljkom Ninom Hatčvel, koja je ovde sa svojim kratkim filmom, You Look Stunning. Nina bi mogla da posluži kao primer svim mladim rediteljima u Srbiji da su ostvarenja filmskih snova,ostvarljiva. Nina Hatčvel se probudila jednoga dana sa idejom da želi da napravi film o ženskoj opsednošću muškarcima i tome šta oni misle. Za dvanaest sati, bez ikakvog filmskog budžeta, sa svojim prijateljima koji su pristali da film snime besplatno jer im se dopala ideja, Nina je snimila kratak film, i poslala ga na kanski festival. Uskoro je dobila odgovor  da je njen prvi film uvršten u selekciju kratkog metra na festivalu.

„Imala sam ideju, i jednostavno sam je sprovela. Kada postoji volja, postoji i način.Jedini način da negde stigneš je da radiš sa resursima koje imaš.Iako nismo imali novac, ljudi su želeli da rade besplatno jer im se svidela ideja", kaže Nina u potpuno opuštenom, londonskom fazonu.

 

14:00.  U Orange wifi centru srećem Ron Dikera, čuvenog američkog novinara čije sam tekstove obožavala da čitam u Nju Jork Tajmsu. Ron je sada u Hafington postu i moli me da ga spojim sa mladim rediteljima koji pokušavaju da snime svoj prvi film. Piše članak o tome koliko je novca potrebno da se neko upusti u filmsku avanturu. Govorim mu o primeru londonske rediteljke Nine Hatčvel i dok stojim pored njega, diktiram mu paragraf za članak koji on ukucava u svoj mali crni laptop. Mali doprinos spske novinarke, američkim medijima, jer čovek je ipak Ron Diker. On se zahvaljuje i kaže da će pokušati da dodje na srpsku žurku.Paviljon broj 135.Usput mi otkriva tajnu da :"iako mnogo ljudi kaže da piše za Hafington post, jako malo njih je zapravo plaćeno za to što radi. Ja sam jedan od malobrojnih koje je zaposlila Arijana Hafington", kaže Ron Diker.

 

17:00. Žurka filmskog centra Srbije. I to baš na petak trinaesti. Skuplja se ista ekipa od juče. Za našim stolom, Made in Belgrade, Igor Miklja i Sava Milošević. Sandra Perović , Biljana Obradović. Neko u prolazu pominje da će se u Kanu ovih dana pojaviti i Željko Mitrović.

 

Juče smo razgovarali o tome kako zapravo od Kusturice do danas. ni jedan srpski film nije prikazan u zvaničnoj selekciji kanskog festivala. Kriza autorstkog filma, kontakata, ili nedostatak vizije  kulturne politike republike Srbije da  stane iza svojih talentovanih autora? Ili su autori  do te mere obeshrabreni da se čak ni ne usudjuju da svoj film pošalju na festival? U svakom slučaju, tema za razmišljanje. Jedna od mnogih, u Srbiji.

 

Nakon projekcije filmova, u Kanu nastaje opšta panika kako se ubaciti na najbolje žurke u gradu. Do sada ih je bilo tri. Jedna u hotelu Martinez na kojoj je pevala Lejdi Gaga. Sinoć u VIP Room sa Basta Rajms na kojoj su bili Igor Miklja i Savo Milošević. Da je Kan mesto za sve vrste ekstravagancije govori podatak da je prethodnog dana je u VIP room jedna devojka ušetala na konju.

 

Glavna vest za večeras je da u  VIP Room,  eksluzivnu žurku pravi  Belvedere Red votka,  i da će na njoj uživo nastupiti Duran Duran. Niko ne zna kako se otvaraju vrata VIP sobe, ali mi imamo jedan ključić, tako da ću vam već sutra o tome kako je bilo na  najeksluzivnijoj žurci u Kanu, detaljno pisati.

 

]]>
Fri, 13 May 2011 17:59:09 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/161055/-kanski-dnevnik.html
Dnevnik kanskog glamura http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/160940/dnevnik-kanskog-glamura.html Sjaj - Kanski festival je posle kraće krize povratio stari sjaj i Kroazeta ponovo vrvi od zvezda celuloidnih snova ]]> Posle nekoliko godina oskudice, Kanski festival ponovo je najglamuroznija tačka planete, koja je privukla najslavnija lica sveta filma, od umetničkih filmskih „radionica" Evrope i Azije, do Holivuda. Specijalni izveštač Pressa iz Kana pokušaće da svojim dnevnikom dočara atmosferu Kroazete i festivalske palate.

Dan prvi

Ključna reč za Kan je: ludnica. Glamurozna ludnica, sa hiljadama novinara koji trče okolo u želji da slikaju filmske zvezde. Dan na festivalu počinje veoma rano, već u 8 ujutru. Novinari pristižu u „Oranžov" vajerles internet centar kako bi popili prvu kafu i pripremili se za pres-konferencije. Juče su se u prenatrpanoj sali sa filmom „Ponoć u Parizu" pojavili Vudi Alen, Oven Vilson, Ejden Brejdi i Rejčel Mekadams. Generalna interakcija sa medijima je stejdžirana i pod teškim obezbeđenjem tako da se sve svodi na lične kontakte i agente koji otvaraju sva vrata.

Odmah nakon Vudija Alena održana je pres-konferencija sa italijanskim rediteljem Bernardom Bertolučijem, a nakon toga verovatno najveća atrakcija dana, celokupan žiri predvođen Robertom de Nirom prošetao je preko mosta koji vodi do obale. Džud Lo u prirodi nije visok. Aura mu isijava, ali utisak na platnu je mnogo jači. Uma Turman je sigurno jedna od najlepših žena sa srebrnog ekrana. Senzualna do te mere da sve oko sebe baca u zasenak.

Ove godine festival je otvorio Bernardo Bertoluči, kome je Žil Žakob dodelio počasnu nagradu za životno delo. Bertoluči je pred svečanu ceremoniju otvaranja festivala izjavio da je fasciniran 3D animacijom i da je nakon što je gledao „Avatar" zaključio da smatra da ne postoji razlog zašto bi se ona svodila isključivo na naučnu fantastiku.

Kada se noć spusti na Kroazetu, Kan poprima jedan drugačiji ton. Crne „audi" limuzine pristižu, manekenke u kratkim haljinama defiluju i na sve strane dominira američki akcenat.

- Hoćeš li uspeti da nas ubaciš na sve žurke večeras - upitala je plavuša visokog Amerikanca koji je stajao ispred mene dok smo stajali u foajeu nakon ceremonije otvaranja 64. festivala u Gran teatru „Limijer".

- Naravno - odgovorio je samouvereno s njujorškim akcentom. Tatini sinovi su valuta koja svuda najbolje prolazi.

Dan drugi

Produženi espreso na terasi hotela „Ric Karlton". Mediteran se budi.

Agenda za današnji dan je opet prenatrpana. Prva konferencija za štampu za film „Moramo da razgovarmo o Kevinu", u režiji Lin Ramzi, zakazana je već za 11h. U 12.30 predstavlja se australijska rediteljka Džulija Li sa erotskom dramom „Uspavana lepota". Glavna protagonistkinja, Lusi, suočena sa pritiskom cimera svoga dečka da plati stanarinu, ulazi u svet misterioznih eskorta. Svaki put ona dobija pilulu kojom je uspavljuju i time otpočinje čin seksualne perverzije u sobi za spavanje u kojoj penetracija nije dozvoljena. Film estetski podseća u velikoj meri na Kjubrikov film „Širom zatvorenih očiju" i gledaoca uvodi u svet seksualnih perverzija i voajerizma. Džulija Li je priznala da je inspiraciju za film pronašla u literarnoj tradiciji novela koje su opisivale odnos starijih muškaraca sa mladim devojkama, a da je lična konekcija sa ovakvom tematikom došla iz noćne more koju je imala. Nakon što je objavila svoju prvu novelu, Džulija je sanjala da je neko snima u snu dok ona to ne zna i cela ta situacija u kojoj je neko bez svesti i prepušten stvarima na koje ne može da utiče jeste jedna veoma provokativna i uznemirujuća tematika koja će večeras skrenuti pažnju brojne publike na 64. festivalu u Kanu.

Glavna glumica Emili Brauning izjavila je da je vodila veoma izolovan život dok se pripremala za ulogu. Nije imala prijatelje i nakon snimanja bi svako veče dolazila kući u prazan stan da spremi sebi večeru. Nakon konferencije, Pjer Paulo, poznati novinar radija Montekarlo, daje mi pozivnicu za ručak u 13.30 na obali koju priređuje italijanska filmska industrija. Kaže mi da sutra dolazi Nani Moreti, ali da mu film „Habemus Papam", koji se bavi Vatikanom, nije najbolji. Pjer Paulo je inače imao priliku da intervjuiše Berluskonija, smeje se i kaže da je kontroverzni političar privatno jako simpatičan.

Engleska rediteljka Rebeka Long, čiji je film „Nemoj da me zaboraviš„ nedavno premijerno prikazan u domovini, šalje mi poruku da je upravo stigla u Kan i da će se javiti posle sastanka sa finansijerima za novi film. Kan je osim crvenog tepiha jako važno mesto za kontakte i sklapanje biznisa.

Samo Amerikanci naplaćuju ulaz u paviljon

U pet po podne Filmski centar Srbije ima „happy hour". Srpski predstavnici nalaze se u paviljonu 135 u Internacionalnom selu, koje je smešteno na samoj obali. Ono što je interesantno jeste da su Amerikanci jedini u selu koji naplaćuju ulaz u svoj paviljon. Kako bi sveli broj zahteva za intervjue na minimum, agenti nekih filmskih zvezda novinarima naplaćuju okrugle stolove. Tako, na primer, prisustvo na okruglom stolu sa Antoniom Banderasom košta 800 evra. Cena sa Džodi Foster za njen nezavisni film „Orao" kreće se od 2.000 do 4.000 evra. Mnogi internacionalni novinari smatraju to neprihvatljivim i iz principa odbijaju da pod takvim uslovima intervjuišu zvezde.

Selekcija „Izvestan pogled („Un Certain Regard"), kojoj predsedava Emir Kusturica, otvara se večeras filmom „Restless" Gasa van Senta.

]]>
Fri, 13 May 2011 17:47:00 +0200 SPECIJAL: Kanski dnevnik http://www.pressonline.rs/vesti/SPECIJAL_%3A_Kanski_dnevnik/160940/dnevnik-kanskog-glamura.html