Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Moda intervju

05. 03. 2012.  - Autor: Piše Ana Marković, Fotografije Privatna arhiva

Želim da obučem Bjork

Marko Mitanoviski, dizajner čije kreacije nose najveće svetske zvezde poput Lejdi Gage, živi svoj san: stvaranje s uživanjem i što manje kreativnih kompromisa.

s

Prva kolekcija prikazana na Nedelji mode u Londonu bila mu je odskočna daska 

Marko Mitanovski jedan je od malobrojnih domaćih dizajnera čije se ime ceni i u svetu. Na modnoj sceni pojavio se pre nekoliko godina i gotovo je preko noći postao svetski brend. Diplomskom i ujedno prvom kolekcijom „Lejdi Magbet" dobio je priliku da se kao nova dizajnerska nada predstavi na prestižnoj londonskoj nedelji mode. Iako su ga modni stručnjaci i magazini odmah primetili, pravi bum se desio kada je njegove modele počela da nosi Lejdi Gaga.
s

Spisak svetskih zvezda sa kojima sarađuje sve je duži, nedavno je svoj rad predstavio u prestižnom španskom muzeju „Balensijaga", a uvršten je i u knjigu svetskih najperspektivnijih mladih dizajnera „New on the Catwalk". I to nije sve, u Nemačkoj su oduševljeni njegovom verzijom dirndl haljina, kreacije je predstavio i u Rimu, italijanska „Republika" mu je posle toga posvetila veliki članak, a ekipa televizije Skaj došla je specijalno u Beograd da bi sa njim napravila prilog.
Marko trenutno boravi u Londonu, a za Život&stil otkriva kako je raditi sa svetskim zvezdama, ko su žene od stila i šta povezuje književnost i modu.

Postao si poznat zahvaljujući saradnji sa megapopularnom pevačicom Lejdi Gagom. Kako je došlo do toga da ona čuje za tebe, u tom trenutku neafirmisanog kreatora?
- Izlaganjem kolekcije na londonskoj nedelji mode dobijate mogućnost da svi svetski eminentni stilisti vide vaš rad. Većina njih sarađuje sa javnim ličnostima. Tako su i moju kolekciju zapazili stilisti, između ostalog i kreativni tim Lejdi Gage. Kontaktirali su sa mnom posle revije i od tada sarađujemo. Londonska modna scena važi za avangardniju i manje komercijalnu. Upravo je to jedan od razloga zašto magazini kontaktiraju s londonskim dizajnerima kada rade „pomerenije" editorijale.
s

Pored Lejdi Gage, ko se još nalazi na listi poznatih ličnosti sa kojima sarađuješ?
- Upravo sam sarađivao sa Šer Lojd za naslovnicu magazina „Disorder" i u pregovorima sam sa timom Džesi Džej. Radio sam i sa Sofi Elis Bekstor, Skin iz benda „Skunk Anansie", Kejti Melua, Ozijem Ozbornom, Alis Delal, Palomom Fejt...

Da li imaš direktan kontakt sa njima i kako „na terenu" izgleda saradnja sa svetskim zvezdama?
- Najčešće se komunikacija obavlja preko stilista. Kada radim namenski kostim, imam sve mere klijenta i na zadatu temu odgovorim skicom. Umetnički direktor i stilista mi objasne koncept projekta i u odnosu na smernice dizajniram kostim. Načelno se niko od javnih ličnosti ne meša u taj proces rada iz prostog razloga što je već odabrala tim koji se time bavi i na njoj je samo da kostim obuče. U Srbiji je situacija potpuno drugačija. Svi se u sve mešaju, što saradnju čini stresnijom i po meni neproduktivnom.

Ko su osobe čiji ti se stil posebno dopada?
- Nekada Izabela Blou, sada Dafni Ginis i Bjork. Sonja Vukićević i Anđelika Simić. U vizuelnom smislu, svaka od njih je autentična.

Koga bi voleo da vidiš u svojim kreacijama?

- Buduća Izabela je upravo njena nećaka Herijet Verni, sa kojom planiram saradnju. Bjork!

Koji su najupečatljiviji trendovi za proleće/leto, šta preporučuješ kao pametnu investiciju za odevanje?
- Cipele su uvek sigurna investicija. Pre sam za prilagođavanje sopstvenom ukusu nego vodećem trendu. Za ne tako spretne, manje su šanse da pogreše i izgledaju smešno.
s

Marko Mitanovski je nedavno svoj rad prestavio u španskom muzeju „Balensijaga", a uvršten je i u knjigu najperspektivnijih mladih svetskih dizajnera „New on the Catwalk"


A šta ćeš ti nositi ovog proleća?
- Uvek kupujem stihijski, tako da ne planiram garderobu unapred, niti, iskren da budem, pratim trend. Volim da kombinujem komade vintidž radnji u Kemdenu i Top menu.

Šta je za tebe moda, a šta stil?
- Modernim te može učiniti i stilista. Modna informisanost je uslov. Stil zahteva veštinu da vizuelno interpretiraš svoj karakter. Društveni status i trend nisu uslov.
s

Specijalno za Oktobarfest za nemački brend „Grandl" kreirao si čuvene dirndl haljine koje su deo nemačke tradicije. Kako su Nemci reagovali na tvoju interpretaciju?
- Na moju sreću vrlo pozitivno. Ovo mi je bio zanimljiv izlet u boje i nešto komercijalniji izraz u formi. Naša saradnja se svakako nastavlja za narednu sezonu.

Sećaš li se svoje prve kreacije? Koliko si imao godina i kakve su bile reakcije?
- Kao i kolege... svoje afinitete pokazuješ još kao dete. Mislim da niko iz mog okruženja nije preterano obraćao pažnje na to... haha...

Da li imaš uzore, koga smatraš najboljim kreatorom odnosno kreatorkom današnjice?
- Meni omiljena je Iris van Herpen. Pored nje Gart Pju i Viktor & Rolf. Sa naših prostora talentovana Ivana Pilja i brend po meni najveštiji u izradi rukavica - „Get Ritch Quick" studio, sa kojima isključivo sarađujem. Mislim da je protivusluga dizajneru kada se rukovodi radom drugog dizajnera. Nesvesno možeš da upadneš u zamku oponašanja rada kojem se diviš, što je ravno samoubistvu, a budimo realni, i krađi. Lek tome su inspiracije mimo pista.
s

Studirao si književnost, a onda se okrenuo modi. Postoji li „tajna" veza između njih?
- Istorija kostima, epoha u umetnosti uopšte, osnov je koji mi često pomaže u traženju inspiracije za kolekcije. U tom smislu pronalazim vezu književnog dela i kostima određene epohe koju istražujem. Vizuelizacija lika za mene predstavlja veliki izazov. Ostavlja prostora za igru i konceptualno je, samom pričom koju lik nosi, već pola posla rešeno.

Tvoj profesionalni san je....

- Neminovnost ovog posla su stres i neizvesnost, koje jedino možeš nadomestiti iskrenom ljubavlju prema onome što radiš. Moj san je da mi se posao ne pretvori jedino i samo u obavezu. Ne živim u iluzijama, znam koji su zakoni tržišta i kompromisi su mnogo puta neizbežni. Međutim, dokle god to mene ne ugrožava kao umetnika, sve je OK. Ne bih podneo da svoj stil stavim u službu novca do te mere da izgubim identitet. Izgubio bih šansu da ostanem srećan, a to je jedino bitno. Status je relativna kategorija, desi se, traje, nekad prođe. Moj profesionalni san je da sa što više uživanja, a što manje kreativnih kompromisa nastavim da stvaram.
s

Kako izgleda život na relaciji Beograd - London, da li je moguće uporediti ova dva grada?
- Da nisu dva toliko različita grada, ne bi bilo u toj meri zanimljivo. Malo je nezahvalno da upoređujem dva grada sa potpuno neuporedivim životnim standardima, ali ima izvesnih sličnosti. London „kuva" od kreativnosti, kao uostalom i Beograd. Razlika je u tome što tamo postoje institucije koje talente podržavaju, ovde institucije ćute, pa talente i ne vidimo. Gordost nam je zajednička. Nama iz prkosa i gluposti, njima iz navike.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati