Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

TV PRESSING - ALEKSANDAR SALE JOVANOVIĆ

01. 06. 2011.  - Autor: ALEKSANDAR SALE JOVANOVIĆ

Šta da ti pojemo, Koštano?

Ako su u pravu oni koji tvrde da Ceca predstavlja oličenje svega što nam se događalo poslednjih dvadesetak godina (ma šta to značilo), onda su u pravu i oni drugi koji tvrde da je sve što nam se dogodilo počelo od legendarnog komunjarskog ora na Ušću. Tamo nekih davnih devedesetih.

1
Krug se, dakle, konačno zatvorio, a umesto kozaračkog kolca, unuci onih drljavih baba i krezavih prvoboraca, čekača „sitne, ali sigurne penzijice", igrali su na tom istom Ušću srbijanski tehno uz Cecu. Prošlo je dve i po decenije otkako je od natapiranog ružnog pačeta, rumenog devojčurka sa reklame za seoski turizam izrastao belosvetski labud. Od Žitorađe, preko „Marakane" i Ušća, Ceca je stigla, sviđalo se to šatro urbanima ili ne - do zvezda. Zahvaljujući njoj i nekim njenim providnim kopijama, onu Srbiju koja je umela da ori, da maršira na Drinu, da se prekrsti, opsuje, brani i neznanca, ali i ubije komšiju zbog pola metra zagažene međe, zamenila je Srbija u „levis" muntarama, dekoltiranim majicama, mirisna, mlada i jedra Srbija. Ćirilična, patriotska, gučolika, ali i ona egzitovska Srbija i narednih meseci više će slušati „novu Cecu" nego nova predizborna obećanja miševa sa margina istorijskih čitanki.

Siguran znak da ste dotakli vrh je trenutak kada neko u krugu od hiljadu kilometara izgovori vaš nadimak, a svaki akademik i svaki nepismenjaković, svako dete, baba, deda, automehaničar ili stomatološka šveca znaju o kome se radi. Kada kažu, recimo - Novak, a ne moraju Đoković, ili Ceca, a ne moraju Ražnatović. Ili kada kažu Sale, a nije reč o nekom blebetavom piskaralu, već reklama za popust na izlozima svih svetskih prodavnica! Siguran znak da ste dotakli vrh je kada oni koji su svoje nadimke sami smišljali tek posle puberteta probaju da vas s tog vrha silom obore u ambis. Obično vam tako naprave i najbolju reklamu! Zato ovo i nije reklama za Noleta, kao što više i nije neka vest da je ovaj vanzemaljac ponovo nekog pobedio, niti je reklama za Cecin novi album. Za marketinšku kampanju najkontroverznije balkanske folk pevačice pobrinuli su se oni koji su joj spremili rođendanski poklon u vidu narukvice, lišili je troška za mobilni telefon i poslali je na višemesečni odmor uz haus muziku! Još manje je šlihtanje, jer suviše dobro ne slušam njene pesme da bih za tim imao potrebu! Ali, baš zbog one stare Srbije s početka Cecine i naše priče moram da stanem mirno i da je priupitam - šta da ti pojemo, Koštano? Mislim da znam vaš odgovor!

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage