Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

06. 02. 2011.  - Autor: B. ROSIĆ

Poslednji tango skandal dive

Smrt francuske glumice Marije Šnajder podsetila je svet na njen najčuveniji film „Poslednji tango u Parizu", koji je sedamdesetih godina šokirao celu planetu

s1
Marlon Brando, Marija Šnajder
Film koji je pomerio granice... Marlon Brando čak je bio nominovan za Oskara

Poslednjih godina malo se pisalo u svetskim medijima o popularnoj glumici Mariji Šnajder, osim što se tu i tamo provlačila vest o njenoj teškoj bolesti. Svet bi s vremena na vreme zapljusnulo podsećanje na već pomalo zaboravljenu filmsku zvezdu i to kroz skandale vezane za nju, kao što su burne veze sa muškarcima i ženama, kao i lečenje od raznih vrsta zavisnosti.

I pored toga što je snimila priličan broj filmova, od kojih jedan i za srpsku kinematografiju, ova filmska diva ostaće ipak najviše upamćena po kontroverznom delu „Poslednju tango u Parizu". Ovaj film čuvenog italijanskog reditelja Bernarda Bertolučija krenuo je sa prikazivanjem 1972. godine i odmah je izazvao toliku prašinu da su cenzori širom sveta i razne komisije stavile ovaj naslov na indeks, a mnoge scene iz filma bile su izbrisane.

Poslednji tango u Parizu

Na sud zbog filma

Koliki je skandal izazvao ovaj film najbolje govori podatak da je režiser Bernardo Bertoluči završio na sudu u svojoj rodnoj Italiji. Iako je optužnica da snima ilegalnu pornografiju odbačena, Bertoluči je čak na pet godina lišen svih građanskih prava, uključujući i pravo na glasanje.

„Poslednji tango u Parizu" govori o odnosu mlade devojke (Marija Šnajder) iz građanske porodice i udovca (Marlon Brando) koji se sreću u Parizu. Oni vreme provode u praznom stanu, skrovištu u kojem strasno vode ljubav, a van tog prostora ne pokušavaju ni da se upoznaju. Priča o sredovečnom Amerikancu koji se nakon samoubistva svoje žene prepušta sadomazohističkoj i psihotičnoj vezi s mladom Parižankom, danas je publici ostala u sećanju uglavnom zbog scena seksa. Danas se možda, posle Kronenbergovog šokantnog filma „Sudar" kao i filmskog silovanja Monike Beluči, „Poslednji tango u Parizu" čini ne tako šokantnim. Ipak, ovo je bilo prvo delo koje je zbog scena seksa zapanjilo planetu.

Zloglasna scena s puterom

Gledaocima je najviše ostala u sećanju scena analnog seksa u kojoj je korišćen puter. Iako je scena simulirana, suze na licu Marije Šnajder su stvarne i prouzrokovane su šokom i iznenađenjem. Zanimljivo je da spomenute scene nije bilo u scenariju, nego je Brando odlučio da improvizuje, ne konsultujući se pri tom sa partnerkom. I pored kontroverznog statusa filma, režiser Bertoluči i glavni glumac Marlon Brando bili su nominovani za Oskara. Scena analnog seksa je večno pratila Mariju Šnajder u privatnom životu, pa su joj kad god bi se pojavila u nekom restoranu ili kafiću na sto stavljali puter.

s2
marija Šnajder proslavila se te 1972. godine... Zbog eksplicitnih scena seksa film je bio cenzurisan, a režiser kažnjen na sudu
Marija Šnajder proslavila se te 1972. godine... Zbog eksplicitnih scena seksa film je bio cenzurisan, a režiser kažnjen na sudu

Čim se „Poslednji tango u Parizu" pojavio u bioskopima, odmah je izazvao skandal. Film je bio zabranjen u Italiji od 1972. do 1986, kada je integralna verzija u trajanju od 290 minuta prvi put javno prikazana. Bio je cenzurisan širom sveta i mnogi cenzori učili su se na Bertolučijevom filmu. Postojale su razne verzije filma. Od one „originalne", preko 126-minutne koja je prikazivana i u SFRJ, pa do nekih mnogo kraćih. U nekim zemljama se otišlo toliko daleko da su rolne filma bile spaljivane. Iako je svet najviše iz filma upamtio eksplicitne scene seksa, pojedini analitičari i sociolozi istakli su da se Bertoluči ovim filmom predstavio kao prorok, predviđajući pošast novog milenijuma - bezosećajnost.

Droga, ludnica i srpski film

Marija Šnajder je u vreme snimanja „Poslednjeg tanga u Parizu" imala samo 19 godina. Iako ju je uloga proslavila, smatra se da joj je upravo ona istovremeno i uništila karijeru. Zbog obilja erotskih scena koje je snimila sa svojim filmskim partnerom Marlonom Brandom, francusku glumicu su počeli da gledaju isključivo kroz prizmu ove uloge. Tačnije kao glumicu predodređenu za seksi uloge.

Posle ovog filma Marija se pojavljivala i u mnogim drugim naslovima, ali nijedan od njih nije dostigao slavu „Poslednjeg tanga u Parizu". Mediji su se tokom godina više bavili njenom zavisnošću od droge, kao i pokušajem samoubistva i lečenjem u duševnoj bolnici. Ostaće zabeležena i kao jedna od prvih filmskih zvezda koja je priznala svoju biseksualnost. Obeležila je i srpsku kinematografiju i to preko filma „Sezona mira u Parizu", u kojem su joj partneri bili Miki Manojlović i Dragan Nikolić.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage