Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

17. 07. 2011.

Pola veka „reno četvorke"

Jugoslavija je umirala, ali i dalje se između izveštaja sa ratišta u udarnim televizijskim terminima mogla videti reklama: „Reno 4 - zmagovalec časa"!

s
reno 4

„Pobednik" među automobilima, kola koja su imala više nadimaka nego brzina: „čizma", „tetrapak", „katrca", „četvorka", „kvatro", „kredenac" - „reno 4", sklapan u „Industriji motornih vozila" u Novom Mestu, obeležio je generaciju Jugoslovena skoro kao i „jugo", „spaček" ili „fića"...

Legendarni automobil okruglih farova i frojdovskog menjača, jedini koji je imao retrovizor zgodno podešen da možete saputnici da virite ispod suknje, jedini čija je ručna kočnica bila smeštena levo od volana, i jedini čija su sedišta mogla da se obore na potpunih 180 stepeni, zbog čega je bio najzahvalniji za sticanje prvih ljubavnih iskustava, ovih dana slavi 50. rođendan. Za njega je važilo i da podjednako dobro izgleda kada izađe iz fabrike i kada ga neko „čukne"...

Karavan „četvorki" uputio se baš iz Novog Mesta, odakle je 1992. izašao poslednji primerak, ka Francuskoj, gde će i zvanično biti obeležen rođendan. „Reno 4" je jedan od pet najpopularnijih automobila u istoriji - za 30 godina prodato je više od osam miliona „četvorki" u stotinu zemalja.

Bio je „Renoov" odgovor na „sitroen 2-CV", a direktor fabrike Pjer Drajfus zamislio ga je i kao porodični, i kao ženski, i kao gradski automobil, pogodan kako za „šmekanje" devojčica tako i za utovar bostana i crepa... Prvi model, podsećanja radi, imao je motor od 747 kubika.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage