Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

RETRO PRESS... Povratak dilera

30. 11. 2008.  - Autor: (M. Me.)

Ze-ze-ze-ze...

Bili su jedan od stubova finansijskog sistema Srbije tokom devedesetih i neizostavni deo gradske ambijentalne celine

s
s

Pošto marka... Ako ti je jak kurs, a ti dodži juče

Izgledali su savim obično, a bavili se tako odgovornim poslom. Kao hajduci - bili su kadri stići i uteći i na strašnom mestu postojati. Plašili su se samo vetra i racije, ti mali, bezimeni guverneri i utemeljivači puta ka evropskim integracijama, kroz idolopoklonstvo svenacionalnom božanstvu Srbije na tromeđi ratova: rahmetli nemačkoj marki!

U poslovnoj komunikaciji koristili su dilerski esperanto, najsavršeniji jezik sastavljen od svega dva glasa i toliko alfabeta: Z i E, koji su brzim izgovaranjem podsećali na onomatopeju leta muve: ze, ze, ze...

Evo, kako je sve to u praksi zvučalo:

- Dobar dan, pošto marka?

- 35!

- Kako, bre, 35, pa juče je bila 30?!

- Pa, ti dodži juče... Ajmo, ze-ze-ze...

Što se onog da su izgledali sasvim obično tiče, stoji, mada su, opet, bili donekle karakteristični, što popularni narodnjak kaže: „Pozno bih te međ' hiljadu žena". Dakle, obavezno ruke u džepovima, glava najdublje moguće zagnjurena u kragnu, kačket ili pleteno kapče na glavi i ritmično osvrtanje oko sebe, kao da ih je stisla mala nužda, al' ne znaju kud bi.

Dešavalo se i to neretko da zavrnu mušteriju za pozamašnu svotu novca jer su marke imale tu specifičnu falinku da se lako lepe za njihove prste i jako teško privikavaju na tuđ džep. Danas takve stvari nazivaju planiranim rizicima berzanskih transakcija, što nas opet vraća na tezu da su dileri očigledno išli ispred svog vremena, samo što mi to tada nismo mogli da razumemo i volšebno smo ih nazivali - prevarantima.

Sve u svemu, verovatno malo kome nedostaju časni predstavnici ovog nečasnog esnafa, mada, kako je krenulo, eto njih opet na starim lokacijama, u nešto modernijem izdanju, verovatno. Shodno prilikama, najverovatnije će izgledati ko japiji na korporativnoj puš-pauzi ispred preduzeća.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage