Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

29. 02. 2012.

Nije sve u hrani fora je u pripremi

Saveti: Saznajte kako je najbolje jesti testeninu, krompir i meso, da li je šargarepa zdravija sirova ili kuvana i da li je treba koristiti u svakoj prilici.

s
Izbor namirnica samo je prvi korak zdrave ishrane. Često je mnogo važniji način na koji ih pripremamo, pa i serviramo. Mnogo grešaka u ishrani nastaje iz zablude da je neka hrana bolja ako se, na primer, jede u svom prirodnom obliku. „Dejli mejl" donosi nekoliko saveta kako da pripremate i jedete namirnice da biste iz njih uzimali ono najbolje.

Kukuruz iz konzerve
Suprotno ustaljenim verovanjima, neka hrana je zdravija ako se jede iz konzerve nego u svom prirodnom obliku. To, pre svega, važi za kukuruz šećerac. Naučnici su utvrdili da se konzerviranjem kukuruza povećava količina antioksidanasa u njima za čak 44 odsto. Oni čiste štetne slobodne radikale iz tela, a povećanje antioksidanasa nadoknađuje nedostatak vitamina C koji se gubi konzerviranjem.
s

Topli krompir
Pošto se krompir skuva, skrob u njemu otiče i vlakna se unutar njega kidaju. Taj proces se naziva želatinizacija. Na taj način krompir postaje lakše varljiv. Ali, kada se skuvani krompir ohladi, želatinizirani skrob se pretvara u čvršće kristaliće, oblik koji ne može da se svari, tzv. otporni skrob.

Ne kuvajte s devičanskim maslinovim uljem
Devičansko maslinovo ulje bogato je omega 6 mastima, koje sprečavaju telo da „odgovori" na upalne procese kod hroničnih bolesti poput artritisa ili srčanih oboljenja. Mnogi ga koriste radije nego druga ulja jer je zdravije, ali zato što je manje obrađeno lako izgara na nižim temperaturama. Kada dostigne tu tačku, menja se njegov hemijski sastav i ono oslobađa više slobodnih radikala, koji mogu da oštete ćelije tela. Dakle, maslinovo ulje nije dobro za kuvanje, već ga je bolje koristiti u salatama i marinadi.
s

Skuvajte šargarepu
Italijanski istraživači otkrili su da kuvana šargarepa, za razliku od sirove, sadrži mnogo viši nivo karotenoida. Ti antioksidansi podstiču telo na proizvodnju A vitamina, koji je važan za rast, reprodukciju, imunitet, zdravu kožu, oči i kosu. Na 100 g šargarepe, kuvana sadrži 28 mg vitamina C, što je neznatno manje nego 31 mg vitamina C, koliko sadrži sirova.

Potapajte čaj najmanje minut u vreloj vodi
Čaj sadrži polifenole, antioksidanse koji štite zdravlje ćelija srca. Oni se otpuštaju samo ako čaj odstoji minimalno minut u zagrejanoj vodi. Neke naučne studije pokazuju da dodavanje mleka u čaj smanjuje apsorpciju polifenola.

Testenine „al dente"
Testenina ima nizak glikemijski indeks, pa daje duži osećaj sitosti u odnosu na druge namirnice. Ali, da bi imala taj efekat treba da bude skuvana „al dente" (da se oseća pod zubima), a ne raskuvana. Što se duže testenina kuva, njen glikemijski indeks raste, a skrob u njoj je već pretvoren u šećere.
s

Koristite masni preliv za salatu
Da biste iz salate izvukli najviše hranljivih sastojaka, koristite ulje za dresing. Ono pomaže telu da apsorbuje antioksidanse iz zdravog povrća. Naučnici su otkrili da što je više masnoća u salati, telu lakše upija lutein, likopen, betakaroten i druge sastojke iz salate.

Bolje je kuvano nego pečeno meso
Pečenje mesa na roštilju često se smatra vrlo zdravim načinom pripreme, ali istina je da se kod pečenja na visokim temperaturama stvaraju opasne hemikalije, koje se povezuju s većim rizikom pojave raka. Umesto toga, bolje je da meso skuvate ili da ga umešate u varivo. Takođe, dodavanje sastojaka poput ruzmarina i drugih začina može da blokira nastanak loših spojeva u mesu za 92 odsto.

Zelene banane su zdravije
Česta je zabluda da zrele banane sadrže više kalorija nego one nezrele, ali jedina činjenica je da su slađe. Razlog tome je što se u procesu dozrevanja skrob iz banana pretvara u šećer, ali to ne utiče na ukupni broja kalorija. Što je banana manje zrela, to se u njoj može naći više otpornog skroba. On lakše prolazi nesvaren kroz creva, gde se apsorbuju zdravi sastojci, a u telo dospeva manje kalorija.
s

Punomasno mleko je bolje od obranog
Britanska trogodišnja studija otkrila je da prirodno, tj. organsko mleko sadrži mnogo više omega 3 kiselina nego ono prerađeno, a kamoli trajno mleko. Takođe, neprerađeno kravlje mleko sadrži više polinezasićenih masti, ali je ukupno manje masnih nezasićenih kiselina od običnog mleka.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Da li smatrate da je Radovan Ćurčić pravi izbor za selektora Srbije?

Odlično rešenje!

Nikako!

Pa, bilo je i boljih kandidata...

Rezultati

Facebook