Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

02. 01. 2007.

TUNJEVINA PRODUŽAVA ŽIVOT

Omega-3 kiseline koje se nalaze u ribi smanjuju rizik od srčanih bolesti i ključne su za razvoj dece. Koristi ribe u ishrani, posebno one bogate omega-3 masnim kiselinama i proteinima, poput tunjevine, nikada nisu posebno isticane

S1
S1

Međutim, Američko kardiološko društvo preporučuje najmanje dve porcije tunjevine nedeljno radi sprečavanja srčanih bolesti, a nutricionisti tvrde da bi ta morska riba mogla da postane osnovni deo zdrave ishrane.

Nutricionisti smatraju da tunjevina unosi raznolikost u niskokalorične menije s malo masnoća i da predstavlja savršen dodatak zdravoj i uravnoteženoj ishrani. Osim što je bogata omega-3 masnim kiselinama, proteinima, vitaminima i mineralima, tunjevina sadrži niske količine zasićenih masti i holesterola.

Upravo tu se krije hranljiva posebnost ove ribe zbog koje ona odavno uživa hvalospeve fitnes trenera i prehrambenih stručnjaka - sadrži obilje proteina, a vrlo malo masti.

Tunjevina zadovoljava potrebe gotovo svih obroka - predjela, salate i glavna jela mogu da se pripremaju na bezbroj načina. Zavisno od ukusa ukućana i drugih osoba kojima kuvate, tunjevina može vrlo uspešno da se kombinuje s drugim jelima.

Tradicionalno jelo s tunjevinom je složenac, ali možete da pravite i odreske, namaze, razne salate itd. Kad kupujete tunjevinu, potrudite se da bude što svežija, a u pripremi upotrebljavajte što manje ulja i nemojte da je prepečete, jer je najbolja kad se posluži srednje pečena.

S2
S2

Trouglići od tunjevine za otvaranje apetita

Pomešajte tunjevinu, celer, iseckan luk i majonez pa pripremite lisnato testo. Namažite smesu na testo pa ga zatvorite u obliku trouglića. Zagrejte rernu na 400 stepeni i pecite 15 min. Servirajte sa sirnim namazom.

Tunjevina kao dodatak mediteranskoj salati

Konzervu tunjevine stavite u posudu s testeninom, paradajzom, artičokama, maslinama i parmezanom pa protresite. U manjoj posudi pomešajte limunovu kiselinu, ulje, sirće, origano, so i biber. Začinite i prema želji dodajte sir.

Klasičan složenac od rezanaca i tunjevine

Skuvajte rezance pa ih dodajte tunjevini, grašku i naseckanom luku. Pomešajte supu od pečuraka i celera, mleko i biber. Temeljno prelijte smesu po složencu, pospite parmezanom i drobljenim krekerima. Pecite 45 minuta na 375 stepeni.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati