Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

20. 12. 2006.

PRAZNIČNA DEPRESIJA

Tuga, napetost, iscrpljenost, nesanica i gubitak zanimanja za aktivnosti u kojima inače uživamo karakteristični su za ovaj deo godine, ali ne i neizlečivi.

s
s

Ne idealizujte praznike

Srećna porodica okupljena uz raskošno postavljen praznični sto često je samo iluzija. Za vreme praznika, umesto sreće, mnogi ljudi su depresivni i puni stresa.

Ovakva pojava psihologe ne začuđuje, jer, kako oni ističu, mi u vreme praznika "pucamo po šavovima" jer pokušavamo da dostignemo savršenstvo.Od nas se tada očekuje da, uz svakodnevne obaveze, kupujemo poklone, ukrašavamo stan, pravimo kolače, idemo na proslave, trošimo novac i pri tom uživamo!

To je posebno teško ljudima koji imaju narušene porodične odnose ili su nedavno izgubili blisku osobu. Uz to, na kraju godine procenjujemo šta smo, odnosno šta nismo postigli u proteklih 12 meseci i šta donosi budućnost.Sve to povećava opasnost od takozvane praznične depresije koja se manifestuje u vidu tuge, napetosti, iscrpljenosti, nesanice, gubitka zanimanja za aktivnosti u kojima inače uživamo, preteranim uživanjem u hrani i alkoholu.

Stručnjaci preporučuju niz preventivnih koraka:
- Ne idealizujte praznike - nije propisano zakonom da oni moraju da budu kao sa reklama!
- Ne ostavljate sve za poslednji trenutak, nego planirajte unapred.
- Procenite koliko možete da potrošite i pridržavajte se toga. Poklone možete i sami da napravite s malo mašte i materijala koje imate kod kuće.
- Za vreme praznika mogu da se pojačaju porodični nesporazumi, posebno ako se ređe viđate. Pokušajte da prihvatite rođake i prijatelje onakvima kakvi jesu, ne ustrajavajte na običajima koji drugima ne odgovaraju, budite otvoreni za promene i kompromise.
- Ne preterujte s hranom i pićem, krećite se i dovoljno spavajte. Boravite što više na prirodnoj svetlosti jer zimsko vreme povećava rizik od takozvane sezonske depresije koja se javlja zbog nedostatka sunca.
- Nađite barem pola sata dnevno za sebe, opustite se i predahnite uz kupku, šetnju, muziku...
- Održavajte društvene kontakte i pomažite drugima, posebno ako su sami ili bolesni.
- Ako osećate da ne možete sami da pobedite depresiju, potražite pomoć bliskih osoba i stručnjaka.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati