Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

20. 12. 2006.  - Autor: A. ERAKOVIĆ

STOP PREJEDANJU!

Slave, novogodišnji i božićni praznici idealni su za dobijanje suvišnih kilograma, zato na vreme obratite pažnju na ishranu.

s
s

Brojne slave, novogodišnji i božićni praznici sigurno će ostaviti trag na vašoj liniji. Da biste to sprečili, već sada bi trebalo da povedete računa o ishrani.

To što su u ovom periodu trpeze prebogate kaloričnim namirnicama ne znači da treba da se prejedate i žvaćete sve što vam dođe pod ruku.

Nutricionista Jagoda Jorga savetuje kako da se hranimo u toku zime da bi do proleća ostali fit.

- Najveći problem je to što su se slave pretvorile u velike gozbe sa mnogo hrane i više podsećaju na karnevale, a zaboravilo se da je osnova svega obeležavanje sveca kuće. Problem nastaje kada u toku jednog dana idemo na slavu u nekoliko kuća. Predlog je da na prvom mestu jedemo malo, a kod ostalih domaćina probamo ponešto od hrane kako ih ne bismo uvredili - savetuje Jorga.

Uvreženo mišljenje je da u toku zime treba jesti kaloričniju hranu u većim količinama kako bismo dobili energiju koja će grejati telo. Međutim, Jagoda Jorga objašnjava zašto to nije tačno.

a

Pažljivo sa alkoholom

Jagoda Jorga kaže da, iako konzumiranje alkohola greje telo, ne treba da zaboravimo da je to zbog toga što se tada šire krvni sudovi i samim tim se stvara i veća podložnost infekcijama i virusima.
- Sa alkoholom nikako ne treba preterivati. Prihvatljivim se smatra konzumiranje jedne do dve čaše alkohola u toku dana. Važno je znati da je posle jednog pića potrebno sat vremena da se ukloni iz organizma. Zato treba piti polako - savetuje Jorga, i preporučuje da se posle čaše alkohola popiju oko dve čaše vode, kako bi se izbeglo dehidriranje.

- Živimo i radimo u prostorijama koje su tople, a krećemo se minimalno, tako da u toku zime u stvari treba jesti manje. Ovo je posebno važno za hronične bolesnike koju su za vreme hladnih dana uglavnom u kući. Bilo bi dobro da se zimi što više krećemo, pa makar to bilo i samo dve stanice pešačenja umesto vožnje autobusom - kaže Jorga.

Prema njenim rečima, u toku zime u ishrani bi trebalo da koristite dosta smrznutog povrća koje gotovo u potpunosti može da zameni sveže.

- Važno je i obratiti pažnju na tip jela koja se spremaju. To nikako ne bi trebalo da budu samo sarme i pite, već i dosta variva i čorbica sa povrćem. Često se preteruje sa savetima da treba jesti previše voća, pa ispada da bi ga trebalo jesti u nenormalnim količinama. Organizmu je dovoljno ako dnevno pojedemo jednu do dve voćke - objašnjava nutricionista Jagoda Jorga za Press.

Izvor: Press

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati