28. 10. 2016.  - Autor: N1

Otkriven prvi fosil mozga dinosaurusa

Pre više od deset godina, jedan amater kolekcionar fosila našao je braon grumen na plaži u Saseksu u Engleskoj. Sada su naučnici utvrdili da je grumen zapravo prvi poznati fosil tkiva mozga dinosaurusa.

Otkriven prvi fosil mozga dinosaurusa

Fosil je star 133 miliona godina i pripadao je vrsti dinosaurusa sličnoj Iguanodonu - biljojedima koji su živeli u ranom periodu Krede, prenosi Tajm.

Naučnici su objavili ovo otkriće u četvrtak, a o nalazima u vezi sa fosilom Geološko društvo Londona izdalo je publikaciju.

Pronalaženje fosilnih tkiva je veoma redak slučaj, a istraživači veruju da je nađeno tkivo mozga tako dobro očuvano jer ga je praktično "konzervirala" u telu voda, ubrzo posle smrti životinje.

Dejvid Norman, koji je vodio istraživanje, kaže da je dinosaurus verovatno umro ili u vodi ili blizu vode, a da je njegova glava završila ukopana u sedimentu na dnu.

Pronađeni fosil pokazuje, kako je navedeno, sličnosti s mozgom sadašnjih krokodila, ali i pojedinih ptica.

Njegov pronalazak može da osvetli oblast o kojoj su naučnici do sada imali malo informacija - kako su mozgovi dinosaurusa i ostalih stvorenja evoluirali tokom vremena.