Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

23. 08. 2017.  - Autor: newsweek.rs

Oružje bez premca: Ova zemlja je uspela da napravi podmornicu nosač aviona

Neverovatan potencijal spoja letelice i podmornice mučio je brojne inženjere, ali jedna zemlja uspela je da odgovori na izazov

Oružje bez premca: Ova zemlja je uspela da napravi podmornicu nosač aviona

Foto:newsweek

Kada bi borbeni avioni bili otporni na vodu i imali sposobnost poletanja sa podvodne platforme, njihova efikasnost bila bi neuporedivo veća. Još kada b i postojala podmornica koja bi služila kao nosač ovakvih tipova aviona, vojska koja bi njima raspolagala bila bi verovatno nezaustavljiva.

Ideja o ovom superoružju mučila je mnoge inženjere, ali se projektovanje takvih mašina pokazalo kao izuzetno teško. Ipak, jedna zemlja je u tome uspela, a neverovatni potencijal spoja letelica-podmornica napavio je istorijski "kambek" zahvaljujući dronovima i modernim raketnim sistemima.

Wikipedia, Sen-Toku podmornica klase I-400

Foto: Wikipedia, Sen-Toku podmornica klase I-400



"Nevidljivost" podmornica dolazi uz veliku cenu - slepilo. Podmornice se oslanjaju na mali broj senzora, a sliku o svom okruženju uglavnom dobijaju iz drugih vojnih izvora. Podmornica sa koje bi mogao da poleti avion imala bi ne samo borbenu, već i veliku izviđačku prednost.

To je pre nešto više od 70 godina uvideo japanski admiral Isoroku Jamamoto, koji je predvodio napad na Perl Harbor. Jamamoto je verovao da je neošhodno preneti rat na teritoriju SAD i da je za to potrebna velika podmornica-nosač aviona koja bi mogla da prođe američke odbrane i pokrene vazdušne udare na strateške mete kao što je Panamski kanal.

Wikipedia, Sen-Toku podmornica klase I-400 i bombarder Seiron

Foto: Wikipedia, Sen-Toku podmornica klase I-400 i bombarder Seiron



Na osnovu Jamamotove vizije, Japan je napravio najveću ne-nuklearnu podmornicu u istoriji. Takozvane Sen-Toku podmornice klase I-400 nosile su tri bombardera Seiran i dovoljno goriva da obiđu čitavu planetu. Za poletanje je bilo potrebno 45 minuta od izranjanja podmornice na površinu.

Ipak, kapitulacija Japana u avgustu 1945. godine sprečila je "premijeru" pet Sen-Toku podmornica, koliko ih je proizvedeno.

Wikipedia, Američki marinci istražuju avionski hangar Sen-Toku podmornice klase I-400

Foto: Wikipedia, Američki marinci istražuju avionski hangar Sen-Toku podmornice klase I-400



Američka mornarica je posle predaje japana proučavala ova neverovatna inženjerska dostignuća, da bi ih na kraju potopila kako Sovjetski Savez nikada ne bi saznao tajne japanske tehnologoije.

Od kraja Drugog svetskog rata do danas, razni projekti su pokretani koji su se bavili "letećim podmornicama i vodootpornim avionima", međutim troškovi za izvođenje takvog projekta još uvek su preveliki. Ipak, tehnologija napreduje velikom brzinom i s obzirom na nove amfibijske dronove i napredne artiljerijske sisteme na modernim podmornicama, ne bi bilo neobično da uskoro vidimo modernu podmirnicu-nosač aviona
 

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage