
Letovi i kapaciteti preko Atlantika ostaju stabilni, cene karata nešto niže
Podeli vest

Evropske i američke avio-kompanije pokazuju znake oporavka, pri čemu većina tržišta ostaju jaka, među prevoznicima stoje manje-više nivelisani rezultati na prekookenaskim rutama odnosno na relacijama između Severne Amerike i Evrope, koje ipak drže jednu prednost u stabilnosti, kaže renomirani analitički OAG u svojoj analizi aktuelnih transatlantskih putovanja.
Uprkos generalnoj zabrintosti usled geopolitičkih turbulencija, kapaciteti iz Evrope ka SAD preko Atlantika pokazuju povećanje, početkom marta, sa 33,1 miliona raspoloživih sedišta u jednom smeru ka Americi planiranih za letnji red letenja do kraja oktobra. Mnoge avio-kompanije održavaju nivo operacija i kapaciteta na prilično istom ili nešto višem nivou kao i prošle godine, što reflektuje da su prevoznici verovatno zadovoljni svojim ponuđenim kapacitetima ili maksimalno koriste trenutne tržišne uslove. Od ovog trenda održavanja nivoa operacija i kapaciteta odstupaju recimo islandski low-coster Fly Play koji je uvećao svoje kapacitete za 19%, dok je recimo francuski business class operator La Compagnie, koji saobraća na par destinacija ka SAD iz Pariza (Orly) i Milana (Malpensa) smanjio čak četvrtinu svog planiranog poslovanja.
Za mnoge prevoznike, nedavne i iznenadne promene u geopolitičkom i ekonomskom smislu na tržištu znače adaptaciju za prevazilaženjem turbulencije u Evropi, pre svega. Projekcije kapaciteta većih, širokotrupnih aviona tokom leta su stabilne iz razloga unapred rezervisanih i kupljenih sedišta, uz nezadovoljenu potražnju prekookeanskih letova iz cele Evrope koju pokrivaju neke manje kompanije i suštinski nivelišu zahteve tržišta.
Kapaciteti ostaju nepromenjeni- cene avio karata padaju
Ukupni kapaciteti su uglavnom nepromenjeni ali cene avio-karata padaju, kako naglašava OAG. Cene karata na nekim frekventnim rutama su smanjene u odnosu na prošlu godinu, a pretpostavka je da avio-kompanije moraju da stimulišu potražnju snižavanjem cena. Najizraženiji pad cena avio-karata je recimo na linijama iz Njujorka za Rim, i na liniji Madrid- Njujork gde su zabeležena sniženja za oko 15%, zatim Dalas- London za oko 10%, ili Čikago- London za oko 5% u odnosu na prošlo leto. Neke rute su pojačane sa cenama što je i logično na osnovu tržišta , uzimajući u obzir recimo destinacije u SAD za Majami,Vašington i Orlando koje su značajno povećane.
Prognoziranja profitabilnosti ruta ili finansijskih rezultata avio-kompanija, su u najboljem slučaju rezultat procena, a često čak i provizornih pretpostavki, maltene intuicije. Pomenuta smanjenja cena avio-karata su deo normalne dinamike određivanja cena i upravljanja prihodima što se vidi iz svakodnevnih dešavanja na tržištima širom Evrope, u zavisnosti od kapaciteta, raspoloživih aviona i organizacije tranzitnih putnika. Iako su cene avio-karata nešto malo niže nego recimo prošle godine, cene goriva na tržištu su prilično pale za oko 14% tako da mnogim prevoznicima ovo pomaže oko nadoknade velike diskrepance u smanjenju tarifa i ukupne cene karata. Sve prognoze ostaju stabilne za avio-kompanije, kako kaže OAG, iako tržište Evrope i Amerike neće biti tako sjajno kao prošlih godina, dok je evidentno da mnogi prevoznici uvećavaju broj frekvencija ili uvođenja novih linija preko Atlantika i time učvršuju svoje pozicije.
Podeli vest
Povezane vesti


Ograničene cene proizvoda

Skupi letovi za migrante
