
Air Serbia koncentrisana na sopstveni MRO sistem održavanja i revitalizaciju flote
Podeli vest

Air Serbia će uskoro odlučiti da li će uspostaviti sopstveni MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) centar za održavanje aviona, što je i vrlo izvesno obzirom na očekivanje rasta flote koja bi trebalo da broji 32 aviona, najavio je prvi čovek kompanije Jirži Marek u razgovoru za renomirani Aviation Week, pri čemu je podvukao da je Air Serbia veoma fokusirana na ovaj projekat sa planom verovatne izgradnje sopstvenog hangara za linijsko i bazno održavanje flote u naredna tri meseca.
Budući hangar bi takođe trebao da bude adekvatnih kapaciteta sa mogućnošću prijema širokotrupnog aviona Airbus A330-200 iz kompanijske dugolinijske flote, uključujući i dodatne pozicije za parkiranje aviona na aerodromu Beograd. Budući MRO projekat bi trebao da se realizuje u verovatnom partnerstvu, mada još uvek egzistira nekoliko opcija za kompletne odluke.
Air Serbia inače trenutno angažuje partnerske kompanije za održavanje u nekoliko evropskih centara, pri čemu je u najvećoj meri to bio Turkish Technic u Istanbulu, mada su poslovi preinačeni na firmu Atitech u Napulju, bugarski Aero Technic BG u Sofiji i svakako JAT Tehniku u Beogradu.
Glavni cilj flota od 32 aviona i udeo transfernih putnika od preko 50%
Aktuelna flota kompanije u ovom trenutku sadži 10 aviona tipa Airbus A319, 3 A320, zatim 4 širokotrupna aviona Airbus A330-243, 10 turboelisnih regionalnih ATR72-600, I 2 aviona tipa Embraer E195LR. U ovom trenutku Air Serbia je blizu potpisivanja, kako se još navodi, pisma o namerama (LOI Letter of intent) za još dva aviona Embraera E195 čija bi se isporuka očekivala tokom jeseni. Takođe je potpisano i pismo o namerama za još jedan Airbus A320ceo koji bi trebao da bude isporučen tokom zime,a u toku su i pregovori o nabavci još dva A320.
Regionalni saobraćaj je jedan od impertaiva kompanije, koja trenutno saobraća na 17 destinacija unutar bivše Jugoslavije sa planovima za proširenje saobraćaja na širi region Balkana, uključujući i okolne zemlje, Bugarsku, Rumuniju, Mađarsku i Slovačku, naveo je još Jirži Marek.
Trenutno je u ponudi preko 80 destinacija sa već dostignutim nivoom transfernih putnika od oko 40%, sa mogućnošću prelaska tog iznosa na preko 50% transfernih putnika u bližoj budućnosti. Air Serbia je tokom prošle godine prevezla 4,44 miliona putnika sa planom realizacije od 4,7 miliona u ovoj godini.
Podeli vest